Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 20:03 17.07.25 
Автомобили
   >> Renault
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема Рено клионови  
Автор KR-16V (Бесния)
Публикувано31.01.05 12:47



Здравейте, искам да питам няколко въпросчета за Клиото, нещо съм си наумил да взема такава за градско ползване, та въпросите са ми следните:
1. Какви са отзивите за моторите-кой пасва най добре на колата, не ми трябва бегачка. Ако някой знае разходите които дават да не си трае :)
2. Какви проблеми мога да срещна при тези колици-окачване, ламарини, мотор?
3. Скъпа ли е потдръжката.
Колата ще гледам да е след 93 до 95г. че и париците нестигат.
Ако има още нещо дето не съм споменал, а е важно казвайте.
Поздрави!


Няма значение дали караш бавно, важното е да не спираш.


Тема Re: Рено клионови [re: KR-16V]  
Автор VladoR (любител)
Публикувано31.01.05 13:36



Поразрови малко назад из темите, има доста неща написани.

Жена ми кара 1.9 дизел (атмосферен, то в това Клио турбо така и така няма).

Моторът е повече от надежден (за това време дори подгревна свещ не е горяла). Разход от 5.8 до 7.2 (лято-зима), като жена ми работи в абсолютния център на София и особено вечер поне половината и време за път всъщност е време за престой в задръстване.

След 2 години и половина експлоатация в София мога да твърдя, че същото се отнася и до ходовата част (сменен един тампон на стабилизираща щанга: тампонът струва 6.40 и като за първи път на улицата се сменя за 2 часа с рязане на стария с ножовка и с много "... майката ...".

Ние имахме лошия късмет да попаднем на един перфектно маскиран гнилоч (изключително странно - не нещо друго, а основата, на която се хващат 2-те лапи на задния мост, вероятно колата е наводнявана и е задържала вода, кал, пясък ...). Срещу около 600 лв към днешна дата смятам, че поне за следващите 5 години съм забравил за проблема.

Имай предвид, че 1.9 мотор за гражданската отговорност влиза във втората ценова група и ножицата все повече ще се разтваря. Ако можеш да "преглътнеш" този факт, твърдо те съветвам да ТЪРСИШ дизел, дали ще намериш читав, това вече е друг въпрос, но пък бензин се предлага под път и над път.

В крайна сметка всичко е въпрос на калкулация. Точно както калкулацията, която си правиш, за да разбереш, дали си струва да монтираш газова уредба или не.

Ако ще се ориентираш към бензин гледай в "златната среда". Колкото и да си правиш сметка, че не ти трябва бегачка ... 1.2 за мен лично е малко слабичкo за това купе (с което не искам да засягам никого от колегите във форума!).

Успех в избора



P.S. Ако не се лъжа, ти си "стар" Голф-аджия, та за теб ли е Клио-то или за жената?

Редактирано от VladoR на 31.01.05 13:40.



Тема Re: Рено клионови [re: VladoR]  
Автор KR-16V (Бесния)
Публикувано31.01.05 14:00



Това дето си ми го написал го четох в една друга тема пак твоя.
Търсачката на дира е "супер" и немога да влезна в архива.
Мерси все пак за отговора ти, мисля да взема обаче бензинова кола оглеждах 1,2-1,4 Energie, ако ме светнеш ква е разликата между обикновенна и energie грешка няма да има. Дизел не ми се ще много защото много трудно ще намеря подходящ пък и парите там са повече, а като имаме впредид и дизела колко скочи
Прав си че съм стар голфаджия, ама сега карам едно ауди което ми пие 17л./100 в града и затова си търся някаква малка колица да си литкам из града.
Рових тук там да вида какъв разход дават тея клиота ама те са все заводски данни, а на тех вера им немам., затова и питам тука ако някой има впечатления.


Няма значение дали караш бавно, важното е да не спираш.


Тема Re: Рено клионови [re: KR-16V]  
Автор VladoR (любител)
Публикувано31.01.05 15:22



Хммм ... ами качи се първо на едно Клио на Горубляне, демек - симулирай интерес уж да го купуваш. Ако ти е зора да се навираш в центъра и да паркираш на малко място - може, ама иначе ... подозирам, че няма да ти допадне като вътрешни размери.

Що се отнася до моторите ... французите правят не по-лоши мотори от немците (аз също преди бях заклет фен на VW и съм сменил няколко автомобила от марката), а че френските са по-икономични от немските - тук спор просто не може да има.

