|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема
|
Съвети за закупуване на автомобил на старо.
|
|
Автор |
Mravoiad™ () |
Публикувано | 18.05.04 16:43 |
|
Моля пишете тук вашите препоръки и съвети за избор на автомобил на старо.
Съветите за всеки модел ги давайте в отговор на главната тема.
| |
Тема
|
Рено 19
[re: Mravoiad™]
|
|
Автор | eдин (Нерегистриран) |
Публикувано | 18.05.04 17:45 |
|
Спомени от старите ленти, лето 2003.
********************************
Здравейте!
Реших да си купя Рено19, прочетох интересни мнения от тотално отричане до прекалено възхваляване. Мисля, някой беше писал, че важен (но нелогичен) фактор в покупката е 'любовта от пръв поглед'.
Както и да е - по същество:
След бегли обиколки направо ме плени ей такова Рено:
http://mobile.bg/photos/11047589263500393_1.pic
http://www.mobile.bg/cgi-bin/main.cgi?topmenu=2&leftmenu=1&act=11047589263500393&f1=details
Много ви моля, да споделите струва ли си за тази цена и въобще кой модел е най-подходящ, като се има в предвид, че бюджета ми е ~ 4500 лв.
Благодаря ви предварително и се надявам съвсем скоро и аз да се присъиденя към клуб "Рено-България" ;-)
Поздрави,
бивш Опелджия
много хубава кола...карам 2 години същата...с всички екстри... втора фаза, търси произведена след 93 г.... ако ще и слагаш АГУ потърси моноинжекцион и като я купуваш гледай оборотите на ПХ да спят... и си приготви още поне 500 лв. за първоначални ремонти, докато я оправиш... успех:)
Toi shte ti svali pone 300 Lv. moge i poveche. Pazari se i shte vidish. Inache izglegda luskavo. I tva s klimata i el. oborudvaneto e mnogo dobre. Govori s choveka i vish kakvo shte ti predlogi na givo shtot v internet mai malko naduvat cenite. Uspeh
'любовта от пръв поглед' - horata zaradi 'любовта' woini sa wodili, puk ti... Tchowek naistina triabwa da si hareswa kolata, da ia obitcha i da se grizi za neia za da go slusha i tia.
Hubawa kola da... I az mislia tche shte smukne 300lv, a ako poddade moze i 400.
Nameri si tchowek, kojto ima R19, toj shte znae kakwo da i gleda.
Dude, to4no takava kola iskah da si kupia predi 7 mes.(samo 4e 93-94 g.), oba4e niamashe.
Za smetka na tova pak se vlubih v moita 19-ka ot 2 pat, i ne sajeliavam.
Edinstvenoto neshto za koeto sajeliavam e 4e ne ia zakarah na serviz.
Naloji se da posmenia niakoi neshtitza po kolata ... niakoi teparva shte smeniam
(kato benz. pompa naprimer ), oba4e sega si znam 4e si e NOVO.
Kolata, koiato iskash da si kupish kato cialo e BOMBA!!!
Svali kolkoto moje da svalish ot cenata, dai 15-20 lv., zakarai ia na serviz i ako pregleda se okaje zadovolitelen ===> keshirai na 4oveka i zapoviadai v kluba ni.
Fevruaru mesec kupih Renault 19 -1.8s - monoinjection - 90 hp za 4400 s mita i registracia v KAT. Kolata e 93 godina i ima pochti vsichki extri bez kojen salon, klimatik i ABS.(kazvam ti za da precenish za cenata). Karam q s udovolstvie zashtoto mi haresva komforta na vozene, vatreshnia komfort ,extrite, salona. Za tezi nqkolko meseca nqmam oplakvania ot kolata. Na dalag pat e sravnitelno ikonomichna - pod 7/100. Raboti tiho, uskorqva dobre, stabilna na pytq pri visoki skorosti. Spodelqm mnenie bez da favoriziram kolata, zashtoto ne sam tolkova zapalen, a i tova e mnenie na shofior ne na avtomontior zashtoto ne razbiram ot detailite na kolata vapreki che imam izvestni tehnicheski poznania. Sled kato ti haresva i vanshnia vid(na men sashto mi haresva) spored men nqma seriozni prichini da ne si kupish renault 19 (dori da ne e tova ot snimkata). Oshte poveche sled kato shte se prehvarlish ot Opel. Sigurno znaesh che korozionnata ustoichivost na R19 e dosta dobra taka che moga da kaja samo : Uspeh i kasmet pri pokupkata.
