Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 07:05 29.09.24 
Автомобили
   >> Volvo
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема Искам да попитам?!  
Автор |Kyky| ()
Публикувано12.06.04 13:04



Какви са приликите и разликите на новото "Volvo S40" с автомобилите "FORD"???
Т.е. до колко е взаимствано от "Mondeo" или "Focus" например, при създаването на новия модел "S40"????
Визуално е ясно, интересува ме конструктивно, дали и по какво си приличат - двигатели, електроника, окачване, скорости....????
Благодаря предварително

BRAVO HGT


Тема Re: Искам да попитам?!нови [re: |Kyky|]  
АвторNikson1O (Нерегистриран)
Публикувано15.06.04 16:14



Интересен въпрос, и на мене ще ми е интересно да разбера. Надявам се да нямат нищо общо но... казва ли ти някой.
И един съвет - в заглавието на темата включвайте повече информация за самата тема, защото "искам да попитам?!" или "Едно въпросче" далеч не е интересно като заглавие и категорично няма да бъде посетена освен ако в тоя момент читателя просто няма какво друго да прави



Тема Re: Искам да попитам?!нови [re: |Kyky|]  
Автор Шkoдa (Speedster)
Публикувано15.06.04 23:50



S40 не е в класа на Мондео. Виж с Фокус работата е друга. На пазара се очаква да се появи новия Фокус ІІ. Той ще бъде построен фърху платформата и ще има окачването на новия Фокус С-Мах , както е построено и новото Волво.
Двигателите - бензиновите са си познатите от Волво. Дизела - Комън райла е познатия от Форд 2.0 100 квт/136 к.с., който пък е разработен от РSA...и определено е добър.
Трансмисията - нови кутии, 5- и 6- степенни механични, както и нов автоматик - шведско производство



Тема Re: Искам да попитам?!нови [re: Шkoдa]  
АвторScott (Нерегистриран)
Публикувано16.06.04 11:06



На същата платформа е построена и Мазда 3.



Тема Re: Искам да попитам?!нови [re: Scott]  
Автор Шkoдa (Speedster)
Публикувано16.06.04 11:59



Абсолютно правилно,нали и те са под шапката на Форд



Тема Re: Искам да попитам?!нови [re: Шkoдa]  
АвторScott (Нерегистриран)
Публикувано16.06.04 12:15



Да бе, ама с тези 'кръстосани' модели не знаем какво караме вече: Форд, Волво или Мазда; Опел, СААБ или Субару и т.н. То поне да правеха 'букет' от най-доброто на моделите участващи в кръстосването, но не - вземат най -евтиното вече наготово.
Голямата хвалба за Форд - откакто те управляват са съкратили времето за създаване на нови модели във Волво със 40% - естествено като използват готови агрегати, вече разработени я от Мазда, я от тях



Тема Re: Искам да попитам?!нови [re: Scott]  
Автор Шkoдa (Speedster)
Публикувано16.06.04 22:00



Прав си! Но пък е вярно, че новото малко Волво вози почти като по-големите и се държи на пътя перфектно....Абе......Волво си е Волво!



Тема Re: S40/V50нови [re: Шkoдa]  
Автор Scott ()
Публикувано17.06.04 00:43



Не съм карал S40, защото предпочетох да пробвам V50 Т5 и да ти кажа съм разочарован от държанието на пътя - много мощност в предния мост и никакво усещане за стабилност отзад - сякаш се 'влачи' задницата. И най-лошото, че това е при нормални дори ниски скорости(не съм надувал повече от 110mph).



Тема Re: S40/V50нови [re: Scott]  
Автор Шkoдa (Speedster)
Публикувано17.06.04 02:26



Направо се чудя какво си усетил??? Това да не е някаква шега?
S40 Т5 се държи на пътя абсолютно! Със 195 км/ч S40 се движи като залепено за пътя и мога да ти гарантирам, че при всички електронни помощници, които са серийно вграждани направо не виждам как V50 си е "влачило задницата"! Със същия автомобил един от колегите направи много бърз преход от Сандански до Банско и обратно и също остана възхитен.....



