|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
Р19 1.9Д проблем с охлаждането
|
|
Автор | чoвek (Нерегистриран) |
Публикувано | 02.03.07 23:40 |
|
Здравейте, колата за две години издуха две гарнитури и спука една глава. Проблемите доидоха с това че баща ми (колата е негова) я закара в началото на лош майстор и той и разказа играта. Последно я направиха добре (засега). Не ми се говори колко пари даде по нея. Но сега остана един проблем който се прояви за пръв път когато започна да духа първата гарнитура. Температурата се колебае между 80 и 90 градуса. Ако включа принудително вентилатора темп. заспива на 82-83 градуса което ме навежда на мисълта че термостата е годен. Дадохме радиатора за почистване като през това време я карахме с радиатор на Лада Самара. Преди два дни си сложихме нейния радиатор но няма никаква промяна нито с единия нито с другия. Маркучите не са на камък и има парно така че отхвърлям варианта пак да е издухала гарнитура. Колата я имаме от 6 години Преди да започнат тези проблеми направо ковеше темп. на 82 градуса. Ако някой има идея моля да я сподели
| |
Тема
|
Re: Р19 1.9Д проблем с охлаждането
[re: чoвek]
|
|
Автор |
vezarion (непознат
) |
Публикувано | 04.03.07 21:20 |
|
moqt savet e da q prodade6 kolkoto moje po-skoro.predi okolo 3 godini karah sa6toto reno,prosto mi pobelq kosata.slaboto mqsto na tazi kola e glavata na dvigatelq,na moeto reno my svalqha glavata 2 pati.zavariha pyknatinite,tesvaha q na stend pod nalqgane.abe stana kato nova,sled kato q slojiha pak zapo4na da nadyva v ohladitelnata s-ma.abe kakvoto moje da se napravi po dvigatelq se napravi i pak sa6tata rabota.nakraq go prodadoh na bezcenica.kakvoto ikonomisah ot tova 4e karam dizel go dadoh po maistori troino 4e i pove4e.ot togava ne iskam i da 4yq za dizel.samo za informaciq na staro za glava na dvigatelq togava mi iskaha700lv.a za nova1200lv.
| |
Тема
|
Re: Р19 1.9Д проблем с охлаждането
[re: vezarion]
|
|
Автор | Чoвek (Нерегистриран) |
Публикувано | 05.03.07 00:08 |
|
Благодаря за съвета. Аз отдавна съм стигнал до този извод ама не и баща ми. И тъй като не мога да го накарам да я продаде мислех с нещо да му помогна но ... ремонта на колата излезе около 1000лв., не знам дали така се случва ама имам двама приятели с дизели и двамата са заваряли главите. Едната е Астра с двигател Исузу. Просто колите в Бъгария са си старички. Аз затова си карам на бензин.
| |
Тема
|
Re: Р19 1.9Д проблем с охлаждането
[re: vezarion]
|
|
Автор |
VladoR (любител) |
Публикувано | 05.03.07 08:27 |
|
Що говориш глупости? Моят съвет пък е който не разбира от дизел - бензинец, газ ... такива мити работи ...
Дизелът (този включително) има само едно слабо място: не поняся добре прегряване (междувпрочем при бензинов автомобил положението не е по-различно). Пардон - още едноп слабо място - скъпо се плаща грешката да спиш докато избираш колата (пак какато и при бензина). Пък и от карък никой не е застрахован.
От тук следва натрапващият се извод, че дизелът не е за всяка уста лъжица - трябва си поне малко от малко да следиш температурата на таблото и да взимаш мерки предварително, а не като на българина акъла - след после.
Стига толкова общология: колегата твърди, че като включи вентилатора принудително и температурата заспива. Изводът за състоянието на термостата вече го чухме. Само нищо не чухме за състоянието на датчика за включване на вентилатора (оня, дето се намира отстрани на радиатора). Бая хора са намразили дизела заради него!
Естествено след като вече един път колата е била прегрявана гаранция - Франция. Ако големите маркучите към радиатора не надуват (не се втвърдяват прекомерно) при работещ мотор и няма загуба на антифриз колегата може и да мине само с нов датчик.
------------------------------------------------------------------------
На жена ми съм купил Клио с този мотор преди 5 години. Не познавам историята на колата, но откакто Клиото е при нас общо взето се кара поне 6 дни в седмицата в Софийския трафик с поне едно гарантирано преминаване през пиковия трафик на университета вечер (сутрешния час пик леко го финтираме - вече). Чукам на дърво, но до ден днешен проблеми с охлаждането - нула точка нула.
На колегата с началния постинг - успех в отстраняването на мизерията!
