ПОЩАЗатвори
Име:
Парола:
Регистрирай Free

Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 09:16 29.11.14 
Автомобили
   >> Renault
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема Рено Сценик. Проблеми с електрониката  
АвторCтoян (Нерегистриран)
Публикувано07.03.05 13:31



Здравейте.
Имам Рено Сценик. Он няколко дена почна да ми прави проблеми.Колата е нова на 3 1/2 години, 34000 км. Работеше идеално. От известно време на празен ход работи неравномерно. 1, 2 секунди ок, после оборотите паднат, колата се разтресе, след това пак се стабилизитат за 1,2 сек.....Като дам разко газ на празни обороти газ припуква и придърпва. След като набере обороти е добре. Ако е в движение и подам разко газ няма мощност, придърпва, но при по-високи обороти (над 2500) като, че ли се стабилизира. След 2,3 дена така ми светна датчика за проблеми в електрониката (не винаги свети, само по някога. Когато светне и спра мотора и го запаля пак не винаги светва). Забелязах също така ,че този проблем почти го няма при студен двигател. Като загрее работа се влошава. От ден на ден като,че ли става по-лошо. Вчера например като дам газ до ламарина мотора почти не реагира и започва много бавно да ускорява.
Някой имал ли е такъв проблем? Струва ли си да отида в официално сервиз на Рено (ПроМобил)? Някой знае ли добри сервизи за електрониката на Рено?

Предваритено благодаря.
Поздрави
Стоян



Тема Re: Рено Сценик. Проблеми с електроникатанови [re: Cтoян]  
Автор ESPACE (MPV)
Публикувано07.03.05 18:00



На първо четене май си за смяна на свещи.



Тема Re: Рено Сценик. Проблеми с електроникатанови [re: ESPACE]  
Авторjacob (Нерегистриран)
Публикувано08.03.05 09:10



Предполагам че е 1,6 16 клапана. Тогава най вероятно имаш вода около запалителните бобини или някоя от тях е пробила.
Ако мотора ти не е 16 кл. то някой цилиндър прекъсва - може да е прескочил зъб на ангренажа.
Разбира се, че е най добре в Промобил



Тема Re: Рено Сценик. Проблеми с електроникатанови [re: jacob]  
АвторCтoя (Нерегистриран)
Публикувано08.03.05 13:57



Да свешите са за смяна независимо от това дали има и друг проблем. Май първо тях трябва да ги сменя та после ако го има същия проблем да мисля за друго. Говорих с един електричар от Промобил. Той също каза,че най вероятно е избила бобина.

Благодаря ви за съветите. Мисля,че сте нацелили точно проблема.:-)

Знаете ли някой магазин/сервиз от който мога да купя оригинални свещи и/или масло за двигателя (щото ако някой майстор/търговец реши да ме избудалка сигурно ще успее. Не ги разбирам много тия работи.).

Поздрави
Стоян



Тема Re: Рено Сценик. Проблеми с електроникатанови [re: jacob]  
Автор VladoR (любител)
Публикувано09.03.05 08:09



Разбира се, че е най добре в Промобил ... доста категорично изказване ...

Колега,

не знам, от колко време следиш форума, но като кадър на ПроМобил (ако не бъркам) ще ми е много любопитно да изкоментираш следния казус:

диагностицирал съм моторче на празния ход на Клио 1.2 за смяна (автомобилът е на колежка на жена ми), но понеже не мога да бъда 100% сигурен, предлагам да отидем до ПроМобил за диагностика.

Та за диагностиката: едно "задкомпютърно устройство" забоде тестера, пусна теста, изчете резултатите и по смисъл изплю нещо от рода "брато, тоя автомобил работи перфектно, тестерът не отчита никакви грешки; а сега беж на касата ..."

За да ти е по-пълна картинката: Клио-то по това време работеше като трактор Беларус от 60-те години на миналия век. И след смяна на моторчето до ден днешен работи перфектно.

Коментар???