Тема Re: S40/V50нови [re: Шkoдa]  
АвторScott (Нерегистриран)
Публикувано17.06.04 10:41



Не се майтапя бе приятел - тествах едно преди 2-3 месеца и направо се разочаровах - задницата се подмята на завой и е всичко друго, но не 'залепено за пътя'. Иначе като динамика и скорост е супер. Дори обсъждах тука в клуба и те казаха, че така си било. Зависи и със какво сравняваш - аз слязох от Хонда Акорд.



Тема Re: S40/V50нови [re: Scott]  
Автор Шkoдa (Speedster)
Публикувано17.06.04 17:30



Тракшън-а и системата за стабилност са стандартни и точно това имам в предвид. Вярно е че окачването на Акорд-а и въобще на Хонда е супер, но тук има куп електроника, която те вкарва в пътя.....Освен да не е работила както трябва!



Тема Re: ...електрониканови [re: Шkoдa]  
АвторScott (Нерегистриран)
Публикувано17.06.04 23:12



Някъде четох, че Форд са проектирали окачването, Волво - дизайна на купето и сигурността, а Мазда - силовите агрегати(бензин). Интересното е, че при Фокус не съм забелязал тази нестабилност на задницата. Единствено мога да си го обясня с по-голям ъгъл на пасивното завиване, несъответствуващ на колесната база.



Тема Re: ...електрониканови [re: Scott]  
АвторNikson1O (Нерегистриран)
Публикувано19.06.04 02:31



Тука стана интересно. Найстина е лоша новина да чуем, че някое от новите Волва се държи лошо на пътя. Обаче сигурно е така, жалко че няма още някой да изкаже мнение по въпроса. Като казваш "влачи" имаш в предвид буквално или просто като усещане. А ако Волво са се занимавали само с дизайна и сигурността... лоша работа.



Тема Re: ...електрониканови [re: Nikson1O]  
АвторNikson1O (Нерегистриран)
Публикувано19.06.04 02:39



и още нещо - къде всъщонст се позиционира това V50, още не съм виждал колата на живо но така като гледам не ми е много ясно. Ще замени V70 ли?



Тема Re: ...електрониканови [re: Nikson1O]  
Автор Шkoдa (Speedster)
Публикувано19.06.04 09:16



Честно казано - всяка седмица тестваме по нещо ново и нямам навика да карам пил.......Така че за написаното от мен твърдя,че е така. Още нещо - по време на снимките дадох на сина да покара V50 , което беше оборудвано с двулитровия Комънрайл и неговите впечатления бяха същите, като моите...., а той смени VW GTI с Honda Civic и може сам да прецени как стои на пътя!
Колкото до позиционирането - ами това си е заместника на V40! V70 си е "пътен лайнер", който е в по-горен клас.



Тема Re: S40/V50нови [re: Nikson1O]  
Автор Scott ()
Публикувано19.06.04 11:55



За да сложа край на безсмисления спор обяснявам:
1. Мнението си съм споделил преди няколко месеца


2. Тествал съм само V50. Усещането е, че при рязък завой или дори само разклащане на волана, независимо от скоростта, но струва ми се по-изразено при ниска скорост, задницата се 'провлачва' или може би по-вярно 'занася', сякаш не следва траекторията на предницата.
3. Възможни причини - обсъждах го с момчето от гаража на Волво:
3.1. V50 Т5 има т.нар sport chassis и може би окачването е по-твърдо отзад - няма логика, би трябвало да е обратното;
3.2 Ъгъл на пасивно завиване е по-голям от нормалното и задницата се движи по малко по-външна траектория;
3.3 Някоя от множеството стабилизиращи системи се е 'включвала' да ме 'вкара' в правия път, но според мен реакцията й беше доста бавна.
3.4 Дефект с този конкретен автомобил.
4. При всички положения това усещане е доста неуловимо и не мисля, че влияе на цялостното поведение на автомобила на пътя. Аз нарочно се стремях да проверя 'държанието' на автомобил с над 200к.с. и преден привод и може да съм бил малко краен в експериментите си.
Както се казва във всички оценки - автора си запазва правото на собствено мнение. В най-скоро време, аз собствено удовлетворение ще тествам едно S40 (T5) и ще пиша мнението си.

