|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
|
Каква беше ценностната система преди? Питам сериозно.
---
Ще ти отговоря с цитат от книжка.
"Ще те изключат от училище, ще останеш невежа и ще отидеш в затвора!"
А проблем в образованието има. То е част от болно общество и боледува
заедно с него. И ще оздравее заедно с него, дай боже!
Съкращавайте фразите до размера на мисъл. М.Вайсберг
| |
|
Ценностната система на Никола идва от това, че майка му го води за ръчица навсякъде. У нас има ли такава възможност - не.
Не че родителите са създали такъв свят, този свят просто се е развил пред очите на децата, но встрани от родителското бачкаторско ежедневие.
Да, звучи като говорене в трето лице, като обвинение срещу неизвестен извършител - ами такова е.
(*ред.)
Йо маха... йо масо
| |
|
А проблем в образованието има. То е част от болно общество и боледува
заедно с него. И ще оздравее заедно с него, дай боже!
А преди да оздравее, ще извиняваме липсата на грамотност с отсъствие по болест, предполагам. Ще стоим безучастно и ще чакаме. А това, че всеки един от нас може да помогне за оздравяването на системата, вземаш ли го под внимание? А правим ли го?... Не, не го правим! Мрънкаме и хленчим... и чакаме. "Ама защо да правя нещо?" - казваме си ние - " За тази работа има хора, на които им плащат!". Вечно сме на принципа да не се минем. Вечно чакаме някой друг да свърши нещата вместо нас, някой друг да ни оправи. Ще ни оправят, ама по оня начин, ако се сещаш... И това не се отнася само за образованието, отнася се за цялата система - образованието е само брънка от нея...
Никак не харесвам вечно хленчещи и оплакващи се хора, които могат само да стоят и да търсят кусурите на другите. Неспособни да погледнат себе си и да се запитат: "А аз какво правя, какво направих, какво ще направя?"... Всички ние, ако не сме част от решението, сме част от проблема. Оздравяването на обществото започва с моето лично оздравяване, което се случва най-напред вътре в мен. Промените на обществото към по-добро стартират с промяна на всеки един от нас поотделно... Тръгвам от себе си, от моето семейство, от моя дом, от моята улица, от моя квартал, от моя град, от моята държава и чак след това започвам да оправям света... Колко такива човека познаваш? Какво направи ти днес в тази посока?
Редактирано от здpaвeц на 20.04.12 21:19.
| |
|
Аз па се дразня от обобщенията.
Ние не всички правим така
П.П. За да разведря малко обстановката, една скорошна случка.. На вратата на детската градина сложен призив: "Скъпи родители на малките плавници...." и т.н. Еми не издържах и го поправих с червена химикалка
Познай?!? Седя си така един месец
| |
|
Уни, по мое време средното образование беше задължително. В този смисъл неграмотни хора нямаше. Дори и хората от малцинствата четяха и пишеха. Процентно броят на неграмотните в момента е в пъти повече в сравнение с преди. В случая говорим за една по-висока степен на грамотност, за по-висока октава от четенето и писането. Не разполагам със статистически данни, но предполагам, че процентно броят на високообразованите хора не е намалял, напротив. Мисля така, защото по време на криза се раждат най-светлите умове. По този въпрос може много да се говори... В китайския език думата "криза" се състои от два йероглифа. Единият означава опасност, а другият - възможност. Казал го е един голям политик.
| |
|
Аз па се дразня от обобщенията.
Ние не всички правим така
Не знам кое приемаш като обобщение.
И на мен обстановката ми е разведрена, но може би искаш да разведриш някой друг.
. Еми не издържах и го поправих с червена химикалка
Преподавателката в теб е надигнала глас и е направила нужните корекции. Браво!
П.П. Бях пропуснала една буква, не съм правила други промени.
Редактирано от здpaвeц на 20.04.12 21:11.
| |
|
Ще стоим безучастно и ще чакаме.
Тва не е ли обобщение????
| |
|
Да, би могло да се нарече и обобщение, но аз го приемам по-скоро като констатация или поне това вложих.
| |
|
Уни, по мое време средното образование беше задължително
Ами - сега е задължително до 16 години по конституция. И какво? Пък и поогледай се и виж дали връстниците ти роми са грамотни...
И друго - понятието "процент" - дай да го изясним...Щом "Процентно броят на неграмотните в момента е в пъти повече в сравнение с преди" - тогава ПРОСТО НЯМА КАК "процентно броят на високообразованите хора не е намалял, напротив. " питай щерка си за процентите...Според теб българите в момента са или неграмотни, или високообразовани - не оставяш място за златната среда!
| |
Тема
|
Re: Търся обосновка.
[re: пpивeт]
|
|
Автор |
walkman™ (advanced lamer) |
Публикувано | 20.04.12 22:06 |
|
А проблем в образованието има. То е част от болно общество и боледува
заедно с него. И ще оздравее заедно с него, дай боже!
Хм... По-скоро оздравяването на образованието може да положи началото на оздравяването на обществото...
____________
Библия учить нас любить ближнего своего. Кама-сутра объясняет, как это делать.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
|
|
|