Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 19:07 21.09.24 
Музикални
   >> Рок
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема Re: IAN ANDERSON plays the orchestral JETHRO в Плонови [re: Seaborn]  
Автор Seaborn (Aeronnen Tull)
Публикувано02.09.07 14:01



Ако имаше начин да започна поста си с дрезгавия глас на рок-флейта, би било чудесно. Само да споделя, че въпреки всички изгъзици с организацията, концертът беше невероятен! Оставям (засега) настрана халето, локвите и всички неуредици, за да благодаря на Ян Андерсън за поредната прекрасна вечер, която изживях заради него!!! Концертът като МУЗИКА не отстъпваше с нищо на този в НДК, мисля че го превъзхождаше. Не мога да напиша нищо оригинално, освен че съм страшно доволен и зареден! Сетлистът беше все едно аз съм го избирал, като се почне от дълго чаканата Thick As A Brick, през любимите миниатюри Cheap Day Return и Wondering Aloud, игривите и прекрасни Mother Goose и Jack In The Green, тежката Sweet Dream и още много и се стигне до величествената и лирична Budapest. Чакам Violator да напише нещо по-поетично, а аз ще си чета със залепената на лицето усмивка. Сигурен съм, че този път ще ме държи много дълго! За да съм изчерпателен трябва да пиша 2 дни, но не мога да не похваля страхотния китарист (тъкмо започваше да ми писва от именити китаристи като John Norum със сола, приличащи на чревна перисталтика), също така всички музиканти и оркестъра. Господина с флейтата го чувствам като семейство! Със сигурност ще има и недоволни... я от гласа, я от озвучаването, но аз лично не съм се чувствал така добре поне от 20 концерта насам!


П.П. Не мога да пропусна да разкажа за Survivor Plovdiv! Изумително дебилна организация от пловдивчани! Преди концерта бяха затворили главния вход на панаирното градче. Хората трябваше да минават през страничен вход, който беше се превърнал в малко езерце, дълбоко към 20см. Единственият начин да се стигне горе-долу сух, беше катерене по оградата, ако някой има снимки да качи, изумително беше!

Фиииииииииииииииииу!



Тема Re: IAN ANDERSON plays the orchestral JETHRO в Плонови [re: Seaborn]  
Автор vogelfrei (26.75)
Публикувано02.09.07 17:20



Почти съвършен концерт, който ми хареса далеч повече от онзи на Джетро преди три години. Хем тогава чисто емоционалният елемент беше много по-силно застъпен при мен. Просто сега не бяхме свидетели на концерт, а на събитие от интимен и приглушен характер. Събитие, което няма как да бъде изпитано, слушайки качествено изсвирено живо изпълнение на Джетро без особени импровизации и при това с много по-рехав сетлист. Вчерашното събитие беше нещо далеч по-авангардно и лично. От всеки жест на този елфически диамант си личеше пълното му отдаване на публиката. Всяка крачка, всеки акорд, всяка дума. Магия. Оттук нататък всяко обяснение е безсмислено. Има хора, които бълват магия със самото си присъствие. За това говорим.

Вулгарно технически, концертът беше на неочаквано високо ниво. Всеки инструмент се чуваше отчетливо, нямаше нищо размазано. Можеше малко по-добра акустика, но можеше и изобщо да няма концерт, така че без излишни претенции. Лека забележка: гласът на Йън е позаглъхнал, но той така или иначе не е бил нещо особено като вокал (а и гласът му е нисък все пак). В началото показа към пулта, че иска да увеличат силата на микрофона, което сякаш оказа положително влияние. В този ред на мисли, много удачен избор на изпълнение за повечето песни - с дълги инструментални пасажи, които скриваха слабите вокали на Йън. За организацията няма какво да кажа, отървах дъжда. Във всеки случай похвално усилие на организаторите, задето намериха сносна зала и се справиха с концерта. Публиката - не особено оживена (изключая моя милост и един субект в черно ;)), но не вярвам някой да е останал с негативно впечатление накрая. Това беше празник едновременно за почитатели на прогресива, фолклора, класическата музика и хеви мятала (заради Sweet Dream най-малкото). :))

