Тема
|
Дпредно или Задно - за и против
|
|
Автор | Nikson1O (Нерегистриран) |
Публикувано | 15.03.04 13:46 |
|
Все се опитвам да разбера какви са предимствата на предното предаване и какви на задното. Чувал съм много доводи но все неубедителни и общо взето от типа - Кои каквото си има то е НАЙ-хубавото. НО ЗАЩО?
Интересно е, че вече единствено Mercedes и BMW останаха да правят коли със задно предаване (говорим за коли среден и висок клас, масово производство да изключим сега Ягуар, Ролс Ройс и Лексус и т.н.)
Дори Волво се пренасочиха.
Та споделете Вие какво мислите по въпроса?
Аз например съм за предното. Е това, че не съм карал кола с друго ме прави малко необективен но ще споделя моето мнение,
С изключение на супер-пистите (DTM и др.) колите с предно и 4х4 доминират. На световните рали шампионати единствената кола, която буквало открадна точките на прототипите в състезанията на асфалт беше Citroen Xara а тя е с предно. За преимуществата на сняг се знае. Колите със задно имат тенденция към "oversteer" или ако поднесе колата влиза към завоя. Колите с предно имат тенденция "understeer" или ако поднесат излизат от завоя. Ясно е, че при втория варянт колата се увладява много по-лесно. Виж има разни размисли за здравината на но тука нищо не мога да споделя.
|
|
Тема
|
Re: Дпредно или Задно - за и против
[re: Nikson1O]
|
|
Автор | Scott (Нерегистриран) |
Публикувано | 15.03.04 14:05 |
|
Няколко забележки към твърденията ти:
- в рали-шампионата всички коли са 4х4, дори и Ксара-та
- "understeer" се овладява по-трудно от "oversteer", ако запазваш същата скорост на движение.
А като отговор на въпроса ти, мисля че предното се е наложило за масовите автомобили поради следните причини:
- по-евтино производство
- олекотена конструкция, т.е. по-малък разход
- увеличен полезен обем на купето, вследствие липса на предавателен механизъм към задните колела
Виж някои интересни неща тук:
|
|
Тема
|
Re: Дпредно или Задно - за и против
[re: Scott]
|
|
Автор |
Moxy_78O (Попай моряка) |
Публикувано | 15.03.04 15:57 |
|
Определено всички рали-автомобили са 4х4. Раzликата между Ксарата, която гледаШ по улиците и таzи от ралитата е ОГРОМНА. Аz лично работех иzвестно време при един рали-автомобил и определено приликата е само вънШна и то ако ги гледаШ отдалеч.
Вярно е, че колите със zадно имат склонност към преzавиване, което обаче не винаги е недостатък, оЩе пове4е, че много лесно се бяга от такава ситуация просто с отнемане на гаzта, което е и най-логичната реакция. За да иzправиШ обаче кола с предно, която се е zавъртяла, трябва не да отнемаШ, а да подаваШ гаz, което едва ли би било първата реакция на някой неопитен Шофьор
Друго предимство на zадното е zимно време при катерене на баир. В следствие наклона тежестта отива наzад и предницата олеква. Затова колите с големи муцуни е по-добре да са със zадно. Въпреки, че zа Волво 850 съм чувал, че са доста проходими.
Освен това на колите с предно отпред е "пълно" с полуоски, карета и др. подвижни части, които са доста уяzвими при zавои, дупки и т.н. Полуоските освен това ограничават въртенето на колелата наляво-надясно, което прави колата по-неманеврена.
И като zа десерт - ако влеzеШ (с кола с предно) с повече гаz в zавой, се получава ефектът на жироскопа и иzправянето на волана иzведнъж става много трудно.
Пък и какво по-хубаво от това като падне една педя сняг да отидеШ на някой плоЩад и да му раzвъртиШ гъzа на Волвото. С предно таzи далавера не става
И след всичко това ми стана оЩе по-гадно, че новите Волва са само с предно. Може би от гледна точка на сигурността е по добре двигателят да е раzположен напречно - неzнам. Но истината е, че най-иzвестните марки като БМВ и Мерцедес си държат на zадното, а и във Формула1 оЩе не са минали на предно![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/wink.gif)
|
|
Тема
|
Re: Дпредно или Задно - за и против
[re: Moxy_78O]
|
|
Автор | Scott (Нерегистриран) |
Публикувано | 15.03.04 16:23 |
|
Moxy каза: Освен това на колите с предно отпред е "пълно" с полуоски, карета и др. подвижни части, които са доста уяzвими при zавои, дупки и т.н.
