Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 09:03 24.06.24 
Непрофесионални
   >> Вегетарианство
*Кратък преглед

Страници по тази тема: << 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | (покажи всички)
Тема Какво се крие в сиренетонови [re: Mod vege]  
Автор Mod vegeМодератор (старо куче)
Публикувано29.03.16 02:31






Евтините продукти с растителни мазнини стабилно завзеха пазара заради по-ниските им цени



Биотехнолозите твърдят, че сиренето от мляко е еластично при рязане и натиск, с характерна гранулеста структура. А истинският кашкавал рядко се топи в ръцете, но се разлива при печене. Ако скоро не сте попадали на такива продукти, си има обяснение. Шансът ви е бил около 50:50 според официалната статистика и доста по-нисък по оценките на представители на бранша. Те смятат, че делът на продуктите с растителните мазнини е около две трети, или поне над 60%. А вероятността става пренебрежима, ако залагате на най-ниската цена в магазина.

Миграцията на потреблението към имитиращите сирене продукти е трайна и растяща. Ето и промяната в числа: 2008 г. общото в страната произведено "сирене" с растителна мазнина е 8.7 хил. тона, а 2014 г. 19.3 хил. тона, т.е. за шест години увеличението е близо 2 пъти и половина. В интерес на статистиката пазарът и на класическото бяло саламурено сирене също има ръст в този период, но направо микроскопичен - 18%. Обяснението на тенденцията е, че потребителят още търси ниски цени, а те са невъзможни, ако се ползва много мляко. Куриозно, но повечето производители твърдят, че правят само оригинално сирене, а вериги отчитат, че при тях имитациите или отсъстват, или са с незначителен дял. Излиза, че палмовите продукти са бизнес за шепа фирми и продажбите стават основно през заведенията за хранене. Това едва ли е така, но тъй като контролът на продуктите в търговските обекти отсъства, потребителят трябва сам да се ориентира.

Темата сега беше повдигната от животновъдите, които, притиснати от падащите цени на суровото мляко (виж другия текст), посочиха мандрите като виновници - те купуват малко местна суровина, внасят на черно мляко, ползват основно растителни мазнини... Държавата, подплашена от протеста им, обяви кампанийни проверки в мандрите от Агенцията по храните и НАП и обеща още субсидии за фермерите. Решението, изглежда, трябва да е малко по-системно - изненадващи и постоянни проверки на съдържанието и етикетирането, но не с предупреждение във фабриките, а на случаен принцип по магазини, ресторанти и т.н.

Как да издоиш палма

Така наречените деликатеси с растителни масла (или имитациите на млечни продукти) действително завземат все по-голям дял отпазара. Стръмно се увеличава и вносът на палмово масло и неговите фракции. За миналата година има лек спад, но от 2006 г. той е нараснал близо 4 пъти (виж инфографиката), което означава, че и хранителната, и козметичната индустрия в страната се ориентират все повече към него при производството на продукти. Причината е, че растителните масла са по-евтини и затова се използват масово въпреки съмненията доколко са безопасни за здравето при продължителна консумация.

"В бедна държава и слаб пазар се търсят такива продукти. Имаме две мандри – за млечни продукти и за производство на имитиращи. Мога да ви кажа, че продажбите от двете са с разлика от десетки пъти в полза на растителните. Нека да го обясня така - 80% от хората са бедни, а 20% могат да си позволят млечен кашкавал и сирене. Единствено киселото мляко държи цена за качеството си", казва Йосиф Новосад, собственик на "Чех 99", една от големите мандри, които са обявили официално, че работят и с растителни мазнини. Списък с разделението по производители няма, затова "Капитал" попита топ 25 производителите на млечни продукти (виж таблицата). В резюме само 4 предприятия от 23-те големи мандри твърдят, че произвеждат и от двата вида, останалите - само мляко.

"Десет фирми от 240 регистрирани млекопреработвателя произвеждат 60% от продуктите с растителни мазнини в страната. Млечните продукти държат 40% от пазара, като делът на имитиращите продукти расте", твърди Иван Грънчаров, собственик на "Абламилк" - Луковит.
Производството на имитациите с растителни мазнини не е незаконно нито в България, нито в ЕС, уточняват от бранша. Изискването обаче е съдържанието им да бъде изписано върху етикетите и в търговската мрежа те да бъдат поставени на отделни места от млечните.

Безмлечна технология

По БДС за производството на килограм краве сирене са нужни 6.5 л мляко, а за килограм кашкавал – 10.5 л. "От значение обаче е качеството на млякото и дали е произведено през юли–август или през декември-януари например, защото се променят микробиологичните му показатели. Затова е възможно до 10% отклонение в рандеманите. Но производствена цена накилограм сирене под 6 лева и на килограм кашкавал под 8 лева без ДДС е компромис", обяснява Симеон Присадашки, собственик на фирма "Жоси".

Според представител на бранша тези правила обаче вече отдавна не се спазват от всички компаниии, и често в производството на 1 кг сирене се влагат едва около 4 л мляко. Намалената употреба на българско сурово мляко може да се види и през официалните данни. Количеството, което мандрите са декларирали за преработка пред МЗХ, е намаляло с почти 100 млн. литра от 2009 г. насам (виж графиката), докато обемите произведено сирене растат. Това може да бъде обяснено или с по-големия внос на сурово мляко, каквато тенденция е налице, или с влагане на добавки в производството на сирене и кашкавал. Във всеки случай обаче представители на индустрията посочват и друга нова практика - от ЕС се внася евтино сирене в незавършен процес, оцветява се, доизпарва се и от него се прави кашкавал, твърдят източници от сектора.

Слави Павлов, изпълнителен директор на "Ел Би Булгарикум", също коментира, че в страната се използват масово лоши практики при производството на сирене. По думите му влагането на растителни хидрогенирани мазнини поевтинява продукта с над 50%. "Влагането на нискокачествено мляко също поевтинява продукцията. Преработватели изкупуват млека, които не отговарят на изискванията, често са силно замърсени с бактерии, антибиотици и токсини, но пък са на по-ниска цена", обясни Павлов.

Неспазването на технологията води до евтини, но некачествени продукти. "Някои мандри поевтиняват сиренето, като пренебрегват необходимия срок за зреене и го подлагат на по-силна термична обработка. Чрез добавката на различни соли, пептиди, ензими и т.н. периодът на зреене се ускорява от 45 до 2-3 дни. Незрялото сирене е с лош вкус, опасно и непълноценно за организма", обобщава Слави Павлов. По думите му по-високото водно съдържание е друго отклонение от технологията, което също обяснява по-ниската цена.
"На пазара се предлага и сирене с лимонтозу, което няма общо с технологията на получаване на бяло саламурено сирене, дори и при производството му да е използвано сурово мляко според изискванията", казва Ивайло Станков, биотехнолог.



"Укриването на ДДС е стар метод за поевтиняване на продукцията. Този, който не работи на светло, предварително е напред с 20% заради неплащането на данъка. Според статистиката през миналата година са изкупени от мандрите под 500 000 тона сурово мляко, а произведеното е над 800 000 тона. Къде е отишло това мляко? Отишло е под формата на продукция в сивия сектор", коментира собственикът на "Жоси" Симеон Присадашки.

Камелия Велкова, прокурист на "Ем Джей Дериз" - Карлово, локализира и къде е концентрацията - в заведенията масово се използват имитиращи продукти, съдържащи растителни мазнини. По думите й "високите цени на млечните продукти във веригите са резултат от надценката от 25%, която търговците си слагат". Компанията произвежда само различни видове сирена под марката "Карловско" иизнася над 90% от продуктите си.

