Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 02:03 08.07.25 
Компютри и Интернет
   >> Електронни таблици
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема броене...нови  
Автор intermaniq (непознат )
Публикувано23.09.08 19:27



Здр
В колона B:B съм записал различни думи ...., а в колона C:C
датите от 01.01.2008 до края ан годината .
Въпроса ми е : Как да изброя определена дума по зададена дата ?
Примерно : искам да видя колко пъти се среща думата химикал на дата 23.09.2008 .



Тема Re: броене...нови [re: intermaniq]  
Автор alexoff ( (_)] .)
Публикувано23.09.08 20:00



Пробвай с Pivot таблици. Ще ти свърши идеална работа.



Тема Re: броене...нови [re: intermaniq]  
Автор ivanovrg (непознат)
Публикувано23.09.08 21:19



става и с DCOUNTA

http://office.microsoft.com/bg-bg/excel/HP052090501026.aspx?pid=CH062528201026&mode=print



Тема Re: броене...нови [re: intermaniq]  
Автор f(x) ()
Публикувано24.09.08 08:39



Pivot table- ще ти реши проблема не искаш да ми повярваш и това е. Това е една от силните страни на ексела



Тема Re: броене...нови [re: intermaniq]  
Автор nepukis (новак)
Публикувано24.09.08 10:22



Вярно е, че пивот таблицата решава мн. от проблемите, ама въпреки, че казват, че е мн. проста и аз още не мога да се справям с нея,макар, че смятам, че мога да се опрявя с всяка задача в ексела. За пивотката трябва някой да ти покаже кое, как и защо се прави (така съм чувал).
Та на въпроса ти:
клетка Е1 data =>Validation=>Setings=>Allow: избираш List ; Sourse: =$B:$B
клетка F1 data =>Validation=>Setings=>Allow: избираш List ; Sourse: =$C:$C
Така в тея клетки ще ти се появи падащо меню само на съществуващите в колони B и C данни
в клетка D2 =IF((B2=$E$1)*(C2=$F$1);1;0) (казвам клетка D2 защото предполагам, че на първи я ред имаш наименования на колоните)
копираш надоло в колона D
клетка G1 =SUM(D:D) в нея ще имаш нужния резултат

Аз не бих го направил по тоя начин, защото цялата ти колона D ти се запълва.
Щях да го направя с макрос, ама не знам до колко си запознат с него.
Правиш си потрбителска форма с 2 комбобокса и един етикет със следния код:

Dim r As Integer
Dim d As Date

Private Sub ComboBox1_Change()
Call broene
End Sub

Private Sub ComboBox2_Change()
Call broene
End Sub

Private Sub UserForm_Initialize()
r = Selection.SpecialCells(xlCellTypeLastCell).Row
For i = 1 To r
ComboBox1.AddItem Cells(i, 2)
ComboBox2.AddItem Cells(i, 3)
Next
End Sub

Sub broene()
br = 0
For i = 1 To r
d = ComboBox2.Value
If Cells(i, 2) = ComboBox1.Value And Cells(i, 3) = d Then br = br + 1
Next
Label1.Caption = br
End Sub



Тема Re: броене... [re: nepukis]  
Автор intermaniq (непознат )
Публикувано24.09.08 11:04



благодаря ти nepukis !!!
Задачката се полу4и ,но донякъде
избирам си определена дума ,след това дата ,но етикета си показва нула .
защо така .... опитах се да анализирам кода ти и не можах да разбера



Тема Re: броене...нови [re: intermaniq]  
Автор nepukis (новак)
Публикувано24.09.08 12:54



това датите в ексела са кошмарна работа

замени този ред
If Cells(i, 2) = ComboBox1.Value And Cells(i, 3) = d Then br = br + 1

с този
If Cells(i, 2) = ComboBox1.Value And Left(Cells(i, 3), 10) = Left(d, 10) Then br = br + 1
надявам се, че така ще ти се получи. И още нещо първо избирай дата после име защото иначе дава грешка. Не ми се играе да я игнорирам. Ще те объркам още повече.



