Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 04:16 21.06.24 
Автомобили
   >> Volvo
Всички теми Следваща тема *Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
Тема Re: Малка поправканови [re: Nikson1O]  
АвторNikson1O (Нерегистриран)
Публикувано17.03.04 17:43







Тема Малка кола-предно,голяма кола-задно...нови [re: Nikson1O]  
Автор KALDERlZl (460 1,9TDi)
Публикувано17.03.04 21:09



...според изписаното до тук така излиза,но малко не съм съгласен,защото има голямо значение какво има под предния капак на малката кола - пример: Карам служебен Голф-3-Вариант с 1.4л. мотор и малко влага да има на пътя ако ще и с тракторни гуми да съм не отлепва от мястото си...познайте защо - защото на т`ва смешно кухо купе моторчето с маса от около 60-70 кила не може да натисне и да залепи гумите за асфалта - така,че изводът е: при по-тежък мотор си е далавера предното предаване,няма спор че е по-практично при сняг и остри завой,но все пак си трябва и тежест на тази предница.Още един пример с Голф-2(старата ми служебна кола) 1.6 л. с чугунен блок...е огромна разлика има между двете коли,а ВОЛВО-то ми въобще няма мярка за сравнение с тия въшки,огромен тежък дизелов двигател+голямото и тежко торпедо си е направо удоволствие да караш кола с предно предаване,но аз пак си оставам фен на задното,особено при големи и тежки автомобили или малки и ниски(визирам "спортистите"),както вече казах си е задължително!!!



Тема Re: AWD!нови [re: Moxy_78O]  
АвторCмexypko (Нерегистриран)
Публикувано18.03.04 12:20



5-цата е същата скръб при заледени или мокри пътища. А и другите не мисля, че правят изключение.
виждал ли си подобен автомобил да кара с 200 по кофти терен - така, както кара при сух?



Тема Re: Малка поправканови [re: Nikson1O]  
АвторCмeнypko (Нерегистриран)
Публикувано18.03.04 12:23



Това не е V70 XC 2002 г. !



Тема Re: AWD!нови [re: Cмexypko]  
Автор Moxy_78O (Попай моряка)
Публикувано18.03.04 13:06



Ами да, виждал съм, а скоро пък видях една чисто нова Шкода Фабия (предполагам, че е с предно), която се беШе zавъртяла насред магистралата и беШе направила zадръстване. Спомням си, че преди около 6-7 години бяхме на Боровец в едни бунгала на ски с една Хонда Шатъл (само с предно, не 4WD), пред бунгалото освен Хондата имаШе едно БМВ 5а серия. Една сутрин беШе навалял доста сняг и Хондата иzобЩо не искаШе да откине, та докато ние и слагахме веригите дойде оня с БМВто, иzчисти го от снега, zапали го и си тръгна - беz вериги, беz ниЩо, даже не пробуксува. Аz БМВ не съм карал и не zнам как се държи на пътя, но определено zнам какво видях тогава и ми направи доста силно впечатление.
А иначе аz лично на сняг (особено пък на равно и на баир) понякога Волчо го юркам повече отколкото на сухо



Тема Re: Малка кола-предно,голяма кола-задно...нови [re: KALDERlZl]  
АвторNikson1O (Нерегистриран)
Публикувано18.03.04 13:45



Ето и заключението:
Въпреки, че бе изписани много за предимствата на задното нека обобщим: конструкцията на колите със задно позволяват изнасянето на предните гуми по близо до бронята, което увеличава междуосието и спомага за по-добро разпределение на тежестта към перфектните 50/50. При спиране задните гуми упражняват по-голямо спирачно усилие. При тръгване и ускоряване поради пренасянето на тежестта – към задницата вероятността задвижващите гуми да загубят сцепление е по-малка и това води до по добро ускорение. При завой колите със задно предаване изискват по-малко навиване на волана и се счита, че могат да „вземат „ завоя с по остро. Конструкцията като цяло е по-здрава.
Колите със задно обаче имат тенденция към „прзавиване”. Докато тази характеристика може да се използва умишлено от опитен шофьор, когато това се случи инцидентно овладяването на колата е много трудно (често поради факта, че това става в късна фаза на завоя а не предварително както се прави умишлено). Често при такава загуба на сцепление се получава тъй нареченото „fishtailing” или криволичене на задницата.
При мокър или хлъзгав терен колите със задно предаване губят предимствата си.
При идеални условия са ненадминати.
Коли със задно предаване доминират състезанията от типа „супер-писти” като Формула1, 24 часа на Лю Ман и GT сериите