Никой не обича растителнимазнини

Тези некоректни към потребителите практики удрят силно и по животновъдите. Ето защо, за да се преборят с евтините заместители, те предлагат да се въведе мито при вноса на палмови продукти, които по правило идват от страни извън ЕС. Министерството на земеделието пък изготви проект на наредба за етикетиране на храните, според която всички млечни и други хранителни продукти, произведени с местни суровини, ще бъдат обозначени с българското знаме. Това обаче едва ли ще донесе промяна на пазара, тъй като контролът на декларацията "родно" ще е невъзможен.

Някои големи търговски вериги също твърдят, че не държат много на сегмента на имитиращите продукти. "В "Лидл България" ценим високото качество на нашите продукти. Това е една от причините винаги да сме имали буквално единични предлагания на продукти с растителни мазнини, като те са изрично маркирани на място в магазина. Тези продукти присъстват в асортимента ни - макар и слабо застъпено, за да отговорим на нуждите на хората, които са с по-ниски възможности", заяви Милена Драгийска-Денчева, управител на "Лидл България". От "Билла България" съобщиха, че съотношението в продажбите на имитиращи продукти спрямо млечни продукти е под 1% с тенденция за елиминирането им.

В горещата тема се включи (друг е въпросът защо чак сега) и Агенцията побезопасност на храните, която започна проверки за нерегламентирано влагане на растителни мазнини в продуктите. Пробите ще бъдат вземани от търговската мрежа на случаен принцип, а не от мандрите, както предложиха и самите млекопреработватели. Проверка на същия принцип ще направи и националната асоциация "Активни потребители". По думите на председателя й Богомил Николов ще бъдат проверени около 12 марки сред най-продаваните в търговската мрежа, а резултатите от изследването ще бъдат обявени до две-три седмици.

Сред предложените мерки в борбата с необявените продажби на заместители е и искането за увеличаване на размера на наказанията за тези, които не спазват правилата. "Всички, които са нарушили законите и влагат растителни мазнини, без да обозначават това, и наричайки ги сирене или кашкавал, трябва да понесат много сериозни санкции и дори да бъдат затворени. Основното, което трябва да се разбере, е, че контролните органи могат да решат проблема с имитиращите продукти", смята Димитър Зоров, собственик на млекобработвателното предприятие "Пършевица" и председател и на Асоциацията на млекопреработвателите, и на Националния съюз на говедовъдите. Зоров дава ипример: "Преди 10 години предприятие в Гърция беше глобено с 5 млн. евро заради влагане на необявени растителни мазнини."

Самата Асоциация на млекопреработвателите подкрепи искането на фермерите сиренето и кашкавалът да се правят само от млякои поиска забрана за влагане на растителни мазнини и други добавки в продукти, наричани млечни. "Заради имитиращите продукти страдат фирмите, които никога не са работили с растителни мазнини", заяви Димитър Зоров. По думите му европейското законодателство разрешава влагането на растителни мазнини, но въпреки това асоциацията застава зад искането за тяхната забрана. "Не сме измислили ние тези технологии, те дойдоха от ЕС. Но или казваме, че сме от едната страна на барикадата, или този бранш не го чака добро бъдеще", категоричен е Зоров. От Агенцията по безопасност на храните обаче уточняват, че в целия ЕС влагането на растителни мазнини е разрешено и ако те бъдат забранени в страната, това ще постави в неравностойно положение българските фирми, защото в свободен пазар в съюза, вносът няма как да бъде ограничен.

Пазарът: местен и стабилен

Мая Герасимова, директор маркетинг и продажби в "Димитър Маджаров – 2" ЕООД, твърди, че 98% от пазара на сирене се държат от български производители. Според нея "само 3% от покупките в домакинствата са на частните марки на веригите (private labels), което означава, че потребителите или залагат на познати брандове, или в насипната витрина избират според цена". "Не ползваме нищо друго освен мляко и закваски", обяви Герасимова. Тя отчита нарастващ интерес към продуктите по БДС технологията. И уточнява, че фирма "Димитър Маджаров" има 3% ръст на продажбите при сирената през 2015 спрямо 2014 г.
Йордан Калчев, ръководител "Храни" във "Фикосота", също обобщава, че през последната година пазарът на бяло саламурено сирене в страната остава стабилен като килограми с плавен ръст в стойност.
"Никога не сме влагали и не влагаме растителни мазнини", декларира Пламен Стайнов, собственик на "Би Си Хандел" (марка "Елена"). Компанията се принудила да брандира всяка бучка сирене заради множество злоупотреби при насипни продажби от витрина, където търговци слагали надпис, че продават сирене "Елена" върху продукти, които не са произведени от фирмата. Според Стайнов вносните млечни продукти, които наводниха пазара след ембаргото за Русия, преобладаващо са с растителни мазнини.

Проблемите пред българско мляко

Повишеното напрежение в сектора стигна своята точка на кипене в България след премахването на млечните квоти, които регулираха от 1984 г. насам пазара на мляко и млечни продукти в ЕС. Падането на квотите от 2014 г. доведе до повече производство и съответно по-ниски цени. Според доклад на Европейската комисия увеличеното предлагане обаче е в световен мащаб и не се дължи само на премахването на квотите. Данни сочат, че между 2007 и 2015 г. производството на мляко в ЕС е нараснало с 10%, или с 15 млн. тона. За същия период скокът в Нова Зеландия е с 36% (с над 5.5 млн. тона), а в САЩ – с 12% (с над 10 млн. тона). Пазарът е променен и заради ембаргото за внос на някои храни (сред които и млечните) в Русия и намаленото търсене в Китай.
Преди въвеждането на ембаргото руският пазар беше една от важните експортни дестинации за българските производители на мляко и млечни продукти. Така, от една страна, те загубиха позиции на него, а от друга, тук започна да влиза все по-конкурентната европейска продукция. В резултат цените на българското сурово мляко, които в годината на квотна система не са били под 70 ст./литър, паднаха до 65 ст./литър през 2014 г., а днес в някои райони на страната стойността дори стигна дъно от под 45 ст./литър. "В момента цената на суровото краве мляко не отговаря на себестойността. Но това са реалностите. В България тя е със 7-8% по-висока от тази в Унгария, с 15% - от прибалтийските републики", твърди Димитър Зоров. Към причините за тази пазарна ситуация той добавя "по-голямата държавна подкрепа за млекопроизводителите в другите страни, както и ниската ефективност на българските ферми".
Така животновъдите поискаха държавата да се намеси в отношенията им с мандрите. Преработвателите в страната обаче от години твърдят, че са принудени да внасят сурово мляко заради недостига на качествена българска суровина, отговаряща на европейските хигиенни норми. Пак по тази причина най-големите собственици на мандри са и сред най-големите собственици на животновъдни ферми, изградени в годините в търсене на сигурност за доставките на качествено сурово мляко.

Освен всичко останало животновъдството е погрешно подпомагано години наред, а сивият сектор е огромен. Само около половината от произведеното в страната сурово мляко се продава на преработвателните предприятия (виж графиката), а малкият износ, директните продажби и личната консумация не биха могли да бъдат причина за всички останали количества, което означава само, че те се пласират, без да бъдат декларирани.
Субсидирането на фермерите също има отношение към този процес, защото, ако производителите получават помощ не за глава животно, както сега, а за литър продукция и се изисква представянето на документ за нея при получаване на субсидията, секторът вероятно бързо ще се изсветли. "Има и такива фермери, които сега просто гледат крави, за да получат паричната помощ, но без да се грижат за животните и без да се стремят да имат по-добро мляко. Друг въпрос е, че докато стигне до самата мандра, млякото на някои малки производители вече е манипулирано с примеси или разредено", казва представител на сектора, който не пожела името му да се споменава.

