Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 09:56 19.04.24 
Автомобили
   >> VW
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | (покажи всички)
Тема Дизел или бензин....?  
АвторTurbo D (Нерегистриран)
Публикувано12.06.01 11:18



Чакам вашите мнения за това какъв вид гориво предпочитате.Естествено може да изтъкнете и защо-предимства,недостатъци и т.н.



Тема Re: водка........бих казал........нови [re: Turbo D]  
Автор изпpocтял c вac (мноу прост)
Публикувано12.06.01 12:58





колко простотия Оди боже по тая зЕмя....


Тема Re: водка........бих казал........нови [re: изпpocтял c вac]  
АвторTurbo D (Нерегистриран)
Публикувано12.06.01 14:06



Е ади де......ма малко соленичко ше ни излезе.И после иди обяснявай на куките,че не ти си се почерпил,а колата.Тъ бордовия компютър не те слуша,тъ затва караш на зигзаг.........ама наздраве все пак,пич!



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Turbo D]  
Автор Vento (VW специалист)
Публикувано12.06.01 19:12



Бях ти написал много дълго и подробно защо предпочитам бензин пред дизел, ама спря тока и всичко се затри.
Вече не ми се повтаря.

Все пак предпочитам: Бензин!


Volkswagen е моят автомобил!


Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Vento]  
Авторrp (Нерегистриран)
Публикувано03.07.01 18:00



Benzin !

Obache s AGU :)

ste popadnesh v dugo izmerenie prosto.

az oste se obarkvam kato zarezdam..

sipvash 25 litra gaz za nema 18 leva, a az davam 30 leva po inerciq...

VW rulez!



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Turbo D]  
АвторBOBO (Нерегистриран)
Публикувано24.07.01 22:06



HI

ESTESTVENO GAZOLINE -ZASHTO STHE POPITASH-ZENATA NA DIESEL OIL E POCHTI RAVNA NA TAZI NA GAZOLINA A PODRAZKATA NA DIESELA E MNOGO PO SKAPA



ENG.B.MIRCHEV


BEST REGARDS




Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: BOBO]  
АвторTurbo D (Нерегистриран)
Публикувано24.07.01 22:40



Много хитро,но май не знаеш колко харчи един дизелов автомобил в сравнение с един бензинов при една съща кубатура.......мога да ти отговоря - почти 2 пъти по малко.......да не говорим,че новите турбодизелови машини вървят повече от бензиновите(всичко идва от въртящия момент),а турбото при бензиновия двигател прекалено бързо ще му скъси живота........това е факт поради това ,че дизела работи на около 4500 об/м,а бензина на окло 5500.........тъй че,изтъкни нещо по добро..........в пари разликата е 2 пъти.......ако трябва ще ти го докажа,френд............



Тема Само дизел!нови [re: Turbo D]  
Автор TЪPTEЙ (ЖЕНКАР)
Публикувано25.07.01 09:17



Карам дизелов Голф-2, вече 8 г., с кубатура 1,6, без турбо. На градско ми харчи под 5 л.
На извънградско при скорост до 90 км. - 3,5 л., над 110 км - 4,5 до 5 л.
Производство е 89 г., купих я 93 г. на 40 000 км. сега е на 160 000 км., Нямам никакви проблеми и не мисля скоро да я сменям.

Пич, но от кофтите!


Тема Re: Само дизел!нови [re: TЪPTEЙ]  
Авторrp (Нерегистриран)
Публикувано26.07.01 10:59



zdr.

na men kolata (Polo 1.3) mi gori 6.5 l. gaz na izvangradsko pri skorost (110-130km/chas)

gradsko - 7 l.

p!



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Turbo D]  
Автор Wrangler (off-road)
Публикувано27.07.01 19:13



Pich, ako iskash da se kefish na kolata - benzin. ako iskash prosto da se pridvijvash - nafta. Dizela se skapva lesno ako ne go poddurjash kakto trqbva, a benzina si e skup i lesno vurvi. Sam si preceni koe te ustroiva

Pak shte se vidim


Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Turbo D]  
Автор Estelle 1O5 (Шкода-маниак:))
Публикувано02.08.01 19:46



Напоследък дизела започва все повече да ми харесва... остарявам сигурно, обаче много се кефя че пасата само като му покажа ключа запалва, изчаквам 10-тина сек и тръгвам... Няма прекъсване и хълцане докато загрее, както при бензиновите, няма високи обороти... само едно приятно мъркане при всякакви режими(щерка ми заспива вътре на втората минута)... в тая кола, макар и вече доста стара се чувствам някак си стабилен...тежък...
А това че подръжката на дизела е скъпа... според мен е легенда подобна на тази за японските автомобили... моя вече отдавна стигна годините когато все нещо се чупи и сменя, платил съм го сигурно три пъти, обаче първите два заради ламарини... е накрая и мотора се скапа, обаче не е странно при 360 000км и 16г. каране от кой ли не, как ли не, влачене на товари на ръба на възможностите и почти никаква подръжка...





Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Turbo D]  
Автор Caмo Дизeл (член-кореспонд.)
Публикувано14.08.01 21:44



Абе на дизел много трудно ще му вдигнеш до 4500 оборотите в движение. На място може и да успееш евентуално, но не може да се каже, че дизела работи на 4500 об/мин.

А иначе няма нужда да казвам какво предпочитам.
А защо го предпочитам - много е дълго за обяснение. Само ще кажа, че освен всичко друго, зимата пали по-лесно, а също така и набира много по-добре от бензина при изпреварване.



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Caмo Дизeл]  
АвторTurbo D (Нерегистриран)
Публикувано15.08.01 15:45



Абе при тия обороти обикновено му дават максималната мощност......и на първа,втора или трета си ги вдига без проблем,но е много вредно за мотора,а за тва на празен ход - може да вдигне и над 5000 оборота.......друг е въпроса,че ще ти изкочат буталата.Един приятел има Галант 2,3 ТД и на втора пред очите ми няколко пъти е вдигал 5000 оборота.Аз на Джетата си нямам оборотомер,но горе долу гледам да не вдигам повече от 3000 оборота......а иначе на VW са обозначени коя скорост до колко максимум да се кара на километража ...... е аз на втора съм вдигал над 75 при обозначени 67,а тези 67 вероятно са обозначени при около 4300-4500 колкото я дават по книжка максималната скорост(51 KW).Това би трябвало дда значи,че съм прескочил тези обороти и при скоростта ,която съм вдигал идва един момент в който явно се включва някакъв ограничител ,поне така ми се струва......Аре чао,пич.
P.S. между другото много ти се кефя на темите в гювеча - железен си:-)))



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Turbo D]  
Автор Caмo Дизeл (член-кореспонд.)
Публикувано17.08.01 11:50



Не съм се изразил правилно, може би.
Имах предвид, че не е уместно да се казва, че дизела работи на 4500 об/мин, след като това са му максималните обороти (примерно) и много рядко някой го издува до толкова. Ако ще се говори за средни обороти, при които работи дизела, то те са някъде около 2500 об/мин.
Както и да е, разбрахме се, мисля.

