|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
|
Това естествено беше на магистрала (Хемус) - след Ябланица посока Сф, прав участък с много лек наклон в моя полза. Nissan Primera 2.0 инжекцион с едноточково впръскване, 115 к.с., КОМБИ, 1992 г., на ГАЗ, с 4 общо души в купето и пълен багажник.
На километража максимума е 220. Много ми се щеше да опра 200, но пътниците в колата се възпротивиха.
Малко след това, понамалих до 170 и едно Audi TT мина край мен сякаш бях спрял.
Имам непоклатимо убеждение, че кола с по-ниски показатели, но произведена след 1998 г. върви много по-яко.
Евала давам на големите тупалки от презряната марка Мерцедес (и др. подобни), които често поддържат над 200...!
Имам и едно въпросче :
Струва ми се, че при стандартните километражи - кръгли, със стрелка, а не електронни - оптималната скорост се намира точно на 12 часа. При мен това е 115. Забелязал съм, че карайки продължително с тази или малко по-висока скорост, постигам идеалния баланс от:
- комфортно возене без умора,
- с удоволствие си водя разговори и слушам музика;
- реализирам чудесен разход на гориво;
- най-вече - стигам навреме, сякаш съм се юркал и ръчкал (а пък не съм)
Та въпроса ми е - има ли някаква истина в това за оптималната скорост - нанесена в тази част на спидометъра (повтарям - на 12 часа) или си е моя измишльотина без никаква връзка с реалността?
Светът е оцелял, защото се е смял
| |
Тема
|
Re: Лично аз съм стигал до 193-4 км./ч.
[re: Чapдaфoн]
|
|
Автор |
TK3C () |
Публикувано | 06.02.02 11:47 |
|
Хехе то за това ли на някои тежки коли, джипове и т.н. до 12 часа стъпката е 10 км/ч, а нататък става 20 км/ч
Освен това има един момент, наречен минимален специфичен разход на гориво (ако не бъркам), който идва да покаже в кой режим на двигателя имаш най-голям изход при най-малък разход. И той по принцип съвпада с оборотите на най-голям въртящ момент.
И графиката е такава, че след този момент кривата става по-стръмна, а преди него е по-полегата. Т.е. по-добре да караш преди този момент, отколкото след.
Но имайки на предвид, че всичките му съпротивления и най-вече въздушното се увеличават експоненциално, т.е. за 2 пъти по-висока скорост имаш 4 пъти по-високо съпротивление, излиза, че оптималната скорост е преди максималният въртящ момент. Но колко точно вече зависи от характеристиките на двигателя, от коефициента на въздушно съпротивление, предавателни числа и т.н.
Но с две думи, да, прав си :)
| |
Тема
|
Re: Лично аз съм стигал до 193-4 км./ч.
[re: Чapдaфoн]
|
|
Автор |
Spidercho (Audi Entusiast) |
Публикувано | 06.02.02 14:57 |
|
Това Porsche на 12 часа показва 250 km/h
| |
|
Ние говорим за оптимална скорост, не за максимална
;)))
Иначе ме кефят тези коли с ГОЛЯМ оборотомер и някакви други уреди
| |
Тема
|
Re: Че какво ??
[re: TK3C]
|
|
Автор |
Spidercho (Audi Entusiast) |
Публикувано | 06.02.02 16:01 |
|
250 км/ч не е сред най-оптималните скорости.
| |
|
бях разсеян.... В последните години усещам как ми липсват малко познания за автомобилите - за обща култура. Да не повтарям като папагал глупостите на други хора - от една страна и от друга - да разбирам какво ми обясняват и покрай това - кога ме поднасят... Има ли някакво книжле за препоръчване?
Никога не мога да разбера какво е "въртящ момент". Може би е от хуманитарното ми образование
Светът е оцелял, защото се е смялРедактирано от Чapдaфoн на 06.02.02 19:54.
| |
Тема
|
На снимката не се вижда кой-знае
[re: Spidercho]
|
|
Автор |
Чapдaфoн (Балканджия) |
Публикувано | 06.02.02 20:03 |
|
колко добре... но не бива да сравняваме Порше с нашите каруци (масовите ни возила де)! Не вярвам в родината да са повече от 20-30 притежателите на Поршета. Говоря за токива, които не са от времето, когато Ники Лауда е правил първите си стартове...
Светът е оцелял, защото се е смял
| |
Тема
|
Re: Лично аз съм стигал до 193-4 км./ч.
[re: Чapдaфoн]
|
|
Автор |
LordDigital (CarftsmaN) |
Публикувано | 06.02.02 20:26 |
|
Premierata koqto si karal mislq che e kato Sentra B12:) baq staricka.
Inache prieto e vyv obiknovenite koli izpraveniq kilometraz da dava optimalen razhod na gorivo na magistralata ,no pak samo e prieto - nikoi ne go pravi kato standard ili nesto takova.
Inache kolata ti e 115konq ,samo che e overRated - sys drugi motori tozi motor ako sa go testvali germancite sa steli da mu dadat ne povece ot 100 konq ,ne zabravqi che dori i Iaponski si e na godinki ,a osven tova B12 sa si sravnitelno tezicki ,zaradi tova poveceto koli koito moze bi si karal proizovezdani po-kysno sys systite pokazateli ste da vyrvqt dosta povece:)
| |
|
само във Варна видях две парчета (Бокстер и Карера няква)
Тука в Пловдив има поне още две...:)
А в София сигурно има и повече :)
Москвич: начин на живот
| |
Тема
|
Re: Ama chakai Malko
[re: Spidercho]
|
|
Автор | The rider (Нерегистриран) |
Публикувано | 08.02.02 14:13 |
|
Ако се загледаш по-добре на "това порше" му е по-важен оборотомера а не километража, и на 12ч. той сочи 4000 оборота, което на макс. предавка не е 250...
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
|
|
|