В Клио 1.2 и 1.4 моторите са по-ново поколение Е-мотори (Е=енерджи). Има ги както във версията карбуратор, така и моноинжекция. 1.7 (само монопоинт), 1.8 16V (само мултипойнт) и дизела 1.9 са по-старото поколение F-мотори. Лично за мен по-новото поколение Е-мотори няма ясно и еднозначно изразени предимства спрямо F-моторите. Разходът на Е-моторите е една идея по-добър от този на по-старите мотори, но пък F-моторите са с доказана с времето здравина и икономичност.

Аз карам 21-ца 1.7 мултипойнт 90 коне - пълна инжекция (този мотор го няма при Клио), няма нищо общо с механичната инжекция на VW/Audi. Градски разход в София:
бензин: 8.5-9 (летен, друг не съм засичал)
газ: 9.8-11.2 (лято - зима).

ТАСНО е с 19-ка 1.4 монопойнт Е-мотор и като ме чуе, ще ми се присмее пак, че ми е висок разхода!!!

Та мисълта ми е, че ако ще се хвърляш на Рено само и само заради ниския разход, нама нужда да се яхваш зорлем на най-малкия модел (айде като забравим за Туинго). С 21-ца ще имаш сравним (че да не и по-голям комфорт спрямо Ауди-то), за разхода вече разбра. НО при 21-ца трябва много да ВНИМАВАШ с магарето (помощната рамка), която носи мотора: слабо място е и гние здраво (моята е сменяна 2000 год в Германия и сега е като нова). 19-та е по-голяма от Клио-то и нама такъв проблем с магарето, защото при нея (и при Клио) моторът се държи с тампони към купето.

Иначе ако си мислиш, че Клио 1.2 харчи 7 бензин на градско ... блажени са верующите. И 1.2 и 1.4 не харчат по малко от 8 и нещо и при най-малкото "заиграване" на моноинжекцията следващата спирка е 10. Та стъпките в разхода при Клио/19-ка/21-ца едва ли да са през повече от половин литър.

За ходовата част вече споделих: ако не "ловиш" дупките като в електронна игра ходовата част е достатъчно здрава. В предишния постинг ти писах за Клиото (1 тампон за 2 години иполовина), ето ти сега и за 21-та: разходи по поддръжка на ходова част за 3 години (без 1 месец) 0.00 лв. И намам нищо, дето да съм "забравил" да го сменя.



Тема Re: Рено клионови [re: KR-16V]  
АвторMilen (Нерегистриран)
Публикувано31.01.05 15:25



Аз карам Клио 1.2 пълна инжекция към 60 к.с. 97 година е колата с двигател D7F.....
Това което мога да споделя като впечатления за 3 месеца каране е следното:

Икономично на извънградско ако не го настъпвам много. Обикновено карам с около 100 км/ч. Дава ми разхот около 5/100 , понякога пада и под 5. В градски условия под 7/100 не може да падне, но това е разбираемо за условията в София. За сега никакви сериозни ядове нямам. Вози добре и консумативите не са скъпи.

И все пак внимавам доста повече на дупките отколкото когато съм с Опела.

Мисля, че си се ориентирал добре за избор на кола. Може би е добре да вземеш една идея по мощен двигател. 1.4 е перфектно!

Успех!



Тема Всички говорите за дупките... [re: Milen]  
Автор KR-16V (Бесния)
Публикувано31.01.05 16:58



Окачването ли се оказва най-слабото място на френските коли? В клуб пежо също много обсъждат окачването.
Дилемата е между 3 автомобилчета:peugeot 106, reno clio, opel corsa?
Я да ви питам аз френските коли как са на газ? Инжекциона създава ли проблеми?


Няма значение дали караш бавно, важното е да не спираш.


Тема Re: Всички говорите за дупките...нови [re: KR-16V]  
АвторMilen (Нерегистриран)
Публикувано31.01.05 17:38



Ами май ходовата част е проблематичта. По принцип са по-крехки автомобили, но ако се експлоатира разумно една кола, каквато и да е тя няма да има големи ядове. Аз съм на този принцип.
В този случай един евентуален ремонт на ходова част не е голяма финансова тесла. Този клас автомобили наистина имат евтин ремонт.

Относно избора между 106, Клио и Корса аз бих ти препоръчал да се откажеш от Пежото. Много е малка тая колица и вътре не е много комфортно. В Клиото и Корсата пространството е усвоено по-добре. Корсата е по-твърда като возия, и бързо се разхлопват табла и други дреболии (характерна черта за опел) Имат проблем с гниене на ламарините , но двигателите им са здрави. Като разход между 4.5 - 8 /100
За клиото вече казах че съм доволен от него. И то си има кусури, но като цяло са добри машини.
Като цена Клио върви по-евтино с 500-1000 лева.

