Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 14:31 16.11.24 
Автомобили
   >> Най-добрата кола
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема Каква е разликата?нови  
Автор nenauchen (непознат)
Публикувано09.03.05 16:18



Здравейте на всички!

Каква е разликата между 2.0 мотор с 150к.с. и 2.5 с 150к.с.?



Тема Re: Каква е разликата?нови [re: nenauchen]  
Автор Moxy_78O (Попай моряка)
Публикувано09.03.05 17:38



Характеристиките на един двигател не се определят само от неговия работен обем и от мощността му. Много е важно например и при какви обороти този двигател достига максималния си въртящ момент. При тези два двигателя например, този, който е 2,5л, по всяка вероятност има максимален въртящ момент от порядъка на 200 Нм, при около 2800 об/мин, а другият - 2,0л - около 190 Нм, при около 4500 об/мин (например BMW 520i), което в случая е в полза на по-големия двигател (приемаме, че и двата са бензинови) Защото един атмосферен дизел например достига максималния си въртящ момент при около 2000 об/мин, само че ще му бъде трудно, при 2,5л работен обем да развие 6000об/мин и да достигне мощност от 150кс



Тема Re: Каква е разликата?нови [re: Moxy_78O]  
Автор Ascona83 (бедствие !!!)
Публикувано09.03.05 19:03



Абе с тия новите дизели 2 литра са си по 150 коня, айде по 140 да са

Наведи главата защото прелитам ниско с асконата !!!


Тема Re: Каква е разликата?нови [re: Ascona83]  
Автор Moxy_78O (Попай моряка)
Публикувано09.03.05 19:20



Може, ако е с тубо-компресор, аз говоря за атмосферен дизел. Нали сравнявах с бензиновите еквиваленти, които в случая са без турбо, защото ако бяха щяха да са с повечко кончета



Тема Re: Каква е разликата?нови [re: Moxy_78O]  
Автор Ascona83 (бедствие !!!)
Публикувано09.03.05 19:35



Тъй тъй, прав си, аз само отбелязвам че има и такива дизели от по 140 коня

Наведи главата защото прелитам ниско с асконата !!!


Тема Re: Каква е разликата?нови [re: Ascona83]  
Автор Moxy_78O (Попай моряка)
Публикувано09.03.05 20:17



Да бе да, при такива дизели, незнам дали има смисъл да продължаваме да си говорим за бензинови агрегати, но ето все пак едно сравнение между няколко мотора от посочената по-горе категория:

BMW 520i 24V
работен обен 2,0л
макс. мощност 150кс при 6000об/мин
макс. въртящ момент 190Нм при около 4600об/мин

VOLVO 940 8V
работен обем 2,3л
макс. мощност 131кс при 5500об/мин
макс. въртящ момент 185Нм при 2950об/мин

VOLVO 940 16V
работен обем 2,3л
макс. мощност 155кс при 5700об/мин
макс. въртящ момент 203Нм при 4500об/мин

VOLVO 960 24V
работен обем 2,5л
макс. мощност 168кс при 5700об/мин
макс. въртящ момент 233Нм при 4360об/мин

VOLVO 960 24V
работен обем 3,0л
макс. мощност 204кс при 6000об/мин
макс. въртящ момент 267Нм при 4300об/мин



Тема Re: Каква е разликата?нови [re: nenauchen]  
Автор ela izgrey (undercover)
Публикувано11.03.05 09:27



Разбира се от много неща, като започнеш от размер на цилиндъра, ход на буталото, степен на сгъстяване , турбо или не и т.н, но ако приемем че всичко друго в 2та мотора е еднакво, то тогава разликата основно идва от фазите на газоразпределение и от броя клапани в мотора. В Японско масовия автомобил е около 1.0л мотор със около 100 к.с. мощност- а кажи ми сега ти къде сме ние?

Редактирано от ela izgrey на 11.03.05 09:30.



Тема Re: Каква е разликата?нови [re: ela izgrey]  
Автор Ascona83 (бедствие !!!)
Публикувано11.03.05 10:17



Ма колега сигурно бъркам, ама на японските коне краката не са ли по-къси, щото аз доколкото знам има различен стандарт за измерване на мощността на двигателите в европа, америка и япония, като знам че една японска конска сила е по малко от европейска, щото в джапанско ги мерели без въздушен филтър и трубите за изходящи газове и разни там други пинизи. Възможно е и да греша, ама ако някой има инфо нека драсне някой ред...

Наведи главата защото прелитам ниско с асконата !!!


Тема Re: Каква е разликата?нови [re: Ascona83]  
Автор ela izgrey (undercover)
Публикувано11.03.05 12:00



Навсякъде по света мощността се мери в киловати 1 кв. = 1.36 к.с
74 кв и в Япония и в Щатите са си все 100 коня
Разликата е само във дирекцията - в Япония са с десен волан да им се ненадяваш !



Тема Re: Каква е разликата?нови [re: ela izgrey]  
Автор Ascona83 (бедствие !!!)
Публикувано11.03.05 16:06



Тъй де, това е ясно, обаче ако измерим мощноста на двигателя на стенде без генерация, въздушенфилтър, алтернатор, климатик, помпа за хидравлика и т.н примерно ще е 130 коня, след поставянето на всички тия работи обаче мощността спада да кажем на 100 коням, а навсякъде казваме че двигателя ни е 130 коня и забравяме да споменем че това е на стенда без периферия.
Аз знам че има стандарти за измерване на мощността на двг, които включват наличието на тия работи и други стандарти които ги изключват. Та питам някой има ли инфо за тия стандарти?

Наведи главата защото прелитам ниско с асконата !!!



Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.