Редактирано от Scott на 19.06.04 11:57.



Тема Re: S40/V50нови [re: Scott]  
АвторNikson1O (Нерегистриран)
Публикувано19.06.04 21:21



Не бе не се ядосвай. Незнам колко спора е безмислен но пък е интересен. Пък може и да е полезен. Непременно сподели впечаленията си от s40-ката.



Тема Re: S40/V50нови [re: Nikson1O]  
АвторOTK (Нерегистриран)
Публикувано20.06.04 12:25



S 40 e praveno za mladi hora s po-malko pari i "UJ" s useshtaneto che karat golqmo Volvo ( 850/S 70) , no nai napred razmera mu e znachitelno po-maluk. Az sum 1.80 i ne moga da kaja che e udobno, no dosega ne sum chul oplakvane za obem ot 850/70. Tegloto na 40 e c 250 kg po malko , no i motoryt e 2.0L( nai golemiq) . Nqmam vpechatleniq za turbo modelite ot dvata klsa , no sravnenieto 2,0 sreshtu 2.5 (5254 s) ne e v polza na malchugana.
Osven tova 850 e poslednoto istinsko Volvo ot Volvo a ne ot Ford. S40 e napolovina Mitsubishi i pod fordova shapka...

S pozdrav OTK



Тема Re: S40/V50нови [re: OTK]  
Автор Шkoдa (Speedster)
Публикувано20.06.04 12:37



За удобното - ако си отпред ти гарантирам, че ще ти е удобно, а отзад ще ти е зор с 1.80 само ако сте трима. Е, не може да го сравняваме със S60 отзад, но нали точно тук е номера - да имаш по-малка лимузина.
Най-големия дизелов двигател, който е 2.0 се справя перфектно със задачата си, а при бензина най-големия е 2.4, като не броим турбото, и то 2.4 е в два варианта - 140 и 170 кончета.....
Колкото до Митсубиши.......да не бъркаш нещо?



Тема Re: S40/V50нови [re: Шkoдa]  
АвторNlkson1O (Нерегистриран)
Публикувано20.06.04 19:54



Не не бърка. Правих проучване за V40 и се оказа, че това е кола правена на поточните линии за 'Каризма" на Митсубиши в Холандия. Волво даже използват двигател на Митсу, - 1.8 GDI - директно впръскване, които се оказва доста проблемен. За S40 не съм сигурен но е логично щом комбито се прави там и седана да е така. Все пак са едни и същи автомобили с различни купета.
Какво общо обаче имат Вовло с Митсубиши незнам и ще ми е много интересно да открия.



Тема Re: S40/V50нови [re: Nlkson1O]  
Автор Шkoдa (Speedster)
Публикувано20.06.04 21:41



Значи така:
V40 и въобще старата 40-ка няма нищо общо с новия автомобил. Ето малко извадки от справката, която изпратиха за първото представяне на новото Волво от Швеция в първите дни:

...Използването на обща платформа с другите модели на концерна води и до еднакви кормилно управление, преден и заден мост. Спирачната система е с дискови спирачки, като предните дискове са вентилирани. Серийно се монтират системи ABS, EBD и спирачен асистент. Заедно с тях се предлагати традиционните за Волво системи STC и DSTC, с което нивото на активна защита е много високо.
Въпреки използването на общата фордов-ска платформа, вътре в салона, нещата са били напълно в ръцете на шведските дизайнери и инженери и те са създали нещо наистина оригинално. Всички материали, които са използвани при изработката на интериора са щателно подбрани. ....
......Новото VOLVO S40 излиза на пазара с познатите 5-цилиндрови мотори на Волво: 2.4-литровите с мощност 140 и 170 к.с. и спортиста Т5 с мощност 220 к.с. По-късно се очакват още два бензинови,4-цилиндрови мотора на Форд: 1.6л - 100 к.с. и 1.8л - 120 к.с. и два КомънРайл дизела: 1.6л - 109 к.с. и 2л - 136 к.с......
Това са двигателите и както се вижда няма нищо от Митсубиши!