P.S Indikaciata renault 19 1800i bi trqbvalo da znachi che dvigatelq e s mnogotochkov injection i e 109 kosnki sili koeto na men lichno mi haresva. No e vazmojno prodavacha da go e obqvil pogreshno, ako ne znachi oshte po-dobre.
Хубава кола,но ми се струва,че тряба да се пазариш яко и смело,както казаха колегите.Все пак,това е 92г-единадесет години и 132хил.км.Значи митото/ДДС/ е около 1000 лв..прави сметка нататък,като го извадиш.Приготви си парите и предложи 4000,като може да "отпуснеш"до 200+.И още нещо,поискай да я пробваш и я прекара през павирана улица поне с 50-60 км/ч. ..да чуеш къде дрънка..и свалй още!Успех!Чакаме те в клуба!
R119 1.8i е с F3P мотор и има щанга между ботушите над двигателя, която не можеш да не видиш. Гледай да не е сваляна.
Успех
Ако обозначението е вярно, то 1800 i е многоточкова инжекция със 109 к.с., а 1800 s е моноинжекция с 89 к.с. - и двете ако са читави вървят доста (казано от собствен опит), като втората е като отвързана, впредвид на което сравнението по цена: 4400лв за 1800s и 4500лв за 1800i не е максимално коректно. Това само за информация. А иначе: умната в избора и успех.
Благодаря на всички ви за изказаните мнения!
Точно тази кола като отидох днес на оглед вече я бяха купили, но аз не се отчайвам и ще продължа да търся нещо подобно.
Иначе ми направи много странно впечатление, че някои Голф-ове (2ки), '88-89 година им искаха същите като за Реното пари, при условие, че единствената екстра на Голф2 беше марката на колата...
Като си наумят хората, че Голфа е супер и край. То си е така, но не може за 15 годишна кола да се уповаваш само на марката...
Както и да е ...
Още веднъж - благодаря ви за компетентните мнения!
И аз ходих преди 3 дни на пазара да помагам на колега за избор на кола, вярно Голфовете си ги има, че и не са евтини.
А да не говорим, че оборудването в купето е геврек, три педала и запалка Бъбрекотрошачки
Та да ви питам по неговия въпрос: Рядко ли се среща R19 1.4 със 75к.с? Има едни 1.4 по 60к.с. - не е ли много слабо? А как е реалния градски разход на R19 1.7/1.8 моноинжекция?
Р19 - 1,7ми харчи на градско около 9-10(толкова си е и по каталог), извънградско дава 6-7.
Мирния атом - във всеки дом!
да не би да е 1.4energy с 80 коня????щото ако е такова и е карбуратор хич не е слабо.А ако е 60кс.......слабичко е.Ако си го караш такова сам на градско е добре ама ако го товариш и искаш да се мериш с другите...
tuka ima postingi za razhod na razni rena vkluchitelno i na 19-ki
http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Cat=168&Board=renault&Number=1939352178&page=7&view=collapsed&sb=5&part
Абе аз му казвам, че като ще е гарга да е рошава, че ако може и да е черна - така че да мижи и да търси 1.8, по-добре и пълната инжекция, ама той нещо се чуди, че по каталожни данни 2л отгоре на градско множко му се виждат.
