|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
|
Хайде стига си лъгал.
Ако искаш да знаеш, Вивател имат техническа готовност с преносимостта още от 2007 година. Те разполагат с най-добрата техника, с най-добрите оферти и най-добрите магазини (можеш да провериш в Jeff).
Не вярваш ли? А, а?
Вервай ми
Така че за Вивател или добро или нищо
| |
|
Специално сме говорили по този въпрос, клиенти правиха пренос от Глобул към Вивател и сме поставили въпроса за по-обстойно разяснение. Първо обаждането минава през глобулската клетка и идва към нашата.
| |
|
Интелигентните хора използват споровете, за да стигнат до истината.
За всички останали важи правилото, което важи и за мъртвите - или добро, или нищо.
Ти от кои си, как смяташ?
Бас държа, че си пререгистрираната Астра
| |
|
Няма как да е така както казваш в този случай. Не може пренесен глобулски номер към вивател да минава през клетка на Глобул! Когато се пренася номер в случая Вивател издава собствена СИМ на абоната идващ от Глобул. С тази СИМ абоната прави оттук нантатък връзка единствено с базовата станция на Вивател която формира клетката в региона в който се намира абоната. Новият абонат фигурира в HLR и VLR (Home and Visitor location register) бази данни на Вивателската цифрова мрежа и чрез тях се локализира движението му в цялата мрежа като така се осъществяват съответно повикванията към и от него.
| |
|
Може и така да е, но нали се запазва кода на оператора донор?
Значи виж, да обясня част от нашата работа ...
Активиране на нова сим карта на Вивател. Идва клиента, иска договор. Имаме куп с карти, попълваме данните на клиента в системата, чак след минаването на кредитна проверка, взимаме една карта от купа, пишем и серийния номер, пишем номера, с който ще се ползва, изпращаме документите към Вивател и директно картата се активира.
Извършване на пренос. Идва клиент, носи сертификат, попълва се в кода на сертификата, номера сам излиза, отмята се и до два дни преноса е готов.
При пренос на една бизнес група към Вивател, клиентите искаха да знаят дали разговорите ще минават през клетките на донора и дали донора ще може да следи обажданията, които се извършват от картите и към самите карти. Тогава се свързахме с мениджър Вивател и той обясни и на нас, и на тях, че при входящи обаждания, сигнала първо ще отива при глобуската клетка, после глобулската ще я препраща към нашата.
Затова имам съмнения, че е станал и проблема със смс-ите. Сигнала стига до Вивателската клетка, но Вивател не ползва кодовете на Глобул и допускам, че системата наистина не е познала, че въпреки кода, номера е в нейната собствена мрежа.
| |
|
За първи път чувам такова нещо, интересно ми е от техническа гледна точка! По твоята логика независимо от това, че клиента е с карта на Вивател с пренесен номер от Глобул той зависи от покритието на Глобул там където се намира, защото първо обаждането минава през BTS на Глобул?... нещо не ми се вързва! Аз си мисля, че логически е по-приемливо директно номера с префикс 089 да се добави към HLR на Вивател и не зависи с нищо от мрежата на Глобул!
Редактирано от pegasus® на 26.10.08 09:55.
| |
|
Въпросният "мениджър" те е заблудил лошо. За да се обадиш през вече чуждата мрежа, ще трябва да имат роуминг споразумение с нея. Нашите оператори нямат такива. Не че това е причината. Енивей, всяка карта има уникално IMSI, което се транслира в MSISDN(твоя номер). Това е причината да може да си избираш номера. Tез неща са ти записани в HLR/VLR. MSCто(централата) те рутира накъдето трябва и толкоз.
| |
|
Това за "първото обаждане" ще има се разправя като виц
Няма такова нещо.
На "мениджъра от Вивател", с който сте се свързали му кажете да отиде на обучение в технически отдел, за да не се излага като разправя глупости.
Напълно сериозно.
Може и вие (като офис) да си поискате обучение/разяснение, но от някой от технически отдел, а не от "мениджър (търговец)" или от "call центъра".
Пренесен клиент е идентично с нов клиент.
Обслужва се изцяло от вашата мрежа като всеки ваш клиент.
Единствената разлика е, че при входящо повикване (когато някой го търси) се изпраща първо при предишния оператор, който му пуска служебно съобщение (безплатно), че "абоната е пренесен ..." и изцяло повикването (все още няма "разговор") се препраща към оператора, чийто клиент е търсеният (както получава повикване всеки ваш клиент).
"Телефонния номер: на технически език MSISDN (Mobile Subscriber Integrated Services Digital Network Number) се обвързва с номерa на SIM карта:IMSI (International Mobile Subscriber Identity) в централата (HLR) на оператора.
При пренос, това което се прави технически е:
В стария оператор: Премахване на записа в HLR за MSISDN към IMSI на старата SIM.
В стария оператор: Поставянето му в списък за препращане на повикванията към новия оператор.
В новия оператор: Нов запис в HLR с MSISDN обвързан със IMSI на SIM от новия оператор. Това е същата процедура както и обикновен нов клиент:
Телефонен номер се присъединява към SIM.
Още един пример като се изгуби/дефектира картата на клиент.
Давате му карта, а в HLR се се сменят IMSI и Ki на новата SIM.
| |
|
спри са, ма, млъкни.
сички разбраха колко си проста, само ти не и продължаваш да ни убеждаваш.
я кажи де се намира тоз магазин че имам скоро път у варна. да намина. сигур ша са окаже, че в магазина ти си лелката с парцала и кофата - кат ти чета писанията, толкова тий акъла.
| |
|
Това за "първото обаждане" ще има се разправя като виц
Няма такова нещо.
На "мениджъра от Вивател", с който сте се свързали му кажете да отиде на обучение в технически отдел, за да не се излага като разправя глупости.
само мениджъра ли? те сички са за обучение кат чета лелката
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
|
|
|