Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 01:58 27.09.24 
Компютри и Интернет
   >> Програмисти
*Кратък преглед

Тема Симулация на пасианса Клондайк.нови  
Автор Гpиro ( играчът )
Публикувано02.03.12 21:29



Налага ми се да напиша симулатор за пасианса

.

Целта е да се определи, при оптимална игра, средно колко карти могат да се качат в крайните четири позиции.

Подхода за решение, който съм избрал е пълно изчерпване. Тоест, строя дървото на състоянията и проверявам, кой път в дървото е най-оптимален за конкретното разиграване.

Още не съм написал алгоритъма, че е рекурсивен и доста сложен. В един момент се замислих дали няма да се получи комбинаторен взрив? Интуитивно ми се струва, че няма чак толкова много комбинации. Как смятате, дали ще имам проблем с твърде голям брой комбинации?



Тема Re: Симулация на пасианса Клондайк.нови [re: Гpиro]  
Автор clovenhoof ()
Публикувано02.03.12 21:37



Бе как така ти се налага да пишеш такива интересни неща пък аз само bug fixing и нищо от scratch?

____________________
Potes meos suaviari clunes


Тема Re: Симулация на пасианса Клондайк.нови [re: Гpиro]  
Автор croesus (хлевоуст)
Публикувано02.03.12 21:39



Добре де, то дори в статията има линкове към математически анализи + готов код. Това, което виждам е, че ако играта е реализируема (защото има и неразрешими ситуации) средното време за намиране на оптимален път е 2 минути, но ако нереализируема - 420 минути. Очевидно има "комбинаторен взрив", както го наричаш ти.



Тема Re: Симулация на пасианса Клондайк.нови [re: clovenhoof]  
Автор Гpиro ( играчът )
Публикувано02.03.12 22:14



С много търсене. Тази задача е от една много малка фирма в София, за която се чу съвсем малко, в един много тесен интервал от време. Чист късмет беше, че попаднах на тях. Те правят и други още по-интересни неща.



Тема Re: Симулация на пасианса Клондайк.нови [re: croesus]  
Автор Гpиro ( играчът )
Публикувано02.03.12 22:24



е доста позната концепция. Класика е да се проявява при задачи за които броят на възможните състояния е твърде голям.

Всъщност, задачата беше по-различна, но аз реших да я опростя, защото оригиналният вариант е действително сложен за реализация. Оригиналното задание е да се напише изкуствения интелект, на човек играещ оптимално този пасианс. Оптималната игра на човек не е оптимално възможното решение от математическа гледна точка. От математическа гледна точка, оптималната стратегия е все едно знаеш какви са и скритите карти. Тоест, ако се пробват всички възможни ходове (тоест се построи цялото дърво на състоянията) е все едно да знаеш всички карти предварително.

За оптималната игра, на реален играч човек, има група от десетина правила, които практиката е показала, че водят до по-добри резултати. Реалното питане е каква би била успеваемостта на този пасианс, ако човек (не машина) играе по оптимално известната до момента стратегия. Правилата са чисто емпирични и получените решения са далече от глобалния математически оптимум.

Все пак, за да се реализира група от правила то е все едно да си напишеш rule engine (тоест експертна система), а това си е трудна задача, дори за топ професионалисти.



Тема Re: Симулация на пасианса Клондайк.нови [re: Гpиro]  
Автор zaphod (мракобес)
Публикувано04.03.12 10:37



игт?




NE SUTOR ULTRA CREPIDAM


Тема Re: Симулация на пасианса Клондайк.нови [re: Гpиro]  
Автор mihail121 (новак)
Публикувано04.03.12 13:40



Помага стандартният подход, наблюдавай се какво правиш ти. Аз гледам 3-4 карти напред как да отворя освободя групирам.



Тема Re: Симулация на пасианса Клондайк. [re: Гpиro]  
Автор Лaнc Линk тaйният areнт (маймун)
Публикувано05.03.12 17:22



От пръв поглед се сещам за варианта в който в едната колона имаш карти 6 спатия и 5 купа, а в другата имаш 6 пика. След това с пълното обхождане можеш да циклиш колкото искаш петицата между двете шестици ... а това е само най-простия вариант да зациклиш.

--------------------------
Там където свършват всички Надежди ... започва Обеля!


Тема Re: Симулация на пасианса Клондайк.нови [re: Лaнc Линk тaйният ar]  
Автор Гpиro ( играчът )
Публикувано05.03.12 20:54



При DFS се проследява наличието на цикли в дървото на състоянията и те се избягват.




*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.