Тема
|
За женските гласове ...
|
|
Автор |
MusicLight (:)) |
Публикувано | 18.11.08 01:57 |
|
Знаете ли, хора - вече съвсем се обърках. Много книжки изчетох и много хора попитах, но никой не може да ми отговори еднозначно на въпроса - има ли фалцет жената, аджеба ? И по-конкретно ниския женски глас има ли фалцет ? Вие какво мислите ?
|
|
|
az nikoga ne sum chuvala ponqtieto jena da pee na falcet,ama poneje ne sum v tazi oblast,prosto luibitel ,shte se radvam i az da naucha kude e istinata
|
|
Тема
|
Re: За женските гласове ...
[re: MusicLight]
|
|
Автор |
Coтko (Apple user) |
Публикувано | 24.11.08 12:11 |
|
Нона Йотова
Think Positive !
|
|
Тема
|
Re: За женските гласове ...
[re: Coтko]
|
|
Автор |
Moriarty4O4 (непознат
) |
Публикувано | 22.12.08 22:55 |
|
Разбира се ,че има женски фалцет!
През пубертета и мъжките и женските гласове мутират физиологически.
На мъжете гласовете им "падат" с една октава , за това е толкова забележимо при тях.
Женските гласове не падат с една октава надолу , но мутацията от детски глас към узрял женски глас също така е факт. Само дето е по незабележим на слушане от случая с мъжките гласове.
Разбира се има и изключения , някой мъже говорят ,дори пеят като жени (Тенор Алтино нпр.)и жени които на свой ред говорят и пеят в мъжките октави.(Контра Алт напр.)
Гласът е хормони
|
|
|
В Стара Загора има един тенор който разбира от пеене и може да ви раэреши въпроса стига да има време за това Опитайте дано да Ви вземе
|
|
|
Фалцет имат всички и мъжете и жените, важното е да знаят достатъчно, за да го извличат .. Това е всичко!!
Фалцета е определен начин на вибрации на гласните струни, който позволява те да издават най - високите звуци с мноро по малко усилие отколкото това се прави с нормални средства.
Обучените певци могат да контролират прехода от жисоки ноти с пълен глас към тези във фалцет.
Накратко, звукът на гласа във фалцет е по-висок и по-малко мощен от нормалния глас и е по остър и по- малко богат на звучност.
Така че жените също имат фалцет. Този звук е много фин и не би могъл да има онези нюанси ако пее с пълен глас.
При мъжете се чува много дали пеят фалцет защото произвеждайки по ниски звуци в сравнение с жените се усеща много по ясно разликата.
Надявам се да съм бил полезен!!!
|
|
|
Мнението е изтрито от mangiafuoco
|
|
|
Всички отговори дадени досега са по мое мнение неверни или непълни.
Фалцета е възможен при всеки певец, тъй като се извлича от конкретна позиция която гласните струни заемат.
На практика по време на фалцет гласните струни се събират толкова, че да вибрират с половината от естествената си дължина. На практика вокалната струна става половината от онова което е, произвеждайки по-остри и по-високи звуци!
Всъщност, фалцет не се извлича само при високите тонове, спокойно бихте могли да направите такъв и при звуците в центъра.
Нещо друго, един лирико - лежерен тенор би могъл да стигне нотите Mi и Fa (от трета октава) с пълен глас. А един тенор не използва никога фалцет.
Също така мисля, че онова, което често погрешно се счита за фалцет при тенорите всъщност е mezza voce.
Надявам се да съм бил полезен отново.
Приемам и други мнения, различни от моите.
|
|
|
Благодаря много за отговорите. Аз съм mezzo sopran, все още съм студентка и от скоро успях да си изкарам височините, но имам притиснения, че са фалцетни, макар че преподавателите ми казват, че не са ... по принцип малко бия и на контра алт, защото спокойно си пея си от голяма октава, а сега изведнъж започнах да пея си на 3та октава ... и се притиснявам дали не съм олучила неправилна постановка ...
|
|
|
Кой е този човек, как се казва ?
|
|
|
Уважаема MisicLight, СИ на голяма октава се пише на втората линия на басов ключ (оня, койтo прилича на обърнато "С") и е половин тон под най-ниската До струна на виолата, а Си на трета октава - на петата допълнителна линия на виолинов ключ.
Сигурна ли сте, че изпълнявате точно тези тонове? Това е обем четири октави!
СИ от голяма октава е трудно за изпълнение от тенорите (за тях се пише октава по-високо на виолинов ключ), а СИ от трета е в най-високия регистър на флейтата...
|
|
Тема
|
Re: Имат ли фалцет женските гласове
[re: MusicLight]
|
|
Автор |
Zanzare (- hape) |
Публикувано | 07.01.09 10:26 |
|
Каквото и да правиш, гледай да не забиваш надолу, дори и да ти е лесно.