Тема Re: S40/V50нови [re: Шkoдa]  
АвторNikson1O (Нерегистриран)
Публикувано21.06.04 10:38



Да, това е добре защото както казах преди на старата 40-ка не се носеше добра слава и то предимно заради общите неща с Митсубиши.
Вчера ходих на автосалона и седнах в новите Волва. Не знам вие какво мислите по въпроса но аз лично съм разочарован. Вовло окончателно се е разделила с уникалността си. Намирам новата концепция за "тънкия" панел с инструменти за интересена но неудобена. Дупката зад панела не е много удобна за използване. Последните контроли за "духалките" пък се намират точно зад скоростноя лост и трябва да "бъркаш" за да ги изплозваш. Лошо вчечатление ми направи и А и В колоните, които са силно скосени точно над главата ми и оределено ми създава малко неприятно усещане. Това обаче е сходно и при другите марки. Иначе интериора е от добри материяли но е доста семпъл, което може да се хареса на някои, на мене не. Честно казано по-"старите" Волво S60/80 (и т.н.) ми по-харесват като интериор. Да се надяваме, че поне изпълнението и агрегатите са на ниво. Макар, че така като гледам вече се появяват и съмнения за качествата на V50 на пътя. Ще чакаме пък ще видим.



Тема Re: S40/V50нови [re: Nikson1O]  
Автор Шkoдa (Speedster)
Публикувано21.06.04 12:02



За супер-тънката свободно падаща конзола си абсолютно прав. За мен това си е трик за уникалност, иначе в това място отзад кой-знае какво не можеш да сложиш, а и пътника ще бръкне там лесно, но водача.........
Колкото до колонките - световните тенденции отиват натам. Освен това обърна ли внимание колко са дебели А-колонките? Така е и при новото Р-407 и въобще при всичко ново! С тези краш-тестове на EuroNcap ги подлудиха - сигурността на пътуващите е на първо място....водача може да гледа при пълен ляв завой и през страничното стъкло, като при минивановете!.....



Тема Re: S40/V50нови [re: Шkoдa]  
АвторNikson1O (Нерегистриран)
Публикувано21.06.04 14:42



Да, в интерес на истината ми направи впечатление и дебелината. Мисля си, че щом е за сигурността - ще го преживеем. Поне служи за нещо а не е само с дизайнерска цел. Забравих да споделя и още нещо което ми направи лошо впечатление - ключа за стартера се намира на много интересно място. Когато имитирах пускане на двигателя забелязах, че няма как да не бутна лоста за чистачките - много тъпо ми се видя.
И нека да не оставяме погрешни впечатления. Аз съм си фен на Волво, и се надявам да запазят качеството и сигурността си, обаче като си оставят ръцете в интериора - ще се оплакваме.



Тема Опит за обощениенови [re: Nikson1O]  
Автор(Нерегистриран)
Публикувано23.06.04 11:57



На обща платформа са новия Focus, C-max, Mazda 3 и S40.
Не бъркайте платформа със шаси - едното няма нищо общо с другото!!!
S40 e буквално толкова голяма като тройката на BMW.
Пътното му поведение е различно от това на маздата и форда, за интериора няма да отварям дума.
Натам върви автомобилостроението -за добро или лошо - общи платформи- както SUV-овете на VW и Porshe или Audi и VW, Saab и Opel, Mercedes и Crysler.
S40 се произвежда в заводите на Волво, така че качеството би следвало да е волвоско.
Централната конзола си е страхотно решение, практичността й е под въпрос. Все пак това е дизайнерско решение в скандинавски стил. Има истина в това, че е възможно да бутнеш лоста за чистачките, но е въпрос на свикване, а и в крайна сметка тъй като ключа е електронен, просто няма къде другаде да го монтират.
BTW, колата прясно получи максималния брой звезди на тестовете в Европа и САЩ. И само за сведение шведите са успели да направят на този компактен автомобил разстоянието между двигателя и предния капак точно толкова, колкото и на грамадното XC90.

