Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 09:52 28.09.24 
Музикални
   >> Рок
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | (покажи всички)
Тема Re: ...нови [re: VlOLATOR]  
Автор vogelfrei (island)
Публикувано19.06.07 14:37



В отговор на:

Тогава ни Клептън го е имало, ни великолепните Лу Рийд и Джон Кейл




Клептън се присъединява към Ярдбърдс още през 1963, дори и да не броим участието му в гигантите на белия блус Блусбрейкърс.
Велвет са основани по времето, когато е записван "Rubber Soul".

В отговор на:

Кой се е самоизмислил?




Тъй. Ако тръгнем по линията на влиянията, тогава ще се окаже, че Брунга Палуун е единственият, който може да претендира да е създал нещо оригинално в историята на музиката. Никой не се е самоизмислил. ОБАЧЕ
Обаче има групи и изпълнители, които не просто са изключително известни, влиятелни и пр. Те са добавили някакъв нов елемент към музиката, който след това е бил усвоен от безброй много групи.
Такава група са Yardbirds. Floyd, Velvet, Cream, Can - ето ти примери. Това са групи, които създават нови стилове (алтърнативът на Велвет, блус-рокът на Крийм), които обогатяват цялостно музиката (дисторжънът при Ярдбърдс, дръм'н'бейсът при Кен) и т.н. Не отричам, че Бийтълс са най-влиятелната и важна група за рока, но това е по-скоро резултат на историческа случайност, а не на директни заслуги към рока като музика.

В отговор на:

Ако погледна нещата от гледната точка на вманиачен изследовател, първият осъзнат и идеологически обоснован прогресив-рок албум, според мен, е "Sgt. Pepper`s Lonely Hearts Club Band"!




Не мисля така. Има прогресарски намеци, но те са резултат на естественото израстване на Бийтълс и на музиката в техническо отношение, както и осъзнаването, че рокът може да съществува като нещо различно от рокендрол. Технически погледнато обаче албумът съвсем не е толкова усложнен композиционно, както подобава на един прог-албум. Липсва симфонизъм, липсва инструменталната показност, липсва типичната приповдигнатост и дори помпозност на прогресива. За мен той представлява един експериментален прочит на типичния бийт-звук. Ако търсиш музикантско отношение, то първият The Nice е също 1967 и не отстъпва на Бийтълс. Ако търсиш метафорични лирики, това отстъпление от типичните поп теми тръгва още от Дилън. А какво да кажем за абсолютно неизвестните Silver Apples, които използват аудио осцилатор през същата тази 1967? Така че "прогресирането" при Бийтълс е въпрос на естествена еволюция, а не на съзнателен личен избор.

Иначе за твоите примери съм съгласен, обаче Сосърфула не му е мястото в прога, той е албум на прехода и от него все още прозира наркосюрреалистичната харизма на Барет. Първият изцяло "флойдски" албум на Флойд, тоест първият албум без психеделия, е Atom Heart Mother. Освен това сред основоположниците на класическия прогресив трябва да споменем още два албума от 1970 - едноименния Gentle Giant и третия Soft Machine. Абсолютно представителни.

Редактирано от vogelfrei на 19.06.07 14:38.



Тема Re: ...нови [re: vogelfrei]  
Автор Georid (непознат )
Публикувано20.06.07 13:44



Ха. Ама вие сте се преселили тук




Десетте най-велики рок песни са ето тези:

1. Hells Bells
2. Shoot to Thrill
3. What Do You Do for Money Honey
4. Givin' the Dog a Bone
5. Let Me Put My Love into You
6. Back in Black
7. You Shook Me All Night Long
8. Have a Drink on Me
9. Shake a Leg
10. Rock and Roll Ain't Noise Pollution


Списъкът съвпада с десетте песни от албума Back in Black. Изброени са in order of appearance. Записани са през пролетта на 1980 г. от двама братя от многодетно шотландско семейство, и двамата с основно образование и доказано нисък IQ (по-малкият дори трудно говори), един бивш автомонтьор от Нюкасъл - провинциално простодушен неудачник с каскет, един, дето свири с два пръста на горна струна на баса и един фермер-алкохолик със стъклен поглед и побойнически наклонности.

Тези десет песни въплъщават и изчерпват онова, което се нарича чист рок.

Редактирано от Georid на 20.06.07 13:46.



Тема ...нови [re: vogelfrei]  
Автор VlOLATORМодератор (anathematized)
Публикувано20.06.07 17:35



А в средата на 1944 г., Халипи "Гарибалди"-то и Ханойчо "Гевара"-та, вдъхновени от краткото си пребиваване в челопечките гори, отдадени на партизанското поприще, създават ъндърграунд дуета Саблебуб осел.

Една вечер, след поредния успешен удар срещу челопечката мандра, странно защо наречена "От авангардния ни кашкавал, кой партизанин още не е ял!?", наплюскалите се като биволица с люцерна Халипи и Ханойчо изпаднали в амок, хванали китарите със струни от конски косми и композирали първия и единствен албум на Саблебуб осел.