Ама е млад човек, не е баба - да се тътрузи с 60к.с. моторче
Здрасти,
Доста автокъщи обиколих, докато си купя ( да ти хареса от пръв поглед и цената и колата аз го писах :) моето ренде - точно такова - 1,8 инж.(това не пише на латиница:(( 94г, беше внос на 3 дена, с всички описани екстри - въздушни възгл. , спирачки разни, готини джанти, гуми , централно, ел. всякакво, само няма климатик :( Но си е меко, широко и удобно :) А и се оказа адски икономична. Незнам колко гори ( като се има впредвид, че съм жена :) но като заредя-минавам доста км и забравям кога съм заредила. А тия с раздрънканите голфове - освен за такси - за друго използват ли ги :)) Много си е готино рендето, яко набира ( понякога забравям десният крак на педала - на дълъг път - не усещаш как лети :) и за тая цена - си е супер - с климатика. Моето беше 4000 без мито, без климатик, ама ми хареса :)
Късмет!!!
Кажи кога ще черпиш
По въпроса Голф срещу Рено..
Много от отдавна стой проблема.. няколко факта.
В момента карам Голф 2 , ще минавам на рено 19 :)
Това не умаловажава качествата на голфа, просто първоначалната инвестиция и избор, е доста по различна за еднакви години..
И честно казано мисля че има защо..
Возия вярно дървена.. за голфа.
Ама само да ви питам нещо вие знаете ли как се усеща пътя със 150 на тази возия..?
Аз не искам да плувам и да не знам на кои завой къде ще се наклони колата.
2. Начини на реализация ..
Мога да ви кага хиляди места в които рената имат КОСТРУКТИВНИ недостатъци.
И голфа има но са малко.
4. Ел система... Реното много страда от това.
5. Вървеж.. Безспорно в 1.8 мотори при еднакви коне реното бяга доста повече и ускорява по-добре..
6. Значи при голфа ако нещо се строши по окачването /рядкост/ съм сигурен, че в 90 % от случаите ще карам без последствие за други части..
пр. 1,5 година карам без заден амортисьор /старият амор. се движеше съвсем спокоино БЕЗ никакво усилие на ръка/ = никакви последствия..
7. Лагери вият тракат - никакви последствия САМО лагера.
Жила не съм правил, съмянвам се някои да е правил и съединителя..
Е за сметка на това съм сменял гарнитура на двигателя... което за 1.3 карбуратор с моят стил на каране е нещо нормално :)).. ако може да се каже
8. И все пак ще си купя Рено 19 1.8 - 90 коня.. > 95 година около 5к лв
Щото аналога на това рено Голф 3 90 коня > 95 > = 7 к лв.
Ами за 2к си е 3 години поддръжка на кола в случай че сменяш пототално... чаркуляци.. ама говоря за сериозно сменяне...
Не можем да си кривим душата за чичо немец, ама кат са ни малко парите....
______________
Брей, Рената били с хиляди конструктивни недостатъци.Как още не са се разпилели на съставните си части в движение просто не ми е ясно.И в такъв случай недей пести 2 хиляди и си вземи голфа щото тия пари при тези недостатъци и проблеми за два месеца няма да ти стигнат да го кърпиш това Рено, и после излизаш на червено.
Я като си вземеш 19-ската и я покараш поне година тогава се изказвай компетентно за ходова част, ел.система и прочие.И си я търси запазена.Успех.
Bravos !!!
I az bih se kefila na AUDI 3 , ili VW ot POLO nagore, ama :((((((
Karam si rendeto, kefia se na nego i nemojesh da go sravniavash s Golf-a :))
E hilqdi ne e tochnata mqrka priznawam.
No lichno sym razglabql i remontiral i wigdal kak sa resheni problemi pri VW i Renault..
Za towa go goworq towa...
BTW: za 2,5 godini na golfa sym su smenil izqlo okachwaneto, po prostata prichina che spah kato kupuwah...
I ne sym kazal che shte se razpileqt..
No kolkoto i stranno da ti se wigda, ako bqha na ednakwa cena nqmashe da wodim komentar, problema e che sa s razlichna cena, e az se opitah da dam shto gode obqsnenie na fakta..
I w zakliuchenie.. 1/2 ot woziqta na frenskite koli idwa ot sedalkite..
