|
Страници по тази тема: << 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | (покажи всички)
Тема
|
Re: Гледната точка на Врага
[re: won]
|
|
Автор |
WitchSmile (smilestears) |
Публикувано | 17.02.14 09:16 |
|
Браво, Уон, най-после нещо конструктивно!
| |
Тема
|
Re: Гледната точка на Врага
[re: won]
|
|
Автор |
copadevino (весела) |
Публикувано | 17.02.14 10:32 |
|
Точно това се замислих като преглеждах темата, правописът е много важен и ако можех да въведа някакви промени в сегашната образователна система, то те биха били такива, че децата да завършват училище грамотни. Неграмотността е потресаваща, незнанието къде и кога се слагат запетаи и пълни членове, почти посевместно. Не знам доколко се държи вече на чистото и красиво оформяне на текста, краснописът според мен също е важен, лично аз много се затруднявам при разчитането на грозно написани правописни текстове и бих държала на това. Мацане, цапане и задраскване по текста (на съчинение примерно) за мен би било неуважение към учителя. Задължително четене на повече литература, тук положението е трагично, защото всички знаем, че съвременните деца не четат, родителите не ги поощряват за това, и оттам бедността на езика, който използват. Слушала съм как си говорят младежи на улицата, ами речниковият им запас е сигурно от не повече от 1000 думи, но и толкова са много. За това се сещам на първо четене.
| |
Тема
|
Re: Гледната точка на Врага
[re: Raf OFecin]
|
|
Автор |
won (cool) |
Публикувано | 17.02.14 11:14 |
|
Не знам каква е немската система, ама сигурни знаят какъв продукт ще получат накрая. Дори и ученици покрили минималните изисквания на задължителното обучение сигурно са грамотни, поназнайват нещо за света и обществото, от което са част и че в него има правила и изисквания.
Сигурно системата им за задължително образование е "калъп", ама явно го актуализират според изискванията на обществото и времето.
No esperes que te olvide, ni olvides que te espero.
| |
Тема
|
Re: Гледната точка на Врага
[re: copadevino]
|
|
Автор |
won (cool) |
Публикувано | 17.02.14 11:29 |
|
Затова съм против новините на турски език по Националната телевизия!
Да е частен канал - бива, ама за нещо спонсорирано от мен - не бива!
Управляващите ни дори нямат концепция за това какво значи нация и какво я обединява, а не разединява. Факт!
Както казва Оруел: "Невежеството е сила!"
Да, невежеството е маса, която като се насочи и ускори в някава посока си е сериозна сила. Само че тази маса не се самонасочва, а я насочват. М-да.
Да ви цитирам една моя бивша колежка, която каза: "Добре, че живях в диктатура, че и аз живот да видя!"
Хората си искат оковите, но и поминъка, там където е домът им.
Дали се сещат, че има и друг живот? Или че нещо не е наред в системата на образованието?
No esperes que te olvide, ni olvides que te espero.
| |
|
Привет, Raf OFecin,
Не виждам някаква особена конспирация, която да пречи на въвеждането на нови методи и практики за обучение. В смисъл противопоставянето не идва, заради добре замислен и твърдо изпълняван план за "оглупяване" на населението, а на естествената човешка склонност да не си дава зор, да спира новостите, за да се не преработи нещо.
От друга страна експериментите в образованието са много рискови и не е като да експериментираш в лаборатория. Въобще промените (чиито резултати може да се отчитат след години и поколения) следва да се правят много внимателно. Та затова и съществуващата система, макар неоптимална, но позната, продължава да е единствена широко прилагана.
Дето се вика, ако алтернативите покажат резултат и жизнеспособност, т.е. да се самовъзпроизвеждат - естествено ще се наложат. Сендовата система, например зависеше от тогавашната политика, съответно когато изчезна политическата подкрепа - експериментът спря.
За критичността... Ще ти опонирам - децата са критични, но нямат критично мислене. То се развива дълго време и е необходимо да се натрупат някакви базови знания, за да се надгражда над тях. Т.е. критичното мислене не е само съмнение и отхвърляне, но и метод за развитие. И да - масовото училище хич не способства за развитието на критичното мислене и заради стремежа да се произвеждат оценки, но не знания, и заради начинът - наизустяване, а не разбиране.
