|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема
|
Бензин за KR 1.8i 16V
|
|
Автор |
bilboto (непознат
) |
Публикувано | 26.08.02 12:23 |
|
Здравейте,
Някой дали може да ми каже този двигател с какъв бензин трябва да се кара? В книжката за Пасат пише че може да се кара с 98, но аз го карам с 95. Някъде четох, че сама познава дали е 95 или 98 и компютъра пренастройва режима на работа на двигателя.
Възможно ли е да имам проблем от това че карам с 95? Ако карам с 98 ще е по-мощна, но е още по-скъпо.
| |
|
absolutno nikakuv problem niama da imash ako kara6 s 95H,no shte ti kaja,4e
s A98H se useshta leka razlika vuv vurveja,no e po skup!
ludoto mom4e s 4ernia OPEL
| |
Тема
|
Re: Бензин за KR 1.8i 16V
[re: bilboto]
|
|
Автор | Шoфийop (Нерегистриран) |
Публикувано | 26.08.02 13:55 |
|
Никаква ралика при нормално каране. Ако бързаш, по-високия октан може да ти спаси живота при някое изпреварване. Но не те съветвам да разчиташ на това. Комютъра не е в състояние да разпознава октани, но няма проблем за двигателя, ако караш с 95 Н.
| |
Тема
|
Re: Бензин за KR 1.8i 16V
[re: Шoфийop]
|
|
Автор |
Myyy (познат) |
Публикувано | 26.08.02 14:37 |
|
Специално за KR вчера чух, че задължително се карал с 98, докато за PL можело и с 95. Не гарантирам 100%, че е така, просто проучи по-добре и имай едно на ум.
| |
Тема
|
Re: Бензин за KR 1.8i 16V
[re: Шoфийop]
|
|
Автор |
KR-16V (Бесния) |
Публикувано | 26.08.02 14:55 |
|
Напротив аз мисля че компютъра може да разпознава октани. Иначе защо тогава като се сложи на една кола чип тунинг трябва да се кара само с определено октаново число, иначе се получава детонация?
Няма значение дали караш бавно,
важното е да не спираш.
| |
|
Ами то и в книжката на ZASTAVA-ta ми пишеше, че трябва да карам с 98, но тогава още нямаше такъв бензин в България, карах си я с 91 , а иначе 98 е по-скъп, но доколкото знам с 98 би трябвало да ти падне и разхода, освен, че ще върви по-добре колата... по-лошото е, че бензина 95 всъщност НЕ е реално 95 октана!!!
| |
Тема
|
Re: Тъй,
[re: KR-16V]
|
|
Автор | Шoфийop (Нерегистриран) |
Публикувано | 26.08.02 20:28 |
|
хайде преди да се позоваваме на чип тунингите, да си припомним елементарното положение, че въпросът се свежда и винаги се е свеждал до това в кой момент преди ГМТ се подава искрата. Дори да допуснем, че така наречения "компютър" е достатъчно интелигентен, за да различи скоростта на горене на бензините с различно Октаново число, /защото това е единствено достъпната за един компютър характеристика - не ми се вярва да почнеш да твърдиш, че може да им прави химически анализ в резервоара или цилиндъра или пък да измерва количеството енергия, което се отделя при изгарянето на 1 г бензин за различните октани/, можеш ли да ми посочиш кое е периферното устройство, което му подава тази информация, за да може "компютъра" да я обработи?! И на кои периферни устройства той подава команда да изменят момента на запалване? Така че работата не е до "компютъра". Двигателят може да работи с бензини с различно октаново число, естествено в някакви определени граници, без забележими детонации или опасност да се повреди и това е заслуга на конструктора и производителя - само тяхна. Разбира се, заводът е посочил октановото число при което двигателят би трябвало да работи в ОПТИМАЛЕН режим - там и разхода е по-нисък, и тягата е най-голяма - но това не значи, че бензини с близко до оптималното октани не могат да се използват без никакви лоши последствия. Не че съм бог на компютрите, но знам достатъчно за тях, за да не им приписвам несъществуващи способности. Де да беше както ти казваш - тогава никакъв проблем за бордкомпютъра да ми покаже на дисплея с какъв именно бензин карам в момента - това би била много забавна гледка в условията на нашата родна бензинаджийска действителност.
| |
|
edinstveno samo na nqkoi diselovi koli ima datchik za razpoznavane na voda v gorivoto, i to 4rez izmervane na suprotivlenieto (qvno na vodata i naftata im e razlichno)
inache za oktanovo chislo ne moje da se govori - izmervaneto e po himicheski put
a za chip tuning-a - KR-16v si protivorechi. zashto da se poluchava golqma detonaciq, kato chipa sam moje da "razpoznae" gorivoto i da se "nagodi" kum nego??
Аз пилотирам Golf II GTi!
| |
|
kak sa gi karali tezi zastavi v shtatite, kato tam nai-skupiq benzin e 89, a naroda, koito e karal tezi zastavi e nablqgal na 85 i 87!
Аз пилотирам Golf II GTi!
| |
|
ima razlichni oktani, po-skoro po razlichen standart...
syshtata banica kato s konskite sili, din, iaposnki, gost i prochie...
naj chesto tuka se izpolzva ron (roz v nemskata literatura) standart...
niamam syotvetstvia obache, samo pomnia che v shtatite 95 oktana po ron, biaha po malko s okolo 8, 10 edinici...
br:)
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
|
|
|