| 
	
 | 
 
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Рено дизел - какво по-точно? Или пък Пежо 406? 
 | 
 
 |  
| Автор | ПП (Нерегистриран) |  
| Публикувано | 28.11.05 00:12 |  
             |  
           | 
            
           
  Здравейте колеги !
 
 Вече няколко години карам дезилово Рено-19 от второто поколение. Общо взето съм доста доволен, но съм решил да подновя семейния авто парк и се чудя с какво точно ?!
 Иска ми се да е нещо след '98г. и да е по-голяма от 19-ката. То вариантите май са Меган или Лагуна. 
 Аз май по- съм склонен на Лагуната, но не мога да си отговоря на въпроса кой дизелов двигател е по-добър - 2.2, 2.2 тди или 1.9 дти - дци. Може и да е ставало дума за това преди, но трябва да е било доста отдавна - попрегледах доста теми и не намерих много неща.
 Какви са предимствата и недостатъците им? А от гледна точка на поддръжка - как стоят нещата?
 Ще съм благодарен, ако споделите опит и мнения?
 Мисля още и върху варианта Пежо 406 - пак дизел, но не мога да преценя Лагуната какви предимства/недостатъци има в сравнение с Пежо.
 Ще попитам и представители от клуба на Пежо за тяхното мнение.
 Благодаря предварително за всички мнения !!!
 
 Поздрави !
 ПП
  
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: Рено дизел - какво по-точно? Или пък Пежо 406? 
[re: ПП]
 | 
 
 |  
| Автор | 
VladoR (любител) |  
| Публикувано | 29.11.05 13:42 |  
             |  
           | 
            
           
  Това точно 1.9 е доразработка на стария изключително здрав мотор 1.9.
 
 2.2 е чисто нова за рено за времето си разработка, без преки предшественици.
 
 Кой идиот ще развива нов мотор, който да замени с доработка на стария още преди фейслифта на модела? Не че някой ще ти го каже официално, ама тук нещата намирисват ... и то не в полза на 2.2 мотора. Просто ако всичко е точно, то няма икономическа логика.
 
  Редактирано от VladoR на 29.11.05 13:43. 
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: Рено дизел - какво по-точно? Или пък Пежо 406? 
[re: VladoR]
 | 
 
 |  
| Автор | 
Piqndurnik (Pijnal powechko) |  
| Публикувано | 29.11.05 17:32 |  
             |  
           | 
            
           
  Чувал съм, че бил пуснат временно за да компенсирал недостига на мощност от стария 1.9, докато разработят Common-Rail. 
 Ама пак си е съмнително де...
  Наздраве 
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: Рено дизел - какво по-точно? Или пък Пежо 406? 
[re: Piqndurnik]
 | 
 
 |  
| Автор | мичo (Нерегистриран) |  
| Публикувано | 29.11.05 20:30 |  
             |  
           | 
            
           
  И според мен 1.9 ще идва малко мальк за лагуната по новите изисквания за мощност\тежест на купето.
 Иначе имаше едно сравнение в тея германските журнали между лагуна,406,и ситроен ксара (мисля), и лагуната беше на пьрво място.Като плюсовете и бяха ,ниска цена ,ниськ разход ,и комфорт.На пежото куцаше комфорта, а ситроена беше скьп. Но сравняваха бензинови версии и то НОВИ. При втората рька има субективни фактори.А освен това Пежо се славят с дизелите си.Така че 
  
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: Рено дизел - какво по-точно? Или пък Пежо 406? 
[re: VladoR]
 | 
 
 |  
| Автор | ПП (Нерегистриран) |  
| Публикувано | 29.11.05 22:37 |  
             |  
           | 
            
           
  Струва ми се, че съм чувал това мнение. А може и да съм го чел преди време във форума. Ако е било твое - Благодаря ти, че го споделяш пак.
 Като логика - върви. Странно е да се инвестира в нещо и то да не извърви нормалния жизнен цикъл на аналогичен продукт.
 А имаш ли идея този 2.2 има ли някакви по-специфични нужди от към поддръжката? Нещо, което да го прави трудно и скъпо обслужваем?
 Казаха ми, че някакъв демпфер имало, който се сменял на около 100 хил. и операцията била към хилядарка. Чувал ли си за нещо подобно?
  