Позамислих се какви са минималните критерии за резултат от преминаване през коя да е образователна система. Защо трябва да ги има - заради интереса на обществото - демек на всички нас и и бъдещите поколения. За момента не съм в състояние да ги формулирам хем непротиворечиво, хем аргументирано.
| |
Тема
|
Re: Гледната точка на Врага
[re: Ryan]
|
|
Автор |
Raf OFecin (ex caffe) |
Публикувано | 18.02.14 23:21 |
|
Не, чак конспирация, не! Но където и да е по света, всяко едно подобно училище е преживяло поне един опит за затваряне. Е, някои не са успели в преживяването. Затова питам, кому и с какво пречат подобни експериментални програми?!
На машината наречена държава не й трябват наистина мислещи и свободни хора, а "бурмички", както си говорехме в една друга тема. Затова и поддържа образователни системи, които произвеждат "бурмички". Е, случва се по някой и друг "дефект" в матрицата, но като цяло системата - щампа работи.
За децата и способността им за критичното мислене не е нужно да ми опонираш, защото и не споря. Получава се известно недоразумение, защото ти сякаш смяташ, че аз съм против образованието. Аз съм за много образование, още повече образование, адски много образование, за цял живот, че и след това!
Обаче мое убеждение е, особено през последните години, че би могло да бъде много по-ефективно под друга форма.
| |
Тема
|
Re: Гледната точка на Врага
[re: Raf OFecin]
|
|
Автор |
2biri (ветеран) |
Публикувано | 18.02.14 23:38 |
|
Аз смятам, че това е страхотно:
Аз съм за много образование, още повече образование, адски много образование, за цял живот, че и след това! Обаче мое убеждение е, особено през последните години, че би могло да бъде много по-ефективно под друга форма.
Обаче тезата на Лира не е "детето да научи повече и по-добре", а "детето да не се мъчи". Проблем с изпитването на дъската - решение - да не излиза на дъската. Проблем с усвояването на знания по математика - решение не е нужно. Предполагам разбираш разликата. Както и "аз да мога да си пуша цигарката спокойно, че неам нерви"
Аз поне на тва опонирах основно.
| |
|
Мога ли да помоля да не се изказваш с констатация каква е моята теза!!!
Пиши си твоето мнение и ако обичаш, не намесвай ника ми в изказванията си!
Нищо не си разбрала от тезата ми!
С Раф Офесин се разбрахме , тоест тя и някои по -широко скроени умове разбраха!
Против изпитването на дъската съм, ако детето не е готово за това психологически и му образува видим стрес довел до последващи реакции и подтиснатост! В случая имаме обективни причини, деца, които са и вдигнали мерника и е обект на подигравки и агресия! Това не ти ли стана ясно! Детето получи пълен блок и страх от ходене в училището. Особено чувствителна е, да. Не може да е груба, просто не го притежава това качество-характер. Не опонира и блокира на агресия, неадекватно отношение и невъзпитание. Блокира пред някои учители. Просто я е страх-работим сега по въпроса относно този страх. За съжаление, ще трябва да и срина явно прекаленото съобразяване и уважението към "авторитетите".
Директора го разбра, психолога го разбра, учителите , с които е говорил и ги е запознал с проблема също. В момента се работи с детето, което е тартор на акцията с/у щерката. От понеделник малката си е на училище и засега слава Бога атмосферата е спокойна. Е, онова дете гледа малко накриво, обаче нека си гледа:)) Важното е да не пречи и да не буни. Всеки има право да посещава училището и да не се чувства обезпокояван. Така, както моята не притеснява никой от съучениците си, така държим и тя да не бъде притеснявана.
Тия дни детето си вдига ръка и си отговаря от място. По история например учителката я е предупредила вчера,че ще и даде да направи писмен тест, вчера е прескочила нейният номер и я е вдигнала, само като е вдигнала ръка да отговори нещо си там.
Така , че ако обичаш съобразявай се и се въздържай да даваш обяснение за моята теза!
На мнението на Раф Офесин съм...каквото пише тя, чети я все едно го пиша и мисля и аз-така считай!
По отношение на математиката-колкото-толкова. Не е нашият предмет. И аз бях така.