Интересно, но някъде бях чел че предниците на колите с предно задвижване се 'разбиват' след по-дълъг пробег от тези със задно. Не става въпрос за полуоски и карета, които очевидно не присъстват в задното предаване, а за елементите на окачването. Може би е заради 'усилената' предница или заради различното разпределение на тангенциалните и радиалните усилия, но е факт.
|
|
Тема
|
Re: Дпредно или Задно - за и против
[re: Scott]
|
|
Автор |
Moxy_78O (Попай моряка) |
Публикувано | 15.03.04 16:56 |
|
Аz не съм чувал zа такива статистики, но определено си zависи от колата - килограми, габарити и т.н. Ако да кажем сравняват Волво 850 и Волво 940, които са горе долу от един клас, тогава бих се съгласил с подобна статистика. И въzможна причина zатова би могло да бъде натоварването на предницата при максимално навит волан , което при колите с предно е иzбегнато. Но пък от друга страна, ако "паднеШ" в дупка с предно колело, което е и zадвижваЩо е все едно да "паднеШ" в дупка с натисната спирачка, което е убийствено не само zа каретата, но и zа всички Шарнири.
Аz лично си мисля, че предницата си е доста уяzвима и беz полуоски и въртяЩи моменти, така че ми се струва по-раzумно поне това което е въzможно да се "премести" ОТЗАД ![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/wink.gif)
|
|
Тема
|
Re: Дпредно или Задно - за и против
[re: Scott]
|
|
Автор | Nikson1O (Нерегистриран) |
Публикувано | 15.03.04 16:59 |
|
Интересно, че повечето като че ли сте фенове на задното. За Ксарата- не сте прави. Тя е в различен клас - и ОПРЕДЕЛЕНО е с предно предаване. Не говоря за клас WRC. Е това е инфо. от преди година или две сега Ксарите може да са 4х4. Но тогава се заформи скандал защото в рали шампионата точките се взимат на общо основание независимо от класа. Тогава Ксарите участваха само на асфалт и отнеха точки от основните претенденти. А за разликите между прототипите и роад - това е ясно.
За увладяването - не съм съвсем съгласен (също). Ако презавиването е умишлено - може да се превърне в плюс но определено не е така ако стане инцидентно. Самото отнемане на газ "зацепва" колата но въпросе е къде? Резултата е някакво лудо криволичене (за неопитен шоф). При Незавиването отнемането на газта често помага (стига да има достатъчно място де) - ясно че тука въпроса е спорен.
Че се разбивали предниците - може, по тежки са. Не ми се вярва единствено пространството в купето да е причина 90% от колите да са с предно. Че са по-лесни за производство - също не звучи убедително. Много марки (като Волво) държад да предлагат Най-доброто за клиентите си.
Все още ми е трудно да определя кое е по-добро?
|
|
Тема
|
Re: Дпредно или Задно - за и против
[re: Nikson1O]
|
|
Автор | Nikson1O (Нерегистриран) |
Публикувано | 15.03.04 17:28 |
|
E***и прочетох статията от линк-а. Единственото което ме успокоява е, че е писна от яки маняци на тема задно, пък е собствнос на БМВ. Интересно какво могат да кажат по въпроса опонентите. Ама направо се разбих - а аз си мисля, че съм с по-доброто ![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/frown.gif)
|
|
Тема
|
Re: Дпредно или Задно - за и против
[re: Nikson1O]
|
|
Автор | Scott (Нерегистриран) |
Публикувано | 15.03.04 18:28 |
|
Бях чел подобна дискусия или в Ауди или в БМВ клуб, придружена с видео материал - тест на Алфа (предно), Ауди Куатро и БМВ (задно). Участък със завои и препятствие (мече играчка) след завой - Алфата направо го отнесе
Потърси го ако искаш![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/wink.gif)
|
|
Тема
|
Re: FWD vs RWD vs AWD
[re: Nikson1O]
|
|
Автор | Scott (Нерегистриран) |
Публикувано | 15.03.04 18:49 |
|
|
|
|
...предимствата и недостатъците,но е факт,че няма никъде в световният автомобилен спорт автомобил само с предно предаване - Формула 1, Туристическият клас,всякакъв вид ралита и надпревари,а и производителите на чисто спортен тип автомобили също го доказват...някой да е виждал Ферари или Ламборгини или Порше или АстънМартин или "Курвет" или "Вайпър" или "Мустанг" или...знаете ги, к`во да ги изброявам...с предно предаване,`щото аз не съм виждал,а защо е така - физиците и телемеханиците могат да отговорят и то с математически формули,а както от собствен опит знаем,математиката е най-точната наука .Съжалявам само,че не мога аз да ви напиша формулите .Казано на обикновен език - при потегляне на автомобила 2/3 от общото му тегло отива на задният мост,то сцеплението на гумите е с 2/3 по-голямо спрямо предните(разпределено пропорционално по броя на гумите),а ако гумите са по-широки - коефициента се увеличава...та от тук и защо задното предаване е предпочитано,да не кажа задължително за истинските спортисти,а кое е по-добро - предно или задно е спорно,въпреки че и двете си имат предимства и недостатъци.От цялата история излиза,че задното леко надделява спрямо предното,щом е предпочитано от спортните автомобили,а както знаем в автомобилният спорт се използват най-добрите технологии .Чисто и просто - предното предаване е доста по-евтино и дава възможност на производителите да смъкнат цената и така да направят колите си по-достъпни за широк кръг от хора - Мерцедес и БМВ не са лъжици за всяка уста,така че те ще продължат да правят по-доброто т.е. задното предаване - си мислим аз !
