Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 18:38 21.06.24 
Автомобили
   >> Трабант и Вартбург
*Кратък преглед

Тема двигател от Вартбург на Трабантнови  
Авторlexo (Нерегистриран)
Публикувано04.01.06 16:46



Здравейте,

интересувам се от слагане на двигател от Вартбург на Трабант. Имам подходящ Трабант, двигател от Вартбург не би трябвало да е проблем да се намери. Оттук почва трудното :)

единственото, което знам по въпроса, е от една снимка от нета. Изглежда блока с картера от Вартбург става на скоростната кутия на Трабанта. Някой има ли повече информация тук? Ще почнем присадката напролет, засега само събирам информация.

Другият въпрос е какви дискови спирачки могат (лесно) да се сложат на трабанта отпред.

Много ще съм благодарен за всеки споделен опит, прегложения и градивни коментари. Ако някой се е занимавал с подобно нещо, ми е любопитно и с какви бюджети е правено досега.

поздрави



Тема Re: двигател от Вартбург на Трабантнови [re: lexo]  
Автор Gemar (2 Fast 2 Stroke)
Публикувано08.01.06 12:23



Здравей,

Говорил съм с човек от Велико Търново който беше направил такова чудо и след това продаде Трабанта. Представлява жълт металик кабрио свален на 10см от земята (ходи като ютия по асфалта) с вартбургов мотор.

Модификациите са следните: за да го свали човека е отнел по няколко листа от ресьорите отпред и отзад. Сложил е амортисьори от Лада като за целта се преправят бомбетата на калниците. В багажника се намира резервоар от Вартбург и акумулатора също е преместен там за да олекне малко предницата и да се разпредели товарът. Сложил е електрическа бенз. помпа от Запорожец. Спирачките са дискови отпред и отзад, като предните ги е направил от 4Т Вартбург, чийто шлиц пасвал 1х1 с шлица на трабантовите полуоски (с тази разлика, че този на полуоските е малко по-къс). Що се отнася до двигателя - изработва се фланец за скоростната кутия. Човека е сложил съединител от Баркас защото феродото му е по-дебело. Двигателя го е сложил директно на магарето на Траба хоризонтално, но при това положение е срязал колекторите през средата и ги е заварил под друг ъгъл защото в противен случай предната престилка не може да се затвори. Радиатора на водното охлаждане сам намираш начин как да го монтираш и захванеш отпред. Малкия радиатор за парното се монтира на мястото на трабантовия резервоар. Това е което се сещам за момента по спомени каквото съм говорил с човека.

Той обаче е имал един проблем - стопявал е лагерите на скоростната кутия на Трабанта за 400км. (не е грешка - четиристотин километра) при много настъпване и пилене на гуми. Твърди, че би изкарала по-дълго при нормално каране, но вероятно става дума за няколко хиляди километри само. Друг проблем бил, че с тази скоростна кутия не можел да вдигне повече от 160км/ч. Идвало момент в който оборотите на двигателя се повишават, но скоростта оставала непроменена. По-добър вариант ще е да се монтира 4 степенна ск. кутия от Golf I/II, но тук вече ще се наложат доста промени по магарето на Трабанта.

Поздрави

Все пак животът е прекрасен, като се вземе в предвид безплатната обиколка около Слънцето


Тема Re: двигател от Вартбург на Трабантнови [re: Gemar]  
Авторlexo (Нерегистриран)
Публикувано08.01.06 19:28



Много блаодаря за подробната информация!

Всичко изглежда добре, но това със скоросната кутия е наистина проблем - цялата работа се прави за да се дава повече газ, а не да се кара леко. Максималната скорост не ме притеснява, 160 е прилично, важното е да ги развива бързо. То не са ясни и аеродинамичните качества на купето при по-високи скорости. махането на листове от ресьорите освен че сваля купето прави и окачването по-меко (макар и с по-къс ход), което не помага съществено за стабилността. както и да е, този проблем може да се мисли, а по въпроса с скоростната кутия - дали има вариант да се подсили, лагерите да се сменят с по-добри, или?