Кръстили го "Ефрейтор Чушков зад тромпет издува вени, в оркестъра на челопечките ергени". Голям хит сред бойните им другари станала втората песен от него, кръстена "С малко помощ от руските ребята, в кърпа ни е вързан на 9-ти преврата".

За съжаление обаче, цялата шумкарска дружина на Халипи и Ханойчо /и брат му Сайгончо беше там, уви/ бе избита до крак от въоръжен до зъби немски патрул. Това се случи при опит за обир на влакова композиция, превозваща кашкавал и козе сирене за тила на швабите.

Но все пак това остана първият прогресив-рок албум. Окъпан в мляко и кръв.
Десетина години преди Софт Машийн, Дъ Найс, разни там Новобранки и Бийтълси-Мийтълси.



И без значение, че това беше пазено в дълбока тайна до ден днешен /бяхме посветени само аз, бай Киря и Фрипчо/, предлагам да обявим песните в него за десетте най-велики парчета за всички времена. Ето, Гео даде пример, защо точно е необходимо това.

--------------------------------------
дори и сянката ми вече с тебе диша...

Тема Re: ...нови [re: VlOLATOR]  
Автор Coнaтa (д'аморе)
Публикувано20.06.07 18:17



Той не се побоя. Да даде пример. И то - какъв пример.



Like a moth on love's bright light
I will get burned each and every night...


Тема Re: ...нови [re: Georid]  
Автор else (varelse)
Публикувано20.06.07 19:19



Аз значи си падам по мръсния рок, понеже изброеното не ми влиза и в топ 10 000.



Тема Re: ...нови [re: VlOLATOR]  
Автор vogelfrei (island)
Публикувано21.06.07 03:50



Верно е това! Не сте само вие чували за Саблебуб Осел, аз също знам за тях покрай моя приятел Дико Рибока, сигурно го помниш, онзи дето създаде Марилиана и после тръгна да пиянства из Балкана и да пише музика за "Атлас" (Блееедааа куклааа си тииии и т.н.). Веднъж като пихме водка "Флирт" преди концерта му в София, Дико ми разказа надълго и нашироко за Ослите. Доколкото знам, Халипи по това време е ходил с Лили Иванова и я е цанил за бек-вокал в групата, но Ханойчо преценил, че момата е твърде стара, а и твърде податлива на блус, нещо което прогресарят в него не могъл да понесе. Също така е известно, че към двамата е трябвало да се присъедини ОЧ (Онзи Човек, Т--y L--in), но в последния момент МОСАД го извикали на специална мисия, май се казваше "Барбароса" или нещо такова...

Като говорим за хитовете от "Ефрейтор"-а, не можем да подминем третата песен на име "Людмила, Сийка и Дилянка, всяка челопечка - партизанка!". Скоро след издаването си, този хит-сингъл се превърнал в химн на женската организация на БКП-Челопеч "Щурмувайте, млади партизанки, всички мандри, баири, седянки". Песента обаче била забулена в мистерия, тъй като никой не знаел защо главните героини носят именно такива имена и за какво аджеба се пее. Накрая Халипи излезнал пред челопечкия канал "В наше село има сателит, стига рими, че хванах артрит" и заявил, че цялата песен е всъщност реклама на новите LCD монитори на Сони. Една от алтернативните версии гласи, че "Людмила" е всъщност Людмила Живкова, а Сийка и Дилянка са двете й извънбрачни деца. Такива ми ти работи.

В отговор на:

Но все пак това остана първият прогресив-рок албум.




Така е! Ето и някои от доказателствата за това:
- "Ефрейтор"-а е първият албум, в който се наблюдава честа смяна на ритъма. Защо ли? Може би, защото през две минути е трябвало Ослите да изключват инструментите си и да се крият от нацистите, след което забравяли в кой ритъм са почнали парчето;
- в "Ефрейтор"-а Ханойчо и Халипи редовно показват инструменталната си виртуозност. И двамата са заучили половин соло на Мъди Уотърс, което повтарят през целия албум, а към края на албума даже чуваме шестминутно соло на машина за мелене на кашкавал;
- "Ефрейтор"-а налага модата в рока да се използват и други инструменти извън бас, китара и барабани. Освен споменатата машина за мелене на кашкавал, в някои интерлюдии се долавят фини подложки от карабина Уинчестър, които в по-тежките пасажи се омешват с изстрели от танк. Това ни кара да предположим, че "Ефрейтор"-а е и първият метъл албум;
- "Ефрейтор"-а е първият концептуален албум в историята. Всъщност единствените лирики в албума са "Доло нацизъма/ Да живей комунизъма/ Ееее, само БеКаПе!". Това ни кара да предположим, че "Ефрейтор"-а е и първият пънк албум.

Редактирано от vogelfrei на 21.06.07 04:46.



Тема Re: ...нови [re: VlOLATOR]  
АвторGeorid (Нерегистриран)
Публикувано22.06.07 20:13



Добре. Да опитам и по-сериозно.

