|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема
|
1:100 синтетично масло
|
|
Автор |
Gemar (Double Vision) |
Публикувано | 29.03.04 21:21 |
|
Така четох във един форум. Германец специалист в маслата казва, че не е никакъв проблем да се кара Траби със синтетично масло при съотношение 1:100. Няма никакъв пушек и траби става по-чист от всякога. Ето го постинга:
I've clocked up 15000 in one of my Trabbies useing nothing but the very cheapest engine oil (£3 a gallon) at something around 40:1 mix, with absolutely no ill effects and smoother running as well. My collegue, an engine designer who is employed around the world by the biggest and best names there are, is also a Trabbist and informs me that it's quite possible to use fully synthetic 2-stroke oil at 100:1 and fit a simple catalyst by the manifold, making the humble Trabbie cleaner than almost anything on the road. One needs to consider what the engine was designed to run on in the first place...........really poor petrol, sort of 1-star/ TVO kind of stuff, and very basic straight mineral oil of around SAE 30, which was the most common around. The problems arise when one tries to be eco-friendly and weaken the mixture off too much, resulting in under-lubrication and excessive cylinder/combustion temperatures. Be kind to your Trabbie and it will be nice back to you !
Сигнатурата ще ми е 601s
Пък може и без нея
| |
Тема
|
Re: 1:100 синтетично масло
[re: Gemar]
|
|
Автор |
_RED353wTT_ (WARTBURG353wTT) |
Публикувано | 29.03.04 21:52 |
|
Става въпрос за 4Т синтетично масло така ли ?
| |
Тема
|
Re: Не - за 2Т масло...
[re: _RED353wTT_]
|
|
Автор |
Gemar (Double Vision) |
Публикувано | 29.03.04 23:53 |
|
...става въпрос. Той човека каза, че за Трабант става въпрос и за 2Т масла.
Сигнатурата ще ми е 601s
Пък може и без нея
| |
|
Да де, ама. Никъде не пише, че въпросният "дизайнер" на двигатели си кара собственото Траби по този начин. Пише само, че е напълно възможно да е така, както и да се сложи произволен катализатор. При положение, че с обикновено минерално масло (вярно не е 10 лева за 3 литра и половина) и в съотношение от 1:50, Траби не пуши изобщо, що да се моря с експерименти? При положение, че знаеш от какво е сепараторът на игления лагер на буталния болт, ще ли се пробваш да сипваш пълна синтетика (OMV май е около 14 лева) в съотношение 1:100 с надеждата да не се наложи основен ремонт?
А пък и ако знаеш как обичам квалификации от сорта "велик, уникален гений, който работи за всички всички големи имена по света......"
Да не говорим, ако двигателят ти е с бронзовите втулки.
Ребята, давайте жить дружно!
| |
Тема
|
Извън позоваването на неизвестен авторитет,
[re: Kиpил Дъpeв]
|
|
Автор |
Яceн (дърво) |
Публикувано | 30.03.04 05:06 |
|
мнението има някои факти в своя подкрепа. В ръководството за експлоатация пише, че след смяната на втулковите бутални лагери с ролкови, даже 1:50 има сериозен излишък от мазане. Тази смяна е направена преди около 35 години, след което и бензините, и маслата само са се подобрявали. Затова сега с какво да е двутактово масло и бензин трабантът почти не пуши. Разреждането до 1:100 най-вероятно няма да промени ситуацията, освен в режими с много бедна смес и висока температура, които така или иначе трябва да се премахват другояче. Колкото до катализатора, всякакъв 3-степенен за двигатели 1.5 и нагоре ще стане. По-малките не са удачни заради чувствителността на тръб от ауспуховото съпротивление, а също и заради мазнинката която се измъква неизгоряла все пак повече, околкото на един 4Т.
remember, there is no fork()
| |
Тема
|
Re: Не бих пробвал
[re: Gemar]
|
|
Автор |
Gemar (Double Vision) |
Публикувано | 30.03.04 18:29 |
|
Аз трябва да съм много изпаднал за да си правя екперимент с дозировката на маслото, пък ако ще и от Марс да е докарано.
Сигнатурата ще ми е 601s
Пък може и без нея
| |
|
Съвременните двутактови масла позволяват експлоатация с двойно по малко масло,без блокиране на двигателя(съотношение 1:100),но както казва Ясен има режими на работа с бедна смес,вследствие на което мазането е влошено,това са режими на много високи обороти при които в двигателя постъпва относително бедна смес(ако обичате да карате в тези режими е редно да сипвате по малко повечко масло за да компенсирате до известна степен малкото постъпващо в двигателя масло),така че не бих тръгнал да си правя този експеримент с 1:100.
| |
|
Ивак, това, че при определени условия едно масло може да върши определена работа по определен начин, не значи че може да я върши същата работа по същия начин при други условия. Демек питам: Има ли двигатели, при които смяната на маслото е на 15000км, 20000км, 30000км? има. Ама със същото масло на двигателя на същата фирма отпреди 10 години пак ли ще издържи 15000км, 20000км, 30000км? не. Е тогава що си плямпаме? Аз ти казах, че ме притеснява, не толкова режимът на работа с обеднена смес, а материалите в двигателя на Траби и по-специално пластмасовия сепаратор на игления лагер на буталния болт.
Значи, ако конструктивно изменим двигателчето ще си сипвам и по една супена лъжица студено-пресован зехтин на 500л бензин, ако става.
И да обобщя: съвременните двутактови синтетични масла могат да работят в съвременните двутактови двигатели и при съвременното съотношение 1:100. А що пък да не е с разделена мазилна уредба двутактовото ни двигателче?
Ребята, давайте жить дружно!
| |
Тема
|
Re: 1:100 синтетично масло
[re: Gemar]
|
|
Автор |
Joy_Rider (ilegal driver) |
Публикувано | 31.03.04 01:10 |
|
Веднъж закъсах за бензин и карах Траба със кореселин и масло за скоростна кутия Castrol.После сипах бензин,но нямаха 2т масло затова сипах пак от маслото.Така яко вървеше...Сипнах повечко масло за да нямам проблеми,но е доста скъпо тва масло 2л са 30 кинта,а и не е пригодено за тази работа.А 1:100 синтетичното масло съм го пробвал с 30гр. на литър мноо е добро ама е скъпичко.
| |
|
.Прав си,нашите двигатели не са пригодени да работят с това съотношение на смесване,затова карай си с 50:1 и чиста работа
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
|
|
|