|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
Наистина ли "Сънят е по-малкият брат на Смъртта"?
|
|
Автор |
Aлekc (Необвързан) |
Публикувано | 30.06.08 11:43 |
|
Според древните гърци, след като умрем, ние ще пресечем реката на забравата Лета, ще пием от нейните води и ще забравим напълно земния си живот.
След това, когато настъпи време за ново раждане, ние пак ще пресечем граничната река Лета, ще пием от нейните води и отново ще забравим за предишния си живот.
Всъщност всяка нощ, когато заспим дълбоко, ние пресичаме нашата малка лична река Лета и забравяме за себе си и за света, в който сме живяли по време на будност.
Затова древните са наричали съня по-малък брат на смъртта.
И двата процеса - съня и смъртта - са пречистващи и обновителни. Всяко заспиване е "умиране" и всяко събуждане - ново "раждане".
Който иска да изучи как закона на карма управлява процеса на преражданията, ще направи най-добре да разглежда всеки свой ден - от събуждането си до заспиването си - като отделно свое "прераждане".
Вместо да гледаме прекалено сериозно на преходните си личните връзки и задължения в този свят, е по-добре да "помолим" своя Небесен Отец - както съветва Исус - да опрости "дълговете" ни така, както и ние опрощаваме "дълговете" на своите длъжници към самите нас.
А нашият "Небесен Отец" представлява вечно съзнание от съвършено чиста от всякакви примеси жива Светлина, едно неизменно космическо СЕГА, което не познава минало, настояще и бъдеще. Един вечен океан от чиста светлина, от който нашето индивидуално съзнание е само една временно отделила се "капка".
Блаженството на дълбокия сън е безплатен образец на съзнателността,
на която се наслаждават Знаещите -
дори когато те извършват своите земни задължения,
Бог ги притегля към Себе Си и те не се тревожат за каквото и да е.
Без каквото и да е съзнателно желание от тяхна страна,
те откликват на Бога, подобно на ехо.
Мигът в който поглеждаш навътре
е подобен на свалянето на булото на красива невеста.
Постоянната будност е като любовно единение с нея.
Всички гости на сватбеното тържество
виждат невестата забулена,
единствено нейният Възлюбен остава насаме с нея.
Мнозина са тези, които са зървали Реалността забулена,
но малцина от тях са били поканени да споделят ложето и.
Джалал ад-Дин Руми (1207-1273)
| |
Тема
|
Re: Наистина ли "Сънят е по-малкият брат на Смъртта"?
[re: Aлekc]
|
|
Автор |
Джъджмънт Haйт (непознат) |
Публикувано | 30.06.08 13:26 |
|
За смъртта се знае толкова малко колкото и за съня . А когато някой започне да научава тайни правила за контролиране на тези процеси, душата му отива в ада . Не случайно от Свето Дърво се трудят да възпроизведат всякакви възможни зрелищни кошмарни постановки във връзка с това какво би станало когато човек се сдобие с познание да се намесва в мистериите на живота. По време на сън човек възприема информацията за събитията по съвсем реален начин въпреки че тялото се намира на тъмно и тихо място и после в паметта се записва само най-значимата информация от съновидението и е достъпна по време на бодърствуване както и обратното .
Проблема е че от морална гледна точка такива експерименти са забранени и се преследват заедно с магията. В България обаче не се гледа твърде сериозно на това и често хората проявяват стремеж към забавление когато биха могли да си поиграят със съзнанието на невинен. В страшно много страни хората потръпват от страх когато има информация че някои в обществото им се занимава с разни въздействия на съзнанието , докато в България спиритистите изкарват луди пари и даже се ползват с общественото уважение. Наскоро намериха един въздействител овъглен , при което се издаде информация че най вероятно е екзекутиран и хората в квартала разпространяваха новината с голямо ублекчение.
Съня е от дявола и е давен единствено за изпитание на душите.
| |
Тема
|
Re: Наистина ли "Сънят е по-малкият брат на Смъртта"?
[re: Джъджмънт Haйт]
|
|
Автор |
Aлekc (Необвързан) |
Публикувано | 30.06.08 13:38 |
|
В отговор на:
Сънят е от дявола и е даден единствено за изпитание на душите.