П.П. Мерси за оценката :)



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Turbo D]  
АвторDJ Tymbi (Нерегистриран)
Публикувано22.08.01 16:39



Za men e po dobre benzin, sytchetano s gaz.Karal sym kakvi li ne koli,diezel ili benzin,stari ili novi, no kato cialo predpotchitam benzina. Tova, deto govoriat, tche dizela vyrvi po dobre ot benzina ne e viarno.Ima niakoi hora, kade se zabluzdavat, kato sravniavat opel korsa 1.1L s Pasat 1.9D, ili pyk Dizel, kojto e proizveden 1997g. s benzin ot 1987g. Ako triabva da pravia sravnenie m/y D ili G, to se pravi taka: vzima se kola ot edna i syshta marka,edin i sysht model, edno i syshto kupe, proizvedeni prez edna i syshta godina,s edni i syshti kubaturi na dvigatelia i neka togava da govorim koe e po dobre,Disel ili benzin?Triabva da ti kaza, tche v momenta v moiata sluzba ima edni i syshti koli,(ednakvi kupeta i t.n. ), s potchti edna i syshta godina na proizvotcvo, no ima i benzin,ima i nafta. Prosto niama baza za sravnenie, benzina vyrvi daletch po dobre, uskoriava dvukratno po dobre ot naftata. A i razhoda ne e tchak dvoen, kolkoto go izkarvat niakoi hora. ( Vzemi edna Shkoda oktavia, ednata 2.0l EFI, i drugata 1,9TDI i gi karai po edin i sysht natchin i togava si napravi izvoda za ikonomitchnost,vyrvene i t.n.) A poslednata Shkoda dojde s fabritchno postavena AGU
t.e. gas ot Holandia, i prosto bedna ti e fantaziata, tia prosto ne pravi razlika m/y GAS i BENZIN. Tova e polozenieto, a pyk da ne govorime kade beshe postavena gazovata butilka, na miastoto na rezervoara, a rezervoara pyk sybirashe 25litra benzin. I gaz kato slozish 56 litra i karash cial mesec. Drugoto koeto mi napravi vpetchatlenie, e razlikata m/y razhoda na benzin i gaz. Tia e okolo 1lityr.
Az syshto imam edno Reno 21 na gaz,a motora e 1.7L monoinzekcia. Tia syshto e s fabritchno postavena AGU, na izparitela si pishe tche e za Reno, i syshto ne pravia razlika m/y rashoda na benzin i gaz,a vyrvi, mamicata si ............ Taka tche moia syvet e da si vzemesh kola, benzin,no s fabritchna Gazova instalacia. Tova e reshenieto.Samia fakt, tche vsitchki bakshishi karat na gas, to tova dava iasna predstava za otgovora na tozi vypros.
I drugoto koeto iskam da podtchertaia e tche disela raboti s kompresia okolo 35 atmosferi naliagane, a benzina e samo max.12 atmosveri. Taka tche onzi vypros otnosno tova,koj dvigatel rabotil na 4500 ob./min, koj 6500, tova i duma ne moze da ima za sravnenie.
A pyk da ne govorime za podryzkata na dizela:to sa nagrevatelni sveshti, to sa gorivni filtri,to sa akumulatori a pyk da ne govorim za releta s elektronno upravlenie.




Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: DJ Tymbi]  
Автор Caмo Дизeл (член-кореспонд.)
Публикувано22.08.01 19:44



Абе чудя се дали да ти отговарям... Явно си далече от дизелите.
Ама хайде да сравним тогава нещо. Примерно Ауди А4.

1.9 TDI (5-скоростна кутия, има и с 6)
96 kW/4000
310 Nm/1900
0-100 km - 9,9 sec.
Разход-градско 7,4/100
-извънградско 4.4/100
-смесено 5.5/100

2.0 бензин (5-скоростна кутия)
96 kW/5700
195 Nm/3300
0-100 km - 9.9 sec.
Разход-градско 11,4/100
-извънградско 5.9/100
-смесено 7.9/100

Много по-интересни са данните за ускорението 60-100 или 80-120, но ги нямам под ръка. Там дизела е по-бърз със много секунди, не десети.

Второ. Нормалното работно налягане на дизела е около 20-25 атм., а не 35.

Трето. Разходи по дизела. Нагревателни свещи (4 бр. ~100 DM) и дюзи (4 бр. ~100 DM) може да се наложи да се сменят най-много веднъж за целия живот на колата. Новите дизели нямат нагревателни свещи. Горивния филтър (~15 ДМ) се сменя на 30 000 км. Други специфични разходи?

Четвърто. Най-се радвам, като се хвърли някой на бензин. Имам си причини и затова не смятам повече да убеждавам който и да било.
Купете си бензинова кола!



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Caмo Дизeл]  
Автор Spidercho (Audi Entusiast)
Публикувано22.08.01 20:53



Ще си купя бензинов автомобил, защото в момента мога да си позволя 10 годишно Audi, а през 1991 г. не е било съвсем като днес с дизелите.

Защо днес продължават да правят бензинови модели и то над 50% от продукцията? А и по състезанията не се мяркат дизели
Нападай обясни ми.

Vorsprung durch Technik

Редактирано от Spidercho на 22.08.01 20:56.



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Caмo Дизeл]  
Автор silent (ловец)
Публикувано22.08.01 22:20



що ни отваряш тогава очите.........ма пусто сърце юнашко трай ли.........

незабележим


Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Spidercho]  
Автор Caмo Дизeл (член-кореспонд.)
Публикувано23.08.01 00:25



Ключовата фраза е "над 50%" Само до преди 10 год. не беше точно така. Ако погледнеш кривата на растеж на дяла на дизеловите двигатели, ще разбереш, че скоро "над" ще стане "доста над" . Това е феномена от последните 10 год.

За състезанията не си прав. Дизелите не само се мяркат по състезанията, но и печелят. Виж примерно това:



Прочети внимателно текста

Като се отчете, че всички сили и средства, на всички отбори и фирми, по традиция се хвърлят за разработване на спортни бензинови двигатели, всяка една победа на дизел е доста показателна.

Е, като опре до възможностите на скромния български джоб, много ясно, че за една и съща сума може да се купи по-запазен бензинов автомобил, отколкото дизелов. Но сигурно има причина за това, как мислиш?
От 1991 няма да намериш дизел, като днешните, но примерно Audi 100 2.5 TDi не е за пренебрегване. Все пак времето си тече иии скоро колите от 1995 ще са на същите цени, като тези от '91 сега. Усмивка, вече наближават времената и ние да покараме бързи дизели.




Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: silent]  
Автор Caмo Дизeл (член-кореспонд.)
Публикувано23.08.01 00:27



Верно, не трай
Но честно си казвам, искам всички извън Германия да предпочитат бензинови коли. Със или без АГУ, по желание



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Caмo Дизeл]  
АвторDJ Tymbi (Нерегистриран)
Публикувано23.08.01 12:19



Kogato tova A4 navyrti 250000-300000km, togava pak im sravni parametrite,( v smisyl, viz koe vyrvi povetche) i neshto povetche, otcheti im remontite?
No za sazalenie nie obiknovennite hora, ne mozem da si pozvolim edno takova A4, nali?
Az ne sym se interesuval mnogo ot diselite, no triapva da ti kaza, tche v sveta povetcheto avtomobili sa benzinovi,a v niakoi dyrzavi toj dori e zabranen.



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Caмo Дизeл]  
Автор Spidercho (Audi Entusiast)
Публикувано23.08.01 13:47



Това за BMW-то дизеляк не го знаех. Е значи се е почнало вече.
Не ми пука какво наливам в резервоара, щом автомобила ме кефи и не ми съдира кожата. Макар да чувствам особена тръпка като ме лъхне бензиново изпарение

Vorsprung durch Technik


Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: DJ Tymbi]  
Автор Caмo Дизeл (член-кореспонд.)
Публикувано24.08.01 17:23



В кои държави е забранен дизела? Бих предположил, че е Бруней защото само там биха могли да си го позволят.
И не разбрах - искаш да кажеш, че след 300 000 км. дизела ще е по-скапан от бензина?!



