|
Страници по тази тема: << 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | (покажи всички)
|
Я ми прочети писанието още веднъж и се опитай да помислиш. Значи опитай да разграничиш двете неща, демек колани и греди които нямат нищо общо както питаш в твоето ПП. Просто казах, че Волво открива тия неща и ги вкарва в производство. Окей?
| |
Тема
|
Re: Бррр !
[re: jamie]
|
|
Автор |
c23O (KOMPRESSOR) |
Публикувано | 28.08.03 08:46 |
|
mi ne si edinstvenia chovek koito mrazi ABS. az lichno predpochtam s nego, stoto taka sam sviknal( se pak sam sravnitelno mlad shofior i do sega sam karal pochti samo koli s ABS). problema e obache che mnogo hora si misliat che kato imat ABS i ste sprat po-barzo, a v kraina smetka celta na ABS ne e da spresh po-barzo ami da imash kontrol nad kolata dokato spirash. ta faktorite sa mnogo, se pak zavisi nai mnogo ot nastilkata, no ot hora koito znaiat kak da karat sam chuval che na suh asfalt kola bez ABS moje da spre po-barzo ot kola s ABS!
| |
|
"Шведското "допингиране" се състои в умението не просто да се добавя мощ, а тя да се овладява и контролира. Революционното окачване "Four C" дава необикновена скоростна стабилност.
Свистене на гуми и мирис на каучук и феродо съпровождаха презентацията на "Волво S60R" в България. Най-допингираният спортен модел на шведската марка бе представен на картинг-писта в София. Из поредиците от остри завойчета, правени за машини от съвсем друг калибър и със съвсем различна динамика и поведение, той трябваше да демонстрира както силата и гъвкавостта на своя двигател, така и възможностите на авангардното активно окачване "Four C" да стабилизира колата в екстремни ситуации и да поправя шофьорските грешки. "Волво" си е "Волво" и винаги мисли приоритетно за безопасността. Дори и когато прави допингирана версия от тези, които шофьорският фолклор у нас определя като "резачки". В конкретния случай фирмата сякаш показва, не толкова, че е способна
да вкара 300 коня под капака на своя среден модел
(тя би могла да вкара и повече), колкото, че знае как да канализира и овладее тяхната сила по възможно най-оптималния и безопасен начин. В известен смисъл тя се опитва да предпази шофьора и от самия него, като добавя устройства, способни да коригират грешките на човека зад волана. Дори и в пресматериала за модела се набляга повече на спирачките и окачването, отколкото на иначе твърде интересния и аванграден петцилиндров турбодвигател.
Самата идея за "резачка" с емблемата на "Волво" все още изглежда донякъде непривична. Шведската марка по принцип е синоним на здравина, сигурност и шофьорско благоразумие. На Запад понятието "волводрайвър" означава уравновесен човек, който мисли трезво, кара разумно и стриктно спазва правилата. От няколко години обаче нещата се променят. "Волво" влезе в семейството на "Форд Мотърс" и бе натоварена с функциите на технологичен и представителен флагман. А сигурно и "волводрайвърите" са се поддали на всеобщото увлечение към по-възбуждаща динамика. Това подтикна и скандинавските инженери към добавянето на спортна тръпка в иначе уравновесените и разумни техни коли. Но и в това мероприятие редът на фирмените приоритети бе спазен и работата започна от сигурността - от технологиите за укротяване на конете, а после бяха добавени и самите коне.
Историята на "Волво S60R" започна преди две години
На автосалона в Париж бе показан прототипа РСС (Performance Concept Car), оборудван с революционна система за активно окачване, при която електрониката може да контролира твърдостта на всеки амортисьор поотделно.
Електронният център за управление
пък получава информация 500 пъти в секунда от датчици за скоростта на въртене на всяко колело, страничното ускорение, завъртането на волана, натискането на педалите и режима на двигателя.