Редактирано от Mod vege на 29.03.16 02:34.



Тема Re: Какво се крие в сиренетонови [re: Mod vege]  
Автор Aulus Vitellius Celsus (semper spamens)
Публикувано30.03.16 16:47



Като заговорихме за генетика:
Human genome shaped by vegetarian diet increases risk of cancer and heart disease





Тема Media Got a Study About Vegetarianism Really Wrongнови [re: Mod vege]  
Автор Mod vegeМодератор (старо куче)
Публикувано03.04.16 02:50





by

If you’re the sort of person who believes bacon makes everything better, then a study that this week claiming a vegetarian diet can kill you was probably a welcome sight. Enough with this nonsense about how eating less meat , for , and for . Vegetarianism is deadly, the headlines read.

“Long term vegetarian diet changes human DNA raising risk of cancer and heart disease,” the Telegram . “Being a long term vegetarian changes your DNA and increases your risk of cancer” to Cosmo UK. “Being a vegetarian could kill you, science warns,” the New York Post .

Except here’s the problem: that’s not what the said. At all.

“In the beginning, we were pretty happy to see our research getting so much attention,” Kaixiong Ye, a biology post-doc at Cornell University and co-author of , told me. “But over the last few days I have found that most of the news coming out right now [on our study] is wrong. It’s kind of frustrating.”

So what did the study actually find? Ye and his colleagues identified an allele—a gene variant—in some people whose ancestors maintained a primarily vegetarian diet. This allele allows these individuals to produce synthetic versions of omega-3 and omega-6 fatty acid, which are essential for brain function but can be lacking from vegetarian diets.

While a certain level of these fatty acids is necessary for your body to run, too much of it can cause inflammation, which can lead to heart disease and colon cancer. Because of this, individuals with the “vegetarian allele” would be better off sticking to a vegetarian diet, so that they’re not getting double the dose of fatty acid from their diet and their body’s natural synthetic version.

It’s actually a really cool finding that demonstrates how humans, over hundreds of generations, can evolve traits unique to their local environment: This allele was more commonly found in individuals from more vegetarian cultures. While about 70 percent of South Asians had it, only 17 percent of Europeans (whose ancestors ate meat) did.

“Our claim is that, to put it simply: you need to have a diet that is matched to your genes,” Ye explained. “For those individuals that carry the ‘vegetarian allele,’ our suggestion is to stick to the vegetarian diet because that’s what your ancestors ate and that’s what your ancestors adapted to. Too much meat or vegetable oil is not good for these people, because those foods also contain omega-3 and omega-6 fatty acids.”

But somehow, this study about a gene variant that means some people might be better off eating a vegetarian diet to mean that eating vegetarian will cause your genes to mutate and lead to a higher risk of colon cancer.

“There was a cascade of misinformation,” said Nathaniel Comfort, the Baruch Blumberg professor of astrobiology at the Library of Congress and NASA who hype and misconceptions in genetic research. “The way this happened is through a kind of informational entropy.”

Comfort said there were a number of elements that made this particular study ripe for misunderstanding. Genetics often gets oversimplified due to a general misunderstanding of how genes affect traits, Comfort told me. One single gene does not cause one single trait, and the relationship between the genes and the traits they impact is complicated, but that doesn’t always make for the most exciting headline, so these kind of studies often get boiled down to labels like “the vegetarian gene,” Comfort said.

“Vegetarians make us feel guilty, right?"

Nutrition studies also commonly get misconstrued because they are a popular topic, Comfort told me. Everybody eats, so everyone is interested in studies about what we put in our bodies, which means writers who don’t often cover science might report on nutrition studies and make mistakes.

Then there’s the vegetarian factor.

“Vegetarians make us feel guilty, right? They’re so virtuous and ascetic, and yet bacon is so good, you know?” Comfort said. “Interpreting this study like this is a way for someone to rationalize their not following a vegetarian diet.”

Here’s the thing: the study, like lots of studies, is not exactly simple to parse. Even the title —“Positive selection on a regulatory insertion-deletion polymorphism in FADS2 influences apparent endogenous synthesis of arachidonic acid”—is, uh, cryptic. Science writers must simplify some concepts in order for any reader who doesn’t have a PhD in genetics to understand. Comfort told me the key is to simplify without distorting, a challenge that requires time and research.

“We have to be careful and precise,” Comfort said. “Science is an intellectual discipline that requires precision and accuracy and writing about science has to be equally careful.”

Редактирано от Mod vege на 04.04.16 03:15.



Тема The Focus of Esoteric Futuresнови [re: Mod vege]  
Автор Mod vegeМодератор (старо куче)
Публикувано03.04.16 21:16





by Rev. Dr. Richard S. Kirby, PhD, Apr 10, 1999

"Strange, that it seems more, not less, urgent to play some part in this struggle, this brief effort of animalcules striving to win for their race some increase of lucidity before the ultimate darkness."
--Olaf Stapledon, conclusion to Star Maker [London, 1930]



As we consider the field of esoteric futures studies, we can plunge into our subject in media res, [that is Latin for in the middle of the thing], or we can try to expound the subject in a logical way. The latter tactic would be difficult in view of the fact that the future in some senses is terra incognita. So let us instead adopt the former strategy and begin by recalling the statement of Rudolf Steiner, in his book Knowledge of the Higher Worlds and its Attainment, where he says, "Is knowledge of the higher worlds possible?" He says, "This is not the right question; the correct question is "How is such knowledge possible?" then the way opens up.

Rudolf Steiner is the one of the latest exponents of the so-called "hermetic philosophy" sometimes called the esoteric philosophy, and sometimes called the Perennial Philosophy, or simply the universal mystical tradition. This group of phrases covers or introduces the idea that there is a deeper reality than meets the surface. This connects with the main theme of so-called exoteric religion as we see in William James' classic book The Varieties of Religious Experience [1901]. In chapter 3, James writes that we are to speak of "the reality of the unseen."

This shared belief that the ordinary senses do not show the whole of reality is the meeting point for so-called exoteric and esoteric religious studies. These heavy-duty words mean little more than "known to the generality of people" [exoteric] and "known to a few" [esoteric].

The very concept of mysticism encapsulates the idea of an esoteric Philosophy. For the word "mysticism" derives from a Greek verb, "to see," mu-ein. This signifies that the mystics or initiates, recipients of a secret teaching not for the profane, received the iniatic knowledge as the result of eyes being opened by esoteric training.

This same esoteric training appears also in so-called exoteric or so-called ordinary religion under the guise of purification, or catechesis, or the amendment of life, or the renunciation of sin.

In the Jewish religion, for example, the prophet Isaiah says, "You cannot see me," says God, "because of your sin." Or then again, 'Cease from your sin and you will know me,' says God."

So the assumption of both exoteric and esoteric religion is that there is a higher knowledge or knowledge of "the higher things" or "things of the Spirit, or "things of God," that can be discovered. Indeed the assumption of all kinds of religion is that we are fundamentally oriented toward these higher things. As St. Augustine said, "You made us for yourself, O God; we cannot rest until we rest in Thee." Or to put it more simply, there is a God-shaped hole in the human heart or mind.

The esotericists work within a series of traditions. There is such a thing as an esoteric tradition of the West, and that of the East, and that of the world. The esoteric tradition of the East appears in such things as Hinduism and in esoteric Buddhism -- and we can see books with titles like that [Esoteric Buddhism] published by A. P. Sinnett in India in the 19th century. In the Theosophical Society, founded in 1875, we have the idea of the Brahma Vidya, or Theo-Sophia or wisdom of God restated for the modern age in the 19th and 20th centuries.

