Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 14:13 28.09.24 
Автомобили
   >> Renault
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема Имам ли основание за притеснение?нови  
АвторMилeн (Нерегистриран)
Публикувано22.07.03 13:30



Здравейте,

Значи - показателя за температурата, който се намира на таблото:
до 1-ва голяма линия (от 0-ва до 1-ва голяма) - зона на първоначално нагряване
1 до 3 глоляма линия - работна зона
3 до 4 голяма линия - критична зона
след 4-та линия (следват линийки на гъсто) - зона на преграване

Обикновенно при моето р21, когато стрелката достигне малко под линия 3, се включва перката на вентилатора(примерно на положение 2,7).
Она ден обаче, правих едно голямо изкачване по един завъртян път в Родопите - при едно по-стръмно изкачване показателят стигна накъде до 3,3 но перката не се включи.
При това аз, разбира се спрях, и изчаках температурата да спадне - в смисъл че изключих колата и почаках - после разбрах като прочетох в книжката че по-правилното движение би било просто да спра и да оставя колата да поработи малко на празен ход ....

Та въпросът ми е
1) дали това не е знак че с перката на вентилатора нещо не е в ред?
2) къде се намира този датчик. който подава информацията за температурата, която виждаме на таблото?
3) къде се намира датчика, управляващ пускането на перката на вентилатора

Мерси ;о)



Тема съвет [re: Mилeн]  
Авторпperpял (Нерегистриран)
Публикувано22.07.03 13:35



ако видиш че прегряваш отваряш прозорците докрай ,пускаш вентилатора и парното на мах. и НЕ гасиш двигателя.Ефекта е много добър.Може да се прилага и по време на движение



Тема Re: Имам ли основание за притеснение?нови [re: Mилeн]  
АвторFockers (Нерегистриран)
Публикувано22.07.03 18:21



Hi.
Nezna kak ti e skalata no az imam R19 i winagi gaboti mejdu 3 i 4 chertichka kato do 4 nikoga nestiga naj mnogo go 3.7 i mi kazaha che towa e napylno normalno. inacha rabotnata mi e na 3-3.3 i zimata i lqtoto. Za datchika na perkata pri men e na radiatora to na nego druga chudesiq s kabeli nqma.chao



Тема Re: Имам ли основание за притеснение?нови [re: Mилeн]  
Автор achko (the little one)
Публикувано22.07.03 18:46



po pravilnoto dvijenie vqrno e taka ama reno vyrti perkata kogato kaje dat4ika a ne kogato kolata e zapalena kakto pove4eto koli

ta ako ne ti raboti perkata i q ostavi6 na svoboden hod moje da smeni6 garnitura

otvori kapaka izvadi kabelite ot dat4ika i gi dai nakyso na zapalena kola
ako perkata zavyrti a po princip ne se vkliu4va smenq6 dat4ik, a ako ne se vkliu4i smenq6 perka :)

az sym smenql i dvete na lo6ata petica... i garniturata sled tova

ako ne znae6 kak se pravi test dali ti raboti perkata da ti kaja >>> pali6, otvarq6 kapaka i forsira6 na mqsto dokato upla6i6 si4ki kom6ii v mahalata
gleda6 si ureda na tabloto i perkata dali vkliu4va pri nqkva temperatura
PS ako q pregree6 i izgori6 garnitura >>> tva se poznava po tova 4e ima6 voda v masloto vednaga na serviz da q smenqt i kolkoto po-byrzo stane tolkova po-malko ti pilqt ot glavata



Тема Re: Имам ли основание за притеснение?нови [re: achko]  
Автор Airfan (екстремен)
Публикувано22.07.03 19:44



Датчика ти се намира на самия радиатор. То други датчици там няма.
Пробвай при спряла кола дали се върти леко вентилаторът, че аз имам един при мен, който с един пръст не вожеш да го поместиш.

А колкото до пилене на глава на Рено, честно казано за първи път чувам такова чудо. Като се изметне се хвърля и се взима нова. Аз така знам за Рената.



Тема Re: Имам ли основание за притеснение?нови [re: Airfan]  
Автор achko (the little one)
Публикувано22.07.03 19:51



e moito go piliha
ma e malko retro

moje da sa po-novi ne6tata deto znae6



Тема Re: Имам ли основание за притеснение?нови [re: achko]  
Автор VladoR (любител)
Публикувано22.07.03 19:57



Тази "кошница" има твърде дълъг маркуч от термостата до радиатора. Датчикът за температурата на таблото се намира до термостата. Датчикът за включване на перката се намира на радиатора, но не на входа, а някъде между входа и изхода (т.е. не на най-високата температура, а на някаква температура една идея по-ниска). Та и аз като теб бях решил, че не е нормално датчикът да не включва до 105 градуса, при положение че на него пише 92. И ... го смених с оригинален от ПроМобил.
Можеш да познаеш, какво беше възмущението ми, след като установих, че съм дал напразно 18-на лева. След това се позамислих, и се сетих, че температурата на таблото е тази от главата, а температурата, меродавна за включване на перката, е температурата на "частично охладената" охлаждаща течност. Така че спокойно в момент, в който на главата имаш температура 105 градуса "частично охладената" охлаждаща течност може да е вече с температура 91,5 градуса и перката да не се включва.
Във всеки случай се пази от влизане в опасната зона в края на скалата (над 4 по твоето описание) и няма да имаш проблеми.



Тема Re: Имам ли основание за притеснение?нови [re: VladoR]  
АвторMилeн (Нерегистриран)
Публикувано23.07.03 08:42



Hi Владо,

Мерси за отговора ;о)
Да попитам още нещо: ти тези 105 градуса по какво ги определи - ориентировъчно по показанието за температурата на таблото ли? Т. е. вероятно по някакъв ориентир - коя чертичка на колко градуса съответства.
Бях чел в някакъв руски сайт че работната зона (от 1-ва до 3-та линия) съответства на колебания от 80 до 100 градуса, ама не знам до колко е вярно, а и много закръглено ми се вижда...

Иначе аз си съставих някакво мнение каква точно е била гореописаната случка: понеже в един момент трябваше да изкача един много много стръмен и тесен завой - това костваше по-голямо усилие на колата и трябваше да го направя ма 1-ва скорост и точно след като го направих показателя превиши въпросната 3-та чертичка. Обаче това си става в един относително кратък момент, и явно не е имало време охладителната течност да поциркулира достатъчно за да нагорещи и датчика за перката и поради това последната не се е развъртяла.





Тема Re: Имам ли основание за притеснение?нови [re: Fockers]  
АвторMилeн (Нерегистриран)
Публикувано23.07.03 08:48



Хи,
Мерси за отговора;о)
Обаче като говориш за 3-та и 4-та чертичка, фактически тази най в началото я броиш за нулева - нали така? Защото ако я означаваш като 1-ва, то тогава
3-та и 4-та по твоето означение ще съответсва на 2-ра и 3-та по мое




Тема Re: Имам ли основание за притеснение?нови [re: achko]  
АвторMилeн (Нерегистриран)
Публикувано23.07.03 08:58



Хи,

Мерси за отговора ;о)

Обаче това за пазния ход мисля че е вярно. Като спреш и острави колата на да поработри на празен ход - фактически вече двигателят не е натоварен и не отделя много по-малко топлина,
а охладителната течност продължава да си джитка и това води до понижаване на температурата, т. е. по-скоро ако термостата е блокирал тогава ще е проблем.
В книжката, която имам към колата, пише точно това че "трябва да се спре и да се остави да поработи на празен ход". Явно са имали нещо впредид като са я писали.







Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.