За газ не мога да ти кажа как се държат, аз карам бензин. Според мен не си струва заради 10-15% икономия да си отваряш беля на главата. Имай в предвид, че една качествена газова уредба няма да ти излезе под 400 лева. При тази цена на газта и ако не навърташ много километри наистина на се струва. Просто съвет:)

Успех в избора!



Тема Re: Рено клионови [re: KR-16V]  
АвторRN (Нерегистриран)
Публикувано31.01.05 18:11



zashto si se sprial tocno na klio?vsicko tova koeto iziskvash ot gradska kola go pretijava i 19.
Ako si reshil klio ,vsicko tova koeto ti kaza VladoR e viarno.
Ne vzemai po malkia dvigatel ne e po-ikonomicen.
Kazvam ti za 19 ,zashtoto niama problemi s gnieneto,hodovata 4ast e zdrava i dvigatelite sa dobri.
Ti reshavash i smelo.



Тема Re: Всички говорите за дупките...нови [re: KR-16V]  
Автор VladoR (любител)
Публикувано31.01.05 18:18



Една читава газова уредба без ламбда-контрол, но с емулатор и корекция на запалването ти се връзва към 700лв. Може и най-просто изпълнение за 400 лв, ама после ще станеш "клиент" на форума АГУ. Кажи си годишния пробег и може да посмятаме алтернативи бензин/газ-бензин/дизел. Щото +700лв за газова уредба и +1000лв за дизел кажи речи се уравновесяват. А дизелът е много по-просто моторче и разходът на км-пробег е по-нисък.

Що се касае до ядовете с АГУ: ако спестиш с първоначалната инвестиция много бързо ще станеш АНТИ-ФЕН.

Що се касае до вида инжекция - пълната инжекция на Рено с годините дава по-малко ядове от моноинжекцията, а за твое сравнение - моно-то на Рено дава по-малко ядове от моно-то на VW (при Рено имаш МАР-сензор, който с напредване на възрастта е много по-безотказен, отколкото стандартния измерител на въздух, дето Бош го думкат в немските машини още от 80-те години). Ама пълна инжекция при Клио е само спортното 1.8 16V със 135 коне. Виж при 19-ка 1-ва фаза и 21-ца имаш добър избор: 1.7 пълна инжекция 90 коне.

АКО НЕ ИЗБИРАШ РЕНО ЗАРАДИ ЖЕНА И ЗАРАДИ ПАРКИРАНЕ В ЦЕНТЪРА, А САМО ЗАРАДИ РАЗХОДА ТЕ СЪВЕТВАМ ДА СЕ ОГЛЕДАШ В ПО-ГОЛЯМО КУПЕ ОТ КЛИО-ТО! Ако не е тайна, колко ти е бщджета по този "проект"?

Ходова част: С изключение на първите 3 месеца след като взе книжката, жена ми кара все това Клио (не забравяй, че нафтовата печка тежи и скоците по дупките и се отразяват по-неблагоприятно, отколкото на бензинов автомобил с по-лек мотор) ... вече има-няма - 2 години и половина. Е ... един тампон за 6.40 за това време ми се вижда добър атестат. Клио-то се кара всеки ден в София.



Тема Re: Предимства и недостатъци (според мен) [re: KR-16V]  
АвторTTT (Нерегистриран)
Публикувано31.01.05 21:08



Карам в момента Клио (моноинжекция 1.2) и съвсем накратко ще ти кажа моето мнение за предимства и недостатъци (преди това съм карал Мерцедес 190 и Голф):

Предимства:
- Икономична кола, 5 извън градско и 6.5-7 градско, поне моята не харчи грам масло и двигателя за обема си е доста пъргав (горе долу добре ускорява, 150 си ги дига без особен проблем, при 155 мисля зададени макс скорост, а със 130 си карам София-Пловдив по магистрлата натоварен с багаж без проблем .... затова понякога обичам да споря с хората които твърдят че Клио е само за града ;) )
- Относително лесна и евтина за подръжка
- Много комфортна за размерите си, далеч по-комфортна от немските си аналози Фиеста и тн
...

Недостатъци
- Слаба електрическа част (не че изисква скъпи ремонти ама понякога като почне да ти гасне можеш да полудееш докато разбереш от какво е и най-накрая се оказва някаква тъпа дреболия, лош контакт и тн)
- Окачването е слабичко за софийските дупки :)
- Куп дразнещи дребни проблеми, като малки течове на масло от скоростна кутия и тн
...


Успех!




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.