Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 11:06 28.09.24 
Автомобили
   >> VW
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | (покажи всички)
Тема VW Passat B3 vs. AUDI 80 B3нови  
Автор VentoМодератор (VW маниак)
Публикувано10.01.02 16:24



Тази тема е по молба на наш колега и читател, а и заради големия пазарен
интерес и към двата автомобила. Ще се опитаме да посочим предимствата
и недостатъците на всеки от тях, без най-малко съмнение за заяждане или
отклонение от добрия тон!
----------------------------------------------------------------------------------------

Passat-а и 80-ката са два типични представителя на средния европейски клас
автомобили, които с течение на времето доказоха и продължават да доказват
добрите си качества - нещо традиционно за повечето германски
автомобилостроители. Не че и тези автомобили нямат недостатъци, но на
фона на многобройните им предимства, те бледнеят...

Малко история: 80-та е проектирана през 1986г. и с появата си през 1987
предизвиква истински фурор на автосцената и пазара в Европа. Със страхотния
си дизайн и с техническите си иновации и характеристики, тя завладява бързо
и безвъзвратно сърцата (и джобовете!) на много европейци и до голяма степен
спомага за началото на измъкването на фирмата от “голямата рецесия” (заедно
с другия легендарен модел по това време - AUDI 100 CC). Просто има автомобили,
които изпреварват времето си и задълго чертаят перспективите в
автомобилостроенето. Като се започне с фирмата Mercedes (констроирала
първият автомобил с ДВГ - 1878г., както и първият дизелов автомобил, както и
първият ДВГ с по 4 клапана на цилиндър, както и първият дизел с по 4
клапана на цилиндър... Да не продължавам дългия списък...), преминем през
революционния Citroen (специалното зъбно колело на Ситроен, първи модел кола
с предно предаване!!! Да не забравим и типичното пневматично окачване на
марката...). И стигнем през доста други марки и до този двигател на техническата
революция - Auto Union, по късно AUDI (за годините не мога да се сетя...).
През 1983г. Ford представя на света първият изцяло компютърно проектиран
модел - Sierra. Аеродинамика отвсякъде! Почти перфектен... Не след дълго именно
AUDI ги догонват, че и подминават технологично с първата кола с въздушно
съпротивление под 0,30 - AUDI 100 CC -> Cw=0,29!!! А през 1987 и с модела 80 В3.
И така, ако има автомобили, чиито имена ще останат в историята със златни
букви, то несъмнено и AUDI 80 B3 е сред тях!
И след тези думи, какво може да се каже за VW Passat B3?! Е, той я нямаше
тази толкова бляскава поява на автомобилния подиум като 80 В3. Може би
защото просто от него се очакваше доста повече, а именно да продължи и
доразвие отличните характеристики на предшественика си - В2 (наложил се
като здрава, удобна, що годе комфортна и непретенциозна кола). Или защото 80 В3 го засенчи малко с фурора при появата си...
Триумфира успешно през есента на 1988г. и скромно, но твърдо защитава очакванията,
които му се възлагат. А те никак не са малко. Дизайнът също никак не е лош!
Някой виждат в него пръст на AUDI след опита им с 80 В3... Не само това -
той се налага и като колата с най-голямо вътрешно пространство в класа си, както
и с огромния си багажник! Моля да ме извинят привържениците на Mercedes,
но дори модела им W124 не може да се намаже на пръста на Passat-a по тези
параметри. Макар и да изглежда огромен и силен като мечок, Мерцедесът
е по-тесничък вътре и в багажника (е, той пък има други предимства)... Та така,
скромно и тихо Passat-ът твърдо стъпва в своя немалък пазарен дял в Европа.
Винаги остава много ценен, но просто на фона на бума, предизвикан от новаторът
80 B3, като че ли малко остана в сянка и дори подценен...