За V50 - странно е това, което казваш, че задницата се влачела. Имат версия T5 AWD - пробвай нея да видиш как е. Колата, по моему, е изумително стабилна като за нормален, а не спортен автомобил.

За старото S40 - в Холандия завода е собственост на Волво и Мицубиши. Вероятно някой агрегати са сходни с тези на японците, но колите са различни и не споделят обща платформа.



Тема старото s40нови [re: MП]  
Автор MichaelLeRoi (ShadowMan)
Публикувано23.06.04 12:22



Какво е мнението за него, но не сравнение с новото а по принцип. Питането е за кола втора ръка.

Enter the dark world of Mike LeRoi.
Voodoo hero. Dead man, ShadowMan.


Тема Re: старото s40нови [re: MichaelLeRoi]  
АвторNikson1O (Нерегистриран)
Публикувано23.06.04 16:36



ако става дума за старото S/V 40, съм чувал, че за двигател 1.8 използват този с директно впръскване на Митсубиши и общо взето бил проблемен. Прочетох и че ползват турбо на Митсибуши (но пък доколкото знам Волво винаги са ползвали "чуждо" турбо).
Какво му е проблемното на 1.8 на Митсубиши не мога да кажа. Това е инфо. от агенция "ЕЧК" (Един Човек Каза). Общо взето много малко инфо. за този модел се намира.



Тема Re: старото s40нови [re: Nikson1O]  
АвторScott (Нерегистриран)
Публикувано23.06.04 17:14



Не знам на какво се базират тези слухове, но GDI двигателя не само е по-мощен от предишния 1.8, а и доста по-икономичен - комбиниран разход 6.9л/100км, сравнен с 8.6л/100км.
Иначе 'старото' S40/V40 си е един много добър автомобил, богата гама двигатели - 1.6, 1.8i, 1.8GDI, 2.0DI, 2.0, 2.0Тurbo и 2.0T4. Основни недостатъци са сравнително високата цена и скъпата поддръжка (вкл. разходи за гориво, като изключим GDI и дизела). Автомобила е комфортен, но малко нисък отпред, по скоро скосението на тавана отрязва височината, а отзад мястото е отвратително малко. По-скъпите версии идват с много добро ниво на оборудване, дори имаше промоция - кожен салон на всички версии през последната година преди да се смени с 'новото' S40/V50.



Тема Re: старото s40нови [re: Scott]  
АвторNikson1O (Нерегистриран)
Публикувано24.06.04 12:08



За GDI-то знам още от както излезе. То беше голяма реклама от страна на Митсубиши. Преди време обаче обсъждах с един приятел, че тази технология, (Gasoline Direct Injeccion - Директно впръскване на Бензин) си остана само на Митсубиши и от доста време не се казва нищо за нея. После друг приятел ми каза, че 40-ките са с такива двигатели и били проблемни. Та те може да са много добри като показатели но това не ги прави надеждни.
Както казах и преди пък от написаното до тук се вижда, че тази информация е много ненадеждна. Ако някой е карал с такъв двигатекл може да ни осветли по въпроса.



Тема Re: старото s40нови [re: Nikson1O]  
Автор MichaelLeRoi (ShadowMan)
Публикувано24.06.04 12:25



Аз съм с турбо на 460-то, да знаеш кой е производителя?

Enter the dark world of Mike LeRoi.
Voodoo hero. Dead man, ShadowMan.