По хронолигичен ред, десетте най-велики песни в рока, субективно:


Chuck Berry – Johnny B. Goode
Може би тук трябва да сложим Jailhouse Rock на Елвис? Или Lucille на Литъл Ричард? Йок. Johnny B. Goode е един от последните велики рок-енд-роли и първият велик рок. Без Чък Бери, и без онези първични енергии, и без онова соло, и без, ако щете, гипсираното полуклекнало препускане, рок-енд-ролът щеше постепенно и окончателно да добие състава на дизахарид захароза (C12-H22-O11) в шекерените лаборатории на Пол Анка и The Everly Brothers. С Johnny B. Goode рок-енд-ролът не просто прескача трапа. С Johnny B. Goode рок-енд-ролът става рок. И започва живот по същество.

The Beatles – Yesterday
Да наречем Yesterday само “рок песен” ще бъде обидно. Yesterday е музикалната визитка на XX в. Неведома е силата, внушила на един ливърпулски хулиган навярно най-хубавата мелодична линия на столетието. И той я е втъкал в песен. Yesterday е почти толкова красива, колкото и “Две хубави очи”. Конспираторите на реверсивното прослушване твърдят, че пусната отзад напред, Yesterday звучи като пусната отпред назад. Да. Yesterday е съвършена. В нея са кодирани основните симетрии на Вселената.

The Rolling Stones – (I Can’t Get No) Satisfaction
Слагам Satisfaction сред десетте най-велики рок песни, защото няма как да не сложа Satisfaction сред десетте най-велики рок песни. В нея има всичко, което се очаква да ни предложи една непосредствена до мозъка на костите си рок група: певец, който не може да пее, китарист, който не може да свири и барабанист, който ако излезе от правия такт, това ще бъде схванато като обезпокояващ конвулсивен симптом за заболяване на нервната или на опорно-двигателната му система. И какъв е крайният резултат? Велик.
Satisfaction е песен, която не можеш да разглобиш на чаркове. Всичко е едно цяло. И цялото се казва рок. (В опозиция – Dream Theater – където от краен брой чаркове можеш да сглобиш безкраен брой песни. И?). Та така. Satisfaction Е рока.

Jimi Hendrix Experience – Purple Haze
Музика, която извира от пространството, за да го изпълни до краен предел на пренасищане. Пренаситени пари? След всяка песен на Хенрикс вали дъжд. О, дъжд!
Този човек е целунат от Господ. Purple Haze е най-звучното “мляс”, регистрирано в базата-данни на Департамента по регистрация, метрология и анализ на Божиите целувки. И други са целувани от Господ. Но по-тихичко някак, по-деликатно.

King Crimson – 21st Century Schizoid Man
Всички демони накуп – от най-злокобните (рифът) и най-смразяващите (гласът), до най-палавите (брас-чалгаджийското разсвирване).

Jethro Tull – Aqualung
Рокът може да мине и без тази песен. Но не и аз.

Pink Floyd – Wish You Were Here
О, красота! О, красота!

Led Zeppelin – Ten Years Gone
В един Топ 10 на най-най-песните би трябвало да е Stairway to Heaven. Защо тогава Ten Years Gone? Защото, вж. по-горе (О, красота! О, красота!). Според Стивън Хокинг време-пространството е крайно, но без граници. Според Ten Years Gone носталгията е безкрайна, но с граници: 6 минути и 33 секунди безкрайна носталгия. И после още часове, докато си тръгне. А тръгва ли си?

AC/DC – Back in Black (Тоз път без майтап).
Не се знае кога, къде и как е бил измислен рифът. Но знае се кога, къде и как е бил измислен Рифът. Back in Black!

Fish – A Gentleman’s Excuse Me
Какво толкоз й е великото? Рокът може да мине и без тази песен. Но не и аз.
Най-интимното нещо, облечено в мелодия и глас.



Тема Re: ...нови [re: Georid]  
Автор dave (Not Knowing)
Публикувано22.06.07 21:28



Гео


Ей зарад таквизи едни работи няма да си пусна класация...
Щото за разлика от вас не съм меломан, ами съм melon man и от всички неща дето ги изброихте - не мога да мина само без Винъс ин фърс.
Хах - ей я на мойта класация - топ 10
Почва с Винъс и завършва с безплодни препъвания по меломанските урви.
Да де - няма да си признавам сега, че следващите места се борят Быдло и Обыкновенный сексизм на Оргазм Нострадамуса...

Next One Is Real

Тема Re: Топ 10 най-велики песнинови [re: пeтльo]  
Автор Cruiser (ramone)
Публикувано24.06.07 09:35



с топ-ове не се занимавам, освен ако няма в тях перверзни мнения


Но не мога да пропусна да отбележа едно 2 и найсет минутно инструментално парче - Apache на The Shadows. След него китарата в рока не е същата. И ако след прослушването му не ти се поиска да пресегнеш към нея, значи си безнадеждно остарял или по-лошото, значи си музикален критик Всичките 60's легионери - Ленън, Пейдж, Клептън, Бек, Таушенд и т.н. са тръгнали като имитатори на китарата на Хенк Марвин. Простите истини са великите истини



Тема Re: Топ 10 най-велики песнинови [re: Cruiser]  
Автор Bgpunk (черный ворон)
Публикувано24.06.07 19:52



Ах, тези Апачи...







Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.