Редактирано от VladoR на 05.03.07 08:37.
| |
Тема
|
Re: Р19 1.9Д проблем с охлаждането
[re: VladoR]
|
|
Автор | Чoвek (Нерегистриран) |
Публикувано | 05.03.07 12:36 |
|
Датчика на радиатора включва малко над 90 гр(сто пъти става го сменян вече. Извел съм ЦК ключе до таблото(за принудително включване) и гарантирам че колата не е прегрявана. Темпаратурата се следи постоянно. Иначе колата пали от раз и в най студеното време от аспуха не се вижда да излиза нищо а масло гори съвсем малко.
А за дизелите нямам нищо против даЖе ми харесват, просто в България идват след като са навъртяли доста км и годинки(не говоря за нови коли), а да не казвам колко хубава е нашата нафта . Този проблем дето се пукат главите не е от прегряване(поне не в моя случай) а от многото навъртяни километри и пишман майстори. Ако не им беше толкова скъпа поддръжката и аз бих желал да карам дизел.
| |
Тема
|
Re: Р19 1.9Д проблем с охлаждането
[re: Чoвek]
|
|
Автор |
VladoR (любител) |
Публикувано | 05.03.07 12:48 |
|
Като оставим настрана това, че пробегът и пукането на глави няма много общо (меко казано), нищо не чух за надуване или ненадуване на маркучи.
Не исках да навлизам в детайли, ама пукнатини може да има не само в главата, но и в блока.
Пък и откъде тая сигурност, че колата не е прегрявана - да не сте и първи собственици след магазина?!
Айде и аз да предположа нещо - вече сте шлайфали главата поне веднъж, нали? По български. А производителят е казал, че тази глава не се шлайфа. Подлежи само на ... смяна. Ама тия щото на бай Иван майстора с мазния гащеризон не му минават, ей затова има човеци на твоето мнение.
Стига лаладжийница. Виж маркучите. Ако са меки, нямаш сериозен проблем. Лошото е, че имам подозрение, че няма да са много меки. През ауспуха мизерията (бял/белезникав дим) се вижда чак когато работата започне да става дебела.
| |
Тема
|
Re: Р19 1.9Д проблем с охлаждането
[re: чoвek]
|
|
Автор | чoвek (Нерегистриран) |
Публикувано | 05.03.07 18:55 |
|
Предишните собственици може и да са я прегрявали. Това никой не може да го каже. Въпросът е че, на последния ремонт сменихме главата. А тя не беше шлайфана - това има начин да се разбере. След смяната на главата колата не надува маркучите и не гълта охладителна течност(преди ги надуваше и лапаше вода). Просто имам чувството че някъде има голямо запушване(може и да е по маркучите) и затова не може да се охлажда. Примерно - караш със 120км по магистралата(равен участък) и температурата отива на 90 гр. Преди да започнат проблемите температурата се заковаваше на малко над 80 гр. и само на голям наклон се вдигаше до 90 гр. Няколко пъти я промивахме но няма никакъв ефект.
Това е в общи линии.
| |
Тема
|
Re: Р19 1.9Д проблем с охлаждането
[re: чoвek]
|
|
Автор |
vezarion (непознат
) |
Публикувано | 06.03.07 08:13 |
|
ne go sly6ai tozi,prodavai kolata dokato vse o6te ne e napravila o6te nqkoi problem.i az kato tebe sled parviq remont si vikam 4akai da q pokaram o6te malko,no sled kato pak nady marky4ite,vapreki 4e vsi4ko be6e ok dadoh o6te 500lv.sled koeto, kakto kazah q ''podarih''.ot togava karam benzin i problemite iz4eznaha.a tozi kadeto tolkova ti hvali dizelite mi napravi vpe4atlenie 4e im nameri dosta slabi mesta.az li4no smqtam 4e benzinoviq dvigatel nqma takiva,osven tova da kara6 na gaz ili dizel ot kam cena na gorivo e vse edno,samo4e kato se preebe dizela ti se reve,a pri benzina tova go nqma.
| |
Тема
|
Re: Р19 1.9Д проблем с охлаждането
[re: vezarion]
|
|
Автор |
VladoR (любител) |
Публикувано | 06.03.07 08:21 |
|
Дизел дето да се преебава няма. Има кочияши с дървени глави, дето преебават дизели.
------------------------------------------------
Така като те слушам и си мисля, дали да не взема да я купя колата - така и така ще е подарък - ама той човекът гледам не иска да си я дава.
Редактирано от VladoR на 06.03.07 08:24.
| |
Тема
|
Re: Р19 1.9Д проблем с охлаждането
[re: чoвek]
|
|
Автор |
VladoR (любител) |
Публикувано | 06.03.07 08:23 |
|
А пробвахте ли да върнете температурния датчик от старата глава? Все пак има вариант датчикът да лъже. Това може да се провери с референтен термометър, но съвсем не всеки гаражен майстор го има.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|