|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема
|
OpenGL или DirectX
|
|
Автор | Rendition (Нерегистриран) |
Публикувано | 21.03.04 22:23 |
|
Смятам сериозно да се заема с 3D програмиране под Windows но като че ли не мога да направя твърд недвусмислен избор дали да ползвам OpenGL или D3D, по специално поставих началото на OpenGL и нахвърлях дизайна на един енджин.
Като цяло с OpenGL ми е комфортно и значително по-лесно да работя отколкото да се боря с безбройните дълги имена и параметри на СОМ обектите в D3D, но някак си чувствам щом че болшинството гейм-програмисти го ползват явно там е бъдещето на гейм индустрията под Windows и XBOX.
В този ред на мисли , бихте ли дали съвет защо да предпочета едното API пред другото при условие че предлагат почти идентична фунционалност и производителност но едното API е значително по-приятно за работа и многоплатформено.
С други думи какво кара почти 90% от тези гейм-програмисти да предпочетат D3D пред OGL ?
| |
Тема
|
Re: OpenGL или DirectX
[re: Rendition]
|
|
Автор |
Mycлoн (Муслен Ужасон) |
Публикувано | 21.03.04 23:08 |
|
Сигурно не е много трудно да овладееш и двете технологии. Сигурно Директ3д е по-популярната, но пък знанието за опънГЛ ще ти даде огромно предимство пред тълпата маймуни, овладели само директ3д.
Въпроса за твърдия недвусмислен избор ми се струва смешен. Нещо като аматьорите дето търсят програмния ЕЗИК на столетието... и гаранции, че като го научат ще са номер 1, ще взимат големи заплати и ще "обичат" манекенки. Те такова нещо няма. Както във всяка друга област от живота, трябва да се счупиш от учене и бачкане.
--
"Agile is a mindset, not a set of practices, rules, or tools."
Tom Poppendieck
| |
|
Аз съм на мнение, че щом ще правиш проект за твой кеф (поправи ме, ако греша), то ползвай това API, което ти носи по-голям кеф да програмираш с негова помощ...а иначе може дълго да се говори защо преобладаващата част от игрите за PC в момента ползват за renderer Direct3D, тук са намесени огромното влияние на Microsoft върху индустрията, както и знайни и незнайни бизнес отношения между gamedev компанийте, издателите и производителите на видеокарти...
Предполагам знаеш, че T&L имплементацията на rendering pipeline-а във видеокартите отговаря на определени съответстващи си версии на OpenGL и Direct3D, така че всичко относно избора опира до това колко читаво са написани драйверите, и колко е удобно самото API за програмиста, който го ползва...не че е все едно кое от 2-те ще ползваш, но като позадълбаеш повечко в материята няма да ти е кой знае какъв проблем да "превключваш" между API-тата, все пак принципите, върху които е залегнала тяхната архитектура, са едни и същи, както и хардуера, които ги използва...
0x00FF8040
| |
Тема
|
Re: OpenGL или DirectX
[re: singulus]
|
|
Автор | Rendition (Нерегистриран) |
Публикувано | 22.03.04 10:26 |
|
В отговор на Муслон бих казал че овладяването на OpenGL и D3D едновременно на професионално ниво със сигурност би ме издигнало над "тълпата маймуни" овладели единствено D3D но ми се струва че това не е по силите ми поне на този етап , пък и не смятам за абсолютно необходимо да се уча на диференциално смятане по два различни метода след като намирам единия метод за по кратък и смислен и едновременно даващ същия резултат като другия(някой сега да не помисли че в 3Д-то се решават диференциални уравнения )
Въпреки това обаче най вероятно ще ми се наложи да ползвам DirectX и по-специално DirectInput DirectSound DirectPlay и прочее директни благинки ако искам да правя нещо по-мащабно от неинтерактивно нямо кино под OpenGL ;)
Всъщност истината е че аз започнах с DirectX , четох хелпове , четох сорсове стигнах до някъде , резултата ме зарадва и продължих още по-настървено
дръпнах SDK-то и потънах в него..когато излязох на повърхността се почувствах отегчен огорчен и изморен..огледах се за нещо забавно и релаксиращо и видях едно OGL демо закачено в мрежата от някой заедно със сорса...потресох се изведнъж умората изчезна грабнах сорса и започнах да го доразвивам сякаш винаги съм го правил...това за мен беше показателно тъй като аз съм по-скоро художник отколкото алоритмичен програмист а някой беше казал че програмирането е като грънчарството -изкуство и занаят в едно,тоест без знание опит и въображение си за никъде.
Ех..аз малко се отплеснах но в заключение ще кажа че OpenGL не препречва пътя ми с тлъстите си СОМ API-та занимавайки ме със себе си перчейки силиконовите си мускули както D3D , а ми предлага струкурен и елегантен начин да общувам хардуера.
За жалост обаче след DooM III и Кармак , може би ще трябва на запалим свещ на паметника с надпис OGL в гробището на загиналите в гейм индустрията.
| |
Тема
|
Re: OpenGL или DirectX
[re: Rendition]
|
|
Автор | AcidMemory (Нерегистриран) |
Публикувано | 22.03.04 10:59 |
|
| |
|
W zorata na PC-tata imashe samo OpenGL...