Тема Re: VladoRнови [re: VladoR]  
АвторJacob (Нерегистриран)
Публикувано09.03.05 09:01



Здравей,
Донякъде си познал, отскоро имам връзка с Интернет, следя форума от 1 месец и съм от сферата на Рено, но не от Промобил.
Относно Колегите Ще ти кажа, че колкото пясъчинки има на плажа, то една с една няма еднакви. Клиото за което говориш вероятно е от 93 -94 г, По вероятно е Бош Инжекция, ( рядко се среща 1,2 GM инжекция). Люлеене на празен ход може да означава:
1. Проблемен мотор
2. Ламбда сонда
3. Нарушен вакуум под дросела
4. Много редки други причинители ( например компютър, вода в компютъра и т. нат.)
Задачата на диагностика е да провери всички параметри в цифри ( на тестера излизат зададени от компютъра и поддържани обороти и разликата между тях) и т. нар. състояния или статуси ( пример : Пуснат педал за газта, Пълна газ - а това е информазия която се дава при Бошова инжекщия от моторчето за празен ход. За да поддържа празен ход ти трябва да имаш състояние " Пуснат педал за газта" за да знае комщютъра да управлява празния ход.
Вярвам, че има хора, колеги които разбират и знаят много. Но също вярвам, че най добре могат да помогнат фирмените сервизи заради информацията и практиката която се трупа. Разбира се, че всичко зависи от "задкомпютърното Устройство". В Промобил има няколко такива, а аз се справям сам и помощ - отнигде!
При интерес пиши нещо и за твоята практика




Тема Re: VladoRнови [re: Jacob]  
Автор VladoR (любител)
Публикувано09.03.05 10:13



Занимавал съм се професионално с автомобилна диагностика до към края на 1999-та година. Но не с Рено, а с една дуга европейска марка, дето до към 94-та година залага предимно на прадядото на инжекциона "механичен инжекцион Бош". Работата ми беше безкрайно интересна, но напуснах, защото не смятм, че безболезнено може да съществува система с няколко тесни места от организационен характер (които междувпрочем от разговори с бивши колеги до днешна дата не са се променили на милиметър), а и никак не обичам да плащам за чуждо безхаберие. Пък и освен технческото имам и висше икономическо образование, което успешно (и с цената на много по-малко нерви) ме храни към момента.

Всичко, което знам за инжекционите от поколението на дискутираните във форума модели, съм го научил от човъркане по автомобили (мои, на приятели, познати и т.н.) и от литература. Но основните принципи са почти непроменени още от карбураторово време, само изпълнителните устройстава са по-различни. И като знаеш общата логика, пъзелът не е толкова трудно да се подреди.

Но наистина си има немалко мизерии, които относително лесно се налучкват, но на 100% могат де се хванат само с диагностичната техника на специализираните сервизи. От собствен опит обаче твърдя, че там подборът на кадри е малко едно към гьотере, пък и с трици маймуни не се хранят. Това със сигурност го твърдя за сервизите на 2 немски и една френска марка (за френската сам се сещай коя е).

Та в тази връзка сега автомобилите са ми само хоби. Поддържам редовно цифром и словом 5 автомобила на най-близкото ми семейно обкръжение (в това число 3 Рена и 2 VW-та) и за бъзик (краста и т.н.) от време на време и някой и друг автомобил на познат или приятел.

А за Клио-то от предходния ми постинг - позна - 1.2 моноинжекция Бош.

За качеството на кадрите в ПроМобил: прав си, че мърша има във всяко стадо, само дето като чета отзивите на този форум (+ собствения ми опит по въпроса) ... и по-малко стигам до заключението, че ако някой ден се случи нещо на моя автомобил, което не мога точно да диагностицирам, може би ще ми бъде по евтино да сменя по-ред от най-евтинот към най-скъпото трите най-вероятни причнителя, отколкото да ходя на "диагностика" ... и пак да ме "налучкат" от 3-ти опит.

С цялото ми уважение, но да се твърди, че едина двигател, който ОЧЕВАДНО не работи като хората, работи перфектно, САМО ЗАЩОТО ТЕСТЕРЪТ видиш ли не открил грешка, за мен говори единствено, че на "задкомпютърното устройство" не са му ясни още началните буквички на азбуката. А в тази връзка нали си чувал, че рибата се вмирисва от към главата?

Това е собствено мнение, с което не ангажирам никого в този форум.

Поздрави

В.

Редактирано от VladoR на 09.03.05 10:16.



Тема Re: VladoRнови [re: VladoR]  
АвторJacob (Нерегистриран)
Публикувано09.03.05 13:42



Здравей VladoR,
Ако имаш проблеми или се интересуваш нещо може да ми се обадиш. Ако мога ще помогна.
Остани със здраве.




Тема Re: VladoRнови [re: Jacob]  
Автор VladoR (любител)
Публикувано09.03.05 15:17



Благодаря,

надявам се да не се наложи, но човек никога не знае. Може някой ден да се възползвам от предложението ти. Пък и мненията, които споделяш в клуба по същество, са си чиста проба специализирана информация.