Spored men e taka :)
ostanaloto e ot okachwaneto
A BTW: bogowete na tehnikata sa Japoncite :)))
Wse si mislq che towa da ocenish dadena kola kolko si zaslugawa se razbira kato q wkarash w serwiza na "profilaktika".
E togaz si lyswa wsichko...
No naj-wajnoto e da stignesh ot t.A do t.B komforta e posle... a nakraq parite.
Ako spresh na wryh Troqnowi wrati s pregrql motor.... stoj si w kolata deto harchi 2 na 100 i struwa 1 k i wytre e pylen luks :)))
Blagodarq za pogelanieto za towa shte tyrsq kola nawyn ne tuk..
Da namq mnogo pobylgarqwaniq ili razni bozi...
W krajna smetka okachwaneto ne bi bilo problem ako sa ni swestni pytishtata ama///
яко искате, моем да поснем за 19-ка и на руски едни материалчета, за как се сервизира и едно сравнение с ДЕУ, ама пак на руски...?
дето се казва: лека и полека!
| |
|
На този етап (и в почти “насипна” форма) са засегнати единствено темите
1. Увод,
2. Общи положения,
3. Двигател и
4. Заключение.
Предстоят (в неопределено бъдеще) темите
1. Ходова част и
2. Оборудване,
както и по-добро структуране и редактиране на първоначалния вариант.
УВОД
При тълкуване на настоящите препръки все пак трябва да се има предвид, че става въпрос за употребяван автомобил, при който неминуемо ще се срещнат едни или други дефекти. Важното е да се прецени реалното състояние на автомобила, оставащия в него ресурс, непосредствено предстоящите ремонти в обем и финансово изражение и в резултат на всичко това - сериозноста на предлаганата цена.
По правило в България в последно време няма нововнесен автомобил на ниска цена, който да не е преживял някакъв удар. Последното нито е фатално, нито е повод за директен отказ на автомобила. На всеки може да се случи да спре в предходния автомобил. Важни са нанесените поражения и качеството на ремонта. Апропо, последното се отнася за всички дефекти,които (както вече споменахме) в една или друга степен непременно ще бъдат открити при употребявания автомобил.
Освен това тези препоръки нямат абслютен характер, а по-скоро относително добра статистическа изчерпателност.
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
Цена
На пъво четене най-ниската цена винаги трябва да бъде сигнал за особено внимание. При избора на употребяван автомобил в много голяма степен важи правилото за златната среда. Със следната уговорка: най-високата цена никога не гарантира най-високото качество. Но най-ниската с почти абсолютна сигурност гарантира най-големите проблеми.
Външен вид
Генерално не означава кой знае какво.! Но показа много за манталитета на стария собственик (особено на последния) и на търговеца. Обръща се внимание за явни несъответствия между офертата и реалността.
Пребоядисване
Най-често не на място остават следи от боя върху гумени/пластмасови детайли в непосредственаблизост до метални части от купето. Става въпрос за случая, когато първите не би трябвало да имат боя върху себе си, а вторите – точно напротив. Или пък се разминава цвета на боята на (съседни) детайли.
Удар
Липсващи или изпчупени пластмасови подкалници най-често подсказват за наличето на някакъв удар. Същото е и при явни неравномерности на луфтовете между калници и капаци, врати и т.н. Или когато автомобилът стои видимо неравномерно като наклон в коя да е от посоките. Послдният случай обаче може да има и съвсем друга предистория, като например нещастен опит за повдигане или сваляне на някой от мостовете.
Пробег
Няма катализаторен автомобил на 150.000 км, чийто катализатор да е в такава напреднала фаза на външна ръжда, че образно казано скоро да може спокойно да се бърка с пръсти в него.
Износването на шофьорска седалка, волан, педал за газта казват много. За целта е обаче е необходимо да се разгледат няколко подобни автомобила с цел придобиване представа за конкретната ситуация, защото например различните дамаски се износват различно за един и същи пробег. При това трябва да се има предвид, че износването за 200.000 км предимно градско и предимно извънградско съвсем не е едно и също. За щастие трябва да отбележим, че това се отнася генерално не само за седалката, но и за мотора като цяло. Но не непременно и за ходовата част.