Theo-Sophia is presented by the modern theosophists as a body of perennial philosophy. It deals with Cosmogenesis or world-nature and Anthropogenesis or human nature -- the alleged knowledge of the subtle instruments of the human soul being revealed to the world.

When H.P. Blavatsky (1831-1891) published The Secret Doctrine in 1888, we had an attempt to write a theosophical treatise on science and religion. She attempted to bridge the gap between the dogmas of science and the dogmas of religion. In fact, the subtitle of The Secret Doctrine is "The synthesis of science, religion and philosophy." This would not have been written had it not been for the Industrial Revolution and the emergence of modern science.

H.P. Blavatsky's work did not go unchallenged. There were many objections to it, one of which was that it misunderstood the Christ-Event. The birth of Rudolf Steiner (1861-1925) led in due course to his appointment as general secretary of the Theosophical Society in Germany. Early in the 20th century he protested at the Buddhist orientation of the Theosophical Society and parted company with Annie Besant, second President of the Theosophical Society. After the cancellation of the charter of the German Theosophical Society, Steiner postulated an Anthroposophie or Geisteswissenschaft [Spiritual Science]; and led the formation of the Anthroposophical Society.

Rudolf Steiner was someone who saw the increasing presence of spiritual values in contemporary science. His goal as an esotericist was to create a spiritual science of the West. He felt that nothing in esoteric revelation would conflict with modern science and visa versa. Nevertheless he felt that there was a fundamental deficiency in the esoteric philosophy of the East, in that it lacked a specifically Christian perspective. He also felt that there was a fundamental deficiency in Christian theology in that it lacked the esoteric viewpoint born of meditation.

Therefore, the mission of the esoteric futurist, from the point of view of these various traditions, is to harmonize the outer and inner Christianities, to be midwife to a complete Christianity for a complete world. In this respect, the Eastern Orthodox Church offers a useful mediatorial presence. [See books by Schmemann, Losski]

Rudolf Steiner also has successors, in mystical or esoteric Christianity, successors such as Vera Stanley Alder, in such books as The Initiation of the World, and When Humanity Comes of Age, Barbara Marx Hubbard, and Carol Parrish.

The purpose of the esoteric futurist is to introduce spiritual science in a very exact sense into the formation of world culture.

To some extent this involves working with prophecies or with esoteric symbols or myths or realities, such as Shamballa, but that isn't necessarily the case for the esoteric futurist. The concern of the esoteric futurist is to see that the formation of the future of civilization, including particularly scientific civilization, by rational planning, proceeds according to the knowledge that is available in the esoteric philosophies.

Thus Vera Stanley Alder in her book Wisdom in Practice speaks at great length about the remaking of the human individual mind and the world mind through what she calls "personal Armageddon" and "world Armageddon" respectively. These we can see as psychological myths or symbols or metaphors.

But there is a fundamental thrust or trajectory of spiritual and or esoteric science and philosophy. Whether it is regarded as an iniatic science, a secret science or a spiritual science, it has a direction. That direction is summed up in the phrase "the divinization of scientific method and the apotheosis of human culture."

And therefore the task of the esotericist is the same as the task of the exoteric, namely, to see that it is on earth as it is in heaven. To put it another way, the task of Esoteric Christianity is to make a heavenly science, on earth.

Therefore the stock-in-trade of the spiritual scientist or esoteric futurist -- the terms are almost synonymous in many ways -- is to make sure that the spiritual sciences of the world are brought to the roundtable of discussion of exoteric philosophies and their bearing on the civil governance of the world.

All the spiritual philosophies of the world are coming to the great Moot, the roundtable of world religions in dialogue. The United Religions Initiative is one of many associations promoting this dialogue. All the spiritual philosophies of the world are called to the discussion. The spiritual philosophies known as yoga or all the yogas are involved. The spiritual science of the Western Arthurian or Jungian or Alchemical traditions is invited. The Theosophy of the east and the Anthroposophy of the west are summoned to the great Conclave of spiritual science. All of these have a contribution to make.

Perhaps, as Jung and others have prophesied, we can foresee the emerging synthesis of these East-West traditions. We can term this the Christosophy of the 21st century. This could be the great synthesis of science, religion and philosophy of the 21st century. The Christ of the Third Millennium is from this viewpoint the goal, the center and the heart of the focus of Esoteric Futures studies and research.

Carol Parrish, in her exposition of the Christ-Sophia synthesis of masculine and feminine theology, is a leader in this movement of thought and love. She has also drawn from Kabalistic studies to enrich contemporary Christian thought. The Christ of the Third Millennium is approached from three viewpoints at least: theological, esoteric and evolutionary. In a future article I hope to expound these three viewpoints.

The future and present tasks of the esotericist can be described tentatively. One such duty is to lay his or her knowledge at the service of the scientists of the globe. Knowledge of the subtle realities can help a science of compassion govern the technologies of the future.

This science of compassion is the task, which may occupy not only the century that is to come, but also the whole millennium. There is a seat for every esotericist at the table called the esoteric futurist.

The Themes of Future Studies

Meanwhile those esotericists who are not familiar with the essence of future studies may ask themselves, "What the are issues, what are the techniques, what the main themes of future study?"

The whole field came to birth with the Industrial Revolution, and when it was realized that the social construction of civilization and indeed of reality itself was being fundamentally changed. Whereas in the Middle Ages, stasis had been the hallmark of society, change replaced it, just as process replaced substance in philosophy as the 20th century got under way.

In 1900, H.G. Wells published his book Anticipations studying the effect of emerging sciences and technologies on future culture. He was the herald and pioneer of this field. As the 20s and 30s got under way, and the two World Wars showed the effect of military science and aeronautics on changes in warfare and in the whole structure of economic and technological life, other prophets appeared in the field. Pre-eminent among these was Olaf Stapledon [1886-1950] whose fictional Last and First Men defined the science-fiction thought of a whole generation.

In the 40s and 50s, there arrived on the scene scholars such as J.B.S. Haldane, and Dennis Gabor, and in the 60s and 70s Jacob Bronowski, Arthur C. Clarke, studying more and more intensely the reality of ceaseless change. This led to the birth of a professional futurist movement. In 1970, Alvin Toffler published his book, Future Shock, in which he pointed out the shock to the system of the Body Politic of the incessant change wrought by new sciences and technologies. It was the first of a trilogy by Toffler [The Third Wave 1980, Powershift 1990].

Jonathan Schell in his book The Fate of the Earth (1982), made the same point about the innumerable new sciences and technologies and products spewing forth from the mind of society.

So it was by 1970 the professionals in the field [forecasters and scenario planners, prophets, change agents, anticipators of emerging cultures], formed themselves into professional association, such as the World Future Society in Washington, D.C. There are counterpart societies in Finland, Australia and England. They set themselves to delineate the probable, the possible and the desirable lineaments of 21st century civilizations.

The professionals’ hope is that we, the human race would not be like lemmings, but would have some sense of where we are going, what kind of bandwagon we've arrived on, what kind of feelings we have about the sciences of our own making.

In particular the professional futurists look at vast domains of scientific culture such as: computers and artificial intelligence, astronautics, space colonies, genetic engineering, cloning and the like. The professional futurists ponder the consequences of these new sciences on a definition of human nature, on issues of justice and injustice, on quality of life, on longevity, ultimately questions, seemingly, of life and death.

The professional futurists ask, "Are we heading where we want to go?" "Are we getting what we want to get?" "Do we need more?" or, "What should we be doing?"