И прави разлика между ОБУЧЕНИЕ и ОБРАЗОВАНИЕ!
Различни неща са. В случая се противопоставям на драконовски мерки за обучение...а не съм против образованието. Някъде в темите в разговор с Правилник, също го отбелязах!
По отношение на спокойствието и кефарското пиене на кафе с цигарка или без, да така е...на това уча и щерката. Начинът за това е да си има свой бизнес един ден и се занимава с неща, които харесва:) В никакъв случай и въобще по възможност да не работи за някой друг! Това създава дискомфорт, особено на творческите натури Дай Боже да срещне и подходящи мъж/е в живота си /като майка си:)))/ и да се разбират и да са си опора, за да може да бъде и се чувства-ЖЕНА, занимаваща се с приятните за нея неща-като майка и, а не да блъска като изоглавена. Да, на това я уча ...и я уча на всички "женски тайни", които знам, кото съм научила и съм доволна от живота си и мъжете в него
Още един път моля, не се изказвай от мое име!
Иначе считай че ти казвам, МАЙНАТА ТИ...и у лево
п.с. Изпитването на дъската насила, за мен си остава абсолютно инквизиционно, допотопно унизително начинание, ако не те кефи. На дъската трябва да е по желание. Има деца, които обичат да се изявяват-за тях съм с две ръце да го правят, а другите д аим ръкопляскат и ако се престрашат като тях да действат като тях
Толкова по темата...айде, че си имаме по-приятни занимания. Ние си фиксирахме за сега нещата и си нагодихме нашите изисквания към непоклатимата система...това ми стига...в по-голям мащаб не ми се работи, за това определено нЕАм нерви!
Редактирано от Lira Emerald на 19.02.14 09:48.
| |
Тема
|
Re: Гледната точка на Врага
[re: 2biri]
|
|
Автор |
Raf OFecin (ex caffe) |
Публикувано | 19.02.14 09:42 |
|
Бири, нали ти отговорих вече, жено страстна!
Това е частта, която не може да се повлияе от никого и от нищо, ако ще системата да се обърне с краката нагоре.
Всеки има родителите, които има.
Сигурно моите деца, особено голямата, която също дай й да рисува (но и да пее), без другите гадни и досадни предмети, биха се радвали да имат майка като Лира, но за жалост, съм им се паднала аз.
Това, което обаче не може да се избегне в училище, опитвам някак, доколкото е възможно, да компенсирам у дома.
Например оценките. Оценките са средство, евентуално да стигнат до професията, която желаят, но не и да я упражняват по-добре, нито пък да разберат коя е тя.
Лошото е, че по този начин се получава двоен разход на енергия. Веднъж да "измамиш" системата и втори път, да се ангажираш с нещата, които наистина ти се удават и те привличат.
Базовите знания по всички материи, които се изучават и които са нужни на един човек, за да живее адекватно, могат да се сведат до по-малко от половината време, което едно дете прекарва в училище. Останалото е отбиване на номера, информация, която преминава през нас, без да остави следа. Общата култура се гради цял живот. Ако човек иска и се стреми към нея.
Но, ако сам, поради необходимост или желание, потърсиш дадена информация, то това е знание, което наистина остава. Стимулът да учиш, да знаеш и да научаваш все повече и повече, се ражда само от вътрешните, естествени интереси и потребности на един човек.
Така мисля и се убеждавам непрекъснато, но естествено, възможно е и да съм в грешка. А частният случай отдавна не го коментирам.
| |
|
От сто години си в клубовете и знаеш, че споделиш ли нещо лично, то може да стане обект на неправилно тълкуване, на присмех, на какво ли не.
Не искам да вадя стари и погребани истории, но би трябвало да знаеш, че когато става въпрос за децата ни, винаги боли.
Затова имам правило - по възможност никаква по-подробна информация и снимки на деца в нета! Сигурно помниш. Това е минимума защита, която сме длъжни да им подсигурим във виртуала. Детските плещи са доста крехки, за да понесат две реалности. То и ние не се справяме на моменти, какво остава за дребните.
П.П. Хора, нека наистина оттук нататък да говорим, ако изобщо говорим, за образованието като цяло.
| |
|
Страници по тази тема: << 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | (покажи всички)
|
|
|