Сетлистът също беше изненада. Така както гледам, този сетлист е уникален за цялото турне на Йън, освен ако не го изпълни на следващата дата, където свири самостоятелно. Двете богоугодни решения бяха, разбира се, включването на огромна част от Aqualung и цели десет минутки от абсолютния шедевър "Thick as a Brick". Всъщност сетлистът, който беше показан след концерта не е съвсем коректен, тъй като две от песните бяха аквалънг медлита: Mother Goose беше предшествана от Cheap Day Return, а когато стигнахме до Aqualung, чухме началните акорди на Cross-Eyed Mary. Гениална идея да се въведе с флейта една от малкото песни на Джетро без флейта (и то именно легендарния риф тъ-дъ-тъ-дъ тъъ-дъъ). Аранжиментите на почти всички песни ги направиха неузнаваеми и така им дадоха втори живот. Което беше голямото предимство на този концерт пред Джетро'04. Така например Pavane звучеше като фламенко джаз, а Budapest беше украсена с дълбокия синтетичен звук на Джон О'Хара. Колкото се прекланяш пред тези бисери, толкова се изненадваш от различното им изпълнение. Магия. Поведението на дедо Йън? Напълно адекватно. Освен обичайните лафове и стойки, видяхме как коментира българския фолклор и изговаря безпогрешно имената на музикантите от оркестъра. Е, разбира се, голям недостатък е това, че не чухме колко красиви за българските жени и колко потентни - българските мъже...

Това е. В заключение: Магия.

Редактирано от vogelfrei на 02.09.07 21:28.



Тема Hotter night in Plovdiv!нови [re: Seaborn]  
Автор VlOLATORМодератор (anathematized)
Публикувано03.09.07 12:16



Ех, какъв вълшебен ден изживяхме!

Ако навремето анонсирах концерта на Jethro Tull в София с думите "Hot night in Sofia", заигравайки се с припева на любимата ми "Budapest", сега би трябвало да напиша:

"Hotter night in Plovdiv"!!!

Хем бях седнал през повечето време, а толкова енергия не помня да съм изразходвал на концерт от този тип – със седящи места. Всяко едно парче беше емоционална центрофуга за мен. Излязох от халето изцеден като парцал.

Пловдив е одухотворено място, идеално за концерти. Там и пиенето върви по-добре, дявол да го вземе! В момента, в който всички гледахме чистото небе и ругаехме организаторите, че концертът все пак не е в прекрасния и пренаселен с древни духове Античен театър, както и че тази прекалена предпазливост само ще ни развали удоволствието, се изля такъв як дъжд, че вместо поредното такси пред залата, очкавах да доплува ноевият ковчег.


Няколко човека - първите ентусиасти, изсипали се под спасителната козирка пред залата още преди да започне бурята, успяхме да чуем част от саундчека, както и някакъв гръмовен токов удар, след който всичко утихна за десетина минути. Признавам - в този момент си помислих, че концерт няма да има. Поне бях чул любимата си "Pavane", с това се успокоявах, хъхъхъ.

Очакванията ми бяха огромни, защото, освен че ми е сред най-любимите музиканти, съм го гледал и знам какво представлява дедо Йън. Наясно съм, като как не прави никакви компромиси, когато става въпрос за раздаване, звук и изпълнение...и не на последно място, защото много ме радват симбиози между класическо и рок музициране. За щастие, тези ми очаквания бяха не само оправдани, ами и надминати в пълна степен. Съвършен пърформънс. Едно от най-красивите неща, които съм видял през тази година. А и изобщо.
Този концерт не късаше глави. Не мачкаше, не удряше шамари, както повечето, които сме свикнали да обяваваме за велики събития.
Той галеше душата с изумителната си красота. Топлият звук на класическите инструменти сгряваше и изпълваше до пръскване сърцата на хората. А като се прибави и това, че в този топъл и многопластов звук бяха облечени именно непреходните класики на Jethro Tull, картинката ставаше още по-впечатляваща.