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Spidercho]  
Автор Caмo Дизeл (член-кореспонд.)
Публикувано24.08.01 17:26



Въпрос на навик. Мен пък ме кефи като вони на нафта :)))



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: DJ Tymbi]  
Автор Estelle 1O5 (Шкода-маниак:))
Публикувано24.08.01 23:17



Веднага ще направя сравнение подобно тези които не ти харесват, само че наопаки... Passat 1,6D combi 1985 v.s. Passat 1,8i-mono combi 1991... Карал съм и двата вида при какви ли не условия... Ненатоварени първия отстъпва (и то не много) само като ускорение от 90-120 и като максимална скорост - 160 срещу 180. Обаче като им махнеш задната седалка и като им натъпчеш отзад по около 400-500 кг железарии... и изведнъж всичко се обръща... О чудо ! Дизел на 300 000 ускорява доста по-добре от бензин на 160 000... Разходи за дизела ?!?! Имаш ли идея че кабелите за свещите на почти всички VW-та от споменатите години са по 25-30 лв парчето... и то ако говорим за Bosch произведени в китай... Ами самите свещи? Могат да бъдат само 3 или 4 полюсни - по 30 лв комплекта и то пак китайско или турско производство. А м-ду другото според производителите (валидно е за всички бензинови двигатели) свещите се сменят на 10 000 км мах, а кабелите на 20 000 км мах... Е ? Само дотук подръжката на бензинов двигател бие като цена дизела. Има и друго ... по бензиновите двигатели много по-често се налагат регулировки и настройки... дори при електронните с-ми... а за карбураторите да не говорим... за газовото пък съвсем.
Всеки ден работя средно по 2-3 коли. От тях дизелови са 1%. Всеки ден губя поне по 2 часа да стържа задръстени с графит и компресорно масло изпарители.
А кога за последно видя бензинов двигател на 3 000 000 км ? Почти няма междуградски автобуси в БГ на по-малко. Защо корабните двигатели са дизелови ? Защо всъщност всички тежки машини са с дизел ? Защото излиза по-скъпо ?




Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Caмo Дизeл]  
Автор Spidercho (Audi Entusiast)
Публикувано26.08.01 12:52





Vorsprung durch Technik


Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Caмo Дизeл]  
АвторPSYLON (Нерегистриран)
Публикувано26.08.01 14:23



Abe momche! Kak shte sravnjavash Turbo dvigatel s atmosferen! Mnogo neprofesionalno podhojdash. W toja duh da te pitam togava koj 3 litrov atmosferen dizelov dvigatel ima moshtnost nad 850 hp? Shtoto benzinkite wyw F1 sa s priblizitelno takava moshtnost. Kakto i da e, minavam natatyk.
2. Minimalnoto naljagane w kraja na takta sgystjavane po danni na zavoda proizvoditel za povecheto ot dvigatelite e okolo 24 atm. Pod tezi stojnosti se preporychva remont. Edin zapazen 7-8 godishen disel ima kompresija okolo 32 +-2 atm. Ako mi dadesh mail shte ti pratia malko spravochna informazija.
3. Za 100 marki w U-X shte poluchish samo usmivka. Kamo li 4 djuzi. Djuzite na dizelite, na koito tolkova se kefish (common-rail) sa s tzena okolo 650 DM ednata, a djuzata na 1vi tzilindyr (po-spezialna e) struva 900 DM. Kakto se seshtash njama tajvanski ekvivalent.
Dizelov dvigatel bez podgrevni sweshti az oshte ne sym wijdal. Pone na VW/Audi de. Ja kaji ot koj dvigatel sa gi mahnali.
Imash ogromno osnovanie da se radvash, a dori i da pocherpish, shtoto povecheto hora si kupuwat benzinovi avtomobili. Wij, ako rabotish w gradskija transport ili w njakoja transportna firma e drugo i v tozi sluchaj te razbiram.
A tova, che w njakakwo syztezanie e spechelil diesel - dobre. To vyv formulata se e sluchvalo i Panis da e pyrvi, no tova ne go pravi po-dobyr ot shumi - nali :))))




Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Estelle 1O5]  
АвторPSYLON (Нерегистриран)
Публикувано26.08.01 14:45



Za sweshtite ne si prav. Tzenata im e okolo 10 leva v U-X za 1 broj i se smenjat na 60000 km. Originalni. Ima sweshti i za po 45 leva ednata, za A6 i A8, ama predpolagam ne govorish za tjah. Kabelite sa po-skupi, no se smenjat na 120000.
No kolko struva enda pompa za dizel? Shtoto za polovin godina sym smenil 2 veche, s nashta hubava nafta. Shte ti pomogna - nad 4000 DM. Turboto i to e nad 3000. Ostava ti samo da se molish, da ne izgyrmi njakoe ot tezi neshta, shtoto iinache gofa primerno, deto struva obshto tolkova, stava kupchina nenujno jeljazo.
A na edin mono jetronik primerno naj-mnogo da sdade bagaja computera, i ako ne moje da se opravi si wzemash nov za 1500 DM.
Shtot Na edin 10 godishen avtomobil mu se pojavjavat i otkazi, koito ne sa swyrzani samo s konsumativi..........
Poslednoto izrechenie obache mi haresa. Samo trjabva da postavish udarenieto na dumata TEJKI. Shtoto kogato konstruktorite kato pravjat korabnija dvigatel, comforta ne mislja che wliza w dnevnija red. Toj se slaga za da wyrshi rabota a ne za udovolstvieto na ekipaja. Po syshtata logika djetove i izwynbordovi dvigateli prednaznacheni za UDOVOLSTVIE se pravjat benzinovi. Ako ne sym prav me popravi... Pyk diselite da si gi karat tiradjiite. Te i zatova im davat golemi zaplati :)))




Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: PSYLON]  
Автор Caмo Дизeл (член-кореспонд.)
Публикувано26.08.01 21:28



Ами стандартния дизелов двигател от доста време насам е с турбокомпресор. Просто дизела и турбото си пасват идеално.
Може да се сравни и със спортния 1.8Т, който е малко по мощен от 1.9 TDI, но с доста по-малък въртящ момент. А точно огромния въртящ момент (100 Nm над този на 1.8Т!!!), позволява използването на 6-та скорост, като и много по-добра еластичност на 1.9 TDI двигателя.
Никой до сега не си е поставял за цел да прави дизелови двигатели за еднократна употреба, каквито са тези в Ф1. И никой не хвърля милиарди за разработването на спортни дизели. А и едва ли ще се намери трансмисия, тежаща под половин тон, която да издържи на въртящия момент на дизел над 800 к.с.. За пример вземи V10 на VW, който е "само" 313 к.с., но има 760 Nm въртящ момент. А при дизелите въртящия момен нараства успоредно с мощноста на двигателя.
За 100 ДМ сменяш каквото трябва да се смени на четирите дюзи на 90% от дизелите които се карат в БГ. А който си е купил последен модел Ауди, не го мисли толкова. Пък и близките 10-тина години, едва ли ще сменя такива неща.
За дизеловите помпи, дето си сменял две, мога само да те посъветвам да си смениш майстора.
А за налягането в цилиндрите може да се поспори още.

BTW, споменатия двигател на Ауди (1.9 TDi 96kW) е помпа-дюза, не common rail, както май ти се струва. А подгревателните свещи масово ги махат от дизелите. Използва се друга система, но още не знам подоробности. Във всеки случай, резултата е, че двигателя се пали веднага, без изчакване за подргряване.

И казвам, че се радвам, когато някой предпочита бензинов автомобил, защото вкарвам от време на време по някоя кола в БГ. Много по-лесно ми е да намирам бензинови автомобили по джоба на българина. Дизелите никой не си ги продава преди съвсем да остареят или ако ги продават запазени, искат безбожно много пари. И за това ми е голям проблем, като ми поръчат дизел, ама така, без пари, ако може.
Ама то е сигурно щото немците са прости и не щат да карат бензинови коли.





Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Caмo Дизeл]  
АвторPSYLON (Нерегистриран)
Публикувано27.08.01 00:07



Tezi teorii wzemi i gi razvii na ingenerite ot ferrari i lamborghini (za Porsche ne znam, ama mislja che i pri tjah e taka). Shtoto sa im mnogo neelastichni dvigatelite. Shte ti dadat nagrada.



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: PSYLON]  
АвторTurbo D (Нерегистриран)
Публикувано27.08.01 00:17



Абе,барато........ти или имаш Форд или Опел(или наистина майстора ти е супер некадърник).......и най вероятно помпата не ти е BOSCH,а неква измислена.......и не знам къв модел толко караш,но 4000 бинки е малко скъпичко.....моята оригинална е около 2000(+-200-300)- за Джета ТД.........и едно чисто ново турбо е около 1500 марки,а освен това се прави и ремонт на компресора(не че става като нов).......а и за България не моеш кой знае кви скорости да развиваш,че да говориш все едно всеки ден караш със средна 200 км......аре чао засега,че мога бая да попиша,а утре съм на работа........



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: PSYLON]  
Автор Caмo Дизeл (член-кореспонд.)
Публикувано27.08.01 12:33



Е сега какво - ще сравняваме 1.9 TDI с 5.5 л. 12-цилиндрово Ферари ли?

Безспорен факт е обаче, че за една и съща мощност, дизелите имат МНОГО по-добра еластичност от бензиновите. Ако искаш да го отечеш, опитай се да се обосновеш с цифри.
Само ще ти кажа, че дори и 2.4 л. V6, 30v с 160 к.с. на същата фирма е с по-слабо ускорение 80-120 от 1.9 TDI (11.3 сек. срещу 10.3 сек. за дизела). При това сравнено с по-слабата версия на 96 кВ-овия 1.9 TDI (с 5-скорости).



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Caмo Дизeл]  
Автор boxer (гад)
Публикувано27.08.01 16:13



Ne sym 100% siguren no v Gyrcia e zabraneno lichnite avtomobili da sa dizelovi!

кофти тип


Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Estelle 1O5]  
АвторDJ Tymbi (Нерегистриран)
Публикувано27.08.01 16:19



Може и да сте прави. Както казах, не разбирам много от дизели, а и досега не съм имал дизел, лично мой. Знам, че дизела има много по голям въртящ момент от бензина, а това от своя страна е и по еластичен при дадена скорост и собствено тегло, а и осжен това има по голямо КПД. И от тук той е и по икономичен от бензина( и затова ги монтират на TIR,и големи кораби), но има и бензиножи двигатели, които са доста икономични ( например HONDA).
А имам въпрос към Estelle 105?
Значи, имам рено 21 1.7mi, проблема ми е, че гърми лагера на предна лява главина, и то ниаколко пъти на по 10000-15000 км.
Първо го смених с някакъв италиански IRB , той замина, след тожа му сложих немски FAG, и той замина. Сега се чудя дали да взема SKF или оригинален France,
от Про Мобил. Но там пък ще ми свалят кожата, лагера С МОНТАЖА струвал 250 лв. А той е същия какъвто го продават по магазините и струва м/у 60 и 90лв. зависи каде отидеш. Ти какво ще ме съветваш?
До сега аз съм си го ремонтирал, като новия лагер съм го набивал на преса ( а не с чук, като ония в сервиз ИЗТОК първия път) много внимателно, с подпиране на стените на лагера, така че да не се разместят вътрешната и външна стена (оринг) на лагера.Знам, че те са с пласмасов сепаратор, и затова още повече внимавам.От дясната страна го смених, и досега не ми е правил номера,(65000км.)
но от лявата е факт.Като гръмне, се чува едно много силно стържене,не като на лагер, и в началото от време на време го прави, а колкото повече км. навърташ, толкова по-често се случва като в един момент започва постоянно да стърже и с това се променя и звука( започва все по ниски честоти и тонове да издава, като на лагер).Като кривнеш волана на дясно, сппира да вие и в момента на изправянето той отножо почва да вие.( това го правя,за да разбера дали е лагер).Предния път като разглобих главината и избих стария лагер, мерих с шублер диаметрите на двете половинки на главината, гледах ги да не са елипсовидни, да не са нещо сплескани, но нищо не открих. Лагера има размери 37x72,04x37 mm. Гледах дали полуоската( а тя е нова) пък нещо да не е причина, но не е.
А и междувременно, знаеш ли с колко кг.( с динамометричен ключ) се затяга гайката на полуоската, тя е номер 32?
Чао и благодаря предварително.



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: boxer]  
Автор Caмo Дизeл (член-кореспонд.)
Публикувано27.08.01 16:20



Аха, прав си.
Ами то си е техен проблем. Във Франция и Италия пък дизелите се насърчават.



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Caмo Дизeл]  
Автор boxer (гад)
Публикувано27.08.01 16:29



Mda tuka (Francia) samo tva karat...Dyrjavata napravo go naloji tva...
Pyk i nali sa stisnati...napravo gabrovec bi im zavidial...

BTW da pitam kolko gore-dolu struva edna Vectra 88g 1,7D el stykla,leti djanti,metalik v Germania???
Tuka mi predlagat edna na 300 000 km motora na 150 000 km za 2500 DM iskam da sravnia...

кофти тип


Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: boxer]  
Автор Caмo Дизeл (член-кореспонд.)
Публикувано27.08.01 16:45



Ами по-евтино няма да намериш. Толко са някъде най-евтините. Ама много ще е изгнила тази на 13 год.



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Caмo Дизeл]  
Автор boxer (гад)
Публикувано27.08.01 16:53



O ne nishto i niama....
edistvenia defekt e che liavata predna vrata e leko vdlybnata pri udar i tam boiata e izdraskana i na mesta laka na boiata e oliushten
inache kolichkata si ia biva
ama se otkazah da ia kopuvam shtoto e sys smenen motor i v BG moje da se zaiadat che nomerata na shasi i motor ne otgovariat

Osven tova ima i amortisiori za smiana ta si kazah che v Germania pone shte nameria po-zapazena za teia pari...

Samo kilometrite na motora sa primamlivi inache

кофти тип


Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Caмo Дизeл]  
АвторPSYLON (Нерегистриран)
Публикувано27.08.01 20:45



Pak ne si razbral ideqta.
Wyprosyt e zashto ferrari ne pusnat model 5.5l 12zyl turbo diesel. Sled kato po tvojata logika kolata bi stanala po-elastichna. Tzenata ne ja posochvaj kato prichina - pri tezi koli tja ne e na dneven red.
Az shte ti otgovorja - shtoto kolata shte stane moshtna i tromava kato lokomotiv! Kamion ili kakvoto tam si haresash - moje i korab. A nikoj ne si kupuva ferrari za da vlachi s nego 30t poluremarke - nali?
btw, znaesh li kakyw e vyrtjashtijat moment na formulite?
Po-gore njakyde widjah i mnenie, che dizelite palili po-lesno prez zimata!!! Zimen benzin ne sym widjal oshte, no fenomenyt zimna nafta se mjarna minalata godina po benzinostanciite. Zashto li? Pri nashite atmosferni uslovija wsjaka izpravna kola trjabva da pali normalno i prez zimata. Loshoto systojanie na povecheto dizeli obache pravi sobstvenicite im chesti klienti na prodavachite na akumulatorni baterii...