|
|
Тема
|
Re: Дпредно или Задно - за и против
[re: Nikson1O]
|
|
Автор |
нaмpъщeн (brigadira) |
Публикувано | 15.03.04 22:19 |
|
За предното съм защото съм карал коли и с предно и задно предаване и относно устойчивост и маневреност и проходимост на коли от един и същ клас не може да става и дума за сравнение,а за здравината е така-при задно това е само предимството ,но човек ако кара внимателно то се оказва несъществено.Може да се смеете,но първата ми кола беше трабант и никога не съм закъсвал с него,с ладата си се запознах с веригите за гуми,после имах таврия и пак нямах проблеми с проходимостта,а сега с волвото не мога да се нарадвам.През 2002 ра година пътувах декември месец в Турция с БМВ и на един паркинг закъсахме и половин час не можем да отлепим(вярно че това се получи от бързите обороти,които ни изиграха лоша шега),но определено ЗА предното![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/smile.gif)
|
|
Тема
|
Re: Дпредно или Задно - за и против
[re: нaмpъщeн]
|
|
Автор | Nikson1O (Нерегистриран) |
Публикувано | 16.03.04 00:17 |
|
Урааа един човек да се изкже в подкрепа на предното. Хубаво е, че е карал коли ис предно и със задно. То и аз имах трабант :) time machine
За туристическите серии - не са само коли съз задно но там е различно. За да участваш трябва да си продал n - брой коли (това е състезание за коли масово производство). Сега ако ще ми обяснявате, че и там нямат нищо общо - недейте. Това е различна тема. Факт е, че в DTM имат ограничения за модификациите, официозите се опитват да запазят колите колкото се може по-автентични докато тимовете се интересуват само от performance.
Затова там има: Nissan Primera, Honda Accord, Alfa разни други и Volvo 850 (STCC).
За предимствата на задното при супер пистите е ясно - ама ние караме по-скоро ала Париж-Дакар (може следващото да е Париж-София-Дакар, до Дакар нема да стигне никои, всички ще си оствят окачването тука )
И все пак говорим за каране всеки ден! Аз лично съм имал 5 коли (всички предно) и съм забелязъл, че ми е по-трудно да изкарам кола с предно от пътя отколкото такава със задно. Правил съм си експерименти (с една Лада).
А иначе съм скиор - и професионалните скиори карат с едни обувки щото им дава по-добър контрол ама първото нещо като слязът е да се оттърват от тях. А за удоволствие караме с по-меки и по удобни. Та това питах :)
Обаче се кефя, че спора изглежда конструктивен - почти ме бедихте, че задното е по добро - ПОЧТИ ![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/wink.gif)
|
|
Тема
|
Re: Дпредно или Задно - за и против
[re: Nikson1O]
|
|
Автор | Nikson1O (Нерегистриран) |
Публикувано | 16.03.04 00:19 |
|
Хей МОХY аре моето 850 за твоето 780 а?
|
|
|
Неговото е 740
780-то му е като 164 за мене. Мечта, мечта, ама толкоз стара кола за толкова много пари не мога да си позволя.
