|
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
|
Тема
|
ФАКТОРИ, ХРАНИ И ВИДОВЕ РАК
|
|
| Автор |
megolina75 (мечтателка) |
| Публикувано | 19.05.11 19:28 |
|
|
Позволявам си да отворя тази тема с надеждата и желанието всички ние да намерим по нещо полезно в нея и с това да подпомогнем тялото си! Това е изследване в световен мащаб на Американския институт за изследвания в областта на онкологичните заболявания, провокирано най-вече от известната книга на Давид Серван-Шрайбер "Антирак" . Ровейки се в началото на тази година в списание за нанотехнологии открих линк и към Американската асоциация. Четейки, останах изненадана как едни и същи зеленчуци за един вид рак се оказват опорна точка в диетата, а за други са бич. Ето линк към доклада .
"Истински се вижда само със сърцето. Същественото е невидимо за очите..." Екзюпери
Редактирано от *jull** на 21.05.11 23:50.
| |
|
|
|
По отношение рака на шийката на матката няма силни доказателства, че определени храни, режим или физическа аткивност възпрепятстват или подпомагат развитието на рака. Ограничени /по-скоро предполагаеми/ свидетелства има във връзка с морковите, които може би намаляват вероятността от развитието на рак на шийката на матката. Разбира се, авторите имат предвид необработени и безсолни моркови. Жените, които пушат са два пъти по-склонни да развият рак на шийката от останалите. Инфекцията с HPV е задължително условие, но не е единственото. Вероятността за предпазване от рак на шийката на матката с приемане на големи количества витамин С и витамин Е не е голямо, но все пак съществува.
"Истински се вижда само със сърцето. Същественото е невидимо за очите..." Екзюпери
| |
|
|
|
Убедителен фактор, който предразполага към развитие на рак на матката е наднорменото тегло, най-вече в областта на абдомена. Всички видове физическа активност /включително и домакинска работа/ намалява риска. Ограничени доказателства има по отношение на червеното месо /в случая това е телешко, агнешко, свинско и от коза/, което вероятно увеличава риска от развитие рак на матката, за сметка на употребата зеленчуци, които съдържат нишесте /картофи, царевица, фасул/. Комбинацията от флаваноиди, селен, каротиноиди, фитоестрегони, фолиева киселина или някои от тях понижават риска от този вид рак /макар и не убедително, според Американската асоциация/.
"Истински се вижда само със сърцето. Същественото е невидимо за очите..." Екзюпери
Редактирано от Buba67 на 21.05.11 16:37.
| |
|
|
|
Сериозни доказателства за намаляване на риска от развиване рак на гърдата /всички възрасти/ има по отношение на кърменето. Физическата активност вероятно предпазва при постменопауза, но има доста ограничени доказателства това да е така при жени в пременопауза. Без съмнение употребата на алкохол /всички възрасти/ увеличава риска от рак на гърдата.
Височината /макар и да няма пряко значение/ е поставена също в графа "вероятно увеличава риска"/при пременопауза/, заради зависимостта хормони/ височина, храна/височина и др. Наднорменето тегло при раждане съще е предпоставка за развитие на рак на гърдата при пременопауза.
Убедителни са доказателствата за риск от рак на гърдата /постменопауза/ при наличието на наднормено тегло, най-вече натрупано в областта на абдомена. От друга страна това наднормено тегло вероятно предпазва от рак на гърдата в пременопауза. Изследванията по отношение на зависимостта на рак на гърдата от определени храни продължават. На този етап доказателствата не са достатъчно убедителни.
Жизнените фактори, които намаляват риска от рак на гърдата са късната първа менстрация, ранна бременност, раждането на деца, ранна менопауза, всичко това намалява броя на циклите и естрогена. Обратната зависимост е също в сила.
"Истински се вижда само със сърцето. Същественото е невидимо за очите..." Екзюпери
Редактирано от megolina75 на 19.05.11 20:53.
| |
|
|
|
Факторите, които водят до голяма височина или обстоягелствата, при които това се случва, са вероятни предпоставки за развитие на рак на яйчника. Ограничени доказателства има, че зеленчаците , които не съдържат нишесте, както и кърменето, предпазват от този вид рак.
Жизнените условия, които намаляват риска от рак на яйчника са: късната първа менструация, износването на бебета, ранна менопауза, всички те намаляват циклите, следователно жизнения цикъл на естрогена.
"Истински се вижда само със сърцето. Същественото е невидимо за очите..." Екзюпери
Редактирано от megolina75 на 19.05.11 21:01.
| |
|
|
|
Храни, богати на ликопен /доматите и други червени плодове и зеленчуци/ и селен, вероятно предпазват от рак на простатата. Ликопенът и селения могат да бъда добавяни към храната. И в двата случая има доказателства, че помага, но селенът не бива да бъде в големи дози, тъй като е токсичен. Вероятния причинител на този вид рак са храни, богати на калций. Не е много вероятно бета-каротинът /независимо дали е като хранителна добавка или естествен/ да благоприятства развитието на рак на простатата. Има ограничени доказателства, че зеленчуци съдържащи соя или соеви продукти, храни богати на витамин Е и добавки богати на алфа-токоферол /проучванията са въз основа на дневна дажба от 50мг./, понижават риска. Пушеното, осолено или химически консервирано месо може би увеличава възможността за поява на рак на простатата.
"Истински се вижда само със сърцето. Същественото е невидимо за очите..." Екзюпери
| |
|
|
|
Най-силното доказателство по отношение на увеличаване риска от рак на бъбрека е наднорменото тегло. Няма преки свидетелства, че алкохола предразполага към този вид рак. Тютюнопушенето се смята за причина. Незначителни доказателства има по отношение на арсен във водата.
"Истински се вижда само със сърцето. Същественото е невидимо за очите..."
| |
|
Тема
|
Re: Рак на бъбрека
[re: megolina75]
|
|
| Автор | yraaa (Нерегистриран) |
| Публикувано | 20.05.11 09:05 |
|
|
Позволявам си да се намеса за причината за рак на бъбрек...99% цигарките..и вредните химически въздействия, работа с Живак и нефтохимия..е отговарям на 100%..Тук в Северна Америка , кат чуха че сам загрявала отработени масла от локомотиви на над 300С за анализ и сам дишала яко..пак и сам пушила 1 кутия на ден...Повече не питаха...макар че, папиларният вид 1 рак на бъбрек е Абсолютно наследствен....Та така....Незнам за наднорменото тегло...тук не го имат за някаква причина най-вероятна...Но цигарите...huge.problem, huge..
| |
|
Тема
|
Re: Рак на яйчника
[re: megolina75]
|
|
| Автор | yraaa (Нерегистриран) |
| Публикувано | 20.05.11 09:10 |
|
|
Рак на яйчникът, огромно заболеваемост при жени...ползвали лекарства за яйчникова стимулациа..лекувани за безплодие...Скоро четох процентите в едно списание мале, настръхна ми косата-75% е рискът....незнам..лекарствата срещу безплодие страхотни стимулатори на рак на яйчникът
| |
|
|
|
Да и аз това четох... Много се увеличава процентът.
"Истински се вижда само със сърцето. Същественото е невидимо за очите..."
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
|
|
|