Направи си правилно високия преход и равномерно дишането и си пей репертоара, не се главоблъскай със смяна на техники, че така най-лесно се зкъсва...и внимателно с Реса Колева... много-много не я слушай, че ако разшириш гърлото както на нея и харесва - най-много да станеш една Людмила.. как и беше името от Музикалния театър.
Успех! По постингите ти личи, че си много мотивирана и сигурно ще успееш, момиче!
|
|
|
Пич, не се обърквай, нищо че си виолист!! Момичето има обем от Си на малка до Си на 2 октава(таман 2 октави), толкова пеят тези гласове като нейните. Е долу са топъл въздух, ама и виолистите свирят по подобен начин. И се казва на български Сол, До, Фа ключове, не приказвай на други езици.
|
|
|
Мойто дете, ти пееш си на малка, а не на голяма октава и си на 2а октава. Знам 4е е трудно с елементарната теория, ама какво дса се прави.
|
|
|
Май не аз съм се объркал, нищо че НЕ СЪМ виолист. Колкото до ключовете, и на български и на всякакъв език се казва и какъв е ключът, защото и СОЛ, и ФА, и ДО има разллични ключове по височина. Тези тонове само указват мястото им в петолинието.
Колкото до гласовете: тези, които имат обем до СИ на малка, едва ли могат да се нарекат мецосопрани, а нежели - алти. Този тон се среща в не една и две сопранови партии (Верди "Реквием" например или Бетовен "Миса Солемнис" - даже в хоровата партия...)
|
|
|
Аз не съм определялкакв е гласа. Само казах какво пее детето. А за различните ключове не ми давай съвети, само кажи каде се употребява различен фа и сол? За Дото май само 2 се употребяват и отвреме на време виждам сопранов такъв.
|
|
|
ДО-ключовете са пет - от всяка линия: сопранов, мецосопранов, алтов, теноров и баритонов.
СОЛ-ключовете са три: стар френски, виолинов на II- ра линия и виолинов на III-та линия.
ФА-ключовете са три: баритонов - на III, басов - на IV и контрабасов (баспрофундов) - V на линия.
Всички тези ключове се срещат в стари издания до края на 19-ти включително. Има партитури, които и до ден днешен могат да бъдат намирени само на такива издания.
Старогръцкият и латинският език отдавна не се използват, но кой знае защо се изучават. Вероятно дават по нещо. Повод за размишление...
|
|
|
Виж полифонико,
аз имам известна представа колко са ключовете и как се казват.
Но по порактическата страна и използването им ще ти разкажа нещо от собствената ми практика.
Преди 15 г. трябваше да правя Моцарт - Vesperae, K 339 в една европейска страна. Нямаше нотен материал и трябваще да се изреже от партитурата и да се налепят щимове. Копистът не бе преценил че виолончелите в партитурата са написани на твоят сопранов (до) ключ. И на репетицията в момента в който засвириха виолончелите стана една работа, всички потънахме в земята отр срам. Е те после транспонираха и си направиха нов щим, но злото бе сторено. Хайде използвай си всички твои ключове, а пак ние простите ще ползваме само 4 и те са ни достаъчни.
|
|
|
На какво я обърнахе тая тема... стига, де!
|
|
Тема
|
Re: За женските гласове ...
[re: Zanzare]
|
|
Автор |
gelipoyas (непознат
) |
Публикувано | 12.01.09 16:12 |
|
Тя темата горе се изясни, а ние сега си говорим по тема ключове.
|
|
|
Вие просто потвърждавате това, което се опитах да Ви кажа. Не ми се струва много вероятно точно виолончелите да са били написани на сопранов ключ, но това са подробности. Така или иначе различните ключове са замислени да улесняват като избягват допълнителните линии, но ето че понякога и затрудняват. И с различните езици е така за различните хора...
|
|
|
Абсолютно сигурна съм. При добро желание от твоя страна може да се запознаем и да ме чуеш.
|
|
|
Там е работата, че не е топъл въздух ...
|
|
|
Благодаря много ! В момента работя най-много точно над високия преход. Реса не иска от мен да си разширявам гърлото и работи много внимателно с мен, защото гласа ми е ужасно тежък и мн трудно се вади. Имам и пълно доверие както и на преподавателката ми в Академията.
|
|
|
Бивша инструменталистка съм и много добре знам коя октава коя е. Съжалявам, че изглежда невъзможно, но Си на голяма октава не ми е никакъв проблем ... колкото и невероятно да звучи за някои хора.
|
|
|
Си на 2-ра октава за високия регистър - извинете ме, вероятно е техническа грешка. Не ме интересува колко октави ми е гласа - знам само, че в повечето случаи си бия на алт, но преходите ми са мецо сопранови. От до диез на първа до си на на голяма октава надолу нямам никакъв проблем и там ми е най-лесно да пея. В горния преход изпитвам затруднения, но от фа диез на 2ра на горе ми става супер лесно. Това е.