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: PSYLON]  
Автор Caмo Дизeл (член-кореспонд.)
Публикувано27.08.01 22:27



Ами и ти не си разбрал.
Един двигател може да се направи и тромав и пъргав. Второто е по-трудно защото трябва да се помисли, да се проучва и да се харчат много пари. Затова, когато няма нужда, по-лесно е да се направи двигателя тромав. Смяташе, че дизелите няма нужда да са пъргави. Съвсем до скоро още се правеха дизели с долен разпределителен вал и повдигачи, да речем. Такава схема е доста износоустойчива, но сещаш се, че последната им грижа е била да е пъргав двигателя.
Но разбиранията постепенно се променят. Вече се наистина се работи по създаване на пъргави дизели и първите резултати са на лице. Само за 10 год. дизелите скъсиха, примерно времето си за набиране от 0 до 100 км/ч. повече от двойно. Не виждам какво пречи тези темпове да продължат и след още 10 год. може и на Ф1 да се появят. Искам само да ти напомня, че в момента дизелите развиват някъде до към 4000-5000 rpm макс.. Просто не е необходимо повече. Ако тръгнат по пътя на бензиновите (дай боже да не става) и се направи дизел развиващ 15000-20000 rpm, като във Ф1, дали ще е по тромав от бензинов?
Абе, едва ли си се интересувал, но какъв потенциал има още дори само в дюзите, да речем. Тъкмо започват да се развиват.
Ще си говорим пак след още няколко години.

BTW зимната нафта си е страндарт за зимния сезон в много страни и се радвам, че и в БГ се появи. А самата зимна нафта е с по-ниско съдържание на парафини, които иначе се втвърдяват при силно отрицателни температури и могат да запушат филтъра. Това обаче не е сериозен проблем. Много автомобили, правени за студени страни могат да си подгряват филтъра. Всички сериозни машини за Севера са дизелови.
А това за по-лесното палене, са си мои наблюдения, потвърдени многократно. Имам предвид, като се сравнява запазен дизел и запазени бензинови коли, при температури към -20.



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Caмo Дизeл]  
АвторPSYLON (Нерегистриран)
Публикувано28.08.01 22:28



Moshtnostta na dvigatelja i vyrtjashtija moment sa dva razlichni pokazatelja. Spored teb koj avtomobil shte uskorjava po-dobre - s po golemija wyrtjasht moment ili s po-goljamata moshtnost?
+tova nikyde wyw foruma ne widjah i razglejdaneto na vyprosa ot gledna tichka na komforta. Edin benzinov dvigatel raboti dosta po-tiho ot dizeljaka. Oshte poveche i s turbo.



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: PSYLON]  
Автор Caмo Дизeл (член-кореспонд.)
Публикувано28.08.01 22:48



Вярно, различни са. Точно затова дизелите, ускоряват много по-добре при тестовете за еластичност (60-100 км/ч. на 4-та или 80-120 на 5-та предавка) от бензиновите аналози по мощност. Пак повтарям, че за мен това са много по-важни показатели, от ускорението 0-100, което е за гъзария по светофарите.
Единсвения недостатък на дизелите с който бих се съгласил е шума. Верно, тракат. Но сега се работи точно по този проблем. Разработват се алгоритми за връскване на горивото на части, така че да се намали детонацията и съответно шума. Контрола на впръскването е почти неразорана нива, сега започват.



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Estelle 1O5]  
АвторDJ Tymbi (Нерегистриран)
Публикувано29.08.01 17:36



Кой знае какъв бензинов Passat си взел, за да го сравняваш.А за кабелите и свещите тука ще по спориме. Защото току що се върнах от магазина и свещите струват 32лв. комплекта Бош(може да са турски,кой знае), а кабелите Шампион, са по 8лв. парчето.
А на моето Ренде, дето е на "120 години", запоследно му сменях свещите и кабелите преди 3 години, и от тогава съм му навъртял 110000 км. И сега ме е страх да ги сменя, защото сигурно няма да мога да ги отвия.
А пък за газовото съвсем не си прав.Ако е слагано в БГ, то то е ясно, но ако колата е вкарана от Холандия например, тука е нещо съвсем сериозно.ЗАщото моето Ренде, е с оригинална газова уредба и до този момент несъм я пипнал. А изпарителя е от тези, каде не понадлежат на ремонт( с метална риза)А скоро разбрах, че все пак се правела профилактика, и тя е като развия един болт на изпарителя от долу,тя е за утаителя.Като го развих, и потече една гадост...., сигурно е изтекло около 300 гр. нормално, вече гоня 110000 км. само аз, в БГ, и не съм го пипал.
Е, тогава за какво да спориме? Знаеш ли колко струва една такава АГУ от Холандия, например за Рено Лагуна? Аз съм се интересувал специялно за тази кола, и затова знам. Ако ти кажа, че е6250 DM, ще повярваш ли?
Е, естествено че ще имаш проблеми по АГУ-тата, които се продават и монтират в БГ.Аз имам и един Насан , на който му сложих АГУ,тук , в БГ. Спор няма, имах големи проблеми първо по карбуратора, после по изпарителя, след това ми загряваше, нещо невиждано за този нисан.Защо? защото АГУ за 480 лв. е така.......
От гледна точка на икономичноста: Едно Рено 21, 2,1 дизел гори в градско около 7-7.5л/100км или 9.00лв. - 9.50 лв. Същото това Рено( същия модел, на същите години) ,но 1,7 бензин на газ гори 10л. газ, което е 8.00лв.( и то в момента, тъй като цените са нереални поради други причини) а по вървене съотношението е голямо в полза на бензина.
Ами да не говориме от екологична гледна точка:
при изгарянето на газ се отделят само водни пари и нищо повече, а ми при дизела?!?!Много ли е хубаво да караш зад някой дизел по баир?????
И още едно нещо в полза на газта: тука в БГ, се слага пропан - бутан, а на запад е природен газ.Знаеш ли защо???? А знаеш ли че ако карам с природен газ разхода ще ми падне още повече!!!
Е, кой знае новите дизели какви са, но ние докато си купиме такъв дизел ще трябва да почакаме още 10 години. А пък до тогава бензина ще е с 20 години по напред от дизела.......
А за автобусите в БГ спор няма, те всички са на по 3 милиона км.( и сигурно са им набивали метални ризи в блока от многото основни ремонти) и сигурно от тях се отравят годишно по 3 милиона души от нашите автобуси. Е, така е, като е технология дизел!!!!!!
А ти виждал ли си някога всички обществени МПС- та, и не само те, да се движат с ГАЗ? Аз съм виждал,брато и това е в............. отгатни?
Аре чао.



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: DJ Tymbi]  
Автор Caмo Дизeл (член-кореспонд.)
Публикувано29.08.01 20:11



Няма да коментирам цената на кабелите, Estelle 1O5 сигурно по-добре ще ти ги обясни тези неща.
Но исках да повторя, това което много пъти съм казвал - Нормалния, добре работещ дизел НЕ ПУШИ! Изобщо нищо не можеш да видиш да излиза от ауспуха. Това, че повечето дизеляци в БГ пушат като печки е първо от нафтата, която е пълен боклук на повечето места, и второ от двигателя - лоша центровка на помпата, задръстени въздушни филтри, износени дюзи и т.н.
Половината коли в Германия са дизели, но единствените които пушат са разни недоутрепани Трабанти по източните провинции, дето още си играят децата с тях, преди да им дадат нормална кола.
Ако се видим, като се прибера някой път в БГ, ще ти покажа дали пуши дизела. Ама трябва да е в началото, докато още имам останала нормална нафта в резервоара. Да не си помислиш, че карам кой знае какво. Сега съм със Сиера 2.3 Д, т.е. супер архаичен дизел.



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Caмo Дизeл]  
АвторPSYLON (Нерегистриран)
Публикувано30.08.01 02:07



A kak mislish shte se otrazjat elektromagnitnite klapani (2003 g) na benzinovite dvigateli?



