Тема
|
Pascal
|
|
Автор | neznaesht (Нерегистриран) |
Публикувано | 12.05.03 19:50 |
|
Kak da zapisha programata s razshirenie EXE v Turbo Pascal 7.0?
|
|
Тема
|
Re: Pascal
[re: neznaesht]
|
|
Автор | znaesht (Нерегистриран) |
Публикувано | 12.05.03 19:56 |
|
slagash v Options "Compile to File" i natiskash F9
|
|
Тема
|
Re: Pascal -> .EXE
[re: neznaesht]
|
|
Автор | Highwaytohell (Нерегистриран) |
Публикувано | 12.05.03 22:57 |
|
Ето ти пример под DOS на основата на стари мои изпълнения:
{Файл: MyProg.PAS }
{Шаблон за програма на Turbo Pascal 7.0}
{Създава изпълним файл (.EXE) под DOS }
program MyProg;
{Директиви (или опции) за компилатора, виж документацията}
{Важни са, нагласи ги според конкретния случай}
{$A-,B-,D-,F+,G-,I-,O+,Q-,R-,S-,V-,X+}
{$M 65520,0,250000}
{Модули, предварително компилирания код на които се свързва с}
{компилирания код на програмата}
{Компилираните модули са с файлово разширение .TPU}
uses Overlay, CRT, Dos, MyUnit1, MyUnit2, {...} MyUnitN;
{Деклариране на овърлейните модули, зареждат се в паметта при нужда}
{Едва ли вече ще се наложи да ги правиш}
{$O MyUnit2}
{Процедури и функции}
procedure Proc1;
var
V1: Type1;
V2: Type2;
{...}
begin
{...}
end;
{...} {Още процедури и функции}
{Деклалиране на променливи, видими за тялото на програмата}
var
VM: TypeM;
VN: TypeN;
{Тяло на програмата}
begin
{...}
end.
Можеш да компилираш и от командния ред, ако искаш:
tpc MyProg.PAS
или
bpc MyProg.PAS
От какъв зор още се занимаваш с Turbo Pascal?
|
|
|
От зор, че в университета му преподават разни 60 годишни лелки, дето имат амнезия за ИТ от времето на Минск 32 до сега.
|
|
Тема
|
Re: 60 годишните лелки
[re: Whitelion]
|
|
Автор | Highwaytohell (Нерегистриран) |
Публикувано | 13.05.03 00:00 |
|
В такъв случай изходът е един: КРИТИЧНО МИСЛЕНЕ и НИКАКВО ПРЕКЛАНЯНЕ ПРЕД АВТОРИТЕТИ.
|
|
|
О, да! Именно по тази причина моя милост с 4 сертификата (не Brainbench, много моля - тогава още не се бяха пръкнали) и 6 години трудов стаж (не опит!) по специалността имаше добър (4) по "Увод в информатиката" Кажи речи, това беше по времето, когато най-често писаната команда от мен беше gcc
|
|
Тема
|
Майната им.
[re: Whitelion]
|
|
Автор | Highwaytohell (Нерегистриран) |
Публикувано | 13.05.03 13:35 |
|
Най-добре програмистът (а и всеки работещ човек) да се стреми към такава компетентност, че сам да определя "дневния си ред". Където има реални потребности и търсене - там трябва да е програмистът. Въпрос на икономика.
Даскалите пишат оценки, но не дават хляба в ръцете - и така трябва да бъде. Обаче имам чувството, че те не робуват на предразсъдъци - написаното горе им е ясно. Сякаш умишлено губят времето на учениците/студентите и ги правят неконкурентоспособни.
|
|
Тема
|
Re: Pascal
[re: neznaesht]
|
|
Автор |
gali (по-малкоядосана) |
Публикувано | 13.05.03 20:15 |
|
Compile - Destination, после еф9
ako стойността на destination е мемори, го компилира без да съзвава ехе. ако стойността е диск, копие от компилирания файл се запазва на ХДД. Не са виновни лелките,аз съм на 28,но по уч. програма трябва да учим паскал, и никой не ме пита искам ли да го преподавам
Преди да направиш нещо, преброй до 20. усмихвай се по-често от другите
|
|
|
e pa kakvo loso ima v TURBO PASCAL!
danebi DELPHI7 500MB deto vaprosnoto .EXE stava 400K da e nesto po-hubavo?
|
|
Тема
|
Въпрос
[re: gali]
|
|
Автор | Highwaytohell (Нерегистриран) |
Публикувано | 13.05.03 20:29 |
|
Аз ще попитам. Ако зависеше от Вас, какво бихте преподавали на ученици в областта на ИТ? Кое смятате, че има перспектива? Не смятате ли, че подходът към учениците трябва да е честен, т.е. да им се преподава това, което има стойност на пазара? Имайте предвид, че учениците нямат социален опит и приемат всичко за "чиста монета", а по-умните просто отбиват номера.
Аз не преподавам и никога няма да преподавам, но много съм любопитен по този въпрос. Най-учтиво Ви моля да изразите мнение.
|
|
|
в училище ИТ и информатика се преподават като отделни предмети. Аз преподавам на паралелките профил информатика. По учебна програма имаме паскал или бейсик в 9-10 клас и ВБейсик в 11-12. Ние учим паскал в 9-10 и понеже бо ВБ не се полага матура, си позволих да го заменя с делфи - така им спестявам товаренето с нов синтаксис и си оставям време за разширяване на паскал до обектно, визуално и събитийно програмиране, без да се налага да изучават нов програмен език.