Вече казах - всяка пиеса беше като някаква своеобразна кулминация, но в момента, в който чух първите акорди на историческата "Thick as a brick", литнах в небесата. Честно да си кажа - изобщо не я очаквах, имайки предвид, че не присъства в dvd-то "Orchestral Jethro Tull". А чухме сравнително голяма част - около десетина минути. Точно колкото и разтеглиха класиката "Aqualung". Нея пък я затрупаха с инструментални класически импровизации в началото. Около 5-6 минути. Само леки акценти от мелодията и текста припомняха, какво точно звучи. И тъкмо когато реших че я приключват, бандата си я отпочна отначало и я изсвириха и изпяха /и/ в оригинал.
Друг извънредно силен момент, лично за мен, беше изпълнението на разтапящата, сърцеразтупващата и размекващата коленете "Pavane". Нея, както вече споменах, имах щастието да я чуя два пъти. Един път на саундчека и после - същинското изпълнение – пред публика.
Като изключим присъствието на “Thick as a brick”, сетлистът не беше изненадващ. Повечето хора останаха с впечатление, че е по-разнообразен от този на концерта преди години, но реално не беше така. Тук просто имаше огромни дози заигравки и импровизации, а тогава, през 2004-та, разходката из дебрите на популярните албуми на Jethro Tull беше доста по-всеобхватна.
В случая беше наблегнато на парчета, които търпят оркестрация – застъпени бяха повечко от произведенията на класически автори, които произведения Йън е обезчестил с флейтата и характерния си шеговит и разчупен подход към музиката. Преправената в “порно джаз” пиеса на Моцарт, ведро усмихна цялата зала. Включително и музикантите от оркестъра. Те също искрено се забавляваха на хумористичния поглед на Властелина на флейтата върху великолепния моцартов шедьовър. Лично на мен, единствено “Америка” ми се стори излишна. Не че не харесвам целия чудесен мюзикъл “Уестсайдска история”, но предпочитах вместо тази приятна скоклива частушка, да чуя още някоя Jethro Tull класика. “Cold Wind To Valhalla”, “Wind Up” или “Roots to branches”, да речем.

Йън Андерсън пее така, сякаш разказва омайни древни приказки и реди мистични притчи за феи и горски духове. Толкова симпатично застъпва и провлачва фразите, че прави от дефекта /вече не е млад, има операции на гласните струни/ - ефект. Колкото до свиренето му..., ох! Няма такава игра с инструмента. Едва ли не - на осморка го извива. Извлича от флейтата абсолютно всякакви звуци. От насечено ръмжене и гърлено хриптне, до нежни трели и болезнени стонове. Флейтата принципно е фин и инструмент с чувствителна бленда. Но в ръцете на този чуден човек звукът й може да стане рязък и агресивен. Може да чурулика разчупено, да експлоадира в остри тонални взривове, а може и ефирно да рее тона, подлагайки го върху останалите инструменти, лек като перце.
Легендарният музикант и фронтмен, който е вече на сериозна възраст, изсвирваше всеки тон и с тяло, и поглед. Цялата му същност участваше в магията, която се случваше на сцената. Не се спря на едно място. Обикаляше по сцената постоянно, ръководеше групата и оркестъра. Коронният номер със свиренето на един крак беше най-малкото, което направи. Това вживяване, цялата тази емоция, която разхвърля из залата, на моменти граничеше с някакво свръхестествено състояние на транс. Често се вторачваше в хора от публиката с безумен поглед и се пробваше да ги зашемети с поредния нарочен писък на флейтата. Със сигурност успяваше. Всеки път.

Както и в София преди години, на доста места Йън посвири на онази симпатична дребна акустична китарка, която отново бе озвучена по някакъв невъобразим начин. Очевидно човекът си има озвучители, които си знаят работата и дори в това бетонно хале могат да направят така, че звукът да е на високо ниво. Особено пък в случая, когато имаш екстремни обстоятелства, а на сцената не са както обикновено 3-4 инструмента за озвучаване, а 20-30!
И наистина, останах като гръмнат, когато в паузата дойде саунд инженерът при нас - в публиката и почна да ни пита, дали Едикоиси колкони пред нас звучат добре. :o Дали звукът е твърде силен, дали ниските честоти се чуват добре и прочие. Това никога досега не ми се е случвало. Да мине някой от екипа на бандата и да търси мнението на слушателите за подобни дребни детайли.