Не е така при туристическите серии. Няма нито една кола със задно предаване в Световните рали финали.
Колите с предно предаване са податливи, към „не завиване” и изискват повече „навиване” на волана за взимане на завоя, също така страдат от тъй нареченото „Torque Steering’ – ефект при поддаване на газ и едновременно завиване. Колите винаги са по-леки от аналозите си със задно. Това ги прави по-икономични към разхода на гориво (ВИНАГИ). Поради конструкцията си колите с предно разполагат с повече място в купето и по-голям багажник. Имат по-голяма инерция, което е добре при дълги пътувания по права но е лошо за взимането на завой.
Колите с предно и тези със задно изискват доста различни стилова на каране. Това се доказва и след въвеждането на BTCC (британския шампионат за туристически автомобили). В първите 3 години BMW 3, доминира на пистите, след което отстъпва категорично на коли с предно предаване. Най-успешната кола в сериите е Рено Лагуна с 36 победи (1991-2000) след, което се нарежда BMW 3 с 21 а Volvo са 5 ти с 21.
От 1994г, SuperTouring сериите се доминират само от коли с предно предаване като за 1998г. Rickard Rydell взима титлата с Volvo S40. (колите в BTCC нямат право да променят предаването на колите, да използват Турбо компресори и двигатели по-големи от 2литра)

Коли с предно предаване нямат никакви успехи при състезания от супер-пистите. В рали шампионата в класа на една задвижваща ос преобладават коли с предно.
Както сподели един стреед рейсър – „когато завали всички се молим да не се появи ония с Integrata ( спортен модел на Акура(Хонда) с предно предаване) защото винаги става първи.
Това доказва, че ако е добре балансирана и екипирана кола с предно предаване може да бъде конкурентноспособна.
Напречното разположение на двигателя при колите с предно се оказва по-добро решение от към пасивната безопасност.
И така: Колите със задно са по-бързи на сухо, по-здрави и е много по-забавно да се карат (доставят по-голямо удоволствие)
Колите с предно са по-добри на не-идеални повърхности, по икономични са и по-сигурни. За да се карат бързо обаче се изискват определени умения.
Аз лично оставам фен на колите с предно защото това е моята кола-за-всеки-ден. Понякога съм изморен и изнервен, возя семейството си с нея и тогава държа повече на сигурността отколкото на удоволствието. А когато ми се прииска – успявам да я изпъна и да и се изкефя. Ако имах възможност щях да си взема и една „бегачка” със задно да се ‘кефя” но за сега оставам с оптималното решение – предно.

Общо взето – ВЪПРОС НА ПРЕДПОЧИТЯНИЯ И ПРИОРИТЕТИ


*** Коли 4х4 тук не се коментират защото там случая е друг. През 1997 в BTCC са забранени участията на коли 4х4, тъй като шампионата се стреми да бъде справедлив а 4х4 имат прекалено големи предимства.



Тема Re: Малка кола-предно,голяма кола-задно...нови [re: Nikson1O]  
АвторFasho (Нерегистриран)
Публикувано30.03.04 17:08