"Only a life lived for others is a life worth living!"
|
|
Тема
|
Re: Дпредно или Задно - за и против
[re: xaджи Дoнчo]
|
|
Автор | Nikson1O (Нерегистриран) |
Публикувано | 16.03.04 10:58 |
|
Opaa грешка значи. Имал съм в предвид 740-ката му. А за 780-лата... абе хубвао е ама си е екзотика. Имам интересни неща да споделя за тая тема ама ще изчакам още малко.
|
|
Тема
|
Re: Дпредно или Задно - за и против
[re: Nikson1O]
|
|
Автор |
Moxy_78O (Попай моряка) |
Публикувано | 16.03.04 11:17 |
|
Може да ти се струва смеШно, обаче аz моето 740 zа 850 не бих го сменил и то не само zаЩото е с предно, просто повече се кефя на ръбестите Волва Аz даже и zа 940 не бих го сменил. Сега искам да си купя едно 940, но старото няма да го продавам (има кой да го кара - той и сега си го кара)
А пък zа 780ката - това е последното Волво-купе със zадно предаване - новото C70 си е вече с предно, както и всички останали Но това е болна тема, която не искам сега да zапочвам. Все пак Ще споделя - Вчера кледах едно Волво 780 в ПЕРФЕКТНО състояние там с ABS, автопилот, климатик, 200кс, двуцветна кожа, ел.-това, ел.-онова, въобЩе всички гъzарийки (те серийно са с всички екстри) обаче 10 000 Евро zа кола 90а година и да имах нямаШе да ги дам (въпреки, че като се zнам колко съм откачен![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/crazy.gif) )
|
|
|
Enter the dark world of Mike LeRoi.
Voodoo hero. Dead man, ShadowMan.
|
|
|
Да, това го zнам. Аz постоянно иzдирвам най-раzлични картинки в Google.de - естествено на тема Волво, това съЩо го мернах преди няколко дена и много ме иzкефи. Сега ме мъчи дилемата:
Това:
или това:
Проблемът е много сериоzен и не мога да вzема реШение току-така![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/tongue.gif)
|
|
|
Аз бих сложил второто... деазнам, ти решаваш. Ма и аз малко се чудя понякога дали да сменям нещо си по профила.
Enter the dark world of Mike LeRoi.
Voodoo hero. Dead man, ShadowMan.
|
|
|
Абе, хаджи Дончо, ти ниЩо не каzваШ - ходи ли да гледаШ онова 164 в СтрелбиЩе или не си се наканил оЩе?![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/smile.gif)
|
|
|
Aбе аз нали ти казвам че като бях там на квартира и минавах през ден покрай него .
Наскоро пак минах оттам, все оше си седи на същото място. Ама не съм го оглеждал отблизо. Пък и като се замисля - нямам толкоз пари да поддържам стара кола.![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/blush.gif)
"Only a life lived for others is a life worth living!"
|
|
Тема
|
AWD!
[re: Nikson1O]
|
|
Автор | Cмexypko (Нерегистриран) |
Публикувано | 17.03.04 14:16 |
|
но ако все пак трябва да избирам между предно и задно, то моя фаворит е предното...
много се кефя на "гъзарите" през зимата....![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/cool.gif)
|
|
|
850 AWD!!!
Е, решен ли е спора вече? Моху - би ли си взел такова?
"Only a life lived for others is a life worth living!"
|
|
|
Карал ли си тежка кола съz zадно като например Волво преz zимата? Ако си карал, би трябвало да zнаеШ, че само въпросното AWD би било по проходимо. А да не говорим, че комбитата например серийно са с блокаж на диференциала, което ги прави направо All Road Ако колата е лека и малка съм съгласен, че е по-добре с предно.
|
|
|
Неzнаех, че има 850 AWD, това обаче не оzначава, че бих си вzел такова. Вече споменах, че си падам по ръбестите Волва . Пък и въпросното 850 кой zнае колко пари струва. Може би и zатова предпочитам да твърдя, че гроzдето е кисело Освен това винаги съм си мислел, че двигателят е по-добре да е раzположен надлъжно - така ми иzглежда по-симетрично![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/blush.gif)
|
|
Тема
|
Re: AWD!
[re: Moxy_78O]
|
|
Автор | Cмexypko (Нерегистриран) |
Публикувано | 17.03.04 15:45 |
|
голяма кола със задно не съм.
но съдейки по големите немски коли със задно, които пъплят при мокър и заделен асфалт, не искам и да карам
карал съм 3-а БМВ - при завой и леко влажна настилка - настръхна ми коста от мяткането на задницата - може би не съм подавал газ правилно, но това не промяна впечатлението ми
За мен AWD е най- доброто за момента -както и за спортен автомобил, така и за семеен - примерно
|
|
|
Има го само в комби вариант, мисля че само със турбо двигател (193 к.с.) и се произвежда само 2 години, след което претърпява малко фейслифт и го преименуват на V70 AWD, което пък е преименувано на ХС70.