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: Рено дизел - какво по-точно? Или пък Пежо 406? 
[re: Piqndurnik]
 | 
 
 |  
| Автор | ПП (Нерегистриран) |  
| Публикувано | 29.11.05 22:46 |  
             |  
           | 
            
           
  Като се замисля, не е невъзможно това да е причината. Все пак може да са очаквали, че ще им отнеме повече време за пускането на новото поколение дизелов мотор.
 А има ли монтиран Common Rail на старото купе - това, което е с кръглите халогени и фар с две секции+мигач на едно?
 Или са само 2.2 и 1.9 dti ?
  
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: Рено дизел - какво по-точно? Или пък Пежо 406? 
[re: мичo]
 | 
 
 |  
| Автор | ПП (Нерегистриран) |  
| Публикувано | 29.11.05 22:55 |  
             |  
           | 
            
           
  Това сравнение е доста ценна информация.
 А за дизела на Пежо - много се говори, че е най добрия френски дизел. Но ако изключим новото поколение дизели и направим сравнението за старите турбо дизелови мотори не знам дали нещата са в полза на Пежо. 
 Един познат, който работи за гаранционен сервиз на Пежо до преди 2 години ми каза, че е бил свидетел на отварянето на 2 мотора 2.1 дти едва на около 200 хил. км. , а и двата са били директно за втори ремонт.
 Това малко ме смущава - уж голяма кубатура, доста мощност- 109к.с. пък явно не е понася големи натоварвания.
 Е, може да причината да е само в шофьора, но ...
  
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: Рено дизел - какво по-точно? Или пък Пежо 406? 
[re: ПП]
 | 
 
 |  
| Автор | 
VladoR (любител) |  
| Публикувано | 30.11.05 08:09 |  
             |  
           | 
            
           
  Нямам никаква допълнителна информация. По спомен от колега, който се беше включил в дискусията преди и твърдеше, че е от системата на ПроМобил, съм спомням 2 неща за 2.2-мотора:
 1. Смяна на подгревни свещи = приключение
 2. Имало някаква ремъчна шайба, която не била на шпонка, а на конус с лепило и имало случаи на саморазвиване
 Но това е "преразказ по картинка", т.е. не претендирам за достоверност.
 
  
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: Рено дизел - какво по-точно? Или пък Пежо 406?
[re: ПП]
 | 
 
 |  
| Автор | 
Piqndurnik (Pijnal powechko) |  
| Публикувано | 30.11.05 14:37 |  
             |  
           | 
            
           
  От 1999 г. пускат Laguna 1.9 dCi, 107 к.с. (79 kW),  1870 cm³. Не зная номера на двигателя. С такива параметри има и Laguna II  до 2002 г. включително. Много е възможно двигателя да е и същия.
  Наздраве 
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: Рено дизел - какво по-точно? Или пък Пежо 406? 
[re: VladoR]
 | 
 
 |  
| Автор | ПП (Нерегистриран) |  
| Публикувано | 01.12.05 21:51 |  
             |  
           | 
            
           
  Благодаря за това, което сподели. Никак не е малко.
 Аз също клоня към варианта 1.9 дти, че е с по-ниска цена, а и не е за пренебрегване факта, че за 98 к.с данъка ще е 3-4 пъти по-нисък от този на над 110 к.с. 2.2 турбо мотор.
 10х отново Владо Р!
 
 И без произшествия през предстоящата зима !!!  
  
           
  
             |   |  
  |   
 
 
 |  
 |   
 |