Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 04:45 12.06.24 
Градове
   >> Варна
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
Тема Свилен Крайчев предлага монорелсов ГТнови  
Автор Пaвчyko (непукист)
Публикувано20.07.08 19:21



Наземно метро спасява варненци от трафика?

17 юли 2008 / Varna24.bg

Варна да има монорелсово наземно метро предлага зам.-кметът на общината Свилен Крайчев.
Идеята е то да се движи по 3 направления - от летището към центъра и от центъра до Златни пясъци и до кв. "Галата", съобщава chernomore.bg. Този тип транспортно средство е много удобно, тъй като не натоварва трафика, а графикът, по който се движи, се спазва стриктно и няма закъснения. Освен това, тъй като се задвижва от ток, не замърсява околната среда, обясни Крайчев.
Монорелсово наземно метро всъщност е превозно средство, което се движи само по една релса. Мотрисата може да е закрепена над или под нея. Задвижването на вагоните и при двата вида е с електричество. При едни придвижването става посредством гумени колела, при други с въже, ролки и т.н. Самите релси пък се крепят на колони, които са с височина около 5 метра.
Предимствата на монорелсовото наземно метро е, че е сравнително безопасно, по-евтино е от подземното метро, няма риск от катастрофи, не може да дерайлира. Най-големият плюс е, че влакчетата са екологично чисти превозни средства. Шумът е значително намален поради гумените колела, обясни Крайчев. Освен това, според него, наземното метро ще придаде модерна визия на градския транспорт и на града.
Строителството на съоръженията за вагончетата може да стане сравнително бързо, каза зам.-кметът. Строежът на колоните е на малка площ и няма да се затваря движението. Отливането на бетонови греди става извън строителната площадка, на която те само се монтират, допълни той.
Свилен Крайчев уточни, че за изграждането на 1 км. от съоръжението трябват около - 20 000 000. Като за начало можем да започнем с линията от летището до центъра на Варна, която е 8 км. Сумата не е толкова голяма. Освен това за финансирането могат да се използват различни програми на европеския съюз, каза зам.-кметът.
Към момента градският транспорт във Варна се използва всекидневно от около 120 000 пътници или от около 40 милиона годишно. Подобна бройка предполага, а и задължава, да се мисли мащабно за подобряване организацията на транспортната схема, а така също и за прилагането на нови и модерни методи за транспорт, коментира Крайчев.




Тема Re: Свилен Крайчев предлага монорелсов ГТнови [re: Пaвчyko]  
Автор Bat_Vanio (селтак)
Публикувано20.07.08 19:49



Ами айде де дерзайте...ще се сетят те...

Нека да се започне всичко, както си му е реда - да се изготви проект, да се одобри от общината, да се състави екип от специалисти и инженери, да се осигури финансиране и да се действа. 21. век сме

Парите не са проблем, има пари. Тъй че пречки няма.

Редактирано от Bat_Vanio на 20.07.08 20:10.



Тема Re: Свилен Крайчев предлага монорелсов ГТнови [re: Пaвчyko]  
Автор Бapбapeлa (петата стихия)
Публикувано20.07.08 20:14



Има толкова много пари по програми от еврофондовете, че чак не можем да ги изхарчим всичките. По проектите от Оперативна програма 'Регионално развитие ' 2007-2013 г. - основни беницифиенти са Общини (включително в партньорство с частен/ни инвеститор/и), сдружения на общини, неправителствени организации с участието на общински власти. . А нашата община меко казано блее ... и се занимава коя зелена площ да унищожи за да построи паркинг или поредния недомислен проект-небостъргач .

Има и програми, за които могат да участват граждани и сдружения на граждани, ама кой да информира за това . От известно време чета за еврофинансирането и меко казано съм бясна, как може тая наша държавна машина заради шуробаджанащината е на ръба да изтърве страшно много пари, които да са от полза и за обикновените хора.

Ужасно много неща могат да се направят за Варна с пари от еврофондовете- стига да не се ползват вариантите ' непременно мой човек да спечели' .

В петък в Общината е имало някакво обсъждане на проекта на новия ОУП - научих късно за това за да отида да присъствам там . ако някой от общинарите , които пишат в клуба имат информация- моля да я напише.


П.П. И като сложат по-малка печалба 1 км. от съоръжението току виж излязъл 10 мил.лв. :))

Редактирано от Бapбapeлa на 20.07.08 20:28.



Тема Re: Свилен Крайчев предлага монорелсов ГТнови [re: Бapбapeлa]  
Автор Пaвчyko (непукист)
Публикувано20.07.08 21:06



Като каза "шуробаджанащина" се сетих, че в България все още няма официално регистрирана фирма, която да се занимава с рециклиране на битовата техника и електроника именно поради причината, че "трябва нашите да се налапат" от еко-таксата, която се заплаща при всяка покупка на някаква техника...