Обикновеното 850 комби става на v70 и си остава така.
на mobile.de има само 3 за около 10-12 хил евро
"Only a life lived for others is a life worth living!"Редактирано от xaджи Дoнчo на 17.03.04 16:23.
|
|
|
Просто стилът на каране на кола със zадно е доста по-раzличен от тоzи на кола с предно. А zа БМВ 3та серия - не мисля, че това е най-практичната кола - малка, моЩна, не особено комфортна, пък и със zадно - определено не е от най-проходимите, но можеШ ли да кажеШ съЩото и zа 5та и 7ма серия - мисля, че не.
А иначе няма спор, че AWD си е най-добре![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/smile.gif)
|
|
|
Да де, пък 960 става V90, с таzи раzлика, че V70 zа раzлика oт V90 продължава да се проиzвежда и до днес. А za XC70 zнам, но не zнаех, че и по-рано (по-старите V70 - беz ръбчето) са ги правили 4х4, пък zа 850 - хептен Но освен XC70 си има и обикновено V70, което е 4х4 - просто едното е по-вдигнато и с пластмасови лайсни и бронии - крос кънтри, пък другото си е обикновено комби с допълнителна екстра 4х4
|
|
Тема
|
Re: Малка поправка
[re: Moxy_78O]
|
|
Автор | Nikson1O (Нерегистриран) |
Публикувано | 17.03.04 17:37 |
|
V70XC - 2002
Не случйно в името на темата изключих AWD - том е ясно. Много ми беше интересно да видя какво мислите по въпроса. Преди време пуснах същата тема в един международен форум, където съм член от около година. Интересно е, че там участниците са МНОГО и между тях има много интересни индивиди, включително автентични РоудРейсъри. На базата на тези дискусии + статиите които прочетох ще се опитам да обонща мненията. Изводите са доста интересни но сега няма да имам време, довечера - обещавам. Та хвърлете един погел по-късно ако искате.
|
|
Тема
|
Re: Малка поправка
[re: Nikson1O]
|
|
Автор | Nikson1O (Нерегистриран) |
Публикувано | 17.03.04 17:43 |
|
|
|
Тема
|
Малка кола-предно,голяма кола-задно...
[re: Nikson1O]
|
|
Автор |
KALDERlZl (460 1,9TDi) |
Публикувано | 17.03.04 21:09 |
|
...според изписаното до тук така излиза,но малко не съм съгласен,защото има голямо значение какво има под предния капак на малката кола - пример: Карам служебен Голф-3-Вариант с 1.4л. мотор и малко влага да има на пътя ако ще и с тракторни гуми да съм не отлепва от мястото си...познайте защо - защото на т`ва смешно кухо купе моторчето с маса от около 60-70 кила не може да натисне и да залепи гумите за асфалта - така,че изводът е: при по-тежък мотор си е далавера предното предаване,няма спор че е по-практично при сняг и остри завой,но все пак си трябва и тежест на тази предница.Още един пример с Голф-2(старата ми служебна кола) 1.6 л. с чугунен блок...е огромна разлика има между двете коли,а ВОЛВО-то ми въобще няма мярка за сравнение с тия въшки,огромен тежък дизелов двигател+голямото и тежко торпедо си е направо удоволствие да караш кола с предно предаване,но аз пак си оставам фен на задното,особено при големи и тежки автомобили или малки и ниски(визирам "спортистите"),както вече казах си е задължително!!!
|
|
Тема
|
Re: AWD!
[re: Moxy_78O]
|
|
Автор | Cмexypko (Нерегистриран) |
Публикувано | 18.03.04 12:20 |
|
5-цата е същата скръб при заледени или мокри пътища. А и другите не мисля, че правят изключение.
виждал ли си подобен автомобил да кара с 200 по кофти терен - така, както кара при сух?
|
|
Тема
|
Re: Малка поправка
[re: Nikson1O]
|
|
Автор | Cмeнypko (Нерегистриран) |
Публикувано | 18.03.04 12:23 |
|
Това не е V70 XC 2002 г. !
|
|
|
Ами да, виждал съм, а скоро пък видях една чисто нова Шкода Фабия (предполагам, че е с предно ), която се беШе zавъртяла насред магистралата и беШе направила zадръстване. Спомням си, че преди около 6-7 години бяхме на Боровец в едни бунгала на ски с една Хонда Шатъл (само с предно, не 4WD), пред бунгалото освен Хондата имаШе едно БМВ 5а серия. Една сутрин беШе навалял доста сняг и Хондата иzобЩо не искаШе да откине, та докато ние и слагахме веригите дойде оня с БМВто, иzчисти го от снега, zапали го и си тръгна - беz вериги, беz ниЩо, даже не пробуксува. Аz БМВ не съм карал и не zнам как се държи на пътя, но определено zнам какво видях тогава и ми направи доста силно впечатление.