Тема Re: броене...нови [re: nepukis]  
Автор intermaniq (непознат )
Публикувано24.09.08 14:14



Пак ми дава нула !
Но нищо ще се опитам да открия кое не е вв ред !
Все пак ти благодаря за отзивчивостта ! :)



Тема Re: броене...нови [re: intermaniq]  
Автор alexoff ( (_)] .)
Публикувано24.09.08 17:53



Абе човек, що се занимаваш с глупости не мога да разбера. Хвани първо научи по лесните начини как да си решиш проблема а именно Пивот таблиците, защото ще са ти полезни и в много други ситуации. След това седни да се занимаваш и с макросите, карай стъпка по стъпка, не става така от вратата за краката. Пивотката е идеалното решение на твоята задача, ако не можеш да се оправиш с пивотките, дай един примерен файл все ще ти сглобим една пивотка дето да си я ползваш и после, няма да се занимаваш с код. Не че отричам използването на макроси и аз ги ползвам, по скоро ползвах много, но само в случай в които не мога да се оправя със стандартните инструменти на Ексела. И пак те съветвам - ИЗПОЛЗВАЙ ПИВОТ ТАБЛИЦИ!!!



Тема Re: броене...нови [re: alexoff]  
Автор Nikolaewa ()
Публикувано24.09.08 18:11



ДА СЪЗДАДЕМ ОБОБЩЕНА ТАБЛИЦА, ВЪЗ ОСНОВА НА ДАДЕНАТА (т.е. пивотка)
A B C D E
1 ПРОДАЖБИ
2 № по ред Артикул Количество Цена Стойност
3 1 Обувки 1 24.00 24.00
4 2 Чанта 1 15.00 15.00
5 3 Сак 1 23.00 23.00
6 4 Обувки 2 14.00 28.00
7 5 Обувки 4 17.00 68.00
8 6 Чанта 1 25.00 25.00
9 7 Сак 5 16.00 80.00
10 8 Сак 1 32.00 32.00
11 9 Обувки 2 14.00 28.00
12 10 Обувки 1 12.00 12.00
13 11 Сак 1 25.00 25.00
14 12 Сак 1 16.00 16.00
15 13 Чанта 2 32.00 64.00
16 14 Обувки 1 24.00 24.00
17 15 Сак 1 17.00 17.00

Поставяме активната клетка в ляво от таблицата, на първия ред на Excel, поне през една колона от последната попълнена (в случая например на G1.
От меню Data избираме Pivot Table Report…
Появява се панел, на който личи, че трябва да изпълним четири стъпки. (В горната част пише Step 1 of 4)
Първата стъпка изисква да се избере какъв вид таблица ще бъде основа за обобщаване. Стандартно е избрано (с точка в кръгчето) таблица от Excel.
Към следваща стъпка винаги преминаваме с Next.
Втора стъпка изисква да маркираме по същия начин, както и при сортирането. Тук е допустимо, ако таблицата подлежи на допълване, да се маркират неограничено количество празни редове отдолу на таблицата.
Трета стъпка извежда в дясно на панела бутони с имената на маркираните колони. В централната част на панела има три полета – ROW, COLUMN и DATA, в които трябва да покажем какъв отчет желаем да получим. За да конструираме отчета, трябва да поставим бутон с име на колонка в някои от тези полета. В полетата ROW и COLUMN обикновено поставяме показателите за обобщаване – например Артикул, а в DATA, поставяме името на колоната, чиято информация ще се обобщава. Например, ако поставим в DATA бутона Количество, върху него на новото място се изписва Sum of Количество, или Count of Количество. В първия случай всички стойности по артикули в съответната колона на основната таблица ще се сумират, а във втория – ще се преброят. При необходимост да се смени надписа, трябва да щракнем двукратно върху бутона в полето DATA и в новопоявилия се панел, да изберем това, което ни трябва. На този панел има и бутон Number – с него влизаме в панел Format Cells, за да определим броя знаци след запетайката в обобщения отчет. Потвърждаваме настройките с ОК и натискаме бутона Finish. В резултат се получава следния отчет.
Sum of Количество
Артикул Total
Обувки 11
Сак 10
Чанта 4
Grand Total 25

В долната част на екрана се появява нова лента с инструменти.
Pivot Table Wizard – връща ни в панела на стъпка 3 – възможност да променим отчета
Refresh – след промяна в основната таблица преместваме активната клетка в отчета и с този бутон промените, или допълненията се включват в отчета.

Успех!



Ако не е ясно с примерите, дай мейл.

Редактирано от Nikolaewa на 24.09.08 18:17.




Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.