Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 08:47 28.09.24 
Компютри и Интернет
   >> Програмисти
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | (покажи всички)
Тема Re: За процеса на научаване в България.нови [re: Гойко]  
Автор headhunter (Z-95)
Публикувано30.01.12 13:29



Не е само в България. За съжаление наблюдавам същото отношение и в Полска. Даже, понякога ме гледат като извънземен, когато влезна в някаква дискусия с преподавателя...

General Protection Fault in module 0xDEEBAA. Рестартирайте държавата!


Тема Да де, аманови [re: DarkSide]  
Автор Phillip (-; свежъ :-)
Публикувано30.01.12 14:18



в случая са нужни и по-засукани, специфични и дори жаргонни лафове за дадена технология, които водещият курса (предполагаемо) баш-разбирач, ще ръси на моменти, правейки се на забавен. Тези лафове трудно се намират с Гуги, но казани небрежно в подходящ момент на интервюто, имат сравнително силен ефект.





Тема Re: За процеса на научаване в България.нови [re: Гойко]  
Автор Pechenia (нема лабаво ;-)
Публикувано30.01.12 14:28



Преподаването (както и програмирането) си е занаят, и като всеки такъв - има своите правила и трикове за постигане на успех. От една страна, от всяко дърво свирка не става. Това означава да се прецени дали даден човек/група има желание и капацитет за научаване на даден материал. Ако няма капацитет - преподава се материал с по-ниска сложност. Ако няма желание - започва интересната част.
В общия случай липсата на желание да учиш означава две неща - или това което се учи няма да ти трябва (или си мислиш, че няма да ти трябва), или ти е скучно/сложно. Във всеки човек са заложени любопитството като двигателна сила и страхът като възпираща. Има и трета сила - алчността. Обикновенно отделната личност/група е коктейл от тези компоненти, и майсторлъка е да се разбере отношението им.
Казано накратко - успешното преподаване залага на практическата полза от програмирането - решаване на приложни задачи, намиране на работа, повишена обща култура, разбиране на ИТ дейността като компонент от бизнес дейността и т.н.; на тънкости от кухнята и невидимата на пръв поглед връзка с различни популярни сфери, на мрачната, шантавата, екзотичната, пикантната и въобще непознатата част от професията; на простите принципи, естествените методи и средства за изграждане на ИТ продукти. КПД-то на един курс е сечението между: 1) умението да преподавателя да разбере мотивацията на учениците; 2) умението на преподавателя да изгради курса на преподаване "по течението", т.е. с максималната възможна мотивация; 3) умението на преподавателя да изгради материала така че да се възприеме максимално - концепции, дефиниции, градация на сложността, принципи, приложение, взаимовръзка; 4) умението на преподавателя да представи материала - чисто технически/артистични способности; 5) мотивацията и възможностите на учениците/курса
Естествената аналогия е с бриджа - за разлика от белота тук не се разчита на четворка валета (т.е. на надъхани ИТ гении, недокосвали досега компютър), а на умелото отиграване на съществуващите ресурси. Явно е, че от говежди лайна питка не става, т.е. и от дългогодишни счетоводители с алергия към всичко по-сложно от калкулатор синиър девелопери няма да се получат. Но е и факт че за 2 дена обучение от разнокалибрена чуждестранна студентска група с никакъв опит може да се постигне заинтригувани power users, способни да създадат сайт като екип в обща област. И по-важното - хора със мотивация и интерес за продължаващо самостоятелно развитие.

чети и дишай по-леко



Тема offfffнови [re: Phillip]  
Автор DarkSide (of the moon)
Публикувано30.01.12 14:30



не знам как са при вас ейчарите, ама тукашните нищо не отбират от програмиране и технологии, преди време се бех скарал с шефа и си бех пуснал сивито в джобсайта, звънят ми некви ейчари да ми правят интевю по телефона, гледам им обявата, искат X, Y, Z, а аз имам в сивито A, B, Z и му обяснявам че нема да стане работата, щот от X и Y хабер си нямам, а онзи вика ама хич хептен хабер ли си немате, ама никога ли не сте чували за тех, ама не можете ли да ги научите, начи дебне ме да изрека сакралната фраза "абе имам некво понятие" и веднага ме хързулва на клиента си и си пише червена точка по този случай ... ходих да говоря с един на живо интервю, онзи ме пита ама вие всъщност с какво се занимавате на нащоящата си работа, ами кво прави аналиста, щот имаме търсене за такъв, ами вие не можете ли аналист да бъдете, ами некой от ваща фирма не се ли интересyва, ами какво правят QA и т.н. ...



Тема Re: За процеса на научаване в България.нови [re: Гойко]  
Автор UbuHtu Man 11x (Oneiric Ocelot)
Публикувано30.01.12 14:43



Темата е многократно обсъждана, но все пак искам да сподлея едно свое наблюдение.
Ще се радвам да дадеш линкове към подобни теми, а също така да кажеш докъде е стигнало това обсъждане.

По стечение на обстоятелствата водя един малък курс за програмисти, веднъж седмично.
За да хване "декиш" мисля, че е нужно поне три пъти седмично.
Как се казва този курс? Колко учебни часа е и какво е съотношението теория/практика в него?
Домашни даваш ли и акУ "ДА" - с какво митивираш тези които се отнасят към домашните си с голямо страхопочитание?