А иначе аz лично на сняг (особено пък на равно и на баир) понякога Волчо го юркам повече отколкото на сухо![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/wink.gif)
|
|
Тема
|
Re: Малка кола-предно,голяма кола-задно...
[re: KALDERlZl]
|
|
Автор | Nikson1O (Нерегистриран) |
Публикувано | 18.03.04 13:45 |
|
Ето и заключението:
Въпреки, че бе изписани много за предимствата на задното нека обобщим: конструкцията на колите със задно позволяват изнасянето на предните гуми по близо до бронята, което увеличава междуосието и спомага за по-добро разпределение на тежестта към перфектните 50/50. При спиране задните гуми упражняват по-голямо спирачно усилие. При тръгване и ускоряване поради пренасянето на тежестта – към задницата вероятността задвижващите гуми да загубят сцепление е по-малка и това води до по добро ускорение. При завой колите със задно предаване изискват по-малко навиване на волана и се счита, че могат да „вземат „ завоя с по остро. Конструкцията като цяло е по-здрава.
Колите със задно обаче имат тенденция към „прзавиване”. Докато тази характеристика може да се използва умишлено от опитен шофьор, когато това се случи инцидентно овладяването на колата е много трудно (често поради факта, че това става в късна фаза на завоя а не предварително както се прави умишлено). Често при такава загуба на сцепление се получава тъй нареченото „fishtailing” или криволичене на задницата.
При мокър или хлъзгав терен колите със задно предаване губят предимствата си.
При идеални условия са ненадминати.
Коли със задно предаване доминират състезанията от типа „супер-писти” като Формула1, 24 часа на Лю Ман и GT сериите
Не е така при туристическите серии. Няма нито една кола със задно предаване в Световните рали финали.
Колите с предно предаване са податливи, към „не завиване” и изискват повече „навиване” на волана за взимане на завоя, също така страдат от тъй нареченото „Torque Steering’ – ефект при поддаване на газ и едновременно завиване. Колите винаги са по-леки от аналозите си със задно. Това ги прави по-икономични към разхода на гориво (ВИНАГИ). Поради конструкцията си колите с предно разполагат с повече място в купето и по-голям багажник. Имат по-голяма инерция, което е добре при дълги пътувания по права но е лошо за взимането на завой.
Колите с предно и тези със задно изискват доста различни стилова на каране. Това се доказва и след въвеждането на BTCC (британския шампионат за туристически автомобили). В първите 3 години BMW 3, доминира на пистите, след което отстъпва категорично на коли с предно предаване. Най-успешната кола в сериите е Рено Лагуна с 36 победи (1991-2000) след, което се нарежда BMW 3 с 21 а Volvo са 5 ти с 21.
От 1994г, SuperTouring сериите се доминират само от коли с предно предаване като за 1998г. Rickard Rydell взима титлата с Volvo S40. (колите в BTCC нямат право да променят предаването на колите, да използват Турбо компресори и двигатели по-големи от 2литра)
Коли с предно предаване нямат никакви успехи при състезания от супер-пистите. В рали шампионата в класа на една задвижваща ос преобладават коли с предно.
Както сподели един стреед рейсър – „когато завали всички се молим да не се появи ония с Integrata ( спортен модел на Акура(Хонда) с предно предаване) защото винаги става първи.
Това доказва, че ако е добре балансирана и екипирана кола с предно предаване може да бъде конкурентноспособна.
Напречното разположение на двигателя при колите с предно се оказва по-добро решение от към пасивната безопасност.
И така: Колите със задно са по-бързи на сухо, по-здрави и е много по-забавно да се карат (доставят по-голямо удоволствие)
Колите с предно са по-добри на не-идеални повърхности, по икономични са и по-сигурни. За да се карат бързо обаче се изискват определени умения.
Аз лично оставам фен на колите с предно защото това е моята кола-за-всеки-ден. Понякога съм изморен и изнервен, возя семейството си с нея и тогава държа повече на сигурността отколкото на удоволствието. А когато ми се прииска – успявам да я изпъна и да и се изкефя. Ако имах възможност щях да си взема и една „бегачка” със задно да се ‘кефя” но за сега оставам с оптималното решение – предно.