Широко разпространеното схващане за годишен пробег от поне 10-15.000 км за бензинов и поне 15-20.000 км за дизелов автомобил е колкото точно, толкова и подвеждащо, за да не кажем явно невярно, освен ако не конкретизираме, че по правило не се отнася за малките коли, освен ако не са били фирмени. Нали никой не очаква Поло и Пасат на една и съща възраст да са на сходен пробег. Особено като се има предвид, че Пасатът е бил семейната, а Полото – втората кола в семейството и във ваканциите определено не са били използвани и двата автомобила.
Тук е точното място да изясним, че пробегът и състоянието на авомобила като цяло са две съвсем различни неща, като при това второто в много по-голяма степен кореспондира с остатъчния ресурс на машинката. Нали в крайна сметка си купувате действащ автомобил (като очквате от него да си остане такъв), а не грамота за изминати километри.
Гуми
По книгите има цели галви с примери и тълкувание на износването на гумите. В това изложение темата ще бъде прескочена. Не поради маловажност, а поради факта, че не рядко гумите на продавания автомобил са се оказали върху него непосредствено преди появата му на пазара. И да не стане после като във вица, дето индианците събирали усилено дърва, щото белите хора предрекли сурова зима, а белите хора предрекли апокалиптични студове, щото индианците никога до тогава не били събирали толкова дърва за зимата.
ДВИГАТЕЛ
Колкото иабсурдно да звучи, преди още да сте запалили мотора бръкнете с пръст в ауспуха (като при това държите мокра кърпичка в другата си ръка). В никакъв случай не е нормално върху пръста Ви да остане тънък равномерен слой прясно отработено масло. При дизелов автомобил е нормално да “извадите” сажди, при бензинов инжекцион с катализатор и ламбда контрол е добре, да не “извадите” нищо, освен ръжда (компромисно е по-ралистчно да приемете за “нищо” и минимално количество черни отлагания). При катализатори без ламбда контрол или при липса на катализатор малкото черни отлагания могат да прерстнат в малко повече черни отлагания, но не и образно казано да извадите черен пръст още преди да сте бръкнали в ауспуха.
Проверете за ниво на масло, охладителна и спирачна течност. Недостигът на ниво не е добър знак. Същото се отнася и за маслени следи в охладителната течност, както и при наличието на пяна върху капачката за масло (последното може да бъде и относително безвреден конденз) или при явно наличие на повече от една фаза в маслото. Внимание: черният цвят на маслото сам по себе си не казва абсолютно нищо!
Теч на масло, успял да хване коричка, най-вероятно е стар и безвреден. По-голямо внимание изисква случаят, когато течът е пресен, както и когато моторът е видимо прясно измит.
Преди да запалите мотора е мястото да отбележим, че в идеалния случай ще запалите студен мотор, ще имате възможността да до изчакате да позагрее и ще можете да проследите поведението му на място и в движение.
Запалване: да е безпроблемно (като времетраене на самото запалване и като акустична картина) независимо дали при топъл или студен мотор.
Равномерна работа на мотора във всякакви температурни режими и на всякаквиобороти. Не говорим за твърда или мека работа (особено при дизел), а за равномерна – чист такт като на шевна машина. Без паразитни шумове, неравномерни притрквания и т.н. На това място все пак трябва да сте в състояние да различите лек шум от например разхлабена термоизолационна кора в тунела над ауспуха и сериозен плътен неестествен звук, идващ от двигателя и показващ някаква нередност.
Празен ход.
Добре е да знаете предписаните от производителя обороти за КОНКРЕТНИЯ модел. При това генерално неравномерен празен ход или повишени (спрямопредписаните) обороти на загрял мотор непременно водят до повишен разход на гориво, особено в интензивно градско движение и в много по-малка или дори в никава степен при извънградско движение. Във всеки случай подобен симптом показва назряващ или назрял проблем, който на този етап не може да бъде конкретизиран.
