|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема
|
Каква е разликата?
|
|
Автор |
nenauchen (непознат) |
Публикувано | 09.03.05 16:18 |
|
Здравейте на всички!
Каква е разликата между 2.0 мотор с 150к.с. и 2.5 с 150к.с.?
| |
|
Характеристиките на един двигател не се определят само от неговия работен обем и от мощността му. Много е важно например и при какви обороти този двигател достига максималния си въртящ момент. При тези два двигателя например, този, който е 2,5л, по всяка вероятност има максимален въртящ момент от порядъка на 200 Нм, при около 2800 об/мин, а другият - 2,0л - около 190 Нм, при около 4500 об/мин (например BMW 520i), което в случая е в полза на по-големия двигател (приемаме, че и двата са бензинови) Защото един атмосферен дизел например достига максималния си въртящ момент при около 2000 об/мин, само че ще му бъде трудно, при 2,5л работен обем да развие 6000об/мин и да достигне мощност от 150кс
| |
|
Абе с тия новите дизели 2 литра са си по 150 коня, айде по 140 да са
Наведи главата защото прелитам ниско с асконата !!!
| |
|
Може, ако е с тубо-компресор, аз говоря за атмосферен дизел. Нали сравнявах с бензиновите еквиваленти, които в случая са без турбо, защото ако бяха щяха да са с повечко кончета
| |
|
Тъй тъй, прав си, аз само отбелязвам че има и такива дизели от по 140 коня
Наведи главата защото прелитам ниско с асконата !!!
| |
|
Да бе да, при такива дизели, незнам дали има смисъл да продължаваме да си говорим за бензинови агрегати, но ето все пак едно сравнение между няколко мотора от посочената по-горе категория:
BMW 520i 24V
работен обен 2,0л
макс. мощност 150кс при 6000об/мин
макс. въртящ момент 190Нм при около 4600об/мин
VOLVO 940 8V
работен обем 2,3л
макс. мощност 131кс при 5500об/мин
макс. въртящ момент 185Нм при 2950об/мин
VOLVO 940 16V
работен обем 2,3л
макс. мощност 155кс при 5700об/мин
макс. въртящ момент 203Нм при 4500об/мин
VOLVO 960 24V
работен обем 2,5л
макс. мощност 168кс при 5700об/мин
макс. въртящ момент 233Нм при 4360об/мин
VOLVO 960 24V
работен обем 3,0л
макс. мощност 204кс при 6000об/мин
макс. въртящ момент 267Нм при 4300об/мин
| |
|
Разбира се от много неща, като започнеш от размер на цилиндъра, ход на буталото, степен на сгъстяване , турбо или не и т.н, но ако приемем че всичко друго в 2та мотора е еднакво, то тогава разликата основно идва от фазите на газоразпределение и от броя клапани в мотора. В Японско масовия автомобил е около 1.0л мотор със около 100 к.с. мощност- а кажи ми сега ти къде сме ние?
Редактирано от ela izgrey на 11.03.05 09:30.
| |
|
Ма колега сигурно бъркам, ама на японските коне краката не са ли по-къси, щото аз доколкото знам има различен стандарт за измерване на мощността на двигателите в европа, америка и япония, като знам че една японска конска сила е по малко от европейска, щото в джапанско ги мерели без въздушен филтър и трубите за изходящи газове и разни там други пинизи. Възможно е и да греша, ама ако някой има инфо нека драсне някой ред...
Наведи главата защото прелитам ниско с асконата !!!
| |
|
Навсякъде по света мощността се мери в киловати 1 кв. = 1.36 к.с
74 кв и в Япония и в Щатите са си все 100 коня
Разликата е само във дирекцията - в Япония са с десен волан да им се ненадяваш !
| |
|
Тъй де, това е ясно, обаче ако измерим мощноста на двигателя на стенде без генерация, въздушенфилтър, алтернатор, климатик, помпа за хидравлика и т.н примерно ще е 130 коня, след поставянето на всички тия работи обаче мощността спада да кажем на 100 коням, а навсякъде казваме че двигателя ни е 130 коня и забравяме да споменем че това е на стенда без периферия.
Аз знам че има стандарти за измерване на мощността на двг, които включват наличието на тия работи и други стандарти които ги изключват. Та питам някой има ли инфо за тия стандарти?
Наведи главата защото прелитам ниско с асконата !!!
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
|
|
|