Сега и към конкретните сравнения на параметрите на двете коли:

VW Passat B3:
ПЛЮСОВЕ:
- много просторно и широко купе
- много голям багажник (при комбитата - огромен)
- много здрава ходова част (особено важно за България)
- сравнително евтина поддръжка
- много надежден, дълъг срок на експлоатация - над 500.000км, ако се "гледа" добре
- добър външен и вътрешен дизайн, лесен достъп и боравене с уредите
- добро поведение на пътя, много добро возене
- много добри резултати на краш-тестове - сигурен автомобил
- много добра антикорозионна защита

МИНУСИ:
- мотор 1,6 е много слаб; 1,8Mi горе-долу става, но по-добре да е 2,0i
- не много добра скоростна кутия - трудно се включват предавките
(след износване от около 80-100,000км)
- не много добра хидравлика - трудно се върти, почти не подлежи на ремонт -
закапсулована (на повечето модели - американска?!)
- не е особено икономичен - типично за марката
- не особено удобни седалки - твърди, високи
- доста шумен на скорост над 130км/ч
- незадоволителни спирачки - особено за моделите с барабани отзад! А, и нещо
характерно за VW - загреят ли спирачките, напр. при продължителна употреба
при спускане - няма спиране...
- не много маневрен - над 11м радиус на пълен завой
- слаба задница - пружините с времето омекват и моста губи геометрия
- съединителят на повечето модели не е с жило, а с помпи
- сравнително слаби фарове
- скоростите в града трябва да се сменят доста често
- разтропва се вътрешното огледало - скърца, дрънка и тропа неприятно по паваж
- най-антиспортния автомобил, който съм карал (обикновените версии, не 16V, G60 или VR6...)

Но това в никакъв случай не го прави лоша кола - напротив, смятам, че почти
всеки, който е карал този модел, е останал доволен. Просто ПЛЮСОВЕТЕ
далеч компенсират МИНУСИТЕ.

AUDI 80 B3:
ПЛЮСОВЕ:
- много добра скоростна кутия - може би заради надлъжния мотор
- пример за 4х4 автомобил - quattro - версиите
- много здрава ходова част (особено важно за България)
- сравнително евтина поддръжка (малко по-скъпа от Passat)
- много надежден, дълъг срок на експлоатация - също над 500.000км
- страхотен външен и вътрешен дизайн, лесен достъп и боравене с уредите
- много добро поведение на пътя, добро возене (но малко по-спортно)
- много добри резултати на краш-тестове - сигурен автомобил
- СТРАШНА антикорозионна защита
МИНУСИ:
- много тясно е отзад, малка и неудобна задна седалка, тесен багажник
- по-твърдото и спортно возене не допада на всеки
- никак не е икономичен - типично за марката..

Доста добра кола. По нищо не отстъпва на Пасат-а - е, или съвсем мъничко - зависи кой какво търси...

Просто ако сте с по-спортен дух - определено AUDI е вашата кола. Но пък
ако търсите комфортно возене, простор, голям багажник - въобще спокойствие и сигурност - VW Passat B3 няма да ви разочарова. VW Passat B3 - кола по-добра за дълго и приятно пътуване, отколкото за напрегнато градско шофиране. Всеки сам избира за себе си...
Защото навсякъде има предимства и недостатъци...

Май малко се поовлякох. Ще прощавате.


Volkswagen е моят автомобил!

Редактирано от Vento на 10.02.02 11:54.



Тема Re: VW Passat B3 vs. AUDI 80 B3нови [re: Vento]  
Автор Spidercho (Audi Entusiast)
Публикувано10.01.02 17:02



Браво, Vento, много подробна и точна статия.
Само не съм съгласен, че харчат много, по-специално Audi-тата, защото нямам опит с Passat-а. Моля те да се обосновеш за харченето, защо го смяташ за голямо.



Тема Re: VW Passat B3 vs. AUDI 80 B3нови [re: Vento]  
Авторplaer (Нерегистриран)
Публикувано10.01.02 17:10



Vento, iskreno blagodarq za polojeniq trud i vreme za gorenapisanoto! well done, man!

