|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема
|
Палене на студен двигател
|
|
Автор |
Tpaби (601S) |
Публикувано | 23.01.04 18:22 |
|
Колеги, май имам проблем. Откакто тази зима паднаха температурите под нулата машината сутрин малко се замисля преди да запали. Когато е около и над 0 градуса паля само с чукване на ключа. Като застудя повече нещата малко се промениха. Естествено, пали от първия път, но трябва да се върти на стартер около 4 - 5 секунди. Смукача е напълно издърпан. Когато я гася за по-дълго също я гася със смукач. Веднъж загрее ли пали само от чукване, но като изстине повече (след около 2 часа) пак си трябва повечко въртене. Още не съм сигурен, че това е проблем и не съм пипал нищо по колата. Вашите коли как палят в тези температури? Ако мислите, че имам проблем, приемам всякакви предложения. Ако нямам, ще се радвам да ми го кажете.
Акумулатора ми е добре зареден, сравнително нов (под 2 години). Стартера също върти без проблеми.
'87 601S
| |
Тема
|
Re: И при мен е така
[re: Tpaби]
|
|
Автор |
Gemar (Illegal User) |
Публикувано | 23.01.04 18:42 |
|
Точно преди малко споделях с Ivaka, че откакто застудя и аз паля трудно. Но не съм убеден, че това е нормално.
Сигнатурата ще ми е 601s
Пък може и без нея
| |
Тема
|
Re: Палене на студен двигател
[re: Tpaби]
|
|
Автор | Swediq (Нерегистриран) |
Публикувано | 23.01.04 19:04 |
|
Преди години се наложи при много ниски температури (до -19) градуса да се придвижвам на около 2 км сутрин и вечер. Какво установих? Ако вечерта пообиколя квартала, преди да изгася на смукач - сутринта няма проблем с паленето. Пали за около 2 сек. Ако обаче двигателя не е загрял и го изгася, сутринта действително пали след 4-5 сек. въртене. През зимата винаги го гася на смукач, като ако двигателя е загрял, като опъна смукача и той гасне. Ако не е загрял достатъчно, не гасне и тогав го оставям да поработи 3-4 сек на смукач и го гася от контактния ключ.
А сега малко теория(един приятел ме светна)...
За паленето при ниски температури е изключително важно наличието на леки фракции в бензина. При гасене на смукач картера на двигателя се напълва с богата смес, от която поради високата температура на двигателя се отделят леките фракции. Те си остават в картера и при последващо палене влизат първи в цилиндрите - паленето е осигурено достатъчно бързо. Ако изгасим нормално, в картера остава бедна (нормална) горивна смес, в която леките фракции са недостатъчни за първоначално палене и трябва тепърва да се образуват в карбуратора. Това изисква време и въртене със стартера.
В заключение - гасете на смукач през зимата и щом пали за 3-4 сек., значи е добре...
Абе я да питам - обръщате ли тръбата на въздушния филтър надолу? Също е много важно...
| |
Тема
|
Re: И при мен е така
[re: Gemar]
|
|
Автор |
Tpaби (601S) |
Публикувано | 23.01.04 19:04 |
|
Аз също не мисля, че е нормално, защото досега нямам спомен да е палила така колата. Иначе не бих казал, че е трудно. Просто върти малко повече от нормалното за Трабант. Я си купи дизел '86 набор да видиш трудно палене. Малко се отплесвам от темата, ама имам един комшия дето сутрин какви ритуали прави... То не са кофи с вряла вода, не са спрейове за лесен старт, подгряване, въртене докато падне акумулатора и накрая вика някой да го дърпа. Така е всяка сутрин от ноември месец Та на фона на това нашите трабанти са направо кибрит
'87 601S
| |
Тема
|
Re: Палене на студен двигател
[re: Swediq]
|
|
Автор |
Tpaби (601S) |
Публикувано | 23.01.04 19:14 |
|
Swediq, това с тръбата не вярвам да има човек с Трабант, който да не го знае За гасенето на смукач съм абсолютно съгласен с всичко казано от теб. Поради същите причини и аз го гася на смукач през всички сезони с изключение на лятото. Когато е загрял наистина гасне, когато смукача се изтегли докрай. Когато не е загрял не гасне и аз изтеглям смукача, след което гася от ключа. Ще пробвам да го оставя, когато е студен да поработи на смукач, за да видя какво ще стане.
'87 601S
| |
Тема
|
Re: Палене на студен двигател
[re: Tpaби]
|
|
Автор |
353W (Xans maniak) |
Публикувано | 23.01.04 22:09 |
|
Vie se vaikate 4e vartite 4-5sek. a az kakvo da kaja kato sytrinta vartqx 2 minyti.
| |
Тема
|
Re: Палене на студен двигател
[re: 353W]
|
|
Автор |
Tpaби (601S) |
Публикувано | 23.01.04 22:32 |
|
Ти очевидно имаш проблем Докато при нас още не е съвсем сигурно. Просто 5 секунди на стартер ми се виждат твърде много за Трабант, въпреки че е -10 градуса. Минали зими не си спомням да е правил така, пък сигурно и тогава температурите са били подобни. За момента май няма да го пипам, че е много студено за работа. Ще му сипя някаква добавка, може да оправи нещата ако проблема е с карбуратора. Ако не е, здраве да е
'87 601S
| |
Тема
|
Re: Палене на студен двигател
[re: Tpaби]
|
|
Автор |
lvaka (луд фен) |
Публикувано | 23.01.04 23:55 |
|
Според мен при доста ниски температури (около и под -10 градуса) е нормално да въртиш 4-5 секунди докато запали.И на мен ми се е случвал,много рядко но се е случвало.Не виждам повод за притеснение,ако вземе да пали бая трудно и въртите докато ви падне акумулатора,тогава имате проблем .
| |
Тема
|
Аналогичен проблем - решение
[re: lvaka]
|
|
Автор | ;-) (Нерегистриран) |
Публикувано | 24.01.04 10:36 |
|
Понеже си зазимих Трабито - за да си го пазя естествено - карам една Панда. Та в момента в който паднаха температурите и тя отказа да пали. Палех само с дърпане и цилиндър по цилиндър. Щом загрее - проблеми никакви.
Оказа се, че две свещи не работят като хората. Смених кабели и свещи и всичко се оправи. Провери и тази вероятност. Откога не си си проверил тези два атрибута?
| |
Тема
|
Re: Аналогичен проблем - решение
[re: ;-)]
|
|
Автор |
lvaka (луд фен) |
Публикувано | 24.01.04 14:13 |
|
Ако въпроса е към мен - в момента и трите ми свещи са яко клеясали,имам избило чукче и една пробита лула,и двигателя пак пали при минус 5-6 градуса и работи на празен ход без смукач.Ама в момента в който подкарам колата ще сменя чукчета,лули и кабели и свещи.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
|
|
|