При рязко спиране например системата разпознава ситуацията преди още накладките да са докоснали дисковете и съответно амортисьорите са подготвени да предотвратят накланянето на каросерията. Активното окачване се съобразява и с работата на електронните системи за динамичен контрол, управляващи спирачките и двигателя, и на практика оптимизира по непознат досега начин стабилността на машината. Новото устройство твърде бързо стигна от прототипа до сериен модел. Освен на S60R то ще бъде монтирано и на подобното като динамика "допингирано" комби V70R, а по-късно ще стигне и до обикновените модели.
Активното окачване дава
възможност за избор на три различни режима,
съчетаващи по различен начин мекото, комфортно возене със стабилност и поддържане на твърд контакт на гумите с пътя. В настройка "комфорт" се използва технология "Sky Hook" - при нея купето сякаш е закачено към виртуална "небесна кука" и се носи над неравностите на пътя. При S60R активното окачване е съчетано със система за постоянно задвижване на 4-те колела, която дава допълнителни възможности за контрол над колата при екстремно скоростно шофиране. В крайна сметка е постигнато такова поведение на колата, което учуди със своята стабилност из острите завои дори и препатилия ас на българския автомобилизъм Владимир Илиев.
Цялата свръхкомплицирана технология почти не зависи от шофьора. Тя е изведена в три копчета на централната конзола, които му дават възможност за избор на режим. При екстремални условия електрониката се намесва самостоятелно, за да преодолее човешките грешки. На пистата го правеше добре.
Двигателят е петцилиндров с 20 клапана,
променливи фази на газоразпределение, турбо и междинно охлаждане на въздуха. Той има обем 2,5 литра и мощност 300 к. с. Този мотор може да ускори машината от 0 до 100 км/ч за 5,3 секунди, а максималната скорост е ограничена електронно на 250 км/ч.
На външен вид "Волво S60R" не набляга особено на своя спортен нрав. Дизайнът е претърпял сравнително малко промени. Все пак сребристата радиаторна решетка, увеличеният въздухозаборник, лекият спойлер на задния капак и алуминиевите джанти с нископрофилни гуми показват, че машината е способна на по-специални подвизи. Интериорът се придържа към същия дискретен стил. "Напомпаното" волво има нормален, познат стил. Само метализираните акценти по вратите и обрамчването на уредите по контролното табло, както и по-спортните седалки придават повече "тръпка". Но истинската тръпка е при управление и тя идва от особеното чувства за мощ, съчетана със сигурност. Такива са шведските шофьорски страсти - силата е хубаво нещо, но тя трябва да се контролира."
БИЙ, ЗА ДА ТЕ УВАЖАВАТ!
| |
|
Tо май като гледам италианците са измислили всичко по автомобила, щом и Vialle са с иналиански произход....:-)
Съгласен съм, че себестойността на цилиндровия блок направн от чугун е по-ниска от този направен от алуминиеви сплави, но не забравяй също, че дори и алуминиевите блокове са с чугунени "огледала" на цилиндрите (това допълнително оскъпява). Вярно, за по-големи икономии на гориво, масата е от значение - колкото по-малка, толкова по-добре. Но да не забравяме, че благодарение на силите на тежестта и силите на триене автомобилът е в контакт с пътя... Освен това, смятам знаеш, че стремежът на всички производители е да направят автомобилите си така, че центърът на масите на отделните детаили да е колкото се може по-ниско до цемята, за да може автомобилът да има устойчивост, а също така разпределението между преден и заден мост да е възможно най-близко до 50%:50%
Това, че съм дал японски и немски двигатели за примери въобще не значи, че съм правил съпоставки между тяхното обслужване и се опасявам, че не съм бил разбран правилно. Тези примери ги дадох, за да се види, че не само италианските инженери проектират двигатели от "50 години".
Реалноста е такава, че всеки кара това, което което може да си позволи и донякъде това, което му харесва. Няма да правя квалификации кое е простотия и кое не, тъй като според мен всеки има свободата, а и слава богу възможността, да пише и изказва мнението си свободно, колкото и това да не се харесва на някои, които са свикнали да няма други мнения и те винаги да са прави. Мисля, че тяхното време отмина...