Mnogo izcherpatelno i bezpristrastno.
Ste mi trqbva vreme da precenq vsichko kazano ot teb i da naklonq veznata v nqkoq ot vazmojnite posoki.

Edinsteveno lipsva cenovi paralel.
Malko e trudno chovek da si sastavi predstava na baza na kolite, koito se predlagat. Vse pak cenite varirat v ne malki granici, a ot druga strana sastoqnieto na avtomobilite, koito se predlagat, sasto e razclichno.

Molq te, napravi edin kratak paralel na baza na tvoq opit.
Vseobsto e mnenieto, che AUDI kato cqlo e po-skap avtomobil. Gledaiki obqvi i ceni na avtopazara Gorublqne mi pravi vpechatlenie che gornoto tvardenie ne vaji v golqma chast ot sluchaite.


10x
p!



Тема Re: VW Passat B3 vs. AUDI 80 B3нови [re: plaer]  
Автор lansky (,но не сняг)
Публикувано10.01.02 17:21



Естествено, че не важи. В момента Пасата е "търговска" кола \ако може така да се каже\ Поради голямото търсене, цената е голяма. Не знам само след две години пасат 90г \сега 5марки срещу 4за ауди\ колко ще струва. Дано не стане като преди години \не толкова много\ с капките.
Иначе съвсем безпристрастно мога да кажа моите впечатления от ауди и пасат. \доколкото имам такива докато си търсех кола\
Аудито наистина има по готин дизайн, обаче за сметка на това е доста тясно, а пък като ти опре и главата в тавана - ужас, еле по дупките в софия.
Пасата по ми харесва \ако изключим цената\, но пък е малко "семейна" кола.
Надявам се Венто да не реши, че се заяждам, като слагам и минусче и на VWто



Тема Re: VW Passat B3 vs. AUDI 80 B3нови [re: lansky]  
АвторGrego (Нерегистриран)
Публикувано10.01.02 17:36



Абе гледам интересна тема се заформи...
Все още не сам прочел цялата "статия" на Vento, но напълно мога да подкрепя Ianski... Докато си търсех возило и аз доста се колебаех м/у Пасат и Ауди, но като се качих 1-2 пъти в Ауди (без да го карам) е... везните определено натежаха към Пасата - пространство бол (аз нали съм си малко големичък) та Пасата ми пасна точно. Пък и става и за семейна кола , става и да си возиш гаджето ако щеш...



Тема За разхода на горивонови [re: Spidercho]  
Автор VentoМодератор (VW маниак)
Публикувано10.01.02 17:40



Да, забележката ти е напълно уместна. Не съм се аргументирал!
Ами писал съм, че горят сравнително много (и двете), защото коли от същия клас, но други марки, горят по-малко. Например: Opel Vectra 2,0i 115PS гори градско около 9-10л., а AUDI 80 1,8Е мин. 10л/100км. (до 12 в зависимост от карането). То на Опел колкото му е горенето, толкова и вървенето, защото 2,0 върви по-малко от 1,8 Ауди, но това е др. тема... Форд също са по-икономични от Ауди. Пасат досега не съм видял да гори под 10 градско. А това за мен е много! Защото и Рено, Ситроен, Форд, Опел, Фиат и доста др. горят 8-9 в същия клас.
За пример ще дам прословутото си Венто, което е очудващо икономично за едно VW - 6-6,5/100 при 120 и 8-9/100 градско!!! Не съм имал случай АУДИ да гори под 10 градско. Пробвал съм мотори - 1,6 - 75к.с.; 1,8 75к.с.; 1,8 90к.с.; 1,9 - 113; 2,0 - 115.
Това е!

Volkswagen е моят автомобил!

Редактирано от Vento на 10.01.02 18:54.



