|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
ПРОБЛЕМ
|
|
Автор | amatjora (Нерегистриран) |
Публикувано | 16.06.05 09:51 |
|
Колеги, вчера имах много странен проблем и ще ви бъда благодарен ако някой има повече опит да сподели възможната причина.
След каране 30 - 40 км. спрях за 5 минути. Качвам се на колата В 940 - 2.3И и завъртам ключа. Колата запали и остана да свети лампата на АБС - а, имам чувство, че откъм двигателя се чуваше и малко по особен шум, но може и да съм се заблудил. Подкарвам аз и на първия завой подавам мигач - няма никой - ни вопъл ни стон. Спирам пред къщи, загасям двигателя и паля отново да видя дали ще се загасне лампата и о ужас - не ще да пали - изобщо не върти - като завъртя ключа само примигват лампите по таблото и нищо...
Звъннах на моя приятел с 760 - той вика слизай долу идвам да видим какво е. Докато го чаках опитах отново да запаля - никакъв проблем - като часовник - всичко работи. Направих едно кръгче и я засилих по едно надолнищо с около 100 и изведнъж всичко изгасна.... докато бях по инерция я пробвах да запали - пална си без проблем и си продължих. Като отворихме капака единственото нередно нещо беше едно ботушче на контакт, който влиза в една бобина в ляво от двигателя - закачихме я по - стабилно и се надявам това да е бил проблема. Но не съм много сигурен защото откачихме клемата - и си запали и без този контакт. Не знам дали е възможно и алармата да ми прави някакъв проблем. Днес аутомобила не ми е правил номера за 10-тина км. А забравих да кажа, че съм на газ с автоматичен превключвател.
| |
|
Електричеството ли или какво че неразбрах точно.
Щото и на мен ми се е случвало такова нещо - изчезваха ми тоците или по точно- ще разкажа.
Карам си аз и изведнъж срелката на оборотомера пада и колата гасне - въртя контактния ключ да запаля - н .ъъъ.. не неще - лампите премигват или гаснат, отварам капака, гледам акумолатора - няма окисляване(графитна грес има) стегнати са клемите - абе всичко е наред, тогава оставам на контакт и я бутвам да запали - пали - карам карам (това в продължение на месец и от време на време а някои път по няколко пъти на ден) изведнъжпада срелката на оборотомера - няма ток.
То какво се оказа - че акумолатора имал прекъсване нааа.... товаа... между клетките - моста и прекъсвал веригата или по ниско напрежение се получавало. Оправих го проблема - нов акумолатор
<...и все пак.>
| |
|
На мен също ми е гаснела в движение, проблема бе в дистрибуторната капачка или във вакумрегулатора (не помня точно, че бе преди време).
| |
|
Така, като чета и си мисля, че има мноого голяма вероятност да ти се наложи да купуваш стартер или най-малкото бендикс. Според мен ти е блокирал контактният ключ в положение III (палене) и стартерът е останал да се върти заедно с двигателя , затова и са ти изчезнали всички токове и ти е светела лампата на АБС, и си чувал странен шум откъм двигателя. Пожелавам ти най-искрено проблемът да е по-прост, защото, ако е в стартера, то едва ли ще се разминеш с по-малко от 80лв. То ще си покаже, ако до няколко дена си пали нормално и стартерът не започне да издава странни звуци, значи не е от него, може и от алармата да е.
Кажи сега, каква газова сложи, доволен ли си, колко ти харчи, каква бутилка и т.н?
Редактирано от Moxy_78O на 16.06.05 20:49.
| |
|
А това, че при 100км/ч по инерция ти е загаснала е нормално, ако в този момент колата е била на газ. Просто въздухът и е дошъл в повече. За да се реши този проблем, ще трябва да си смениш мястото на смукателя за въздух, който сега ти се намира веднага зад решетката.
| |
|
Не знам как е на 9хх но 850 има проблем с контактниа ключ. По принцип е възможно ключа да не се върне, и така лампата за АБС-а продължава да свети и въобще тоците работят странно (няма касетофон и т.н.), като го чукнеш ключа да се върне няма проблеми.
За да изгори стартера - бая страшни звуци трябва да са. На мен ми задържа бендикса и да ви кажа - трудно е за пропускане.
Успех и да пишеш как си го оправил
| |
Тема
|
Re: ПРОБЛЕМ
[re: amatjora]
|
|
Автор | amatjora (Нерегистриран) |
Публикувано | 17.06.05 13:12 |
|
Благодаря за всички мнения и съвети.
От тогава не е правила проблем така, че се надявам да не е нещо опасно. На един колега някакъв роднина има Волво и му е правило същия проблем - оказало се че е някакъв проблем в клемата на стартера - човекът обаче не го е оправял - кара си така намерил някакво положение на ключа при което работи добре и вече така бил минал няколко десетки хил. км. Така, че ще карам докато се скапе тотално и тогава ще го оправям или поне до момента, в който може със сигурност да се установи какво е ...
Мокси уредбата ми е на метан.
За сега няколко хиляди км. нямам проблем, да чукна на дърво
харчи доволно малко - 6лв в града и 4 лв извън, без да претендирам за точност.
Върви доста добре - разлика с бензина се долавя при изкачване на голям наклон - като Витиня примерно. Е не е толкова пъргава, но си струва.
| |
|
Да, значи се потвърждава моето предположение, че проблемът е в контактния ключ. Наистина няма смисъл да го сменяш, просто трябва да му свикнеш и занапред, като видиш, че ти свети АБС-а и нямаш радио и други тоци, да врътнеш леко ключа назад, докато щракне нормално и престане да се чува шум откъм мотора Радвай се, че не ти се е стопил стартерът, но ти явно не си карал много време в това състояние, имай едно на ум, обаче, че може да се наложи да смениш бендикса, защото на него сигурно му е кипнала всичката смазка и е останал на сухо. Аз ти препоръчвам профилактично да свалиш стартера (той се сваля безкрайно лесно) и да го разгледаш - виж дали колелцето на бендикса се върти "мазно" или трие на сухо, ако не те мързи можеш да провериш и четките, и лагерните втулки
Иначе за газовата - честито. Ако не е тайна, колко ти излезе това удоволствие и какви бутилки си слижи - има ли още място в багажника ?
| |
Тема
|
Re: ПРОБЛЕМ
[re: Moxy_78O]
|
|
Автор | amatjora (Нерегистриран) |
Публикувано | 20.06.05 12:48 |
|
Абсолютно си прав - проблема се оказа в ключа. Явно сега в жегите нещо се е разширило и задържа в положение III - като го върна малко се оправя, а и не всеки път го прави. Не знам дали да го пръсна с WD или някакво масло. Колкото до бендикса, би ли ми обяснил къде да го търся и как изглежда - защото не съм особено грамотен технически. Остана проблема с гасненето над 100км/ч на газ, на бензин няма проблеми.
Бутилките ми са около 70 л. и заемат тази по - тясно част между двете гуми - така че ми заемат по - малко от половината багажник.
Уредбата ми излезе 1200 с ТАП - малко соленичко - взех заемче няма как, но смятам, че с този разход има добра възвращаемост.
| |
Тема
|
Re: ПРОБЛЕМ
[re: Moxy_78O]
|
|
Автор | amatjora (Нерегистриран) |
Публикувано | 20.06.05 12:54 |
|
Мокси, малко по - късно видях съвета си за смукателя за въздух - къде според теб е най-да го поставя - може ли вътре в двигателния отсек.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|