Редактирано от MusicLight на 15.01.09 14:49.
|
|
|
Госпожице,
не е важно дали можете да изпеете си(sic) на голяма октава, а как го изпявате. Качеството на звука е важно, а не по колко тона се разхождате. Затова и обема ви е този, който включва всички красиви звуци, които издава скъпоценното Ви гърло! Пазете го!
|
|
|
Това ми е съвсем ясно. Точно за това говоря и аз - съжалявам, че не ползвам толкова много думи. Пазя го и точно за това исках да знам какво е мнението на хора, пяли много повече от мен и видяли много повече от мен в пеенето относно фалцета. Това, което ме притиснява са високите тонове. Ниските, слава Богу си ги имам в изобилие.
|
|
|
az iskam mnogo da popitam :) promenq li se jenskiq glas ;) smisal moje li s vremeto da stane po visok i ako moje kak se postiga tova
|
|
|
Интернационале, за промяна се променя, но по-скоро се уплътнява. Обаче ако пееш правилно теоретически няма предел на височините, а практически те ще ти стават все по-добре и по-сигурни.
|
|
|
ПО ПРИНЦИП АКО НА ФА # НА ВТОРА КЪДЕТО Е СОПРАНОВИЯ ПРЕХОД ТИ Е ЛЕСНО И НАГОРЕ ЗНАЧИ ЧЕ ВЕЧЕ СИ МИНАЛА ТЪЙ НАРЕЧЕНИЯ ПРЕХОД И СИ САМО МА ГЛАВОВ РЕГИСТЪР ТОВА ЩЕ РЕЧЕ ЧЕ ВЕЧЕ СИ ИЗКЛЮЧИЛА ГРЪДНИЯ. КАКТО КАЗВАТ ТЕНОРИТЕ СИ ДЖИРОСАЛА . (ПРЕВЪТЯЛА В ВИСОКИЯ РЕГ КАКТО КАЗВО ИЛКА)
МЯНА НИЩО ЛОШО В ВСИЧКО КОЕТО ПИШЕШ ...ПЕЙ И НЕ МИСЛИ МНОГО ГЛЕДАЙ ФРАЗАТА И ЕМОЦИЯТА В ТОВА КАКВОТО ПЕЕШ АКО ИМАШ ЗАТРУДНЕНИЯ С НЯКОЙ ТОН ПОМИСЛИ ПРЕДИ ДА ИЗПЕЕШ ФРАЗАТА КАК ЩЕ ТИЕ УДОБЕН ЗА ПЕЕНЕ И ХАЙ ВЕЧЕ ЛЕК .... НЕ СЕ НАПРЯГАЙ ЕДИН ТОН НЕ ПРАВИ АРИЯТА А ЕДНА АРИЯ НЕ ПРАВИ СПЕКТАКЪЛА.....ВНИМАВАЙ С ДОЛНИЯ ПРВХОД КОЙТО Е МНОГО ИЗРЪЗЕН ПРИ АЛТИТЕ ... ТАМ ТРЯБВА ДА ПЕЕШ БЕЗ ДА НАТИСКАШ МНОГО НЕ НАСИЛВАЙ.... МНОГО ВАЖНО Е ДИШАНЕТО !!!!!! АКО ГЛЕДАМ УЧЕНИЦИТЕ НА РЕСА ТЯ НЕ Е НАЙ ДОБРА В ТОВА .... КАКВА ИНСТРУМЕНТАЛИСКА СИ ? АКО СИ СВИРИЛА НА ДУХОВ ИНСТР. ТРЯБВА ДА ЗНАЕШ ЧЕ ДИШАНЕТО НА ДУХАЧИТЕ Е РАЗЛИЧНО ОТ ТОВА НА ПЕВЦИТЕ В НАЧИНА НА АТАКА НА ТОНА .... НЕ НАСИЛВАЙ ВЪЗДУХА.... УСПЕХ
|
|
|
Много благодаря за съветите. Кларинетистка съм.
|
|
|
Всичко е въпрос на "подпиране".
|
|
|
kakvo zna4i tova
|
|
|
kakvo 6te kajete za pu6eneto i opernoto peene
|
|