Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 13:41 03.06.24 
Автомобили
   >> Тунинг
Всички теми Следваща тема *Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
Тема Re: За знанието !нови [re: Post_man]  
Авторgost (Нерегистриран)
Публикувано27.01.04 19:30



priatelu, mo6tnostta, na DVG , nezavisimo ot koi avtori se izsledva si zavisi ot edni i sa6ti ne6ta, nyama da ti gi izbroyavam, poneje gi znae6, kakav opit moga da imam az, estestvenno ,4e ne bih probval kakvoto i da e, bez da sam napravil spravka s tezi koito znayat pove4e ot men, 6toto mnenia koy kakvo e napravil ili se e opital da napravi mnogo, tuk samo se opitah da pomogna na kolegata koyto iska da si povi6i mo6tnostta na dvigatelya, kato mu kaja 4e mo6tnostta, e pravoproporcionalna na nalyaganeto, toy tova i pita6e, kato tolkova mnogo se vazmu6tavate, za6to ne mu kajete kakvo vie ste napravili, kakvoto i da pravim, ne moge da promenim fizi4nite zakoni i da izmislim ve4nia dvigatel, vapreki 4e ima i takiva opiti;))))ina4e spokoyno moga da mu kaja nekakvi nebivalici i togava vsi4ki vie 6te skoknete pak i to 6toto i vie ste pro4eli ili si imate ponyatie ot ne6tata,;))) taka 4e spoko, neka koy kakvoto znae, da kazva, az go znam za6toto sam go pro4el ot nyakade, vie ako go znaete v rezultat na sobstveni izsledvania, nyamam protiv, samo 4e sled kato tvardite ne6to tryabva da mojete i da go dokajete, ina4e samo na 4estna duma vsi4ki znaem 4e kolata ne varvi;)))



Тема Re: Проявете малко конструкторска мисъл :)нови [re: Resurrector]  
Автор l_POWER (enginemod)
Публикувано27.01.04 21:49



Za temperatura na vuzduha nad 15 dgr C e super

To e Ester-tech i si e riadko nad 10 dgr , kipva na visoka temp. za tova me kefi



Тема Re: За знанието !нови [re: gost]  
Автор Postman (непознат )
Публикувано28.01.04 01:01



Колега GOST, така е, съгласен съм. Но......Ние тези неща ги обсъждаме с човека, който пита в по-големи групички и на живо. А ти си написал едно много интересно нещо: въздушното отношение се повишава с увеличаване налягането на свръхпълнене. Нали сам се сещаш, че това означава обедняване на сместа - нещо, което е в разрез с логиката на нещата при бензиновия двигател. При дизеловия е така, но защо е така - няма сега да коментирам (предполагам че ти знаеш). Като изходя само от този факт, кажи ми какво повече да коментираме - ти съветваш човека, който задава въпрос за мощността да се счупи двигателя без дори да го осъзнаваш. За останалите неща си прав, но само и единствено защото те са общовалидни физични закони. Така че, недей да си толкова категоричен в коментарите, защото колкото повече навлизаме в материята - толкова повече критика ще се напише тук.
respect

Редактирано от Postman на 28.01.04 01:08.



Тема Re: За знанието !нови [re: Postman]  
Авторgost (Нерегистриран)
Публикувано28.01.04 10:23



radvam se 4e mi zadade tozi vapros, a sa6to taka se radvam 4e v tvoite mnenia otkrivam 4ovek koyto naistina misli i e zapoznat s teoriata, ;)) 6te ti kaja za6to spored men tryabva da se uveli4i vazdu6noto otno6enie, estestvenno v dopustimite granici, i to pri nalyagania na svrah palnene po golemi ot 0,2MPa, za6toto, pri 0,2Mpa v na4aloto na zgastyavaneto, nali znae6 4e e vleznal dva pati pove4e vazduh otkolkoto bez svrahpalnene, i kakvo 6te stane kogato tozi vazduh se svie, nalyaganeto mu v kraya na procesa 6te e dva pati po-golyamo, ot tam pak temperaturata predi vazplamenyavaneto sa6to 6te e po-golyama, ot koeto sledva 4e dolnata granica na gorene 6te se poniji o6te pove4e, znae6 kakvo ozna4ava tova, zatova kazah 4e e neobhodimo povi6avane na vazdu6noto otno6enie,
bih u4astval v obsajdaneto na jivo, estestvenno 4e i az s priatelite mi obsajdame podobni ne6ta na jivo no za tyah ne stava vapros tuka, az vzemam otno6enie po temi za koito sam pro4el tuk, ako sam sme6en za vas, prosto me ignorirayte,da ne mislite 4e na men ne mi e sme6no tuk,i az se zabavlyavam sa6to;))) ako moga da vi pomogna s ne6to 6te se radvam da e taka, ina4e na vsi4ki e yasno 4e vseki se opitva da pomogne s kakvoto moje, i vseki si precenya spored sobstvenite si kriterii koe mnenie da vzeme v predvid
jivi i zdravi!!!!!