Оркестърът на радио “Класик ФМ” се справи със задачата си повече от отлично. Прекрасните млади хора видимо се наслаждаваха на това, което свирят, а ръководителят им – първата цигулка, на моменти дори си куфееше ухилен. Нищо чудно да е фен.
В атракция се превърна една красива флейтистка, която свири соло с Йън Андерсън в “Griminelli's Lament”. При появата на това красиво същество, мъжката част от залата видимо потрепери. Шегата настрана, момичето беше респектирано от великото присъствие до себе си, но въпреки притеснението даде всичко от себе си и двете флейти изсвириха красивото соло като една.

Класическите музикантите бяха умело дирижирани от пианиста на Йън Андерсън. Човекът свиреше от време на време и на акордеон и очевидно е автор на тези разкошни оркестрации, на които се насладихме. Останалите от групата също си свършиха работата перфектно. Симпатичният млад китарист подкрепяше Йън в повечето от солата, басистът яко шредваше от време на време на великолепния си шестструнен инструмент, а барабанистът, за който бях чул някъде, че е син на легендарния фронтмен на Джетро, изглеждаше доста атрактивно и блъскаше с върл ентусиазъм.

Радостно бе, че видях залата пълна. Отпред дори имаше насядали по земята хора. И никой не остана безразличен към спектакъла. И как да останеш спокоен пред това великолепие.
На подобни събития обичам да виждам предимно хора, които знаят защо са там. А в случая беше точно така. Една жена до мен, с която се запознахме докато чакахме, беше помъкнала малкото си дете от Варна с влака, единствено и само за концерта. Респект!!!

Както и се зарекох, бях на първия ред и на моменти с кеф си оглеждах мутрата в бляскавата флейта на Йън Андерсън. Дарявах във всеки един удобен момент с аплодисменти и крясъци този велик човек, музикант и най-вдъхновяващ фрийк, защото той го заслужава!

--------------------------------------
дори и сянката ми вече с тебе диша...

Тема Re: IAN ANDERSON plays the orchestral JETHRO в Плонови [re: Seaborn]  
Автор unforgettable (beatlefan)
Публикувано05.09.07 13:56






And in the end
the love you take
is equal to the love
you make

Редактирано от unforgettable на 05.09.07 14:03.



Тема Re: IAN ANDERSON...нови [re: unforgettable]  
Автор the_alchemist (stoned)
Публикувано05.09.07 15:28



Хахах, мили панаирни огради!

Е, какво пък - поне ще го помните много дълго това влизане на концерт.

Would?

Тема Re: IAN ANDERSON plays the orchestral JETHRO в Плонови [re: Seaborn]  
Автор пeтльo (weirdo)
Публикувано05.09.07 20:56



Гледам, че сте се разписали, така че и аз да кажа две думи за концерта.

Самия концерт беше нещо уникално. Сравнявайки го с миналогодишния на Уайтснейк примерно, където си припявах, подскачах пред сцената и така на татъка, тук през повечето време бях седнал, облегнал се удобно и със затворени очи - опитвайки се да изключа всички останали сетива, и да концентрирам цялото си внимание в слуха. В страхотната музика, оркестъра, флейтата, китарата. На моменти поглеждах, за да видя забавните подмятания от сина на Йън, или от самия "дядо" както му викате(пак сравнение с мин.год., ако Андерсън е дядо, Ковърдейл е направо за гроба).

Разочарован съм от ужасното време, разбира се от залата, в която обикновено показват най-новото от техниката или сладкарската промишленост да речем. Естествено тук никой не е виновен, даже напротив, за три дена успяха да преместят цялото оборудване и организацията за шоуто да иде в Панаира. Освен това имаше и други неуредици, локвата на входа(за мен не е проблем, колко пъти съм прескачал оградите на панаира като малък:) ), това че ни казаха, че не може с коли да влезнем, независимо, че влизаха и най-вече че на входа не ни пуснаха да влезнем двама с един безплатен билет:))

Свикнал съм с българската действителност и това не ме изненада.

Иначе Пловдив беше перфектното място за един такъв концерт, за откривнето на поредния есенен салон на изкуствата(мисля юбилеен десети), и ако наистина времето бе малко по-милостиво и се бяхме събрали всичките 3-4000 на античния театър, щеше да е просто п е р ф е к т н о.




Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.