In the light of all these things, the futurist asks them a fundamental question, "How good is our scientific method?" "How good are our sciences?" "How good are our technologies?" They use that word good to inquire what are the values imbedded in the emerging sciences and technologies, what is their humane effectiveness, what is their quality, what are the results, what changes are we making to ourselves and our societies?

In reading, and sometimes writing, literature like science fiction, the professional futurists look at likely social effects of emerging sciences and technologies. Possible future societies are explored; and our feeling life is enriched as we decide how we want to proceed.

So the professional futurist in a word, is an architect of future civilization, near and far.

The esotericist is a contributor to that architecture. The esotericist helps by bringing in to the discussion mystical facts -- facts about the subtle realities of the spiritual life. The esotericist helps by bringing the specific knowledge of spiritual science and its revelations and/or knowledge and or techniques or spiritual technologies to the roundtable.

The esoteric futurist has an honorable place at this table, the table where people are discussing the scientific and technological civilization that is coming toward us. The esoteric futurist can help 21st century society in a great study of values. The esoteric futurists help in the great moral and scientific task of the new millennium: evaluating, in many senses, the coming future[s]: discerning whether or not it, or they, is/are the future[s] that we want for ourselves and for our descendants.

Further Reading:
Ahern, Geoffrey. Sun at Midnight: Rudolf Steiner
Alder, Vera Stanley. The Initiation of the World, 1939.
Alder, Vera Stanley. When Humanity Comes of Age, 1950.
Besant, Annie, Esoteric Christianity
William James The Varieties of Religious Experience, 1901
Johnson, Paul In Search of the Masters
Kirby, Richard The Mission of Mysticism [London, SPCK, 1979]
Kirby, Richard, and Brewer, Earl D.C. The Temples of Tomorrow. London, 1993.
Losski, Vladimir The Mystical Theology of the Eastern Church, 1957.
Schmemann, Alexander The World as Sacrament, 1966.
Stapledon, Olaf Star Maker [London, 1930].
Steiner, Rudolf Knowledge of the Higher Worlds and its Attainment.
Wilson, Colin, Rudolf Steiner
Wood, Ernest, Is this Theosophy? [Autobiography].

Richard KirbyREV. RICHARD S. KIRBY, PhD. is the international chairperson of the World Network of Religious Futurists. He has been a professional futurist for many years and is a regular speaker at the World Future Society and is known as an international lecturer of on issues touching on the survivability of the human race, psycho-linguistics, ethics, theology, philosophy of science and technology, science fiction, hyperintelligence and aspects of genius.





Тема Как вредим на околната среда, без да подозираменови [re: Mod vege]  
Автор Mod vegeМодератор (старо куче)
Публикувано04.04.16 20:13





Нашите битови изобретения са част от човешката ни същност. Човешкият разум е като дете, което измисля всякакви неща, за да му е по-лесно и по-удобно. Да спести малко усилие и време. Понякога обаче, точно като децата, не си даваме сметка, че нашите игри могат да навредят - много повече, отколкото сме предполагали. При децата се получава безобидна беля, но при хората нещата са много по-сериозни.

1. Капсулите за кафе. Изобретението на американската фирма Keurig – еднократните капсули за кафе и кафени напитки са сред най-новите замърсители. Опаковката се състои от две части, които, за да се рециклират, трябва да се разделят. Но това е невъзможно,защото тя се отваря в процеса на приготвяне на кафето. И така алуминиевото капаче и пластмасовата капсула са сред най-трудните са обработка боклуци. Само за 2014 година са продадени близо 10 млрд капсули, които отиват директно на сметището, а не в завод за рециклиране. Наскоро Хамбург стана първия град, който забрани капсулите в администрацията си.

- Вместо капсули, заложете на доброто старо еспресо или кафе от кафеварка.

2. Антибактериалните сапуни. Почти всеки антибактериален сапун съдържа триклозан. Триклозанът измива ръцете от микробите наред, и добрите, и лошите, но истинската вреда излиза, когато отмием пяната. Така той попада в канализацията, а след това – в общите води, защото пречиствателните станции не могат да го преработят. Там триклозанът също играе ролята на убиец. Той атакува низшите форми на живот – водораслите и други микроорганизми, които обаче са в основата на всяка водна екосистема. От близката река до океаните. И така по веригата - всички страдат.

- Ако не сте лекар и не се налага по неотложни причини, ползвайте обикновен сапун за ръце. Върши същата работа.


3. Торбички за чай. С торбичките чай сме свикнали от десетилетия. Но се оказва, че те също не подлежат на пълно рециклиране, което ги прави отново немаловажен отпадък. Полипропиленът, вложен в тях, за да ги направи устойчиви на топлина, не се разгражда, както би била разградима фиброхартията, от които са направени. Освен това има и луксозни торбички с копринени нишки, които пък съвсем не подлежат на рециклиране.

- Вместо торбички чай, правете ароматна чаша с суха билка и преса. Или в обикновен чайник.

4. Памперсите За отглеждането бебетата те обаче се смятат за пълна необходимост. Бебешките памперси обаче вредят на околната среда по няколко различни начина. Над 20 милиарда средно годишно памперси отиват на сметищата. Това е около 3,5 тона боклук. От една страна това хаби много ресурс за производство, от друга - изходният продукт е по-обемен, по-тежък и обременява още повече. Абсорбиращият гел в памперсите (и дамските превръзки впрочем) с времето става силно токсично. А токсичното действие трае 500 години. За колкото се разгражда всеки един памперс.

- Вместо еднократните пелени, опитайте многократните или "Естествена бебешка хигиена" и научете детето на гърне възможно най-бързо, след като и то покаже съдействие и готовност.

5. Микрозрънцата в козметиката. В ексфолиантите за тяло и в пастите за зъби тези малки частици пластмаса би трябвало да проникват и почистват, отнасяйки микроби, храна и мъртви клети със себе си. Те обаче действа и като своеобразни абсорбатори на всякакви микроби и токсини по пътя си в канализацията. Така внасят непривични замърсители във водите и почвите около тях. Австралийската агенция по опазването на кораловите рифове посочват микрозърната като един от основните убийци на живота на рифовете.

- Вместо тях може да слагате сода на пастата за зъби и утайка от кафе на гъбата за тяло.

6. Самобръсначките за еднократна употреба Отново труден за рециклиране продукт, който също хаби много вода – както за производство, така и докато се ползва. Ножчетата са от метал, а дръжката – от пластмаса. В същото време те не са толкова качествени като ножчетата за многократните самобръсначки и се захабяват далеч по-бързо, заради, които и ги изхвърляме по-скоро. По-дългото ползване от захабената самобръсначка хаби и повече питейна вода.

- Вместо тях, ползвайте самобръсначка за многократна употреба или електрическа, с която бръсненето е по-ефективно и бързо.


7. Картонени чашки. Еднократните чашки от вендинг машините и еспресото „за вкъщи” са един голям замърсител на околната среда. Макар да имат „хартиен” вид, те не са направени ицяло от хартия – с цел да не си изгорим ръцете и да не се разпаднат в тях все пак. Количествата полиетилен, вид пластмаса, са незначителни и повечето хора не се замислят, като хвърлят чашките в кошовете за хартия. „грешката” обаче се хваща едва в завода за рециклиране. На сметището пък на една чашка й трябват 20 години да разгради.

- Вместо кафе от машината с хартиена чашка слагайте своя, ако е възможно. А от заведения вземайте кафето за из път в собствената си термочаша.



Тема .. първата вода на боба? - Д-р Гайдурковнови [re: Mod vege]  
Автор Mod vegeМодератор (старо куче)
Публикувано04.04.16 20:29





Да се изхвърля ли първата вода на боба ?