Тема Re: За знанието !нови [re: gost]  
Автор Postman (непознат )
Публикувано28.01.04 14:07



Колега GOST, ти отново си прав и си написал съвсем коректно нещата. Истина е, че при различна температура по-бедната смес се възпламенява по-сигурно, но това нас ни касае само ако работим по горната границата на възпламеняемост на бензино-въздушните смеси от електрическа искра. Тогава наистина бихме могли да обедним още малко и да сме сигурни, че горенето ще започне, но ние далеч не работим в тази област. Съставът на сместа, с който работят всички турбодвигатели е “алфа”=0,83...0,90 (пиша алфа а не ламбда, защото с теб като че ли се разбираме и с българската теминология :-)) и зависи от конкретния двигател и всички прилежащи му конструктивни фактори. Това не е заводски настроеният състав на сместа, а този който се гони е процеса на повишаване на мощността чрез повишаване налягането на свръхпълнене. Освен това, двойното увеличаване на налягането на пълнене не предизвиква двойно увеличаване на налягането в края на сгъстяването (теоретично е двойно), защото коефициентът на остатъчни газове доста се променя при по-високото налягане. Този коефициент зависи от налягането пред турбината, а то пък от характеристиката на самата турбина, която ако не се смени турбокомпресорът си остава същата. Освен това, когато се повишава двойно налягането на пълнене, обикновенно се намалява още малко степента на сгъстяване и се прави всичко възможно да се охлади максимално въздуха след компресора. Значи по начало когато се работи по един сериен турбодвигател в посока повишаване налягането на свръхпълнене, обикновенно се намалява още повече степента на сгъстяване (все пак зависи от крайната цел като мощност де). Нормално тези двигатели излизат от завода с не много ниски степени от съображения за приемлив разход на гориво. Когато се намали степента на сгъстяване и се увеличи двойно налягането на свръхпълнене, налягането в момента на подаване на искрата не е двойно по-голяма, а пък температурата може дори да е по-ниска отколкото преди това, всичко зависи от начина на охлаждане на въздуха след турбокомпресора. Освен това ъгълът на изпреварване на запалването обикновено е по-малък. Моментът на достигане на максимума на налягането в цилиндъра по принцип зависи от доста фактори, но той така или иначе определя ефективната мощност на двигателя. За да се получи максималната възможна мощност при дадените начални условия (налягането е даденост - задава се човека, който повишава мощността, а температурата е следствие от това налягане) гориво-въздушната смес трябва да реагира по такъв начин, че максимума на налягането да се получи на определено място. Единствения начин да се въздейства върху това е чрез моменът на подаване на искрата. Обаче има оптимален ъгъл за различните стойности на "алфа". Бедните смеси имат прогресивно намаляваща скорост на горенето след максимума, който е при стойностите които писах по-горе. Това означава, че ако се обедни сместа, ъгълът на изпреварване трябва да се увеличи. Това пък означава, че искрата ще се подаде при по-ниско налягане и като следствие на него - по-ниска температура. При по-ниската температура, периода на скритото горене се удължава още повече и ако не възникне детонация (заради по-големия ъгъл) максимума на налягането ще се получи малко след най-подходящата точка. Ако възникне детонация, нещата стават малко по-неизвестни и ще си говорим за тях само ако се наложи. Освен това, както знаеш максимума на температурата в цилиндъра се получава 10...15 градуса ЗКВ след максимума на температурата. Ако налягането се получи късно, горенето завършва дълбоко по линията на разширението, което води до по-интензивен топлообмен в цилиндъра (заради по-голямото време през което детайлите са изложени на действието на горещите газове), предполагащ повишаване температурите на детайлите. Когато двигателят така или иначе е на прага на якостта на буталото, само това му трябва. Но дори да издържи буталото, температурата на челото му нараства с няколко градуса, което води да увеличаване на подгряването на сместа през процеса пълнене, а това пук още повече повишава склонноста към детонация. За горенето и детонацията ще напиша малко в другата тема за "водната инжекция".
Ето защо според мен сместа не само че не се обеднява при форсиране по средноефективно налягане, ами дори се обогатява, защото една пределно склонна към възпламеняване гориво-въздушна смес (от самото сгъстяване) само това и трябва (да е бедна) за да има време да се развие детонацията.
Колега GOST, ако си от София заповядай на срещите, които се провеждат на полигона зад Зимния дворец обикновено и там ще има възможност да си говорим по всички въпроси на воля. Обикновено тази срещи са в неделя и за тях пише в клубовете на DIR-a.
respect



