|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | (покажи всички)
|
да се научиш да казваш "не" :)
| |
|
ама приемам че Гойко просто си говори нещо си там (както го е правил и на лекциите си)
| |
Тема
|
Re: За процеса на научаване в България.
[re: Mrunk]
|
|
Автор |
Гойко (индианец) |
Публикувано | 31.01.12 19:26 |
|
Niklaus Wirth
Книгата е добра.
| |
Тема
|
Re: За процеса на научаване в България.
[re: Qvor Ivanov]
|
|
Автор |
Гойко (индианец) |
Публикувано | 31.01.12 19:34 |
|
Не осъзнаваш ли, колко жалко и комплексирано същество си, след като определяш като "кретени" хора, които не познаваш?
| |
Тема
|
Re: За процеса на научаване в България.
[re: Om_]
|
|
Автор |
Гойко (индианец) |
Публикувано | 31.01.12 19:39 |
|
Няма противоречие. Ако аудиторията е по-подготвена, това ще е добре за целия бранш. Също така, ако аудиторията е по-подготвена, аз няма да имам място пред тях. Когато останеш без едно хоби, винаги можеш да си намериш друго.
| |
Тема
|
Re: За процеса на научаване в България.
[re: Гойко]
|
|
Автор |
Mrunk (непознат
) |
Публикувано | 31.01.12 19:41 |
|
"Книгата е добра." - Браво! Все едно да кажеш: "Библията е интересна." И не става въпрос кой е авторът и кой не знае за него.
Проблемът е дали можеш да си представиш програмист без алгоритмична подготовка. Ако не - защо се опитваш да създаваш такива, ако да - много ще ми е интересно да се обосновеш.
Една проста аналогия... Представи си пилот, който чете книга по хирургия, без да има представа от анатомия. Кога мислиш, че ще може да заеме мястото на хирурга в кварталната поликлиника? И ти би ли отишъл при такъв лекар?
Колко пъти трябва учениците ти да прочетат книгата за "мисленето на Java", за да почнат да мислят като програмисти, А?
| |
Тема
|
Re: За процеса на научаване в България.
[re: Mrunk]
|
|
Автор |
| (>[2] /dev/null) |
Публикувано | 31.01.12 20:04 |
|
Хайде не се изФърляй чак толкова. 80% от програмистите са на нивото на медицинска сестра, а не на хирург.
The last good thing written in C was Franz Schubert's Symphony No. 9.
| |
Тема
|
Re: За процеса на научаване в България.
[re: Mrunk]
|
|
Автор |
Гойко (индианец) |
Публикувано | 31.01.12 20:20 |
|
Не го определям аз, други хора вземат решенията (на много по-високо ниво).
| |
Тема
|
Re: За процеса на научаване в България.
[re: Om_]
|
|
Автор |
vmwr (минаващ) |
Публикувано | 31.01.12 20:26 |
|
... и почти нищо практическо не научават. Поне моя скромен опит като ученик и студент е такъв :)
| |
|
Зависи от случая. Водил съм няколко курса в Уни за престиж, опитът от тях ми е много по-полезен от каквото и да е заплащане.
На първия курс беше каквото го описваш - обяснявах неща от книжка и след това се правеха упражнения, като я нямаше обратната връзка. Въпреки това имаше студенти, които бяха мотивирани и ги чаткаха нещата от раз.
На втория курс подходих по различен начин, който бях видял по време на обучението ми в чужбинско - направих сайт с и-Лърнинг модул (има достатъчно безплатни, които се инсталират за 5 минути) и им обяних, че оценката ще се базира на:
- домашни, които се предават по електронен път след всяко занятие
- презентации, които се правят всяко занятие (аз преподавах нещо на единия урок и някой трябваше да го обясни с презентация на следващия - така хем се учеха да изнасят презентации, хем затвърждаваха материала); заедно с всяка презентация трябваха да покажат нагледен пример с нещо изпрограмирано от тях по темата
- финален изпит, който беше пак изнасяне на презентация с въпроси
Резултатът беше феноменален. Не само ми пращаха домашни, защото беше интересно, различно и лесно, но след първите няколко презентации хората се мотивираха да ги правят все по-сложни и по-завършени.
И двете дисциплини бяха избираеми.
Та по темата - мисля, че всичко зависи от представянето на нещата и мотивацията.
Аз влязох в университета без да съм изпрограмирал един ред. Начинът на преподаване тогава не направи нещата по-лесни за мен, даже напротив - през първата година смятах да зарязвам информатиката, защото преподавателите и колегите ми се струваха много зле. Все пак колегите ми бяха масово от Прованса (да не се засегне някой от форума, обаче при някои хора селото си остава завинаги у тях), а аз бях учил в езикова гимназия, където средата беше доста по-елитна. До последната година в университета не виждах смисъл от него - тогава направих един семестър по Еразмус в бяла страна и видях що за дебили преподават в България. Не е до пасивност у студентите - нещата са комплексни.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | (покажи всички)
|
|
|