|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
На Сценика ми му изгоря втора бобона на запалванет
|
|
Автор | Cтoян (Нерегистриран) |
Публикувано | 05.06.06 11:53 |
|
Здравейте,
Карам Рено Сценик 1.6v, бензин, 2001 г. Сега е на около 44000 км е. Когато беше на около 34000 км му изгоря бобина на запалването (преди година и 3 м.). Вчера пак имах щастието да ми се случи същото. Пукат тез бобини като пуканки. Нова бобина е около 90-100 лв. Ремонта ми излезе около 110 лв.
Когато ви се случи туй щастие симптомите са няколко:
1. Разхода ми на градско се повиши до 12 л/100. Нормално е около 8.0 л/100.
2. При подаване на газ се чува пукане в задния заглушител. Може би защото неизгорелите газове в цилиндъра с изгорялата бобина (до)изгарят в заглушителната система.
3. Двигателя работи неравномерно.
4. Оброротомера показва малко по-ниски обороти от обикновено. Може би около 20-40 об/мин по-малко.
5. Понижена мощност.
6. На оборотомера има една сигнална лампа с форма на помпа за бензин. Понякога почва да мига (сравнително рядко. За 1 ден ми се случи 3-4 пъти). След време изгасва сама (30-60 с.), ако не се подава много газ. Обикновено почва да свети ако се подаде повече газ, което аз избягвах да правя.
7. Струва ми се (но не съм много сигурен), че известно време преди този дефект (да речем 1-3 месеца) при ускоряване се чуваше същото онова буботене, но много много по-слабо. Тогава имах чуството, че има някакъв механичен проблем. Сега докато се връщах от сервиза не забелязах да има такова буботене. Също така няколко дена преди проблема колата палеще почти нормално, ама не съвсем. Няколко пъти ми се случи запаля от втория път и да ми загасне колата при потегляне, което не е нормално. С една дума имам чуството, че бобината е почнала да си заминава от известно време и си е показвала рогцата ама симптомите са били едва-едва доловими.
Надявам се да съм полезен на някой с тази информация. Доколкото зная много бензинови Сценици имат този проблем.
И двете ми изгорели бобини са с марката SAGEM. Мисля, че е френска марка. Първия път ми смениха изгорялата бобина с някаква немска, а сега с френска. Не зная марките, защото на опаковката, която ми дадоха в сервиза след като вече бяха я сменили пишеше единствено Mаде ин ...
На ентусиастите сръчковци мога да кажа, че не е чак толкова трудно човек да си я смени сам. Трябва му отверка/ключ тип еврейска звезда и да знае коя е изгорялата бобина. Нормално труда за смяна в сервиз е около 15-20 лв.
Поздрави
Стоян
| |
Тема
|
Re: На Сценика ми му изгоря и ТРЕТАТА бобина
[re: Cтoян]
|
|
Автор |
Cтoян7 (непознат
) |
Публикувано | 14.05.07 10:45 |
|
Здравейте,
Ех тия бобини. Изгоря и третата. На около 54000 км.
| |
Тема
|
Re: На Сценика ми му изгоря и ТРЕТАТА бобина
[re: Cтoян7]
|
|
Автор | Bris (Нерегистриран) |
Публикувано | 15.05.07 22:45 |
|
Дочух отнякъде,чена тоя модел трябва да се сменят свещите на време.Провери в сервизите и каталозите!
| |
Тема
|
Re: На Сценика ми му изгоря втора бобона на запалванет
[re: Cтoян]
|
|
Автор |
sashko_bg (инженер) |
Публикувано | 17.05.07 19:58 |
|
Здравей,
Бобините се сменят винаги по две езависимо че само една е изгоряла, т.е 1-4, 2-3. Не го ли направиш, всичко отива по дяволите
Не е важно какво караш, а как го караш..