Polse se pojawi enda firma "3dFX" (takowa li i beshe imeto? njakoj da pomogne). Tja proizwezhdashe ewtini(w srawnenie skonkurencijata) 3D karti, deto rabotiha w kombina s normalnite 2D karti...
Ta teja 3D karti maj se kazwaha "Voodoo" (taka li beshe? ne beshe li taka?). Imaha sobstweno API za 3D grafika - Glide. Oswen towa poddurzhaha i OpenGL..
Wsichki 3D igri iskaha "Voodoo" karti, shtoto rabotiha s Glide API. Tuk tame imashe i njkoja OpenGL igra..
Polse se pojawi edna malka firmichka - NVidia...
Ta taja firmichka trugna da prawi ewtini 2D karti... Polse wze che pochna da prawi kombinirani 2D + 3D karti.
No 3dFx nali sa weliki i neshtjaha drugi da proizwezhdat Glide suwmestimi 3D karti... Taka Nvidia pochnaha da prawjat Direct3D suvmestimi karti sus mizhaw OpenGL support. Probiw naprawiha sus karta kojato beshe harduerno suwmestima s DirectX...
Pokraj razwitieto na DirectX i nerazvitieto na OpenGL, dobaweno kum gluposta na 3dFX - NVidia kupiha faliralata 3dFX, a DirectX prewze game industrijata za Desktop PC...
Po kusno se pojawi i XBox...
W momenta ima profesionalni(skupo struwashti) 3D karti, koito sa optimizirani da rabotjat s OpenGL i se polzwat za seriozni zadachi...
DX3D cartite sa po-razprostraneni, no ne sa za chak tolkoz wuzwisheni celi. E s uspeh se polzwat i za seriozni OpenGL nachinanija..
Suwet:
Ako smjatash da pishesh 3D engine za Win - polzwaj DirectX.
Ako celta ne e samo Win - OpenGL..
Imaj predwid, che 3D kartite w po-goljamata si chast sa harduerno optimizirani za DirectX.
Optimizacija za OpenGL e bonus i (ako ne se luzha) iziskwa dopalnitelni driveri, koeto si e zatrudnene za userite....
| |
|
tovas nebese v zorata na PC-tata! bese samo predi nekolko godini!!!
| |
Тема
|
Re: OpenGL или DirectX
[re: CALL-151]
|
|
Автор |
Гypy (бенгбъс драйвър) |
Публикувано | 22.03.04 13:03 |
|
Е да, в зората се пишеха на ръка библиотеки щото нямаше. Сетването на пиксел се пишеше на добрия стар Турбо Паскал с инлайн асемблер. Паметта почваше от 0А000h, режимът 320х200, пикселът беше точно един байт (256 цвята) и формулата за сетване на пиксел беше офсета на 320*Y + X.
Ставаше примерно така:
Procedure PutPixel(X, Y : Integer; C : Byte); Assembler;
asm
mov ax, 0A000h
mov es, ax
mov bx, [X]
mov dx, [Y]
mov di, bx
mov bx, dx
shl dx, 8
shl bx, 6
add dx, bx
add di, dx
mov al, [C]
stosb
End;
Сега естествено става така:
SomeGraphicsApi.SetPixel(X,Y,C);
и това е напълно нормално. Това, което исках да кажа (и затова си поиграх малко повече) е, че добрите стари времена си отидоха безвъзвратно и сега трябва да се набляга на учене на английски, АПИ-та и бизнес процеси а не на математики, физики, запояване на схеми и как правене на библиотеки за Б-дървета.
--
Increasing performance by lowering expectations.
| |
|
E ne iskah da kazha w zorata na PC(predi 20+ godini), a w zowata an 3D igrite za PC i si beshe predi 10 godini...
Njakolko = 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,...,Mnogo - Wupros na predpochitanie kade shte spresh...
No rezultatut sled teja 10 godini e:
3dFX gi njama.
Na Win platforma ima predimno DX igri, rjadko OGL..
OGL wse oshte ima i se polzwa(i shte se polzwa) aktiwno pri rabotnite stancii - predimno za CAD i drugi takiwa...
Glide e weche sobstwenost na NVidia, a te prawjat 3D karti s harduerna poddruzhka predimno na DX.
ATi sa sus sushtata nasochenost kato NVidia - predimno DX.
Drugi smisleni igrachi w segmenta "srawnitelno dostupni 3D karti" prosto njama.
| |
Тема
|
Re: OpenGL или DirectX
[re: Гypy]
|
|
Автор |
Lupi (Full throttle) |
Публикувано | 22.03.04 21:12 |
|
Хех, 256-цветният режим беше фасулска работа. Там всичко беше ясно и работеше бързо. Виж от 16 цветните режими, където всеки бит от цвета беше в отделна плоскост направо гризях бюрото. Интересното е, че най-новите видео карти поддържат всички спецификации за портове и т.н., и всичките ми стари програми, които мажеха по портове и по видео памет си работят перфектно, даже и под Windows XP.
Еех, кви времена бяха...
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
|
|
|