Тема Цената...нови [re: plaer]  
Автор VentoМодератор (VW маниак)
Публикувано10.01.02 18:06



Ей, как можах да изпусна най-важното - ЦЕНАТА!!!
Нищо, по-добре късно, отколкото никога (каза Алф и драсна клечка кибрит, за да запали газовата печка, която беше пуснал преди 2 часа...)
Та, цената в БГ е нещо много относително. Преди и двете вървяха много скъпо, като Пасата малко повече. После изведнъж пазара се срина, а най-падналата кола от всички беше именно "скъпият" дотогава Пасат. Ауди като че ли малко повече удържа цената. Сега забелязвам леко раздвижване на пазара и малко покачване на търсенето, от което и леко на цените.
И понеже всичко е относително - в БГ Пасат може да се намери от 3,800 до над 7,000лв ('88-'91г.), а Ауди - от 3,000 (Спайдерчо оня ден гледа едно - да си признае!) до над 6,500лв. За мен реални са цени от порядъка на 4,800-5,500лв и за двете коли ('89-'90) в много добро състояние... Ама пазарът тук е странен...
Защото в Германия хубави такива са над 3,000ДМ/1,500Евро...

Всъщност, ако трябва да сме изчерпателни, трябва да разгледаме доста параметри на цената - да ги сравним като нови (Пасата е малко по-скъп), как им пада цената на 1г.; 2г.; 3г.; 5г.; 7г.; 10г.; 12г. (процентно обезценяване), съотношение цена/качество за посочените периоди и т.н. още доста неща, но не смятам, че са важни тук, още повече, че и те са доста относителни...

Volkswagen е моят автомобил!

Редактирано от Vento на 10.01.02 18:45.



Тема VW като спортна марка?!нови [re: Vento]  
Автор VentoМодератор (VW маниак)
Публикувано10.01.02 18:16



Както горе казах, който се чувства по спортист - да кара АУДИ.
Още един минус на любимата ми марка е, че никога не можа да стане на "ТИ" със спорта. В никое състезание не е взела запомнящо се участие. Май и след моделите Широко и Корадо задълго им секнаха спортните амбиции... Не успяха да се наложат и това е... А може и да е стратегия за разпределяне на пазара между отделните фирми в концерна - VW - семейни лимузини, Ауди - спортни коли (от евтинити), Бугати - спортни (ама за богати), Сеат - по-евтини Фолксвагени, Шкода - ни риба, ни рак - амбиции да се правят евтини коли (нещо като Сеат), а пък луксозни (Суперб?!) - нещо, което поне засега не става...
Та идеята ми беше, че горе съм пропуснал да спомена, че не само, че VW не е спортна марка, а и Пасат В3 е най-антиспортната кола, за която се сещам! С тия скорости и тоя тромав за тежкото 1,200кг купе (1,6 и 1,8 мотори) мотор не може да се кара спортно. При най-малкият опит - разходът градско скача веднага над 11-12л.!!!

Volkswagen е моят автомобил!

Редактирано от Vento на 10.01.02 18:52.



Тема lansky...нови [re: lansky]  
Автор VentoМодератор (VW маниак)
Публикувано10.01.02 18:30



нямам нищо против обективната истина.
Аз самият посочих всички минуси на марката и модела, а като се вгледах, те не са малко - дори станаха повече от тези на Ауди-то.
Но това не значи, че Пасата е по-лоша кола от 80-та, нито пък че е по-добра. Всичко вече е според вкуса и парите...

Volkswagen е моят автомобил!


Тема Re: VW като спортна марка?!нови [re: Vento]  
Авторvw-owner (Нерегистриран)
Публикувано10.01.02 18:34



Защо бе, Венто?...казваш че не (може да) е спортна кола..

Чувал съм че въпросното 'G60' е "резачка"...

А между другото като споменаваш по-горе за варианта 4х4 при Ауди-то - това перманентно задвийване на 4те колела ли е или има възможност за различни режими?...

Плюс това още нещо - не мога да изразя аргументирано мнение относно има ли спортен хатактер Vw-to или не, ама вече 3,4-5 години Голф-2 е супер актуална кола (говоря особено за "винтилките" - тия с кожи, лети джанти, ел.стъкла, ел.огледала, ел дорадо както казваше 1 приятел). Естествено преди почти петилетка актуална предимно за вратоците, а сега и за народа...






Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.