Когато говорим за извеждане на някакви зависимости трябва да подходим аналитично. Тук въпроса може да се разгледа в 2 плоскости. Теоретична и пралтическа. На теория, при идеални условия задното предаване може и да има превъзходство спрямо предното.
И все пак, според мен, нас ни интересува най-вече как стои въпроса на практика. А в такива случаи резултатите получени когато се използва формулировката "при равни други условия" или зависимосите изведени за т.нар. "идеален газ" следва да се вземат само ориентировачно. Та как изглежда въпроса на практика? Ами нека се обърнем към историята. През далечните вече 30-те години на 20 век се появява на бял свят модела "Тракцион Аван" на Ситроен. В буквален превод това означава "Предно предаване". Към този момент това е била единствената кола с предно предаване, макар че наскоро някъде прочетох друго твърдение. При всички случаи това е модела направил предното предаване актуално. От тогава до днес са минали 70 години. Как стои въпроса днес. Винаги съм казвал. че каквото и да твърди теорията, до каквито и заключения да достигаме в университета, най-добрия полазател е практиката. А тя в този случай дава КАТЕГОРИЧНИ резултати. Днес вече е доказано пълното превъзходство на предното предаване. Преди няколко години Ситроен Ксара действително бе с предно предаване и действително печелеше състезанията на асфалт. А задното предаване? То доказа своята архаичност и пълна неадекватност отдавна, като последния представител на този анахронизъм, ако се не лъжа това беше Сиера, напусна шампионата ... отдавна.
Кои коли днес ползват задно предаване? Големие лимузини и супер-каровете от рода на Порше, Ферари и Ламборгини. Бидейки напраени за максимални резултати, спортните коли със задно предаване жертват перформанса си във всички условия различни от оптималните, които са достижими почти само в лабораторията. Това е разбираемо. А големите лимузини? Защо те не ползват предно? Много просто - традициите. Традицията повеляа тези коли да са със засно и толкоз. Този навик се променя бавно и трудно, но промяната е в ход.
В наши дни задното предаване се поддържа на "системи". Виждаме как сума електроника се вгражда в големите седани само и само да се задържи задното предаване. На преедното предаване тези "протези" не му трябват. То не е "инвалид" по рождение, за разлика от задното. А и нека не забравяме, че за тоновете електроника необходима за нормалната работа на колата със задно предаване се плаща.
Та какъв е извода? Той е простичък и както толкова често става, той се дава от практиката. Практиката е доказала че задното предаване изживя времето си преди около половин век. Автомобилните производители и клиентите го доказват с поведението си. Разбира се повечето правила си имат и изключения, така е и тук. Особено с развитието на ЕИМ задното задното предаване има своите приложения. Наличието на мощни компютри, които да компенсират вродените му недъзи, на адното предаване се дава втори шанс. В лабораторни, пистови условия, в идеални атмосферни условия, задното може и да има преимущество. Но практиката вече е погребла задното предаване и присъствието му днес е по-скоро плод на анахронизъм и нежелание за раздяла с тази морално остаряла, още през 30-те години, твхнология.



Тема Re: Малка кола-предно,голяма кола-задно...нови [re: Fasho]  
АвторNikson1O (Нерегистриран)
Публикувано31.03.04 02:23



Радвам се, че се включи и поддръжник на предното.
Моето наблюдение е, че малките коли със задно не изчезват поради простата причина, че е по забавно. Найстина тиа коли се карат с по-голям кеф когато са със задно.
А за големите лимузини... ? не виждам някакъв сериозен аргумент да са със задно. Аз имам 850 и считам, че е достатъчно тежко отпред, че да не изпитва никакви проблеми с предното.



Тема Re: Малка кола-предно,голяма кола-задно... [re: Fasho]  
Автор Moxy_78O (Попай моряка)
Публикувано01.04.04 12:08



Добре, че не ти е zабил Интернетът преди да си иzпратиШ посланието, zаЩото ако трябваШе всичко това да го пиШеШ втори път - сигурно нямаШе да ти е много приятно По тоzи въпрос вече толкова много раzлични неЩа се иzписаха, че ве4е можем да напиШем съвместно една докторска дисертация на таzи тема. Предлагам zаглавието да бъде - "Предимствата и недостатъците, като такива на Задното предаване, като такова пред Предното такова и приложенията им, като такива в живота на средностатистическия гражданин на РБългария, като такъв"
Ако имате въzражения относно работното zаглавие, моля давайте други предложения



Тема Re: Малка кола-предно,голяма кола-задно... [re: Nikson1O]  
Авторivo (Нерегистриран)
Публикувано09.04.04 12:03



Не знам, но за сравнение 940-тката се обърна като хартиена лодка и без да даде никакъв признак на завой, който иначе съм минавал поне хиляда пъти /с други коли/, само защото беше мокро. По тоя път първо с лада, после с един от по-старите пасати комби - никакъв проблем. Един вид разочарование...
И зимата от 940 не съм очарован, съща лада.. а с нови гуми - може ли да имаш такава кола и да не се грижиш за нея, това е ясно




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
Всички темиСледваща тема*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.