Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 18:36 25.05.24 
Компютри и Интернет
   >> Програмисти
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | (покажи всички)
Тема Забавлениенови  
Автор SvetilSfitil (Procul Profani!)
Публикувано06.11.08 13:28



Я, какво ми е писал mlee:
Ако си тръгнал прост да се забавляваш :) предлагам ти да помислиш за два едносвързани списъка, които потенциално имат общ елемент(и).

И аз сега се чудя - как става тази работа!
Примерно, ако елемент от списъка ми е от следния клас:

struct MyNode
{
MY_TYPE data;
MyNode* pNext;
};

Освен да имат общ(и) последен елемент(и)...
Подозирам, че това е някаква задача за интервюта пак.
Хайде да поумуваме дружно, а!



Dum loquo hora fugit

Редактирано от SvetilSfitil на 06.11.08 19:13.



Тема Re: Забавлениенови [re: SvetilSfitil]  
Автор smd (непознат )
Публикувано06.11.08 14:12



много не си спомням за структури от данни (отдавана бяха студенстките години), но помисли за случая когато имаш два списъка които имат обща част по между си



Тема Re: Забавлениенови [re: SvetilSfitil]  
Автор ГHУCEH®ГHOM (смрадлив)
Публикувано06.11.08 15:12



Правилно, това е класическият случай когато ти си правиш сам списъка, много е популярен за задачки и учебници. Ама на практика се ползват готовите имплементации (ако има такива). За всички тях е характерно, че един и същи обект (по-скоро пойнтер/рифрънс към него) може да участва ен пъти в един списък и дори едновременно в ка списъка.



Тема Re: Забавлениенови [re: SvetilSfitil]  
Автор mlee ()
Публикувано06.11.08 15:48



Още една задачка-закачка взета от тест в една не толкова велика фирма

Условие:
Двама играчи, маса с произволна /недефинирана/ форма и площ.
Всеки от играчите разполага с безброй абсолютно еднакви монети.
Играчите се редуват последователно поставяйки монета на масата. За коректно поставяне на монета се счита, ако тя не припокрива друга и геометричния й центъра е върху масата. Монетите могат да се поставят както ви хрумне (на ръб, на плоскост,.... не е дефиниран броя на възможните поставяния на монета). Играта свършва с победа за играча поставил последен монета на масата

Задачата: Да се намери стратегия при която първият играч винаги печели.

Редактирано от mlee на 06.11.08 15:49.



Тема Re: Забавлениенови [re: SvetilSfitil]  
Автор Hekф (зъл прът)
Публикувано06.11.08 17:24



Освен да имат общ(и) последен елемент(и)...
Точно така - последните им X (където Х >= 1) елемента на двата едносвързани списъка са едни и същи.

Елементарната имплементация е с точно m + n + 2 (където m - брой на елементите в единия списък, n - брой на елементите в другия списък) извиквания на GetNext и точно едно сравнение (използва се идеята, че ако последните елементи на двата списъка са различни значи двата списъка нямат нито един общ елемент). Интересно дали има още по-ефективен алгоритъм

-----
просто, брат ми, сам си правиш проблем...


Тема Re: Забавлениенови [re: mlee]  
Автор Hekф (зъл прът)
Публикувано06.11.08 17:29



Хм, ако масата не е със съфсем произволна форма - има елегантно решение за стратегия на първия играч. Уговорката е формата на масата да е симетрична спрямо една точка - огледално или ротационно. Тогава първия играч поставя своята монета така, че нейният център да лежи върху тази точка и след това поставя всички други монети симетрично на монетите, които поставя втория играч. Идеята е, че ако втория играч намери начин да постави още една монета на масата то и първия играч ще може да постави още една монета.

Ако формата на масата обаче наистина е абсолютно произволна - не знам.

-----
просто, брат ми, сам си правиш проблем...


Тема Re: Забавлениенови [re: Hekф]  
Автор SvetilSfitil (Procul Profani!)
Публикувано06.11.08 18:25



Мислех си за центъра на тежестта, но при произволна форма, може да не се падне върху масата ...

Dum loquo hora fugit


Тема Re: Забавлениенови [re: SvetilSfitil]  
Автор Hekф (зъл прът)
Публикувано06.11.08 18:56



Ако формата наистина е произволна (силно се надявам, че фсе пак е грешка ф условието) нещата стават мноооого дебели. Произволна форма, произволна площ, почти безкраен брой варианти за разполагане на монетите - не ми се мисли как се доказва, че след последния ход на първия играч на масата със сигурност няма да остане дори едно най-най-най-нюнюнчесто местенце за да се постави още една монета на ръб.

-----
просто, брат ми, сам си правиш проблем...


Тема Re: Забавлениенови [re: Hekф]  
Автор SvetilSfitil (Procul Profani!)
Публикувано06.11.08 19:08



Аз друго си мисля - възможно ли е да има такава маса, с такава форма, така щото да може първият да загуби. И нищо не измислям.

Dum loquo hora fugit


Тема М, да!нови [re: SvetilSfitil]  
Автор SvetilSfitil (Procul Profani!)
Публикувано06.11.08 19:12



То тук е разковничето!
Не е работата, от къде да започнеш, може би, а как да постъпиш, когато масата е почти запълнена и ти си на ход.
Ти си на ход и имаш място за малко повече от една монета - слагаш я изправена, като преграждаш празното място на две и другият е на ход. Той прави същото с неговата половина ...
Фактически, номерът е да разделиш пространството на две полупространства, май.

Dum loquo hora fugit

Редактирано от SvetilSfitil на 06.11.08 19:23.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.