Какво точно имаш предвид?
Защото дума 'сън' е двусмислена в нашия език.
Самите изрази "сън без сънища" и "сънувах сън" показват това.
Поради това е по-добре за нашите сънища да използваме думи като "съновидение" или дори "сънувка".
| |
Тема
|
Re: Наистина ли "Сънят е по-малкият брат на Смъртт
[re: Aлekc]
|
|
Автор |
Kaлoмaин (търсеща) |
Публикувано | 30.06.08 13:43 |
|
Като прочетох заглавието на темата ти си спомних за "Оле затвори очички". И Андерсен беше представил смъртта и съня като братя.
| |
Тема
|
Re: Наистина ли "Сънят е по-малкият брат на Смъртт
[re: Aлekc]
|
|
Автор |
Kaлoмaин (търсеща) |
Публикувано | 30.06.08 13:45 |
|
А и по какъв начин дявола изпитва душите и защо?
| |
Тема
|
Re: Наистина ли "Сънят е по-малкият брат на Смъртта"?
[re: Aлekc]
|
|
Автор |
Джъджмънт Haйт (непознат) |
Публикувано | 30.06.08 14:05 |
|
Уф не се шашкайте толкова бе хора . Просто има състояния в които човек не знае кое е плод на фантазията му и кое е възприето от външният свят .
В съня нямат ли предметите свойства, действителноста не е ли твърде подобна на тази в която живеем когато сме будни ?
| |
Тема
|
Re: Наистина ли "Сънят е по-малкият брат на Смъртт
[re: Kaлoмaин]
|
|
Автор |
Aлekc (Необвързан) |
Публикувано | 30.06.08 14:13 |
|
Не се учудвам.
Възгледът за Съня като по-малък брат на Смъртта е разпространен навсякъде още от най-древни времена.
Дори атеистите често наричат смъртта "вечен сън", а за умрелия казват: "той заспа навеки".
| |
Тема
|
Re: Наистина ли "Сънят е по-малкият брат на Смъртт
[re: Aлekc]
|
|
Автор |
Джъджмънт Haйт (непознат) |
Публикувано | 30.06.08 14:23 |
|
Ако сте фенове на сайбър пънка напълно сте свободни да експериментирате с тва . Ама не забравяйте душата си е ваша, докато иначе нямате право да се намесвате когато други души намират устои в някои забрани . Това което различава науката от магията е начинът на употреба на познанието , тоест от морала на намеренията .
| |
Тема
|
Re: Наистина ли "Сънят е по-малкият брат на Смъртта"?
[re: Джъджмънт Haйт]
|
|
Автор |
Aлekc (Необвързан) |
Публикувано | 30.06.08 14:36 |
|
Не се шашкам ни най-малко.
Има две различни състояния на сън: сън със сънища и сън без сънища.
При сънят със сънища, ние не съзнаваме външния свят, но съзнаваме себе си и своите сънища.
При дълбокият сън без сънища ние не съзнаваме нито външния свят, нито дори себе си.
Въпреки това, когато се събудим, ние имаме чувство че сме съществували и сме наспали добре (за съжаление не винаги имаме точно това чувство).
Поради това древните индуси са въвели едно четвърто универсално състояние на съзнанието, наречено турия.
Това е състояние на чисто блаженство. Всеки от нас има жизнена потребност всяка нощ да се потопи поне за кратко по време на дълбок сън в своята вечно блаженна божествена първооснова.
Във всички епохи и сред всички народи са се раждали отделни хора като Руми, които в даден момент са ставали способни да изпитват това първично божествено съзнание по всяко време - дори когато са будни.
В наше време един индийски мъдрец, който спонтанно и без учител е постигнал това състояние на съзнание, е обяснил на основа на дългогодишния си личен опит много ясно какви са нивата на пробуждане на това изначално божествено съзнание.
Шри Рамана Махарши (1879-1950)
| |
|
Всъщност почти всички състояния са такива. Не сезнае доколко можем да вярваме на сетивата си.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|