| |
Тема
|
Re: На Сценика ми му изгоря втора бобона на запалв
[re: sashko_bg]
|
|
Автор |
Cтoян7 (непознат
) |
Публикувано | 22.05.07 16:59 |
|
Здравей,
Първите две смених в ПроМобил до БАН. Последната в АутоЕспас (или АутоФранце 3000, май) на Вапцаров 47. Уж все мастити сервизи. Нищо не казаха по въпроса. Другия път ще ги питам изрично.
| |
Тема
|
Re: На Сценика ми му изгоря втора бобона на запалв
[re: Cтoян7]
|
|
Автор |
Cтoян7 (непознат
) |
Публикувано | 22.05.07 17:38 |
|
Прочетох туй-онуй в Интернет за тоя проблем. Много общ дефект. Дефектните бобини са на Sagem. След установяването на проблема Sagem пуснали нови бобини със сива горна част вместо старата черна. Имало и други производители (Nippon-Denso). Поне една от моите нови бобини беше немска. Не намерих нещо за замяна на бобините 2 по 2. Само на едно място препоръчваха да се сменя 4-те, но не защото една повредена поврежда другите, а защото сигурно и останалите 3 щели скоро да изгърмят.
| |
Тема
|
Re: На Сценика ми му изгоря втора бобона на запалванет
[re: Cтoян]
|
|
Автор |
sashko_bg (инженер) |
Публикувано | 22.05.07 21:33 |
|
ами избягвай Sagem, не стават, бързо изгарят. А за бобините, както ти казах- 1-4, 2-3, иначе ако сменяваш само едната, другата изгаря бързо, после сменяваш нея, и после другата и тн. Получава се пренатоварване, това е идеята. Успех.
Не е важно какво караш, а как го караш..
| |
Тема
|
Re: На Сценика ми му изгоря втора бобона на запалванет
[re: sashko_bg]
|
|
Автор |
VladoR (любител) |
Публикувано | 23.05.07 08:22 |
|
Това за "наш'та схема 2 по 2" от кои митове и легенди го извади?
То навремето имаше и един подобен мит, че на дизелите подгревните свещи се сменят само комплект, но ...
| |
Тема
|
Re: На Сценика ми му изгоря втора бобона на запалванет
[re: VladoR]
|
|
Автор |
Mravoiad™ () |
Публикувано | 23.05.07 10:05 |
|
...То навремето имаше и един подобен мит, че на дизелите подгревните свещи се сменят само комплект, но ...
Ми този мит беше защото наистина като изгори едната свещ и другите вече са тръгнали и започват да отказват една след друга.
Не съм запознат с бобините на мегана, но предполагам че както колегите по-горе казаха причината за смяна на бобините в комплект е същата.
| |
Тема
|
Re: На Сценика ми му изгоря втора бобона на запалванет
[re: Mravoiad™]
|
|
Автор |
VladoR (любител) |
Публикувано | 23.05.07 12:54 |
|
И аз с проблематиката при Мегана не съм запознат, ама в сервизната документация на една немска марка (с чиято сервизна документация навремето бях запознат) не пише такива смешки за моторите с аналогична на дискутираната тук запалителна система.
А що се касае до дизелите - свещи гоят много по-често заради келяви дюзи, отколкото от старост.
На Клио-то на жена ми откакто сме го взели вече 5-та година никакви грижи с подгревните свещи. А знаеш - кара се поне 6 дни в седмицата. Омегата комби, която взехме от познат - човекът също се кълне, че откато е взел колата преди около 5 години - никакви грижи с подгревни свещи. Общото между двата автомобила е, че моторите им работят като часовник (пу, пу, пу - да не дърпам дявола за опашката). Ама айде стига за дизелите, че отместваме темата.
Поздрави
В.
П.С. Тия бобини на новите мотори на Рено хем са ги направили 'ептен икономично от към материал, хем са ги забили почти на най-топлото място на мотора - ми то отмък си е ясно, че няма да живеят колкото стандартна "старовремска" бобина. Редактирано от VladoR на 23.05.07 12:56.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|