Понякога се чудя защо въобще си хабят времето и парите.
Ти сам сподели - за ПРЕСТИЖ-а ти!
Бързи резултати може да видиш само акУ посаждаш трева, а ти си тръгнал да засаждаш "плодородни дървета".
Бъди Търпелив и гледай на Прошката и смирението като начин да отвориш 6-тата си чакра.
С други думи - твоите "студенти" също те учат - това е двустранен процес! Пиши си домашните!

Забелязал съм, че в България аудиторията очаква да й разкажеш нещо.
В България няма традиции - хората наистина имат нужда да научат че това което им казваш не е някаква твоя приумица, а истинска стратегия за отлични резултати.
След като си напишеш домошното ще имаш брошури, които да раздаваш. Възпитаниците ти ще те "рекламират" пред тяхните си приятели и така получаваш една много добра обратна връзка с целите които те удолетворяват.

В повечето случаи, курсът преразказва съдържанието на някоя доста популярна книга.
Преди книгите бяха истински учебници, а сега са с много плява.
Аз лично вече не купувам български книги - аман от преразкавачи... да не ги нарека "плагиати".

Смятате ли, че българите са твърде пасивни в начина по който възприемат нови знания и умения?
Българите в България имат традиции... и не биха си позволили "едноок" да ги води там където е нужно да си отваряш "очите" на четири.

АкУ искаш... Обиждай се!!!



Тема Re: За процеса на научаване в България.нови [re: Гойко]  
Автор | (>[2] /dev/null)
Публикувано30.01.12 15:48



Не разбрах, защо ходят на курса след като им е безразлично това, което се преподава?

The last good thing written in C was Franz Schubert's Symphony No. 9.


Тема Re: За процеса на научаване в България.нови [re: ARlZE]  
Автор Гойко (индианец)
Публикувано30.01.12 16:05



Не ги разбирам, защо си харчат парите за курсове, вместо да си купят книга (или да я свалят пиратски), да я прочетат, да си направят примерите в нея, а след това да си разработят някакво малко свое проектче. В момента е много лесно да пуснеш свои неща в App Store, Android Market или SourceForge Net.

През годините доста съм мислил как да им излагам материала и в момента съм стигнал до фазата в която правим някакви дребни примери, но всеки, който внимава, гледам да го направи, до работеща фаза.

Най-силно впечатление ми прави, че младежта в момента е изцяло пасивна. Когато аз бях на техните години, дори по между ни, имаше съревнование кой ще научи нещо ново или ще направи нещо собствено.



Тема Re: За процеса на научаване в България.нови [re: Pekoнcтpykтop]  
Автор Гойко (индианец)
Публикувано30.01.12 16:06



Определено, самото софтуерно производство си е чисто занаятчийска дейност. То е както в хирургията, учиш 6 години теория, а след това 4 години специализираш за касапин.



Тема Re: За процеса на научаване в България.нови [re: |]  
Автор Гойко (индианец)
Публикувано30.01.12 16:11



Предполагам, че е за хартийката, която се взема накрая.

Получава се малко като в ситуация, в която ти почти принудително се опитваш да му вкараш нещо в главата. Предполагам, на това хората казват - живот на инат ...



Тема Re: За процеса на научаване в България.нови [re: Гойко]  
Автор __iceman__ (новак)
Публикувано30.01.12 16:15



Привет,

Здрасти, ако може и е удобно, ще сподилиш ли какъв курс водиш и пред каква аудитория? Ще ти си кажа по-долу защо питам.

Не е тайна, че у нас нещата в университетите са така структурирани, че доста често студентите, които учат някакъв тип информатика, в по-горните курсове, вече са работещи хора, придобили навика да учат сами различни технологии и тяхното приложение. От тази гледна, точка ако на мен ми се наложи да посетя курс, който се движи по книга, може би бих предпочел да си я прочета и сам. На мен лично винаги ми е бил доста деморализиращ модела, който понякога се прилага във ФМИ - имам предвид, ситуация, когато все още незавършил студент /а често и прекъснал/ води курс и 'налива' акъл на други все още незавършили студенти, част от които непрекъснали. Така де, не му е това идеята на университетското образование, това е по-скоро партизанско движение.

Давам пример преди две или може би три години, исках да си опресня питонските знания и да им дам някаква практична насоченост и посетих първата лекция от курс по Питон във ФМИ, който водеше мой познат. След като той се разходи из агендата установих, че половината от курса, щеше да бъде разглеждане на колекциите в питон и някакви неща, които средно статистически студент 2ри курс, може да ги научи сам и с помоща на книга. След курса, попитах, 'преподавателя', дали ще говори нещо за rest / soap api-тата на питон, отговора, беше не, защото аудиторията не може да абсорбира... Така де - идеята ми е, че аудиторията не трябва да се подценява, хубаво - могат да се напишат парсвания на файлове /дори паралелни/ на всички видове езици, които се учат до 3ти курс, но не трябва това да е основното на тези курсове, вкрайна сметка, не това ще изкарва парите на фирмите, които биха ви наели след време.

Мисълта ми беше, ако аудиторията ти е добра и кадърна не я подценявай, а и помагай, да разбере, какво напрактика и трябва от самия курс и с какво дисциплината Х е различна от У.

Редактирано от __iceman__ на 30.01.12 16:19.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.