Общо взето – ВЪПРОС НА ПРЕДПОЧИТЯНИЯ И ПРИОРИТЕТИ
*** Коли 4х4 тук не се коментират защото там случая е друг. През 1997 в BTCC са забранени участията на коли 4х4, тъй като шампионата се стреми да бъде справедлив а 4х4 имат прекалено големи предимства.
|
|
Тема
|
Re: Малка кола-предно,голяма кола-задно...
[re: Nikson1O]
|
|
Автор | Fasho (Нерегистриран) |
Публикувано | 30.03.04 17:08 |
|
Когато говорим за извеждане на някакви зависимости трябва да подходим аналитично. Тук въпроса може да се разгледа в 2 плоскости. Теоретична и пралтическа. На теория, при идеални условия задното предаване може и да има превъзходство спрямо предното.
И все пак, според мен, нас ни интересува най-вече как стои въпроса на практика. А в такива случаи резултатите получени когато се използва формулировката "при равни други условия" или зависимосите изведени за т.нар. "идеален газ" следва да се вземат само ориентировачно. Та как изглежда въпроса на практика? Ами нека се обърнем към историята. През далечните вече 30-те години на 20 век се появява на бял свят модела "Тракцион Аван" на Ситроен. В буквален превод това означава "Предно предаване". Към този момент това е била единствената кола с предно предаване, макар че наскоро някъде прочетох друго твърдение. При всички случаи това е модела направил предното предаване актуално. От тогава до днес са минали 70 години. Как стои въпроса днес. Винаги съм казвал. че каквото и да твърди теорията, до каквито и заключения да достигаме в университета, най-добрия полазател е практиката. А тя в този случай дава КАТЕГОРИЧНИ резултати. Днес вече е доказано пълното превъзходство на предното предаване. Преди няколко години Ситроен Ксара действително бе с предно предаване и действително печелеше състезанията на асфалт. А задното предаване? То доказа своята архаичност и пълна неадекватност отдавна, като последния представител на този анахронизъм, ако се не лъжа това беше Сиера, напусна шампионата ... отдавна.
Кои коли днес ползват задно предаване? Големие лимузини и супер-каровете от рода на Порше, Ферари и Ламборгини. Бидейки напраени за максимални резултати, спортните коли със задно предаване жертват перформанса си във всички условия различни от оптималните, които са достижими почти само в лабораторията. Това е разбираемо. А големите лимузини? Защо те не ползват предно? Много просто - традициите. Традицията повеляа тези коли да са със засно и толкоз. Този навик се променя бавно и трудно, но промяната е в ход.
В наши дни задното предаване се поддържа на "системи". Виждаме как сума електроника се вгражда в големите седани само и само да се задържи задното предаване. На преедното предаване тези "протези" не му трябват. То не е "инвалид" по рождение, за разлика от задното. А и нека не забравяме, че за тоновете електроника необходима за нормалната работа на колата със задно предаване се плаща.
Та какъв е извода? Той е простичък и както толкова често става, той се дава от практиката. Практиката е доказала че задното предаване изживя времето си преди около половин век. Автомобилните производители и клиентите го доказват с поведението си. Разбира се повечето правила си имат и изключения, така е и тук. Особено с развитието на ЕИМ задното задното предаване има своите приложения. Наличието на мощни компютри, които да компенсират вродените му недъзи, на адното предаване се дава втори шанс. В лабораторни, пистови условия, в идеални атмосферни условия, задното може и да има преимущество. Но практиката вече е погребла задното предаване и присъствието му днес е по-скоро плод на анахронизъм и нежелание за раздяла с тази морално остаряла, още през 30-те години, твхнология.
|
|
Тема
|
Re: Малка кола-предно,голяма кола-задно...
[re: Fasho]
|
|
Автор | Nikson1O (Нерегистриран) |
Публикувано | 31.03.04 02:23 |
|
Радвам се, че се включи и поддръжник на предното.
Моето наблюдение е, че малките коли със задно не изчезват поради простата причина, че е по забавно. Найстина тиа коли се карат с по-голям кеф когато са със задно.
А за големите лимузини... ? не виждам някакъв сериозен аргумент да са със задно. Аз имам 850 и считам, че е достатъчно тежко отпред, че да не изпитва никакви проблеми с предното.
|
|
Тема
|
Re: Малка кола-предно,голяма кола-задно...