На загрял мотор на място се провежда следния тест.
1. Оборотите на празния ход да са равномерни и да съответстват на предписаните (при липса на оборотомер и практически опит неминуемо забравяме за последното)
2. Плавно форсиране на двигателя от празен ход до високи обороти. Да няма прекъсвания в работата на мотора, изразващи се в притрисане или самоволно префорсиране
3. Същото като точка 2, но при рязко подаване на газ
4. Задържане на педала на газта в такова положение, че да се установят за поне 4-5 секунди обороти, съотвтстващи на поне 60-70% натоварване на мотора и рязко отпускане на педала на газта. Относително бързо трябва да се установи стабилен ход. Опити за изгасване или продължително задържане на високи обороти в такава ситуация са индикация за някаква нередност.
Все още на място е неоходимо да погледнете, какво Ви “казва” ауспухът. При това отново наблюдаваме както поведението при празен ход, така и при изфорсиране на двигателя. Генерално цветовата гама на изгорелите газове се тълкува по следния начин:
1. Черен дим: недоизгоряло гориво
2. Син дим: масло в изгорелите газове
3. Бял дим: конденз или антифриз в изгорелите газове
За съжаление става въпрос не за чисти цветове, а по скоро за (бегли) нюанси на сивия цвят.
При това на загрял мотор и празен ход (в топло време) изгорелите газове не трябва да се виждат въобще (доколкото това изобщо е възможно).
При ФОРСИРАНЕ е допустимо известно количество недоизгоряло гориво (най-вече в първоначалния момент), не би трябвало да е допустимо въобще и наличието на масло, но при употребявания автомобил е нереалистично да се държи 100% на последното, по-реалистично е да изискваме почти никакво масло в подобна ситуация. В противен случай накрая е много вероятно въобще да не си изберете автомобил ... или поне не употребяван.
При съмнения за масло или охлаждаща течност в изгорелите газове ще си имате пак работа подкапака на мотора.
1. масло: кореспондира с повишено налягане на картерните газове. Налага се да проверите зрително, какво излиза през отвора за щеката за маслото при извадена щека в различни режими на работа на мотора. Но за предпочитане от дистанция. Видимо количество картерни газове говори обикновено за сериозно износване на двигателя, но не подсказва всички детайли за обема на предстоящия ремонт.
2. охлаждаща течност: стандартно се проверява за мехурчета в разширителното казанче. Но на загрял мотор е по-лесно (и безопасно) да се провери, дали маркучите към и от радиатора не са се втвърдили прекомерно. Внимание: маркучите все пак са топли. Във всеки случай и двата метода биха показали “издухана” гарнитура и проникване на изгорели газове в охладителната система.
Апропо (защото често кореспондира с “издуханата” гарнитура), прегряването е най-бързият и безотказен начин за нансяне на сериозна щета по мотора след сериозния челен удар. Същото се отнася и до загубата на налягане в маслената система, но за разлика от охладителната, по правило смазочнат система е изключително надеждна (уви не и дуракоустойчива и за съжаление не може а работи без масло).
На това място остава да подкарате автомобила за да се убедите в теглителната сила на двигателя под товар.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Успешното преминавне на подобен “полви” тест на практика прави ненужно допълнителното измерване на компресия и диагностиката в сервиз. Още повече, че компресията краткосрочно подлежи на манипулация с помощта на различни присадки, както и че няма гаранция, че задкомпюърното устройство в сервиза ще изчете/разтълкува правилно данните от тестера (за съжаление все по-често срещан феномен). Уви на това място влизат в конфликт две сами по себе си перфектни, но и взаимо изключващи се поговорки:
1. Ако имаш 1 килограм брашно, дай го на майстор и
2. На вълкът му е цял кожухът, защото сам си върши работата.
Необходимо е обаче дебело да подчертаем, че при отсъствие на достатъчна практика цялата тънкост на твърдението за полевия тест се прехвърля върху думичката “успешно”, защото в крайна сметка не става въпрос за оценка на параметри с възможни еднозначни състояния ДА и НЕ, а за цялата скала от възможности между двете крайности. Във всеки случай подобен подход е най-малкото достатъчно добра база за първоначален подбор.
| |
Тема
|
Re: Съвети за закупуване на автомобил на старо.