Аз обиколих и попрочетох по форумите, и видях че освен вартбурговия се слага и двигател от Suzuki Swift на същата скоростна кутия. но остава проблема със здравината и.

Ако пък се сложи друга скоростна кутия, вероятно ще трябва да се преправят още много неща, включително и по окачването отпред, какви полуоски ще се търсят, въобще разправията става по-голяма. Някой има ли представа какви са вариантите тук? Благодаря предварително!

поздрави



Тема Re: Скоростната кутия...нови [re: lexo]  
Автор Gemar (2 Fast 2 Stroke)
Публикувано08.01.06 20:44



... е наистина проблем. Той я рециклирал 3 пъти с немски и американски лагери и резултатът бил един и същ.

Относно стабилността. Задължително със отнемането на листове от ресьорите се сменят амртисьорите с по-твърди, защото иначе ресьорите се чупят. Амортисьорите от Лада са много твърди (по-твъри и от Вартбурговите) и идват идеално на ниския Трабант. Няма да има по-стабилен автомобил от него... А другият плюс на тези амортисьори са, че ти лягат по 16лв. парчето .

Двигателя от Суйфт е готин, но унгарците казват, че най-добре е мотор от Вартбург, а най-евтино (по техните стандарти) илизало да монтираш цяла предница от Polo 1.1. Замисли се за монтиране на цял преден мост барабар с макферсоните, двигател, ск. кутия и т.н. Ако искаш моето мнение - аз съм привърженик на Вартбурговия мотор заради динамиката и бързото развъртане на обороти.

Забравил съм да спомена горе, че самото купе се укрепва с тръби отдолу. По възможност е добре да се монтира стабилизираща щанга (може би пак от Лада) на задния мост.

Ако ми изникне още някоя подробност ще пиша.

Поздрави!

Все пак животът е прекрасен, като се вземе в предвид безплатната обиколка около Слънцето


Тема Re: Скоростната кутия... [re: Gemar]  
Автор spasss ()
Публикувано08.02.06 15:33



Извинявай че се намесвам малко встрани от темата но виждам че си доста навътре в трабантените преправяния. Интересува ме има ли вариант на повдигане на Трабанта без много преправки по ходовата част. Просто искам да има по голям просвет с около 10-20 см но без да се намали стабилността.



Тема Re: Окачването...нови [re: spasss]  
Автор Gemar (2 Fast 2 Stroke)
Публикувано09.02.06 13:12



... предполагам, че може да се повдигне с някаква планка между ресьорите и купето а стабилността ще намаелее. За да подобриш стабилността може леко да изнесеш гумите в страни с, примерно 20мм алуминиев фланец. Ще се наложи и нови, по-дулги шпилки да сложиш на главините. Иначе единия ми Трабант е с обърнати навън джанти и ако преди съм му повдигал колелата от земята в остри завой с ръчна, то сега не се отлепя от нея.

P.S. Не разбирам много... просто знам теорията за момента, но разполагам с 2 Трабанта и 1 Вартбург и правя само 1 автомобил от 3-те, та смятай...

Все пак животът е прекрасен, като се вземе в предвид безплатната обиколка около Слънцето

Редактирано от Gemar на 09.02.06 13:16.



Тема За проходимосттанови [re: Gemar]  
Автор dead reckoning (г-н Двутактов)
Публикувано10.02.06 13:18



Според мен трабанта и така си доста проходим, така че няма нужда от излишни изпълнения.
Може би само тръбата на ауспуха, която виси отдолу под целия под и не е защитена изобщо.



Тема Re: двигател от Вартбург на Трабантнови [re: lexo]  
АвторTrabant_Racing (Нерегистриран)
Публикувано25.01.07 21:45



аз имам всичко нужно за това и съм на път да го заварша каквото имаш да питаш питаи ме на скупе And1_be_real ще ти дам някои идеи и отговори до колкото съм запознат






*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.