|
Страници по тази тема: << 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | (покажи всички)
|
Привет, Raf OFecin,
"...училището, такова каквото е днес, вече е безкрайно безполезно и остаряло."
А кое/какво/как е полезно и модерно? Питам, за да схвана по-добре.
| |
|
И преди ти писах и сега пак:
Успех и късмет на дъщеря ти и на теб!
| |
|
Нищо, никога не се срива, Вещи. Човек не е способен да започва начисто от днес за утре. Ние винаги носим със себе си миналия опит.
Изгледай поне това: - и след това ми кажи с какво не си съгласна? Гарантирам ти, че няма да се отегчиш.
| |
|
Между другото оказа се, че в училището /директорът и класната специално/ ги знаят тия филми за "забраненото образование", този Кен Робинсън...не са толкова незнаещи:)...по-скоро разговорът стана още по-интересен, когато разбраха , че съм ги гледала внимателно и аз нещата, ч еи едни цитати съм извадила и си поразсъждавахме:))...и за конференцията знаеха
| |
|
Не - учат си го. Даже правят проект и за Комунистическото "робство" да влезе в учебниците.
Децата не помнят това, на което ги учиш. Те помнят това, което си.
Джим Хенсън
| |
|
Учи се как да бъдеш послушен роб.
Родителите са тези, които имат грижата за да научат децата си на най-важните неща в живота.
Родителите са тези, които чрез Ботев, Левски и други мъже и жени трябва да възпитат в децата си чувство за род, родина и родословни констилации.
Родителите дават личен пример за Лоялност, Търпение, Последователност и още 100 други подобни неща.
Децата не помнят това, на което ги учиш. Те помнят това, което си.
Джим Хенсън
| |
|
Поначало правилната подготовка е съобразена с талантите на децата. Те пък се откриват посредством "прощапулник" още когато са на 1 г.
Убедил съм се, че човек трябва да се научи да мълчи тогава когато най-много му се говори и да говори тогава когато най-много му се мълчи. ама това става с треньор. Учи се бавно.
Децата не помнят това, на което ги учиш. Те помнят това, което си.
Джим Хенсън
| |
|
Споко - тя е от майките, които най-много ще плащат за частни уроци.
Децата не помнят това, на което ги учиш. Те помнят това, което си.
Джим Хенсън
| |
Тема
|
Re: Гледната точка на Врага
[re: Ryan]
|
|
Автор |
Raf OFecin (ex caffe) |
Публикувано | 13.02.14 23:07 |
|
На анализиращ, конкретен и последователен човек като теб, би било нелепо да се отговори с две изречения, закачка или далечна асоциация.
От друга страна, да пиша страници с утопични, макар и чудесни представи за едно различно училище в бъдещето, е най-малкото лишено от здрав разум, при положение, че съществува вече не един алтернативен педагогически метод, доказал се във времето като далеч по-резултатен от досегашната форма на обучение на деца до 18 години.
Вече бяха споменати не на едно място, но за по-прегледно, ще събера най-интересните и утвърдили се, като не мога да гарантирам, че това са най-добрите източници на информация на български език, но при евентуален интерес, всеки би могъл да задълбочи сам търсенето:
- не бях чувала за него, но простотата на идеите му, ме възхити.
Горните са тези, с които съм запозната по-детайлно, но в никакъв случай не са единствените алтернативни, изпитани на практика и доказали се като смислени и съвременни форми на обучение.
Лично аз "крада" постоянно от тях и съм се убедила на практика в смисъла на това, което изповядват.
| |
Тема
|
Re: Гледната точка на Врага
[re: Raf OFecin]
|
|
Автор |
2biri (ветеран) |
Публикувано | 14.02.14 00:37 |
|
Знаеш ли, Раф,
Родителите не са учители. Малко родители могат реално да преценят нивото, нуждата от помощ, изоставането и т.н. на детето си на тема образование. И да се пукнеш да четеш за методи и похвати, ако не си учител на тълпа деца - можеш да видиш само своите скъпоценни ангелчета, които винаги имат потенциал и са недооценени. Индивидите се развиват в среда обаче. Мама, тате и 2-ма учители не са подходяща среда.
Днес бях на родителска среща. Шести клас. Предвидена да бъде тежка. Престижна гимназия - високи изисквания, конкурентна среда. Нямаше нищо наистина тревожно. Да, някои деца са псували. Някои деца ги мързи. Някои са шутове, други - гадове, има аутсайдери. Има смотани и зубрачи, има куул и фешън. Има с нисък успех от първия срок, има и пълни отличници. Има амбициозни и тотални ливади. На срещата няколко пъти казаха - пасивен и недисциплиниран, но много задружен клас. За да има различни деца с еднакви учители - толкова е логично, че просто има различни деца. По твое време нямаше ли? Нима не сте се подигравали на някой? Нима не сте клинчили? Не сте се правили на големи? Не сте се гаврили с учители?
Родителят трябва да бъде обективен. Ако детето ти има тройки по математика, почти винаги значи, че има проблем с математиката. По-рядко с учителката. Същото с другите предмети. Което не прави детето ти нещо по-малко от останалите. Просто е слабо по съответния предмет или има нужда от допълнително обучение. Не различен вид обучение, а допълнително. И не щото учителят не става, а щото по задължителната програма това са изискванията.
Тва не точно щото на Лира детето, а по принцип. Много модерно стана майките да са особено чувствителни по отношение на успехите на децата си. Децата са различни. Кво като е слабак по нещо? Или се взимаш в ръце да допълниш знания, или не го коментираш особено. Във всички системи и методологии все са различни децата. Няма система с гаранции за пълно шест и доволни родители и деца.
Тва щото все пак образованието е знание основно. Да, 1-4 клас е основно педагогика. После с различните учители по различните предмети - ми те предметите различни, учителите различни. Можеш обаче да смениш класа, ако е проблем. Можеш да смениш и системата - запиши го в частно училище. Но от изолирано дете да направиш съвършено изолирано дете, за да се успокои... и евентуално да има 5, очертавайки тестове, като вербално знае за 3??? На кого помага това?
| |
|
Страници по тази тема: << 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | (покажи всички)
|
|
|