Тема Re: Свилен Крайчев предлага монорелсов ГТнови [re: Пaвчyko]  
Автор palasto (Варненец)
Публикувано21.07.08 01:40



По принцип идеята е чудесна - монорелсовият транспорт може определено да бъде едно добро решение за Варна. Но и тук прозира мисълта за "бързи пари". Как може 1 км магистрала да струва максимум до 2-3-4 милиона, а 1 км. монорелсов път - 20 милиона? Това е някакво безумие. Знам, че в Хановер има монорелсова железница, която при това е висяща. Ами да питаме колко ще да им струва там 1 км от нея. Това тук какво сме? Някакви балами или какво? Как може едни прости бетонни пилони да струват толкова? Бас държа, че това е под 1 милион евро за 1 км. Просто, евтино и удобно. Аз съм за, но не и на тази цена! Хайде стига са източвали бюджета на Варна с толкова елементарни "сделки"! Спомнете си примера с палмите: купиха ги от "Ерика" на близо десеторна цена от реалната. За 85 палми си прибраха 200000 лв.! А колко още ще приберат през следващите зими?... Хайде стига вече!!!!

Repetitio est mater studiorum...
Ignoratio non est argumentum!


Тема Re: Свилен Крайчев предлага монорелсов ГТнови [re: Пaвчyko]  
Автор Cтepн™ (любопитко)
Публикувано21.07.08 10:18



Ааааа, има, има.
Около нас действа едно цигане, което точно с това се занимава...почти всеки ден го виждам да разфасова някой изхвърлен хладилник/фризер/пералня/печка/ТВ.
Като си смених хладилника го свалих пред входа и го извиках...след 4 часа бяха останали само 2-3 пластмасови въртока





Тема Re: Свилен Крайчев предлага монорелсов ГТнови [re: palasto]  
Автор Cтepн™ (любопитко)
Публикувано21.07.08 10:27



Е, чак под 1 милион евро за 1 км. не е.
Освен пилоните и мотрисите си има и други разходи - отчуждяване, проекти, издръжка на екипите по време на строежа, разрешителни, оперативни разходи и т.н.
Разбира се ще трябва да се дадат мн. пари на чуждите консултанти, на посредници; ще се променя в движение (ненужно оскъпява) проекта, поради нечии властнически интереси къде да минава трасето.
Но щом са писали 20М/км., то вероятно реалната цена е около 13М (и то, ако са включили и гаранционната поддръжка и са предвидени достатъчно и най-модерни влакчета). А после ще се дописват анекси, ще дойде нова управа с нови лапачи и цената ще стигне и 30 М/км.



ПП: Покрай дебатите за АМ "Тракия" преди 2 години разбрах с учудване, че 1 км. от нея, дето минава "у поле" е почти 2 пъти по-скъп от 1 км. АМ в Швейцария, през планините.
Велики сме

ППП: Преди време, тук, на няколко пъти казах, че транспортното решение за Варна са шосейни лъчове, качени на втория етаж. (за подземни такива е нереално да се мисли). Наскоро четох, че има технология за построяване на такива лъчове, тип "Лего" - определяш трасето и после сглобяваш пилони и платна. Ползвали ги някъде из Азия - Корея, Сингапур. При необходимост от пускане на нов булевард или пробив или надлез/подлез - сглобяват, пускат трафика през тях, после разглобяват и за следващата нужда

Редактирано от Cтepн™ на 21.07.08 10:33.



Тема Re: Свилен Крайчев предлага монорелсов ГТнови [re: Cтepн™]  
Автор Пaвчyko (непукист)
Публикувано21.07.08 10:34



А пунктът за събиране в Максуда ли е?





Тема Re: Свилен Крайчев предлага монорелсов ГТнови [re: Пaвчyko]  
Автор Cтepн™ (любопитко)
Публикувано21.07.08 10:57



де да го знам, никога не съм влизал в Максуда, а и е достатъчно далеч от дома ми


Но сериозно погледнато цигането върши работа. Щото плащаме поредната еко-такса при покупка на техника, а не получаваме нищо срещу нея - ако просто оставиш стария хладилник на казаните и те пипнат - глоба; ако викнеш някоя фирма да го закара...къде ли?...кихаш яко.
А така го разфасова и реализира отпадъците



Тема Манифактурата си действа и в моментанови [re: Пaвчyko]  
Автор Cтepн™ (любопитко)
Публикувано21.07.08 11:18








Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.