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: PSYLON]  
Автор Caмo Дизeл (член-кореспонд.)
Публикувано30.08.01 14:25



Ами каквото и да ги правят бензиновите двигатели, винаги ще си останат с по-ниско КПД от дизеловия двигател. Природни закони, какво да правиш



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Caмo Дизeл]  
АвторDJ Tymbi (Нерегистриран)
Публикувано30.08.01 14:30



За кабелите ,ако не вярваш, отиди и провери, за свещите - също.А за нормален дизел в БГ няма да коментирам.То просто няма такъв. А за нафтата, тук си прав, в БГ е пълен боклук.А нали дизела не се нуждаел от подръжка?Нали бил здрав?Нали не се пипало нищо по него? Нито Нагнетателна помпа,нито впръсквателни дюзи, нито центровки?НИЩО?
А за германците, те там нещата са други. И аз съм ходил в Германия и знам, че е така.Колко струва един литър нафта сега, че по-миналата година я купувах за 1.20DM? Предполагам че се увеличила.А ако си вносител на коли, защо не вкараш някоя с газ. Тогава я сравни.А ако те е страх да не би да можеш да я продадеш, кажи ми, аз ще ти намеря веднага.А да си чувал за БМВ, че излиза на пазара с кола на газ.И не само това. Опел и Волво , ами Хонда, Цитроен, Фиат.Специално за БМВ, тя пусна на пазара модел, който работи с втечнен петролен газ.Това 6 цилиндрово БМВ 523g 3.0л. има мощност 187 к.с. / 289 н.м при 4000rpm и харчи 9л/100км. смесено. При това на газ. А да не говорим за вредните емисии, които се приемат за нулеви. Това са показатели, които са под равностойните на замърсяването, извършено от електрически автомобил,като се отчита целия цикъл на производство на енергията. Емисиите са по-ниски от тези на автомобил,с горивни клетки,работещ с метанол.Това се дължи на факт,който при получаването на метанол и извличането на водород от него изискват определени химически процеси. Природния газ(CNG) и втечнен петролен газ ( LPG) се смесват по добре от бензина с въздуха, така че процеса на горене е по ефективен.При BMW двигателя има коефициент на полезно действие ( КПД ) 43%, което е по-голямо и от най-новия дизел.
Същото важи и за някои от моделите на Хонда, Civic GX, който е специално създаден за работа с CNG.Но този автомобил не може да работи с друго гориво ( и какво от това!!!) Civic GX с 1,6 - литров двигател, работещ със сгъстен газ, има мощност 128к.с. срещу 106 на бензиновия вариант. Ускорява от 0 - 100 км./ч за 7,6 с. а от 80- 120 км/ч на IV предавка за 9сек. ( използвали са технологиите на двигатели, работещи с метанол за американските КАРТ серии при създаването на двигателя.Създадена е и специална с-ма за впръскване на горивото с инжектори, подобни на бензина.) Е, какво ще кажеш ако става дума за нови технологии.Германците си карат новите коли ( с нови технологии), а ние тука им караме строщеняците.Така е брато, и за нафтата в БГ съм съгласен, и за скапаните АГУ- та съм съггласен. Но науката ще измести съвсем скоро първо дизела, а след това и бензина. Защото това са горива открити от миналия век. Особено дизела като двигател. Защото всички дизели,правени до преди няколко години не се различават( с малки изключения) от дизела на Мерцедес през 1936г. Оставя само да чакаме кой ще е по добър в това отношение - дизел или бензин /CNG или само CNG.



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: DJ Tymbi]  
Автор Caмo Дизeл (член-кореспонд.)
Публикувано30.08.01 15:41



Ех, мамка му, затри ми се съобщението. Нищо ето накратко.

За кабелите ти вярвам. Ама иди питай при официалния вносител на марката ти, колко струват оригинални кабели, но ако чакаш нещо като 8 лв. по-добре си носи валидолче

Дизелите са на това дередже в БГ, точно защото ги пипат и то майстори дето центроват помпата по това как пушело и как тракало. Аз не съм пипал помпата на нито един от дизелите, които съм карал. Никога не ми се е налагало. Изобщо, ако не пипаш, няма нужда да се прави каквото и да било по помпата. А дюзите се сменят обикновено само веднъж, към 150-200 000 км. Като се има предвид, че повечето дизели са внесени в БГ на тия километри и след това никой не си е давал труда да ги погледне тия работи, какво очакваш?

За емисиите. Дизела има два проблема с изгорелите газове. Твърди частици и азотни окиси. Първия проблем е вече решен и ликвидиран (Peugeot HDI FAP). Втория също е в процес на решение. Следващото поколение дизели ще е по-чисто от който и да е било двигател с вътрешно горене, защото остава да се сравняват само количеството CO2, което зависи пряко от разхода, а той е най-нисък при дизела.

А за БМВ 523g - Хе-хее, къде го слагаш и него у газта. То е на ВОДОРОД! Не знам дали се сещаш колко струва кило водород и на колко места можеш да заредиш. В Германия има само една станция и тя е специално за тестовите БМВта.
И на кой пазар е пуснато това БМВ. Не е на немския във всеки случай.

Редактирано от Caмo Дизeл на 30.08.01 15:54.



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Caмo Дизeл]  
АвторDJ Tymbi (Нерегистриран)
Публикувано30.08.01 17:09



Прочети в Autoshpark или нещо такова. Върнах списанието,което взех специално за вас, "дизелаците" от мой приятел германец. Още повече че тука вие няма да сте чули за такава разработка на БМВ, защото това е още в предстартова програма. А на другите фирми, техните разработки, и те ли са с водород?!?!
Естествено че не.Тука става дума за чист CNG. А,а ето току що се потвърждава и моето теърдение,че БМВ атакува пазара с кола на газ. Отвори в. СТАНДАРТ от днес(30.08.2001 г.) и виж какво пише там. ХЕ-ХЕ-ХЕ!!!



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: DJ Tymbi]  
АвторDJ Tymbi (Нерегистриран)
Публикувано30.08.01 17:21



Да, това в вестник Стандарт е точно това което съм чел в списанието. Те май са го превели и са го преписали......Така изглежда. Само че с малки съкращения.
И въпросното БМВ е предназначено за работа с LPG, а не с CNG.( и е газ, а не водород. Хайде да не подхващаме тази тема с водорода, че мога да получа Нобелова награда от лекции) Което е много подходящо за страни, като в БГ, кадето газта е LPG. Ха-ха-ха.



Тема БМВнови [re: DJ Tymbi]  
Автор Caмo Дизeл (член-кореспонд.)
Публикувано30.08.01 17:47



Четох го на много места, освен на официалните БМВ сайтове, където не се споменаваше нищо такова. По тия статии навсякъде показваха снимки на колите от ВОДОРОДНИЯ проект на БМВ!
Всъщност не виждам проблем БМВ да направи двигател специално за газ. По добре е от чикиите с допълнително монтирани газови инсталации. Ама какво доказва това? По-мощно било от бензиновите еквиваленти? Ами голяма работа. КПД-то му изобщо не може да е 43% или колкото каза. А и просто термодинамично е невъзможно да е по-добро от на дизела. Освен това, колкото и ниски да са му емисиите на изгорели газове, пак си изхвърля СО2 повече от дизела, просто защото харчи повече.



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: DJ Tymbi]  
Автор sewi (нервак)
Публикувано30.08.01 17:51



Вижте ,не искам да се меся в спора ви(даже ми е много по интересно само да чета),но искам да внеса едно доуточнение относно работата на автомобилите на газ.Има доста голяма разлика между природния газ и газта от близката газ-станция.Природния газ е смес от главно два въглеводорода-метан и етан ,докато газта от газ станцията е смес от пропан и бутан(продукти ,които се получават при крекинг процеса).При природния газ се изисква доста по високо налягане за втечняването му(оттам и доста по дебелостенни бутилки).Двата типа уредби са несъвместими и единствената причина да се произвеждат и уредби за коли работещи с природен газ е цената му(доста по ниска от на пропан-бутана)С две думи на запад има коли които се движат с природен газ, но у нас все още няма къде да ги заредиш.А цена на газова уредба от порядъка на 6000лв. е възможна и такива газови уредби вече се монтират и в България ,но при тях газта се впръсква върху клапаните още в течната си фаза(Газовата уредба дублира напълно бензиновата инжекторна система като си има и отделно свое ЦУУ)

Искай и ще ти се даде,търси и ще намериш.


Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: sewi]  
Автор Caмo Дизeл (член-кореспонд.)
Публикувано30.08.01 19:13



Освен това земната газ е отровна и смърди



Тема ...izwyn temata - do sewiнови [re: sewi]  
АвторTwin Spark (Нерегистриран)
Публикувано31.08.01 02:42



nadiawam se, che si prochel postinga do teb w klub Alfa Romeo



Тема А между другото...нови [re: DJ Tymbi]  
Автор Caмo Дизeл (член-кореспонд.)
Публикувано31.08.01 11:58



Отдавна си правя едни наблюдения.
Ако следиш известно време клубовете, ще видиш, че съобщенията, които се отнасят за някакъв проблем с двигателя са в примерно съотношение - 60 за двигатели с АГУ, 40 за инжексиони и 1 за дизел. Направо ме е яд, че нямам интересна тема за разговор



Тема Re: БМВнови [re: Caмo Дизeл]  
АвторDJ Tymbi (Нерегистриран)
Публикувано31.08.01 15:13



Търси и ще намериш?!?! И не само в БМВ!!!!
И отново ти казвам да прочетеш статията в Стандарт от вчера!
Там ясно се обяснява за двата типа газ(CNP и LPG) и това,че то работи с ВТЕЧНЕН ПЕТРОЛЕН ГАЗ (или LPG)( което е и по добре за страни като БГ)
А колкото до CO2, това не е проблем. Ти май не правиш разлика м/у CO2 и CO!?!?!
Там ти е проблема. И не харчи кой знае кколко повече(с 1-2литра).



Тема Re: А между другото...нови [re: Caмo Дизeл]  
АвторDJ Tymbi (Нерегистриран)
Публикувано31.08.01 15:23



Това си е твое мнение.Никой не е длъжен да ти вярва. Докажи го с факти!!!
И освен това,почти всички които имат дизел се опитват да го настройват сами. И успяват, тъй като "печката" е много по-проста( няма датчици, няма жици, няма компюри и т.н.) Е, тука вече дизела има превъзходство( ами нали е по модел 1936 г.)
Почти половината които живеят на моята улица имат дизели, и ги гледам какво правят( ами нали са си майстори)



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Caмo Дизeл]  
АвторDJ Tymbi (Нерегистриран)
Публикувано31.08.01 15:42



Хе,хе,хе!!!
С 30% е по "отровна" от природния газ, а той не е отровен!!!
А за смърденето пък да не говорим. Ако е с CNG, той не мирише, а ако е с LPG, то той мерише на развалени яйца защото му слагат 0,05% сяра поради други причини. Освен това ако АГУ-то ти е монтирано от пишман майстори ще мирише и не само това, ами и можеш да се подпалиш!
За това си купи кола с отвънка монтирано АГУ.



Тема Re: БМВнови [re: DJ Tymbi]  
Авторпижo (Нерегистриран)
Публикувано31.08.01 15:48



С газта знам едно разхода не е ясен, колко ще те излъжат на ГАЗ станцията, какво ще е съотношението пропан-бутан ... загубена история .... а и на инжекционите все още се учат как да ги правят...



Тема Re: А между другото...нови [re: DJ Tymbi]  
Автор Caмo Дизeл (член-кореспонд.)
Публикувано31.08.01 20:01



Е, както искаш. Но няма да седна да се ровя по архивите и да броя темите. Ти също можеш да го направиш, ако ти е интересно.

Наистина, много по-забавно е да имаш един много по-сложен двигател. Не се бях сетил до сега.



Тема Re: БМВнови [re: DJ Tymbi]  
Автор Caмo Дизeл (член-кореспонд.)
Публикувано31.08.01 21:06



Tymbi, чувал съм за разликата между СО2 и СО. Трябва да ми търсиш проблема някъде другаде. Но дизелите от години имат окислителни катализатори, които елиминират проблема с СО.
Реакцията е 2CO + O2 => 2CO2, ако трябва да сме точни.

А ти за global warming чувал ли си? Парников ефект по български. Е, ако си чувал (имам повече вяра в познатията ти, отколкото ти в моите), може и да знаеш, че причината е именно СО2.
Така че, колкото по-малко СО2, толкова по-добре.

А тъпата статия от Стандарт я четох 1:1 на още поне 10 места, на няколко езика. Всички са преписвали едни от други, така че продължавам да търся достоверен източник. Пак ти казвам - от БМВ не пишат нищо, което означава, че дори и да е вярно, то вниманието което се отделя на този проект е нищожно.



Тема NGнови [re: DJ Tymbi]  
Автор Caмo Дизeл (член-кореспонд.)
Публикувано31.08.01 21:07



Ех, Тимби. Лошото на природните неща е, че често са малко недефинирани. Като природната газ, която е смес от метан (най-много), но още етан, пропан, изобутан, въглероден двуокис, азот и СЕРОВОДОРОД! А последното е корозионно, отровно и СМЪРДИ.
Наистина, в процеса на преработка на природния газ, естествено се отстранят някои примеси. Махат се пясъка, водата, СО2, N, He (да, има и хелий, който се продава отделно) и донякъде сероводорода (от който пък може да се получава сяра).

И Тимби, какви са тия приказки за подпалване. Газовите уредби са напълно безопасни, не е ли така?



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: DJ Tymbi]  
Автор LordDigital (CarftsmaN)
Публикувано01.09.01 01:10



Lele kato chetem tuka se plasim:)

Kak moze da sporite za tova koe e po-dobre disel i GAZ? Za mene gazta e svyrh opasna ,ne q prepoyrcvam kakto na nai-dobriq mi priqtel taka i na NAI-GOLEMIQ MI VRAG ,zastoto imas BOMBA vyv bagaznika ama naistina bomba pocti kato protivotankova mina mostna! Tazi bomba ako se vzrivi (a tova hic ne stava trudno)(ne dai si BOZE razbia se) moze da utrepe ne samo nego ami i dosta narod deto se slucva da okolo avtomobila mu...

Ne bih preporycal i na priqtelite mi da ziveqt vyv grad kydeto ima GAZ stancii ,zastoto te pak sa bombi sys trudno opisuem ekvivalent a za da napravqt nestata oste po-opasni syotvetnite ogrmoni bombi(cisternite sys gaz) se dyrzat na stoiki na prilicno mqsto nad zemqta taka che kato grymna (NE DAI SI BOZE!!) da napravqt maximalno vyzmoznite razruseniq.

Gazta e edin TASHAK ,koito vyv BG se polzva masovost poradi pustata eftiniq i neobhodimost. Da ste chuli kola na priroden gaz ili propan butan da vyrvi vyv u$? Az moga da vi garantiram che tuka imat povece osobeno priroden gaz otkolkoto koq da e druga dyrzava OBACHE osven na EPA razni Ford Taurusi boqdisani vyv zeleno drugo nema na GAZ ,pricinata e tocno safety FIRST ,horata nqmat namerenie da riskuvat zaradi nqkakvo hipoteticno po-dobro KPD ili teoreticno po-malko emisii.

A disela e drugata krainost ,ne zabravqite che sickata voenna tehnika e DISEL - THE DISEL POWER tocno zastoto nai-truno se vzriqva. Da ne govorim za PF na PSI koito veche tuka bese sponeat i koito e key-a kym bydesteto na diselite.