[re: Fasho]
|
|
Автор |
Moxy_78O (Попай моряка) |
Публикувано | 01.04.04 12:08 |
|
Добре, че не ти е zабил Интернетът преди да си иzпратиШ посланието, zаЩото ако трябваШе всичко това да го пиШеШ втори път - сигурно нямаШе да ти е много приятно По тоzи въпрос вече толкова много раzлични неЩа се иzписаха, че ве4е можем да напиШем съвместно една докторска дисертация на таzи тема. Предлагам zаглавието да бъде - "Предимствата и недостатъците, като такива на Задното предаване, като такова пред Предното такова и приложенията им, като такива в живота на средностатистическия гражданин на РБългария, като такъв"
Ако имате въzражения относно работното zаглавие, моля давайте други предложения![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/blush.gif) ![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/cool.gif) ![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/crazy.gif) ![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/frown.gif) ![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/laugh.gif) ![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/mad.gif) ![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/shocked.gif) ![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/smile.gif) ![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/tongue.gif) ![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/wink.gif)
|
|
Тема
|
Re: Малка кола-предно,голяма кола-задно...
[re: Nikson1O]
|
|
Автор | ivo (Нерегистриран) |
Публикувано | 09.04.04 12:03 |
|
Не знам, но за сравнение 940-тката се обърна като хартиена лодка и без да даде никакъв признак на завой, който иначе съм минавал поне хиляда пъти /с други коли/, само защото беше мокро. По тоя път първо с лада, после с един от по-старите пасати комби - никакъв проблем. Един вид разочарование...
И зимата от 940 не съм очарован, съща лада.. а с нови гуми - може ли да имаш такава кола и да не се грижиш за нея, това е ясно
|
|
|
Cмexypko не ставай смешен ;). Тройката на БМВ е най-смешния автомобил със задно предаване.Тежка предница и лека задница,идеално съчетание за абсолютна нестабилност на пътя. Момчета ,хубава дискусия е станала и ме е яд ,че чак сега се включвам. Никаде не се спомена обаче ,за разпределението на тежеста. Моята Волвара 360 е със скоростна кутия отзад на дефиренциала,идеално е разпределена тежеста по този начин и нямам никакви проблеми на сняг.С една служебна фаворитка преди години се въртях като пумпал. Малко по-рязко завъртане на волана и нула шанс за овладяване. С Волво-то не ми се е случвало и капка несигурност да изпитам,а карам ски и често го тествам в зимни условия.
|
|
Тема
|
Re: AWD!
[re: stoyanz]
|
|
Автор | Nikson1O (Нерегистриран) |
Публикувано | 07.05.04 04:22 |
|
Точно тройката на BMW е с разпределение на тежестта почти неутално!
Например BMW 325i Sedan от 2003г. има разбределение 50.3 / 49.7
но и по-старите баварки са така. Приятел има 316 от 1994г. и е сигурен, че и неговата е с подобно разпределение на тежестта. (аз лично не харесвам БМВ но което си е вярно си е вярно)
А за 340-ката, найстина много добро хрумване на инженерите на Волво, тази система се нарича "transaxle".
|
|
|
Аз говоря за старите тройки, които са наборчета на моето Волво. Не знам защо ама останах с впечетление ,че и Смехурко тях визира.Не допускам ,че нов автомобил от класата на БМВ ,може да има проблеми с баланса,но знае ли човек....
|
|
Тема
|
Re: AWD!
[re: stoyanz]
|
|
Автор | Nikson1O (Нерегистриран) |
Публикувано | 10.05.04 21:12 |
|
I starite 3-ki sa taka.
|
|
|
Че кво им тежи в багажника на старите,се ми се струва ,че са като жигулките
|
|
Тема
|
Re: AWD!
[re: stoyanz]
|
|
Автор | Nikson1O (Нерегистриран) |
Публикувано | 11.05.04 16:54 |
|
1. Диференцияла
2. Междуосието е сравнително голямо като предните колела са много близо до бронята (предимство на задното)
3. половината двигател като, че ли е в купето...
и други такива неща. Аз също мислех като тебе, но в резултат на един спор се разрових из интернет и бях много учуден от видяното, но е така.
|
|
|
karam 360 to e zadno smiatam sledvashtata da volvo pak s zadno predavane. mnogo e iako,osobeno zimata,a i izobshto ne zatava.moeto po-visoko i minava ot vsiakade
|
|
Тема
|
Re: гумите също са важни!
[re: Moxy_78O]
|
|
Автор |
Mixy (миксер) |
Публикувано | 17.06.04 01:47 |
|
Момчета, не забравяйте и гумите! Проблема е, че доста хора карат с "галоши", камо ли да сменят зимни с летни ...
Ако гумите са калпави, задвижването страда и повдението на пътя силно се влошава ... както и резултатите от различните сравнения.
Mixy
|
|