[re: Mravoiad™]
|
|
Автор | Mитko (Нерегистриран) |
Публикувано | 21.08.04 19:30 |
|
Само да прибавя-бъдещите купувачи на Рено да бъдат особенно внимателни с автоматичните им скоростни кутии-дават много фабрични дефекти и се чупят лесно.Личен опит.
| |
Тема
|
Laguna
[re: Mravoiad™]
|
|
Автор | SKF (Нерегистриран) |
Публикувано | 02.09.04 10:20 |
|
Привет на всички !
Много полезно инфо има изнесено тук, но исках да попитам нещо по-специфично има ли при Лагуните което трябва да се гледа при покупка на старо ?
Благодаря педварително !
| |
Тема
|
Re: Препоръки: Част 1.
[re: VladoR]
|
|
Автор | tokata (Нерегистриран) |
Публикувано | 08.02.05 16:20 |
|
БРАВО!!!
Типично небългарско поведение - да напишеш нещо в полза на другите !!!
Много добър "туториал", а ако се поразвие още малко, ще стане просто супер!!!
Да се предложи и за издаване в книжен вид.
Ето още малко съвети или поне теми
1. Да се прегледат вратите дали не се провиснали, както и купето. Уплътнения на вратите (онези гумички), дали се отварят всичките прозорци (смешно, ама за този който не е патил).
2. Състоянието на клапаните може да се провери и като се постави една хартийка отзад на ауспуха и се види дали се задържа или пада
3. Да се провери дали ръчната спирачка държи при наклон.
4. Да се измери тока на акумулатора.
5. Да се махнат картоните отзад на багажника и да се види дали праговете не ги е подхванала ръждата :(
| |
Тема
|
Re: Laguna
[re: SKF]
|
|
Автор | mita4eto (Нерегистриран) |
Публикувано | 25.03.05 15:16 |
|
Zaduljitelno vij klimatronika, kakto i oka4vaneto! Tam e specifikata pri lagunite. Skivai tuka www.wizebuyers.co.uk, kakto i www.carsurvey.org
| |
Тема
|
Въпрос за Megane 1,6i '98
[re: Mravoiad™]
|
|
Автор | Mitko (Нерегистриран) |
Публикувано | 13.07.05 14:03 |
|
Oчаквам внос на такъв модел на изгодна цена. Може ли да ме посъветвате в кой сервиз да отида за бърза проверка на общото техническо състояние преди да я купя. Колата има почти всички екстри, включително бордкомпютър, от който вероятно ще могат да се снемат повечето данни, но не знам къде правят подобни услуги...
| |
Тема
|
Съвети за закупуване на автомобил на старо - ABS
[re: Mитko]
|
|
Автор | R19TXE (Нерегистриран) |
Публикувано | 23.08.05 18:40 |
|
Здравейте,
да кажа и аз една особенност за Рено19, специално за по-старите модели (преди 1992), които са с ABS.
ABS e много полезно нещо, но до момента в който се повреди. Оказва се, че на по-старите Рена с монтирали някакъв френски ABS, който е сързан изцяло с хидравликата на автомобила и повредили се - оставаш без спирачки и изобщо сервото ти отива на кино.
Сменя се цялата спирачна система за съжаление. При по-новите модели, ABS си е отделен електронен блок (има и на BOSH) и при повреда в най-лошият случай остваш без ABS, но всичко останало си работи (най вече спирачките).
Така, че гледайте с какъв ABS рено си купувате.
| |
Тема
|
Re: Съвети за закупуване на автомобил на старо - A
[re: R19TXE]
|
|
Автор | muko (Нерегистриран) |
Публикувано | 23.09.05 18:56 |
|
Искам да попитам опитни рено фенове какво им е мнението за Туинго с полуавтоматична кутия типтроник - предлагат ми такова 95 г.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
|
|
|