Далеч съм от мисълта, да твърдя че съм абсолютно прав за всичко. Изказал съм лично мнение на базата на моите наблюдения и впечатления и не бих искал да убеждавам когото и да било в правотата си. Всеки би могъл да възприеме писаното от мен като информация и толкова. Това, че съм на друго мнение съвсем не значи, че трябва да го променя, само за да се хареса на някой...
БИЙ, ЗА ДА ТЕ УВАЖАВАТ!
| |
|
A колата ти е под или около 100 000 км, нали?
БИЙ, ЗА ДА ТЕ УВАЖАВАТ!
| |
Тема
|
Re: За всички, които се дразнят от мен...:-)
[re: VOLVO 44O GLT]
|
|
Автор | SRl (Нерегистриран) |
Публикувано | 28.08.03 10:20 |
|
a ti ako si mislish che tvoito Volvo e shvedsko
| |
Тема
|
Re: За всички, които се дразнят от мен...:-)
[re: SRl]
|
|
Автор |
VOLVO 44O GLT (Master) |
Публикувано | 28.08.03 11:15 |
|
А ти ако си мислиш пък, че всички детайли по колата ти са италиански...
БИЙ, ЗА ДА ТЕ УВАЖАВАТ!
| |
|
...hubava statia si postnal,a i volvo e zdrava ma6ina....no sum 4uval 4e ot kakto sa pod 6apkata na ford kolite ne bili ve4e su6tite...?
"V 8-ka gali mujkoto uho"
| |
|
Какво значи под шапката?
Това, че собственик е Ford Motors Company, съвсем не значи, че нещо се е променило в негативен план по отношение на качеството. В днешно време повечето автомобилни компании не са самостоятелни, а са собственост на крупни групировки, но от това има само икономически и отчасти социални последствия - съкращаване на персонал, закриване на губещи заводи, оптимизиране на производството и т.н.
БИЙ, ЗА ДА ТЕ УВАЖАВАТ!
| |
|
пратил си ни субсидирани статийки да четем!? писани от преводачки. Нещо повече не можеш ли?
не замесвай Ланча Делта нито моделите на БМВ, и двете са ти мъгла, знанията ти са тип "един ми каза". За Виали какви си ги къдрил, мога да ти подаря един - никой не го иска.
Краш тестовете? В Европа си има минимални изисквания и те се спазват от всички производители, оттам нататък - божа работа. Измислени статии от Волво клуб, че някаква я блъслали с 120км/ч. странично и останала бременна не ми се четат. Абсолютни измислици. А какво ще кажеш за скандала, че се проектират коли специално, за да дават добри показатели на краш. Пунто 1 имаше средни дори слаби стойностти, Пунто 2 е на първо място. Типичен пример за кола нагласена за краш тестовете. Нямам желание да продължавам по измислената рекламна тема.
Разликата между мен и теб е че аз като видя тема "аре да плюем по някоя марка" не се спускам стремглаво като теб. Този клуб не се казва "перманентно да плюем", а "най-добрата кола". Можеш ли да кажеш, че твойта е най-добрата кола? Нямаш масло по двигателя и той много те кефи. Ами вярвам ти как да не ти вярвам, като само преди 2м. си СМЕНИЛ ГЛАВАТА!?. Що така? А само това ли, какво още се сменя покрай главата, а какво стана със старата, такъв ли е кенеф, че плачеше за нова, а другата колко ще издържи на маняшкото-пенсионерско каране. Какво остава да се пукне блока, и сигурно пак "мойто ще е най-добро и хич не съм се набутал". Много скромно премълчаваш някой факти. Безочието и двуличието ти имат ли граница.
Cuore Sportivo
| |
|
Страници по тази тема: << 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | (покажи всички)
|
|
|