|
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
|
Тема
|
Телефонни измамници
|
|
| Автор |
Stefan Pan (М&М) |
| Публикувано | 13.03.11 22:25 |
|
|
Ако наистина Виваком (или техни служители) имат нелоялната практика с дистанционните договори да манипулират и го начукват на свои клиенти (поради не достатъчно добро и ясно обяснение или поради неинформираност, или просто поради неадекватност), то Виваком автоматично се превъща в същия капут, какъвто е и най-обикновения телефонен измамник.
Ако има тук четящи фактори от Виваком, нека предадат това нагоре в йерархията, на маркетинговия, на търговския или който там отдел взема решения и се занимава с тия работи.
Градите имидж, нали? Най-добрите ресурси за градене на имидж са лоялните към ЛОЯЛНИЯ си оператор клиенти. Използвайте ги.
------------------------
Слушай беззвучието...
| |
|
|
|
ЗЗД
ЗЗД
Чл. 16. (Ал. 1 изм. - ДВ, бр. 12 от 1993 г.) Когато предложението включва общи условия, приемането е действително, ако съдържа писмено потвърждение на общите условия.
...
Чл. 27. Унищожаеми са договорите, сключени от недееспособни или сключени от техен представител без спазване изискванията, установени за тях, както и договорите, сключени при грешка, измама, заплашване или крайна нужда.
------------------------
Слушай беззвучието...
| |
|
|
|
Ми нали пращат по куриер индивидуален договор за подписване и в него си пише, че се сключва на основание ОУ. Къде е проблема с цитирания член?
Няма противоречие и с члена от Закона за електронната търговия:
Достъп до общите условия и съдържанието на договора
Чл. 9. Доставчикът на услуги е длъжен да предостави на получателя на услугата общите условия и съдържанието на договора по начин, който позволява тяхното съхраняване и възпроизвеждане.
Имаш си ОУ на ПДФ, имаш си и екземпляр от договора.
Негодуванието ти не трябва да е насочено към бтк, а към съда - ако бтк се възползва от безхаберието на някой и го прецака (дори и следствие на грешка или неуточняване), то прилагането на цитирания чл. 27 от ЗЗД е едно дъъълго ходене по мъките, свързано с разходи на пари и нерви. Докато силната страна - бтк - може веднага да предприеме редица рестриктивни мерки срещу нелоялния според нея потребител.
| |
|
Тема
|
Re: Аз не се сърдя на БТК, нито пък
[re: Cтepн™]
|
|
| Автор |
Stefan Pan (М&М) |
| Публикувано | 14.03.11 22:19 |
|
|
на Виваком (няма вече БТК).
Понеже се разказват разни случаи тук как БТК мародерства клиентите си с нелоялни практики при дистанционно сключване на договори, умишлено повдигам този въпрос, за да се изясни какво е действително положението. Колко са измамените? Нека да видим тук.
Ето, аз давам със себе си обратния пример.
Пак се поентвам, но това е темата:
Удължих си договора с една година САМО по телефона, САМО в един разговор със служител от колцентъра още през 2007. Обещаха ми бонуса за това, аз се съгласих и този бонус го получавам и до днес, макар че срока, заради който го получих, е изтекъл преди близо 3 години. Нямаше провокации, нямаше шикалкавене с цел да бъда заблуден...
След като изтече въпросното продължение, почнаха отново да ме офертират от време на време по телефона. Ако..., то... Не, благодаря, казвам. Ок, казват те. И така. Никаква измама, никаква нелоялна практика. Не преразказвам прочетено из форуми и медии. Разказвам ЛИЧНИЯ си опит.
Нека да обсъждаме такива реални случаи - примери за лоялна и нелоялна практика при дистанционното сключване на договори. Мисля, че би било полезно. Спомням си, че когато въведоха услугата "презареди предплатена от карта на договор" имаше едно двойно отчитене на ДДС, което на практика ограбваше клиентите. Вдигнахме врява тук и, ясно, че едва ли точно заради тая врява, но след няма и месец тая бъгавица (съзнателна или не) беше поправена. Но нека да посочваме реални случаи и да бъдем почтени с включванията си по темата.