Ferdinand Piech - THE KING


Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: LordDigital]  
АвторDJ Tymbi (Нерегистриран)
Публикувано01.09.01 10:31



Няма да коментирам твоето мнение, защото то е без коментар!!!!
Но ще ти кажа само че по твоята логика, 40% от хората, които живеят в ЕВРОПА са тъпи и едва ли не си слагат бомби по къщите и в колите. Нима Холанците са тъпи???? Или италианците??? А да не говориме че в Германия преди десет гонини имаше само 5 гассттанции, а сега са стигнали 1000 и с тенденцията да се увеличават. На това ли му викаш тъпо??? Та те хората са тъпи, а ние понеже сме умни и караме изтърбушените дизеляци . Те така е, те са тъпите а ние умните...... без коментар. Ти знаеш ли че в Холандия 90% от МПС- тата се задвижват от газ??? Или и това ще спорим? Там целия градски транспорт се движи с гас.Или и те са тъпи??? Знаеш ли че на всяка бензиностанция има и газ???Или и те са тъпи???
И запомни: тази думичка "не дай си боже" несъществува в запада Европа.
И като заключение ще ти препоръчам да видиш автомобил, на който е монтирана АГУ от западна Европа, или фабрична АГУ!!!! Тогава си прави изводите за сигурноста на хората. Мога още много да пиша по тази тема, но сега гръмна един рутер и ще тичам да го оправям. Чао.



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: DJ Tymbi]  
Автор Spidercho (Audi Entusiast)
Публикувано01.09.01 12:36



Пушачите, които не са малко, ако не са и много, доказват ли чудеснотията на пушенето и полезността на тютюна за белия дроб ?

По твоята логика отговора е ДА. А далие е така ?

Vorsprung durch Technik


Тема Re: ...izwyn temata - do sewiнови [re: Twin Spark]  
Автор sewi (нервак)
Публикувано01.09.01 13:51



Естествено.Няма проблем.

Искай и ще ти се даде,търси и ще намериш.


Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: DJ Tymbi]  
Автор LordDigital (CarftsmaN)
Публикувано02.09.01 07:13



Eeeeeeee spokooo de sha zemes da iztyrkas vyprositelnata:)

Ne kazvam che sa typi ,moze bi imat syotvenite strong pricini kakto vyv Bulgaria da go polzvat. Pri sicki poluzeniq si ostava Tashak RAbota - tva go zapomni ot mene prosto zastot GAZTA si e GAZ i e megaVzrivoopasna. Sestas li se kakvo naprai edna nistozna nestasna umrela ot glad Ruska butilka propan Butan kato grymna dokato stroqha HEMUS? Sestas li se tova lqto kakvo stana okolo Plovdiv kato nekva gazStanciq se razteche - sicko qkoo obgazenoo MEGA kysmet che ne grymna. A zasto e stanalo taka ,mi zastoto vyzvratniq klapan na GazStanciqta e bil zamryznal poradi pricini koito mozes sam da se setis...

Pak ti kazvam ne preporycvam i nai-dobriq mi priqtel i na nai-golemiq mi vrag da ima Gaz instalaciq vyv kolata:)

Are i ne se peni tolkoz nali sme Nissan Guyz trebe da mrazi Honda Guyz a ne each other:PP

Ferdinand Piech - THE KING


Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: DJ Tymbi]  
Автор Caмo Дизeл (член-кореспонд.)
Публикувано02.09.01 18:04



Брей, от къде ги вадиш тези проценти?!? Няма да споря сега за тях, но според мен са МНОГО далеч от истината.

Първо за Холандия. Наистина, има колонки за LPG, но само по аутобаните. В градовете е доста трудно, защото по закон, не трябва да има сгради на 200 м. наоколо!!!
И изобщо не бих приел Холандия за какъвто и да е пример освен за канализация и отвотняване. Такива мърлячи и скъперници са, че ако можеше и беше по-евтино, и с лайна щяха да карат. В Италия е същото. За сметка на това, в много държави които уважавам, АГУ-тата са абсолютно непознати (Скандинавските срани, Швейцария).
А за Германия - хе-хе. Ами виж тази статистика:

Използване на LPG в транспорта:

Хонландия - 646 хил. тона.
Германия - 8 хил. тона.

А колите в Германия са поне х10 повече. Смятай колко е популярно да се кара на газ. Аз поне не съм виждал немска кола с АГУ.
Тази пролет ми беше на гости един българин с Омега с АГУ и даде зор да зареди някъде газ. Едвам намерих газостанция, но както и да е. Като отидохме там се оказа, че сме едва ли не единствените посетители от месеци насам А то накрая се оказа, че и ние няма да заредим, щото щуцера не пасваше.

Редактирано от Caмo Дизeл на 02.09.01 18:06.



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: DJ Timby]  
Автор Caмo Дизeл (член-кореспонд.)
Публикувано03.10.01 17:35



Охоо, DJ Timby, добре че се обади, че се чудех какво става с теб. Тамън си в Холандия, та ще ти припомня едно твое изказване:

"Ти знаеш ли че в Холандия 90% от МПС- тата се задвижват от газ??? Или и това ще спорим? "

Е, аз викам да поспорим. Преброй колкото можеш и ако докараш колите с АГУ до 20% смятаме, че си спечелил.

За пушенето не знам, може и да съм окьоравял нещо, щото не виждам дизелите тука да пушат.



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Caмo Дизeл]  
Автор LordDigital (CarftsmaN)
Публикувано04.10.01 05:43



Haha:))

Moze bi mu e cherno pred ocite ...

ili po-skoro staroto hubavo pravilo

"U see what U whant to see" ili razni takiva shodni:PP

Ferdinand Piech - THE KING


Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Caмo Дизeл]  
АвторDJ Tymbi (Нерегистриран)
Публикувано04.10.01 15:07



Mnogo poveche sa ne ot 20%, ot 50%, e zabeliazah che ima leko povishenie na broia na kolite s TDi motori, v sravnenie ot predi 10 godini, no ne e chak tolkova.
A pyk na moeto A3 mu smeniha gorivnia fltyr na 38800 km v serviza na AUDI, zashtoto mu svetna lampata. I za tova udovolstvie se izrysih s 381DM s montaza!!! Slava bogu tche ne gi plashtam az, imatche shtiah da si go karam taka, pa ako shte i vsichkite lampi da svetiat. A za pusheneto niama kakvo da govorim, pushi si i tova e.
V serviza otkazaha komentar za tova. Iavnio gi e sram.....




Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: DJ Tymbi]  
Автор Caмo Дизeл (член-кореспонд.)
Публикувано04.10.01 17:15



Е, ти явно си по-навътре в нещата и от холанците, щото тези които питах твърдят, че около 10% от колите им са на газ. Все пак проверих и статистиката и тя казва, че за 2000-та год. в Холандия е имало 360 000 автомобила на газ, с което тя се нарежда на 4-то място в света по този показател (Italy - 1 100 000, Australia - 490 000, North America - 400 000).
Не ми се търси и общия брой на автомобилите в Холандия, но за 16 милионна западно-европейска държава, може да се предположат към 3-4 млн. автомобила, което прави дяла на тези с АГУ точно към 10%.

Питай освен това, колко е данъка на дизелов автомобил и го сравни с този на бензинов и тогава увеличения брой на дизелите ще ти се стори още по-странен



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: Turbo D]  
Авторgey (Нерегистриран)
Публикувано18.11.01 02:31



turbo d e nai golemia gey



Тема Re: Дизел или бензин....?нови [re: gey]  
Автор Turbo D (кисел гъзар)
Публикувано20.11.01 13:42



Важното е дали си фен...... а дали съм гей - не точно тук е мястото да се пишат такива неща......ама всеки има право на мнение.......

Неам нерви!



Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.