Хмммм ... дали пък да не се възползвам още сега от предложението ти: имаш ли идея, защо 2.2 литровия дизел, който се вгражда за първи път в Лагуна изчезва от сцената още преди края на производството на Лагуна 1 (за да се замени от усъвършенствана версия на стария познайник 1.9? На мен ми прилича 2.2 дизелът да е някаква грешка в еволюциата, ама каква???

Не питам само от чисто любопитство - брат ми вече много сериозно си е навил на пръста да си взима Лагуна. До тук се е спрял на 8-клапановия двулитров мотор, аз съм го "ограничил" да е с МАР-сензор, а не с измерител на въздуха (това автоматично го стрелна да търси кола след 96-та год и от финансова гледна точка му охлади мераците предното лято, но сега вече операцията е напълно възможна). От друга страна на пазара разликата между автомобил с бензинов мотор 2.0 литра 8 клапана и 2.2-литровия дизел е меко казано символична. Имам поглед върху дизелите на рено 1.6 и 1.9. Но за 2.2 какво ще кажеш - да няма някаква уловка?

Предварителни благодарности

В.



Тема Re: VladoRнови [re: VladoR]  
АвторJacob (Нерегистриран)
Публикувано09.03.05 17:03



Здравей Братле,

С еволюцията на 2,2 дизел имаш грешка. Моторът 2,2 е с турбо и без турбо , с Евро 1 и Евро 2 (96) . След Лагуна 1, моторът се сложи на Еспас 3 и Авантайм ( 6000) коли произведени. След 2000 г. същия мотор го направиха DCI. На новия Трафик вече пак е 2,2 , но направиха огромни изменения.
Моторът няма проблеми, за съжаление е труден за ремонт, за измерване на компресия, за смяна на погр. свещи и т. нат. Проблем има и със смяната на ангр. к-т.
Лагуна 2, бензин са 2 вида:
Волво мотор 140 коня 16 кл.
Рено мотор 115 коня 8 клапана
Волвото е страхотно, със скъп ангренаж 400 лв.
Рено мотора е добър, нямат сериозни проблеми ангренажа е 100 лв.
Засега това е. Забравих да ти кажа: Рено с разходомер няма( изключение на 1,9 дизел) и някои от новите мотори.
Като изберете, пиши за проблемите им.
Не Избирай кола 94- 95 г.
Успех



Тема Re: VladoRнови [re: Jacob]  
Автор VladoR (любител)
Публикувано09.03.05 17:26



За дизела 2.2: Знам, че е атмосферен и турбо. Като стар автомобил при равни други условия бих предпочел атмосферния вариант. За приложението му иначе той и на Сафран е монтиран, но ме притеснява това, че изведнъж изчезва от Ладуна 1, за да се появи на негово място "местна подобрена порода" на стария дизел. Кой производител ще влага куп пари в разработката на нов мотор, за да се върне 5 години по-късно към нещо доста по-старо? А че е сложен и на Еспас 3 - ами не е нелогично, като имаш предвид, че спира производството на 2.1 дизела.

За бензина 2.0 8 клапана (Ф-мотора на Рено): това за измерителя на въздух съм го гледал в AutoData. Ако ми остане време, може довечера да копна нещо от къщи и утре да го постна. Според AutoData-та Лагуна 1 се произвежда през целия период с измерител на въздух, а по спомен след 96 или 97 ПАРАЛЕЛНО И С МАР-сензор. Капак обаче съм отварял само на Лагуна 1 с 1.8 моноинжекция, затова не мога да споря "от собствен опит".

Та за годината вече сме единодушни, че ще е от 96-та натам и че ако е 2-литровия мотор, то това ще е 8-клапановия. Да се оглеждам ли изобщо за дизела 2.2 (по-скоро атмосферния) или според теб това няма да е добро решение?

Като изберете, пиши за проблемите им. ... като избирам, предпочитам после да няма проблеми и в тази връзка не взимам първото срещнато, нито пък непременно най-евтиното. Сега карам 21-ца 1.7 мултипойнт 92-год и за вече повече от 3 години и над 30.000 км имам сменени 2 лагера, 1 кормилен накрайник и моторче за празен ход (с моторчето си беше почти лигавщина от моя страна, но предпочитам всичко да работи перфектно). Консумативи и ауспух (то и той си е жив консуматив) не слагам изобщо в сметката.

Хайде стига толкова за сега.

Поздрави

В.

Редактирано от VladoR на 09.03.05 17:32.