В своята история човекът, след откриването на огъня, и особено в периода на своята уседналост, постепенно е разширявал спектъра от използваните за храна растения. Благодарение на своите умения, той е започнал да употребява и видове, които до преди това, в техния непреработен вид, са били невъжможни за консумация. Причината е, че много от тези растения изработват отровни вещества, като тяхна естествена защита против вредители и други потенциални кандидати, готови да си похапнат от тях.

Типичен пример за такива токсични растения са бобовите култури. Всички те, в различен процент съдържат букет от увреждащи здравето ни фитохимикали (червеният боб е сред пъренците в това отношение). Това са преди всичко фитохемаглутинините (вещества от групата на левкините), трипсин-инхибитори и амилазни инхибитори. Те са причината ние да не можем да консумираме бобовите култури в суров вид. Самият инстинкт, така както е и при животните, чрез вкуса и аромата ни показва, че в накиснатия, но суров боб, въпреки че той може да бъде сдъвкан, има нещо особено неприятно и отблъскващо. За наше щастие тези субстанции са термолабилни и при термична обработка лесно се инактивират и неутрализират.

За практиката, най-добре е предварително да накиснем техните семена за около дванадесет часа във вода – например от предната вечер преди да ги сварим. При този процес семето се „разконсервира“ и активирайки се за развитие, освобождава една известна част от тези нежелани вещества, които са предимно по повърхността, за да отблъскват неприятелите. Същевременно омекналото и набъбнало семе се сварява по-лесно. Преди употреба е желателно да се изплакнат неколкократно и обилно с вода. Не се губят полезни вещества, защото белтъчините, мазнините и въглехидратите не се разтварят във водата, а минералите и витамините са затворени здраво и дълбоко в клетките зад плътната целулозна капсула. Термичната обработка на бобовите култури – зрял фасул, нахут, леща, грах, соя, бакла е абсолютно задължителна. Това е сигурният начин за превръщанито им от отровни растения в изключително полезна и питателна храна. Най-добрият вариант е да ги кипнем за 2-3 минути, като изхвърлим след това първата вода, която е най-наситена с нежеланите вещества. Останалата част от варенето на бобовите култури (с изключение на лещата) е препоръчително да продължи в тенджера под налягане, като във водата можете да прибавите подправки по вкус. Моето лично предложение е една част от водата да замените с пресноизцеден сок от селъри, с прибавени няколко капки лимон – така ще получите един превъзходен вкус. За сравнително кратката експонация под налягане, ние ще запазим възможно повече полезни хранителни вещества, като се освободим напълно от токсините , които се разграждат окончателно за около 10 минути. Твърдата целулозна капсула на клетките ще се разпука от налягането и по този начин няма да дразни лигавиците на стомашно-чревния ни тракт, а полезната вътрешност на клетките ще стане достъпна и лесно усвоима.

Има още един традиционен начин за ползване на бобовите растения – като ги доведем до покълване. Тук спадат познатите ни соеви кълнове. В процеса на покълване голяма част от потискащите вещества се инактивират. И все пак, личният ми съвет е да не използвате кълнове от бобовата група в суров вид. В това състояние, те са годни за консумация след много кратка термична обработка. Можем да ги бланшираме, като ги полеем само за няколко минути с вряща вода, по желание с подправки в нея. Отцедени и гарнирани по вкус след това, те са една чудесна алтернатива, с хранителните качества на задушен зеленчук. Все пак трябва да знаем, че при покълването самото семе консумира голяма част от плътните вещества – белтъчини, мазнини и въглехидрати. Ако желаем да се възползваме от бобовите култури в ролята им на изграждащи и високоенергийни храни, тогава трябва да ги консумираме по гореописания начин, без покълване.

Д-р Гайдурков



Тема Жак Фреско – идеологът за свят без войни, глад,...нови [re: Mod vege]  
Автор Mod vegeМодератор (старо куче)
Публикувано05.04.16 00:31



(ВИДЕО)



Жак Фреско е самоук архитектурен дизайнер, конструктор, концептуален артист, учител и футурист, който вече 100 години променя света. Роден на 13 март 1916 г. в Бруклин, Ню Йорк, той и до днес прави това, което никой в историята на света не е правил. Фреско е заемал различни позиции, свързани с индустриалния дизайн и сам описва себе си като социален инженер. Той се застъпва за глобалното прилагане на социално-икономическа система, която той нарича „икономика, основана на ресурсите“.

Постижимата визия за по-добро и светло бъдеще
Жак Фреско управлява Проект „Венера“ – организация, която предлага осъществим план за действие към социална промяна, като работи за мирна и устойчива глобална цивилизация. „Венера“ очертава алтернатива на сегашното поведение на човечеството, като ни мотивира да се стремим към действително прилагане на правата на човека. Проектът предлага един свеж, холистичен подход, отдаден на човека и природата. „Венера“ е постижима визия за по-добро и светло бъдеще, тя е презентация на свят без войни, глад, бедност и безработица.Портал12 ви предлага да изгледате изключително интересно и вдъхновяващо интервю с Жак Фреско под статията. В него футуристът говори за безумната глобална ситуация, в която много хора определят Проект „Венера“ като нетипично за човечеството начинание. Всъщност нетипично е това, че всички развити страни се опитват да закърпят сегашната система, която вече доказа, че е пред разпад и е въпрос на време до нейния крах“.

(ВИДЕО)

Къде сбъркахме?
Монетарната система създава замърсяването, проблемите в природата и несретите на хората. Всички нации са подкупни и ще останата такива, докато използваме парите. Няма нищо лошо в това хората да имат достъп до всичко, от което се нуждаят, без да плащат. С автоматизацията днес можем да направим така, че от материалните блага да има за всички. Това ще бъде краят на по-голямата част от престъпността. С имплантирането на проекта „Венера“ по целия свят всички земни ресурси трябва да бъдат обявени за общо наследство на цялото човечество, убеден е социалният инженер.

С мисъл и поглед напред
В своята визия за бъдещето Жак Фреско разчита на технологии и познание във всички области и затова тя постоянно се променя. Според него днешното общество учи човека да има конкретни компетенции на, да речем, оператор, механик, химик и т.н., но не го учи как да следва интуицията, да мисли и да гледа напред.

„Ако не живеем в съответствие с природата на Земята, ако не живеем съобразно природните ресурси – не бихме могли да живеем въобще. Ако поддържаш популацията в здравословно съотношение с изхранващия капацитет на Земята, няма да имаш проблеми.“ – изказва вижданията си Жак Фреско.

Човекът – най-висшата форма на живот?
Футуристът смята също, че човекът в никакъв случай не е най-висшата форма на живот – това твърдение е на егото му. Човечеството ще се цивилизова тогава, когато се научи да живее единно и конструктивно. По думите на Фреско: „В днешно време хората имат мнение за всяко нещо и това е опасно. Те не разбират, че всъщност нямат собствено мнение, а имат едно насадено такова. Затова нациите не напредват.“

На въпроса „Страхувате ли се за живота си?“, Фреско отговаря: „По-добре да дам от себе си каквото мога, отколкото да се страхувам от смъртта. Страхувам се накъде отива човечеството.“ Според него пагубното поведение на човечеството се дължи на необразоваността в училище и липсата на преподаване на нещата, от които наистина имаме нужда.

Източник:



Тема Безплатен хляб от лимец даряват благодетели ...нови [re: Mod vege]  
Автор Mod vegeМодератор (старо куче)
Публикувано05.04.16 00:45





"Абсолютно забранено е да се продават хлябът и брашното. Трябва ли след всичко това да питате защо светът е лош, защо хората са лоши? Първото условие, което трябва да се спазва, е да се дава хлябът без пари." ... "Важно е тая идея да проникне в човешкия ум и постепенно да си пробива път. Никакъв спомен не трябва да остане от мисълта, че хлябът трябва да се продава. България трябва да бъде първата държава, да приложи Божествения закон на земята – хлябът да се дава даром."