Бира, кво стана с тъста ти - заробиха ли го с 99-годишен договор от туй, че булката чула оферта по телефона?
------------------------
Слушай беззвучието...
| |
|
Тема
|
Re: Аз не се сърдя на БТК, нито пък
[re: Stefan Pan]
|
|
| Автор |
Cтepн™ (любопитко) |
| Публикувано | 15.03.11 08:33 |
|
|
Ей сега по бтв едно бабе се жалва, че както си вървяло го дръпнали в един магазин, казали му, че като лоялен клиент ще му подарят телефон, само да си даде паспорта за да оправдаят подаръка. И се оказала със 7 (седем) двугодишни договора.
Ти вярваш ли на това? Аз не. Това беше типичен случай на безхаберен шаран, лапнал на лъскава реклама и бодри обещания, дал си паспорта/картата и после подписвал бодряшки, каквото му поднесат.
Къде тук е вината на оператора, че някой негов нисш служител е проявил свръхактивност и е лъгал? И че шаранчето го е домързяло да си сложи очилата и да прочете какво подписва?
| |
|
|
|
В грешка си.
Не пращат нищо за подписване, а само за информиране. Пращат го на N + К-тия ден (N>0, K>0), където N е времето по закон за което можеш да се откажеш от сделката от разстояние.
И като се обадиш по телефона да им кажеш, че не си съгласен с условията, които си прочел, ти казват че нищо не могат да направят за теб и договорът е сключен, защото са минали повече от N дни от разговора по телефона.
Това разбира се са пълни глупости, ама го правят. Факт.
System Doctor Error:
Your girlfriend is pregnant.
(A)bort, (M)arry, (I)gnore?_
| |
|
|
|
Не съм.
Закон за електронната търговия:
Чл. 11. Изявлението за сключване на договора и потвърждението за неговото получаване се смятат за получени, когато техните адресати имат възможност за достъп до тях.
Закон за защита на потребителите:
Чл. 55. (1) Потребителят има право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от сключения договор от разстояние в срок 7 работни дни, считано от датата на:
1. получаване на стоката от потребителя;
2. сключване на договора
С други думи срокът почва да тече, когато "пипнеш" стоката или договора за услугата.
| |
|
|
|
Ето моят случай:
Предлагат ми някакъв телефон срещу едногодишен договор. Съгласявам се. След 10 дни получавам договора и не го харесвам, защото в него има клауза за автоматично подновяване. Отзад пише:
8. Вие имате право, след сключване на настоящия договор, без да дължите обезщетение и неустойка и без да посочвате причина, да се откажете от сключения <<Договор от разстояние>> в срок от 7 работни дни, считано от <някаква дата>, т.е. от датата на приемане на сделката по телефона. Отказът от новата телефонна услуга в рамките на срока от 7 работни дни можете да направите като се обадите на телефон 123.
Не съм юрист, но това няма как да е вярно. Не може някакъв договор да влиза в сила преди да съм го видял и да не мога да го откажа като го видя и не го харесам.
Няколко дни след това по пощата дойде и въпросният телефон, който отказах да приема.
Доколкото разбрах закона, ако въпросният телефон е предмет на сделката от разстояние, аз мога да го върна в срок от 7 дни щото не ме кефи и това би трябвало да обезсили целия договор. Но най-вероятно в БТК ме водят, че съм с едногодишен самоподновяващ се договор.
System Doctor Error:
Your girlfriend is pregnant.
(A)bort, (M)arry, (I)gnore?_
| |
|
Тема
|
Re: Аз не се сърдя на БТК, нито пък
[re: Cтepн™]
|
|
| Автор |
bira_more (бира) |
| Публикувано | 15.03.11 13:34 |
|
|
Работодателя носи някаква отговорност за действията на служителите си.
Разбира се всеки шаран носи отговорност за своите действия, поне докато се води дееспособен.
Bеer? Mоre?
| |
|
|
|
Въпросът е че Виваком може да си прави каквото си ще. Поне докато не бъдат осъдени.
В смисъл - какъв е проблема да нарушават закона? Нещо пречи ли им?
Bеer? Mоre?
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
|
|
|