Тема Re: VladoRнови [re: VladoR]  
АвторJacob (Нерегистриран)
Публикувано10.03.05 09:14



2,2 дизел е много добра инвестиция според мен. Единствено трудно ( но го направи) , се измерва компресия. После не би трябвало да имаш проблеми. Проблема е при смена на ангренажа има тънкости в обтягащите ролки и ако не се стегне здраво! много здраво и без лепило се саморазвиват шайбите на кол. вал.. Реален разход 6-6,5 нафта
2.0 бензин е добре, не го препоръчвам при желание за газ. Върви добре. Разход градско от 10- 13 бензин
1,8 е моноинжекция и е добре при монтаж на газово.
96- та година пускат модификации :
1,8 пълна инжекция - на външен вид като 2,0 , но няма делко - с датчик на Хол за секвенциално пръскане вместо дистриб. капачка и пускат и 2,0 пак с датчик на Хол
Относно онова изречение, извинявай , не го формулирах добре. Проблеми, за които може да си отваряш очите са:
1. Колата ти я предлагат с 1 ключ: Изработката на втори ще ти струва около 350 - 400 лв. Така , че търси кола с 2 ключа. Имат вграде имобилайзер.
2. ABS- При 10 опита за рязко спиране и сработване на ABS- са се оказва, че ти светва лампата на таблото и повече не работи до гасене на колата и повторно палене. Оказва се че трябва да смениш преден ляв или десен датчик и той струва 300 лв. Има и решение разбира се, но не като ориг.
3. При работа на климатроника на макс. скорост на вентилатора ти изписва сервиз и спира да работи. Проблем:
Нагоряла инсталация до вентилатора, буксата му
Проблем във вентилатора (600 лв.)
Та това е общо взето
В момента ако аз избирам бих взел Лагуна между 96-2000 г. , по добре дизел
4. Проблеми с вертикалните щанги и тампон на амортисьора 140 лв/бр
Провери за удар в рамата и дали еър бега и пиропатроните са фунционални
Успех!





Тема Re: Рено Сценик. Проблеми с електроникатанови [re: Cтoян]  
Авторansho (Нерегистриран)
Публикувано24.06.05 21:26



имам абсолютно същият проблем какво се оказа при теб и в кой сервиз го оправи.



Тема Re: Рено Сценик. Проблеми с електроникатанови [re: ansho]  
АвторCтoян (Нерегистриран)
Публикувано27.06.05 16:07



Здравейте,
Оказа се един често срещан проблем на този двигател. Една от бобинете беше изгоряла (те са 4, по една на цилиндър). Нова струва 96-100 лв. Не си спомням колко ми взеха за труд. Май 40-50 лв. (ама да не ви излъжа), но това включва и смяна на свещи, масло, маслен и въздушен филтър. Сервиза е на ПроМобил (в София),този до БАН (има и втори някъде на Искърско шосе). Моето лично впечатление от този сервиз е противоречиво (досега не съм ходил там или където и да е. Имам колата от скоро.). Приемчика веднага разбра, че работят 3 цилиндъра. Даже не ми таксува бобината въпреки,че гаранцията ми не важи за България а само за европейския съюз. До тук добре. От друга страна като попитах дамата на рецепцията за цените тя ми отговаряше с не зная точно или споменаваше цени, които после се оказаха по-ниски от платените. Таксуваха ми и 5 литра масло (не ми върнаха остатъка), а по спецификация двигателя е с 4 литра.
Ако сте техничар може и сам да резберете дали е от бобините(така си мисля де, може и да греша). Просто ги изключвате една по една и наблюдавате двигателя.Лошото е ,че кабела за бобините се отвива с един по-специален ключ (май еврейска звезда му викат). На моята бобина ясно се виждаше,че е избила. Външния изолатор беше с пукнатини на 2 места, по които имаше нагар. Не съм сигурен,че винаги има подобни външни белези. Бъдете внимателен обаче и вземете предвид, че изгоряла бобина не значи НАПЪЛНО изгоряла т.е. може би си има искра,но слаба. В моя случай при обороти над 3500-4000 не забелязвах някакъв проблем. Само при ниски обороти.
Ако успеете да направите горното сам няма да е трудно да си я смените сам и да спестите парите за труд. Мисля,че няма проблем да си купите само бобина (е ако сте сигурен,че това е повредата).
Имам колата от 6-7 месеца. Други проблеми не съм имал. Много си я харесвам. Тиха е, вози меко,климатика работи добре, икономична е за класа си (8.3 на градско в София. Толкова ми показва на компютъра), комфортна е. Двигателя е малко тромав до към 3000 оборота, но това не ми пречи. После се "отпушва" и е като фурия...:-)

Успех. Простете,че ви отговорих със закъснение. Не влизам много често в този форум.