Приятели и съмишленици даром разпространяват хляба – едно от ценните неща в живота, чрез начинанието "Живият хляб". Това е идея, която се осъществява от доброволци и съидейници, като разширяване на инициативата "ДарЛимец".

Камелия, Виктор и Иван са в основата на това дело. Те заедно с много помощници отглеждат древното и чисто зърно лимец и го даряват на хора, които желаят да прилагат Житен режим или имат нужда да се лекуват, на бременни и кърмещи жени, за подхранване на малки деца.

"Живият хляб" дарява брашно от лимец на различни фурни за хляб и в определени дни на седмицата се приготвят хлябове, които да бъдат раздадени даром. Някои от фурните раздават хлябовете сами на хора, които се обърнат към тях, а при други фурни отиват доброволци и те разнасят хлябовете. Идеята работи вече от няколко месеца и хлябът от лимец се раздава в различни градове в България – Пловдив, София, Благоевград, Казанлък, Варна.

„Ако имате пекарна или знаете подходящо място, където биха проявили желание и добра воля да се включат, то може да спомогнете за свързването ни с тях.“ – призовават инициаторите на "Живият хляб" в своята фейсбук страница.

Всеки, който се вдъхнови от делото и иска да бъде съпричастен, може да се включи в инициативата, като следи в страницата информацията, която благодетелите публикуват, като нови включили се пекарни, време и място за раздаване в различните градове и друга полезна информация: https://goo.gl/prkeAa

За контакт:
Камелия 0899 991 333, admin@darlimec.com
Виктор 0885 477 774, vic1991@abv.bg
Иван 0885 458 589



Тема това още римските императори са го правилинови [re: Mod vege]  
Автор ~@!$^%*amp;()_+ (целия горен ред)
Публикувано05.04.16 07:01







Тема Can Computers Be Conscious?нови [re: Mod vege]  
Автор Mod vegeМодератор (старо куче)
Публикувано05.04.16 12:00



?
by Hameroff, Stuart

On Oct 18, 2015, at 7:38 AM, Hameroff, Stuart R - (hameroff) wrote:

Hi everyone

'Understanding' requires consciousness, and cannot be reproduced in a computer.

Depends what you mean by “computer.”

Consciousness cannot exist in any classical machine. (Henry Stapp)

Consciousness cannot exist in any orthodox quantum computer as currently conceived. (David Deutsch)

However, the micro-tubule networks are a biological nano-scale post-quantum computer.

Consciousness is excited in the Bohm quantum active information pilot field by direct back-reaction of the classical physics structures it is piloting.

Sarfatti explains back reaction
Jack Sarfatti
https://www.youtube.com/watch?v=F0AipdgHRtI

This forms an adaptive self-organizing feedback “creative Godel strange loop” e.g.

https://en.wikipedia.org/wiki/I_Am_a_Strange_Loop

Orthodox quantum theory only works for closed systems with linear unitary dynamics between strong measurements.
Indeed, orthodox quantum theory in Copenhagen, Many-Worlds and Transactional throw the classical baby out in the quantum bath water.
The only have the wave without the particle so to speak. In terms of Max Tegmark’s picture, Levels 1 and 2 do not exist. Only Level 3 is real.

http://space.mit.edu/home/tegmark/multiverse.jpg

There is no direct back-reaction of classical be-ables to their qubit pilot waves in this limiting case, which is why the eigenvalues appear randomly in accord with the Born probability rule. Entanglement signaling is impossible in this limit. There is no setting dependence and the eigenvalues appear randomly in parts of the entangled whole.

Post-quantum theory obeys nonlinear non unitary dynamics in open systems pumped far from thermodynamic equilibrium.

Applied Bohmian Mechanics

Albert Benseny1, Guillem Albareda2, Angel S. Sanz3, Jordi Mompart4, and Xavier Oriols5a
1 Quantum Systems Unit, Okinawa Institute of Science and Technology Graduate University, 904-0495 Okinawa, Japan
2 Departament de Qumica Fsica and Institut de Qumica Teorica i Computacional, Universitat de Barcelona, 08028 Barcelona,
Spain
3 Instituto de Fsica Fundamental (IFF-CSIC), Serrano 123, 28006 Madrid, Spain
4 Departament de Fsica, Universitat Autonoma de Barcelona, 08193 Bellaterra, Spain
5 Departament d'Enginyeria Electronica, Universitat Autonoma de Barcelona, 08193 Bellaterra, Spain
Received: October 21, 2014/ Revised version

"Abstract. Bohmian mechanics provides an explanation of quantum phenomena in terms of point-like particles guided by wave functions. This review focuses on the use of nonrelativistic Bohmian mechanics to address practical problems, rather than on its interpretation. Although the Bohmian and standard quantum
theories have different formalisms, both give exactly the same predictions for all phenomena. Fifteen years ago, the quantum chemistry community began to study the practical usefulness of Bohmian mechanics. Since then, the scientific community has mainly applied it to study the (unitary) evolution of single-particle
wave functions, either by developing efficient quantum trajectory algorithms or by providing a trajectory-based explanation of complicated quantum phenomena. Here we present a large list of examples showing how the Bohmian formalism provides a useful solution in different forefront research fields for this kind of problems (where the Bohmian and the quantum hydrodynamic formalisms coincide). In addition, this work also emphasizes that the Bohmian formalism can be a useful tool in other types of (nonunitary
and nonlinear) quantum problems where the influence of the environment or the nonsimulated degrees of freedom are relevant. This review contains also examples on the use of the Bohmian formalism for the many-body problem, decoherence and measurement processes. The ability of the Bohmian formalism to analyze this last type of problems for (open) quantum systems remains mainly unexplored by the scientific community. The authors of this review are convinced that the nal status of the Bohmian theory among
the scientific community will be greatly influenced by its potential success in those types of problems that present nonunitary and/or nonlinear quantum evolutions. A brief introduction of the Bohmian formalismand some of its extensions are presented in the last part of this review."

Subquantum Information and Computation

Antony Valentini
(Submitted on 11 Mar 2002 (v1), last revised 12 Apr 2002 (this version, v2))
"It is argued that immense physical resources - for nonlocal communication, espionage, and exponentially-fast computation - are hidden from us by quantum noise, and that this noise is not fundamental but merely a property of an equilibrium state in which the universe happens to be at the present time. It is suggested that 'non-quantum' or nonequilibrium matter might exist today in the form of relic particles from the early universe. We describe how such matter could be detected and put to practical use. Nonequilibrium matter could be used to send instantaneous signals, to violate the uncertainty principle, to distinguish non-orthogonal quantum states without disturbing them, to eavesdrop on quantum key distribution, and to outpace quantum computation (solving NP-complete problems in polynomial time)."
Comments: 10 pages, Latex, no figures. To appear in 'Proceedings of the Second Winter Institute on Foundations of Quantum Theory and Quantum Optics: Quantum Information Processing', ed. R. Ghosh (Indian Academy of Science, Bangalore, 2002). Second version: shortened at editor's request; extra material on outpacing quantum computation (solving NP-complete problems in polynomial time)
Subjects: Quantum Physics (quant-ph)
Journal reference: Pramana - J. Phys. 59 (2002) 269-277
DOI: 10.1007/s12043-002-0117-1
Report number: Imperial/TP/1-02/15
Cite as: arXiv:quant-ph/0203049
(or arXiv:quant-ph/0203049v2 for this version)

Free Will and Retrocausality in the Quantum World

A conference held under the auspices of the JTF-funded project, New Agendas for the Study of Time

Venue: Winstanley Lecture Theatre, Trinity College, Cambridge
Dates: 1—4 July 2014

Programme [with links to videos of talks and discussion sessions]

Why retrocausality — and why free will?