Тема Re: За знанието !нови [re: Postman]  
Авторl (Нерегистриран)
Публикувано28.01.04 16:57



Kaji be brato.............ti si qko w jazzaaa!
6e zeme da izmisli6 dwg el.turbo+wodna inj+piezo klapani+bez razpred wal+generator i starter na edno i t.n.
respect



Тема За самохвалствотонови [re: l]  
Автор Postman (непознат )
Публикувано28.01.04 17:31



Добре Г-н |, много ми хареса това което си написал. То показва безспорно какъв недостигнат талант на научното перо си ти. Нещата които си изброил предполагам че знаеш как работят дори по-добре от техните изобретатели. Сигурно си пиеш кафето в събота сутрин с инж. Иван Тенчев и прекарвате часове наред в обсъждане на последните high tech постижения.
Я ми кажи ти и GOST да не сте от една група в МЕИ-то че толко ги знаете нещата, а? И все пак я кажи кой ти преподава ДВГ-1ва част, та си толкова светнат ти и там всичките накуп и си мислите, че каквото пише в Алманаха (оранжевия) е абсолютната и повсеместна истина.
Щом си толкова навътре, що ти не поговориш малко за нещата които изброи горе, а?
Btw, това което аз измислям дали ти си готов да го разбереш ми е много чудно?



Тема Re: За самохвалствотонови [re: Postman]  
Авторl$xxl (Нерегистриран)
Публикувано28.01.04 17:52



Mа моля Ви се! Не така! Аз да Ви похваля бе г-н Пощальон! В МЕИ не съм учил, а в УАСГ демек строителен иженер съм. 1-ви курз беше преди 7 години, ма май не съм учил нищо с ДВГ-та. Сподели съм всичките си идеи в тема Научнотехнически тунинг за 1,6 дизел. Ако ме открехнете и Вие какви постижения и замисли имате ще бъде безкрайно удоволствие за мен!!
респект



Тема Re: За знанието !нови [re: Postman]  
Авторgost (Нерегистриран)
Публикувано28.01.04 21:03



приателю, сагласен сам с вси4ко което казваш, единственно не мога да се саглася 4е бедните смеси са по-склонни кам детонационно горене, дори напротив, те са детонационно по-устои4иви. но нека да не спорим пове4е, защото ставаме досадни на колегите във форума.ясно е 4е в ДВГ вси4ки фактори са взаимно сварзани, и промяната на кои да е изисква промяната на по4ти вси4ки останали ако искаме да постигнем оптимална работа.
с радост бих присаствал на някоя ваша сбирка и ако имам пат кам СФ ще доида, все пак на живо могат да се изяснят и уто4нят много пове4е неща.така 4е ще следя тук кога ще се срещаме;)))лощото е 4е сам доста дале4 4ак вав Варна, но пак ако се слу4и да сам свободен с радост бих присаствувал;)))
живи и здрави!!!!



Тема Re: За самохвалствотонови [re: Postman]  
Авторgost (Нерегистриран)
Публикувано28.01.04 21:13



e,priatelu, neka ne se obijdame sega;))) ne znam s kakvo svarza napisanoto ot men s tova koeto "I" e napisal, az pone ne vijdam i gram prilika mejdu moite postingi i negovia,
v interes na istinata ne rabotya v nikakvo MEI;)) i profesiata mi e mnogo dale4 ot avtomobilite;)))no tova ne mi pre4i da se interesuvam ot tyah;))))




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
Всички темиСледваща тема*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.