Стоян



Тема Re: Рено Сценик. Проблеми с електроникатанови [re: Cтoян]  
АвторMBA (Нерегистриран)
Публикувано28.06.05 14:15



Колега,

имам две дребни забележки към твоя постинг, защото и аз возя Сценик 1.6 16V 2001-а...

Първо, за маслото: ако ти го напълнят до ниво МАКС, побира около 5 литра (не 4 както казваш).
Второ, за безшумността: Аз се качих от Вектра 2.0 на това чудо (имам го от около 2 месеца) и трябва да ти кажа още не съм му свикнал с бръмченето. Колата е много хубава, има много място, икономична е, ама като дигна 130-140 не си чувам вече музиката... Ти на т'ва безшумност ли му викаш





Тема Re: Рено Сценик. Проблеми с електроникатанови [re: MBA]  
АвторCтoян (Нерегистриран)
Публикувано28.06.05 16:44



Здравей,
Карам Реното само в града. До 130-140 не съм я пробвал много. Само малко, като я докарвах от Франция, но там не се силех много за да не ме глобяват (и въпреки това гадните сърби ме глобиха). Преди това съм карал само 4 тактов Вартбург,та затова сега сигурно ми се струва,че Реното пее . Случва ми се да карам най-много със 100 по Цариградско (в София). Според мен при тази скорост най-големия шум идва от гумите или по-скоро от асфалта. Като карам по някой участъци с гладък асфалт шума значително намалява. Всъщност като се позамисля и вентилатора създава не малко шум. А има и едни малки кръгли високоговорители (малко по-големи от един железен лев) под огледалото на предното стъкло. Тъ също брумчат и понякога ме дразнят. Не ги знам за какво са. Едва ли са за радиото.
Това за маслото не го знаех. Просто в ръководството пише 4 литра. Но е вярно, че в ПроМобил ми напълниха двигателя с масло до МАХ, та и мъничко отгоре. Да ме прощават от там, че съм бил несправедлив към тях.

Поздрави
Стоян



Тема Re: Рено Сценик. Проблеми с електроникатанови [re: Cтoян]  
АвторMBA (Нерегистриран)
Публикувано28.06.05 17:40



На мен шефа ми е французин - скъса се да ми ги хвали тия Сеници, и нали знаеш: началник е да го е..ш, трябва да се уважава!
Но, като цяло съм доволен от колата - като карам с 50/60 градско мотора не се чува изобщо!
Аз разхода го докарвам до 7.9л градско (но не в София) а по магистрала стигам и до 6.7л, климатика не забелязвам да оказва никакво (видимо) влияние върху разхода, а и на мощността на съм забелязал да се отразява.
Само, четох по разни руски форуми, че имат проблеми с ходовата част по техните пътища - много бързо се разбива...





Тема Re: Рено Сценик. Проблеми с електроникатанови [re: Cтoян]  
Авторaaa (Нерегистриран)
Публикувано07.07.05 18:55



много благодаря проверих бобините едната беше действително спукана изцяло веднага я смених , но проблема си остана карах я на майстор и той ми каза, че е от моторчето за ниски обороти поизчисти го и сега работи добре , но ще трябва да купувам моторче.



Тема И моят ред дойде ...нови [re: Cтoян]  
АвторMBA (Нерегистриран)
Публикувано04.11.05 10:57



И моят ред дойде да сменям бобина на свещите...
Преди два дена внезапно се появиха и при мене същите проблеми - загуба на мощност, тресене на място и ускоряване като току що обязден мустанг.
Спомняйки си за този постинг и проверявайки как стоят нещата в немските и английски форуми на Рено-Сценик се оказа, че проблема с тези бобини е слабото място Сценици-те. През година-две по някоя бобина си отива (те са общо 4 - по 1 за цилиндър). Дори сервизите на Рено в западна Европа поемат 50% от разходите при замяна на 4-те бобини (за коли до 3 години мисля).
Не е никак трудно обаче да си смениш бобината собственоръчно - тя се намира там където обикновено са свещите на нормалните автомобили :) и е захваната само с един болт (както каза колегата по-горе тип "еврейска звезда" х30). Откача се само куплунга на конкретната бобина, развиваш, сменяш, завиваш и газ...
Обече диагностицирането е по-трудно, в моят случай проблемната бобината не беше видимо избила и единственият "видим" белег беше, че миришеше на изгорял бакелит (колегите "жичкаджии" знаят за какво иде реч), но по принцип в такъв случай се препоръчва верижна смяна отляво надясно до отцелване на проблематичната..
Цената на нова такава е около 50-55Евро.




Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2014 Dir.bg Всички права запазени.