Тема Re: GDIнови [re: Nikson1O]  
АвторScott (Нерегистриран)
Публикувано24.06.04 12:34



Грешиш, ако мислиш че тази технология не се развива. Всъщност само логото GDI е запазена марка на Митсубиши. Самият принцип на бензинов двигател с директно впръскване (Gasoline Direct Injection) се използва и от други производители - при Ауди (ВАГ) FSI (Fuel Stratified Injection), при Пежо-Ситроен HPI (High Pressure Injection-може и да е някаква друга френска мазаница). Оригинално технологията се основава на т.нар. Lean Burn на Тойота - те използват променлива геометрия на всмукателните колектори (добавят една клапа) и така могат да направят потока горивна смес ламинарен или турболентен (завихрен). Наистина техните инжектори са в колекторните тръби, но принципа е същия. Слагането на инжектора след източника на въздушния поток с променлива характеристика подобрява значително икономията и динамиката на двигателя, тъй като горивото се хомогенизира по-добре.
За надеждността - имах един съсед таксиджия, караше втора Каризма 1.8GDI - първата я беше сменил на 300000мили(почти 500Ккм) без да 'бутне' двигателя.



Тема Re: 460нови [re: MichaelLeRoi]  
АвторScott (Нерегистриран)
Публикувано24.06.04 12:55



Оригиналното на B18FT е Garret Т2, но ако колата е на много километри може и да не е ремонтирано, а сменено с т.нар. aftermarket (STK, Turbonetics, TME и др.)



Тема Re: 460нови [re: Scott]  
АвторNikson1O (Нерегистриран)
Публикувано24.06.04 15:43



Не съм съвсем наяно как точно работи GDI-то на Митсубиши. 850-ката също има система "Variable Inlet Manifold". Въздуха минава по два пътя - дълъг и къс. с помоща на клапа между двете се контролира как да постъпва въздуха. Инжекторите обаче са си на традиционното място. Тази система някакъв прародител ли е на това което описваш или е съвсем различно нещо?



Тема Re: 460нови [re: Nikson1O]  
АвторScott (Нерегистриран)
Публикувано24.06.04 17:45



Нещо такова . Виж

и описана работата на FSI, което е същото като GDI на Митсубиши.



Тема Re: старото s40нови [re: MichaelLeRoi]  
Автор(Нерегистриран)
Публикувано24.06.04 18:00



Доколкото знам, този двигател не се предлага за Източна Европа.
иначе наистина бил много икономичен, но само ако го караш в определени обороти - т.е. не е спортист.

Иначе турбо двигателите са си Волвоски - поне така мисля.

40-ката, особено последните години, е изключително безпроблемен автомобил. Има и добър комън-рейл дизел....



Тема Re: 460нови [re: Scott]  
Автор MichaelLeRoi (ShadowMan)
Публикувано24.06.04 20:55



Да, на доста километри е колата. Значи като гледам снимките в книжката за колата колекторите са същите, не знам дали е ремонтирано. Някаде четох, че и на него се правело основенен ремонт ако правиш и на двигателя. Ба ли, хич не съм на ясно с тия коли.
А бе я да поговорим за мебели?

Enter the dark world of Mike LeRoi.
Voodoo hero. Dead man, ShadowMan.


Тема Re: старото s40нови [re: MП]  
Автор MichaelLeRoi (ShadowMan)
Публикувано24.06.04 20:56



Разправят, че в Холандия гледали да се отърват от старите си коли заради някакъв еко стандарт.

Enter the dark world of Mike LeRoi.
Voodoo hero. Dead man, ShadowMan.


Тема Re: старото s40нови [re: MichaelLeRoi]  
АвторNikson1O (Нерегистриран)
Публикувано24.06.04 21:43



Хей, Scott благодаря за линковете. И аз така си го представях. Обаче се чудех какви ли ще са тия инжектори. Бая здрави трябва да са.
А ако знам за какво говори Michael - добре щеше да е.



Тема Re: старото s40нови [re: MichaelLeRoi]  
АвторMP (Нерегистриран)
Публикувано28.06.04 16:23



Вероятно ЕВРО 3
Задава се и ЕВРО 4

А може би и Холандия си има вътрешни ограничения или пък стимулира покупката на нови, по- екологични автомобили...




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.