The 'classic' motivation for retrocausal models in QM stems from Bell's Theorem, and the nonlocality it seems to entail. Nonlocality is often felt to be counterintuitive in itself, and the source of an unresolved tension between quantum theory and special relativity. As Bell himself described the implications of his famous result: “t's a deep dilemma, and the resolution of it will not be trivial ... [T]he cheapest resolution is something like going back to relativity as it was before Einstein, when people like Lorentz and Poincar&#233; thought that there was an aether — a preferred frame of reference — but that our measuring instruments were distorted by motion in such a way that we could not detect motion through the aether.''

As Bell was well aware, the dilemma can be avoided if the properties of quantum systems are allowed to depend on what happens to them in the future, as well as in the past. Like most researchers interested in these issues, however, Bell felt that the cure would be worse than the disease — he thought that this kind of “retrocausality” would conflict with free will, and with assumptions fundamental to the practice of science. (He said that when he tried to think about retrocausality, he “lapsed into fatalism”.)

If this objection to retrocausality in QM is well-founded, it raises interesting issues about the nature and origins of this "free will", that turns out to play such a surprising role in the foundations of physics. If the objection is not well-founded, then it is high time it is moved aside, so that the retrocausal approach can be given the attention it otherwise seems to deserve.

Moreover, there are other motivations for exploring retrocausal models in QM, some the focus of considerable current research. Examples include:

The proposed retrocausal explanation of the results of 'weak measurements' by Aharonov, Vaidman and others.
The relevance of retrocausality to the issue of the viability of an 'epistemic' interpretation of the quantum state, especially in the light of recent results such as the PBR Theorem.
Recent work throwing new light on the relation between retrocausality in QM, on the one hand, and time-symmetry and other symmetries, on the other.
For these reasons, too, there is a pressing need for a better understanding of notions of free will and causality, and of their relevance to the retrocausal approach to the quantum world. This conference brought together many of the leading writers and researchers on these topics, to discuss these issues.

http://prce.hu/centre_for_time/jtf/retro.html

Lagrangian Description for Particle Interpretations of Quantum Mechanics – Entangled Many-Particle Case
Roderick I. Sutherland
Centre for Time, University of Sydney, NSW 2006 Australia

"A Lagrangian formulation is constructed for particle interpretations of quantum mechanics, a well-known example of such an interpretation being the Bohm model. The advantages of such a description are that the equations for particle motion, field evolution and conservation laws can all be deduced from a single Lagrangian density expression. The formalism presented is Lorentz invariant. This paper follows on from a previous one which was limited to the single-particle case. The present paper treats the more general case of many particles in an entangled state. It is found that describing more than one particle while maintaining a relativistic description requires the introduction of final boundary conditions as well as initial, thereby entailing retrocausality.

This paper focuses on interpretations of QM in which the underlying reality is taken to consist of particles have definite trajectories at all times1. It then enriches the associated formalism of such interpretations by providing a Lagrangian description of the unfolding events. The convenience and utility of a Lagrangian formulation is well-known from classical mechanics. The particle equation of motion, the field equation, the conserved current, action-reaction, the energy-momentum tensor, , etc., are all easily derivable in a self-consistent way from a single expression. These advantages continue in the present context. Since a Lagrangian description is available in all other areas of physics and continues to be useful in modern domains such as quantum field theory and the standard model, it is appropriate to expect such a description to be relevant and applicable here as well2.

In addition to the advantages already listed, the Lagrangian approach pursued here to describe particle trajectories also entails the natural introduction of an accompanying field to influence the particle’s motion away from classical mechanics and reproduce the correct quantum predictions. In so doing, it is in fact providing a physical explanation for why quantum phenomena exist at all – the particle is seen to be the source of a field which alters the particle’s trajectory via self-interaction.”

What Retrocausal Explanations Look Like
Ken Wharton
Department of Physics and Astronomy, San Jose State University, San Jose, CA 95192-0106

"While it is generally known that retrocausal models can provide an account of Bell-inequality violations in terms of spacetime-local beables, new models can now explicitly show how this comes about. By analyzing a simple local-beable model that precisely recovers the quantum joint probabilities for measurements on a Bell state, general concerns about retrocausal models can be analyzed
at a much deeper level than previously possible. (Including questions of locality, fine-tuning, free settings, etc.) With this framework it is possible to assess whether various general concerns apply to this specic model, instead of mere straw-man alternatives. In this workshop, I am particularly interested to see whether surviving concerns are better classied as outstanding physics questions
or philosophical objections.

I. INTRODUCTION
Bell's theorem has ruled out local past-common-cause explanations of observed Bell-inequality violations, but this has not stopped research into more general causal explanations of such phenomena, in terms of beables localized
in spacetime. The options on the table include superluminal causal inuences, retrocausal explanations, and a casual restriction on the measurement settings themselves. I have always found retrocausal explanations by far more
compelling than the other options (including giving up on causal explanations entirely). But this opinion is an extreme minority among physicists, largely, I suspect, because most physicists do not know what a retrocausal explanation
might look like in the rst place (or have an incorrect straw-man view of what retrocausality might entail). This short paper aims to rectify this situation, and to address the points at which physics-based objections might be raised
against such models.

To this end, I will begin by describing an explicit retrocausal model with well-dened, continuous, spacetime-local beables. This model is completely successful at reproducing the joint probabilities predicted by QM for a Bell state
of two spin-1/2 particles in a singlet conguration, but is limited in that there is no obvious extension to cases of non-maximally entangled states. Nevertheless, since this model explicitly violates the Bell-inequalities, it serves as an
excellent testbed for an analysis of retrocausal models in general. The model provides the ability to directly answer questions like: Is this model "local"? Is it fine-tuned" to prevent non-local signaling? Does it violate the ability of
the experimenters to freely choose measurement settings?

While I doubt that many will be swayed by this particular model, it may help one to sharpen the main points of concern, beyond a supercial and circular “I don't like retrocausal models because I don't like retrocausality". Indeed, I
suspect that most of the sharpest objections will boil down to not physics arguments, but rather a philosophical distaste of concepts that are already present in other well-established physical theories. If so, logical consistency requires one to also reject these problematic concepts in all contexts. And if one is not willing to reject the block universe of general relativity, or to replace the perfect CPT-symmetry of quantum field theory with some deep time-asymmetry,
the logical consequence may be that one is also forced to seriously consider retrocausal explanations of Bell-inequality violations. At minimum, by aligning itself with these well-established concepts, retrocausal explanations arguably
comprise just as viable a research program as anything else on the table."

This is the implication of both John Searle's 'Chinese room argument' and Penrose's Godel theory argument in Emperor's New Mind.

Understanding requires a 'non-computable' effect, and the only source is quantum collapse via Platonic values.

On a related matter, see (click on video)
http://news.mit.edu/2015/quantum-physics-engineered%20viruses-1014
They used genetic engineering to produce quantum coherence via exciton hopping in viruses, precisely the mechanism we've proposed (since 2002) in microtubules.

Stuart

Kommentar
Neil Bates
Substitute Teacher at City of Hampton
My preliminary comment to get started is: I too, do not think computers can be conscious. I make my own argument at a very abstract philosophical level, altho I do think QM is relevant. See my FQXi essay: http://fqxi.org/community/forum/topic/2119




Страници по тази тема: << 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.