Ако зависеше от мен, след бройните системи, алгоритмите и другите уводни скуки, бих включила С в 9ти и С++ в 10, в 11-Вижуал С, и в 12-ти - Java, на базата на изучавания С, и втория срок - функционален език, да кажем пролог.
Що се отнася до пазара - паскал на мен ми харесва за обучение, затова защото синтаксисът му е достъпен за учениците - полуматематика, полуанглийски. Той е подходящ за изучаване на алгоритмичните модели и структурите от данни. С и доста по-развит от паскал, и някои конструкции ще са трудни за осмисляне, но мисля, че с добро методическо ръководство могат да се постигнат добри резултати.
Между другото, пак относно учебната програма, която ни натресоха от министерството - имаме издаден само един сборник задачи за профилираните и един за непрофилираните, на паскал. за С чувам, че е излязъл същия сборник на магдалена тодорова, но така и не успях да го видя цяла година. За бейсик, С, Вижуал бейсик, или кой да е друг език няма НИКАКВИ учебници, сборници, или какви да е ръководства. уроците си за 11-12 клас на делфи ги подготвям, като ползвам мастеринг делфи 5 на марко канту, но ги подавам в съвсем елементарен вид, а наблягам на практическото решаване на проблемите. Съгласи се, че решаването на една практическа задача (както казваш - каквото се търси на пазара) далеч не е само програмиране.
Преди да направиш нещо, преброй до 20. усмихвай се по-често от другите
|
|
|
чакай, че като прочетох пак въпроса ти, ми хрумна за
>>Не смятате ли, че подходът към учениците трябва да е честен, т.е. да им се преподава това, което има стойност на пазара?
Не, не смятам. Пазарът е доста динамичен. Смятам, че учениците трябва да имат широка основа, на която да стъпят, накъдето и да се люшне пазара, да имат достатъчно познания сами да се доразвиват в различни области.
Преди да направиш нещо, преброй до 20. усмихвай се по-често от другите
|
|
|
> функционален език, да кажем пролог.
Prolog syvsem ne e funkcionalen ezik. Az lichno ne smyatam, che e podhodyasht za uchenici (koito ne sa uchili mat. logika). Ili v nay-dobriya sluchay shte im se prepodavat syvsem prosti neshta (koito se pravyat lesno i na algoritmichni ezici) i nyama da mogat da ocenyat dostoynstvata mu.
Inache i az smyatam, che nema losho da se prepodava Pascal. Syzdaden e specialno za tazi cel, a i krachkata ot nego do C (ako predpolojim, che tova e koeto se tyrsi na pazara :-) e polovin misheshka
V uchilishte ne smyatah taka, da si priznaya
|
|
Тема
|
Много силно мнение
[re: Highwaytohell]
|
|
Автор | Highwaytohell (Нерегистриран) |
Публикувано | 14.05.03 14:56 |
|
За проблема с учебниците и др. пособия не бях се сетил.
За най-новото има литература, но е скъпа за ученици. По-лошото е че преводът й е безобразие и за тях е абсолютно неподходящ. Терминологията доста се влоши и е нужно време, за да се прецизира и утвърди. За съжаление, сега оригиналните български автори са малко.
При дадените обстоятелства, Вашите идеи са уместни, по-консервативният подход очевидно е оправдан.
Но все пак трябва да се търсят начини за въвеждане в училище на по-модерните езици, технологии, платформи и т. н. Това е Вашата морална отговорност спрямо учениците. Въпреки флуктуациите на пазара, общите тенденции за 10 години напред си личат. За тях трябва да се мисли и по отношение на обучението.
|
|
|
Да, абсолютно не са виновни лелките! Нищо, че ако им дадеш да напишат един quick sort ще си вържат ръцете на фльонга! Нищо, че зад заглавия като "Парадигми на съвременното програмиране" се крие "Що е т'ва record и има ли то почва в Pascal"! Нищо, че заклети кодери получават 3-ки, щото си позволяват, да обяснят че a = 5 не е като 5 = a и че второто посмъртно няма да се компилира, а им отвръщат че "няма значение, щото равенството е еквивалентност и за двете страни"! Така е то, адски я чаткат математиката. Поне докато не ги попиташ имат ли идея какво е линейна сложност
По въпроса, какво трябва да се изучава... Конкретният език няма особено значение (стига да е достатъчно съвремен). Не случайно е казано, че добрият програмист е езиково независим. И тука не визирам API-сти, тях всичките ги знаят колко им се отдава. Имам предвид точно Програмисти (с главно "П"). Лично според мен - трябва да се изучават дисциплини, които дават по-общ поглед върху нещата: алгоритми и структури от данни основно, но не единствено. Някой от вас има ли идея какви възможности за team-work има един новоизлюпен студент от ФМИ? Че той ако не седне на по половин клавиатура с другарчето, нищо не могат да родят съвместно. Въобще във висшето образование има адски големи пропуски. Ами че аз доколкото си спомням от 140 души поток завършващи, я има - няма 10-ина да имаха идея за какво става въпрос. И то в никакъв случай, щото са ги научили в университета. Просто момците си бяха хакери (в по-широкия смисъл на думата).
Друг основен проблем е много високата разлика в нивото между различни преподаватели. Повечето просто гледат да отбият номера (ПРОСТО НЕ Е ВЪЗМОЖНО ЕЛИТЕН, ОРАКЪЛ СЕРТИФИЦИРАН ЕКСПЕРТ, ШЕФ НА ОТДЕЛ В ЕДНА ДОСТАЪТЧНО ИЗВЕСТНА В БГ ИТ КОМПАНИЯ ДА ПОЛУЧИ "ДОБЪР 4" НА ИЗПИТ ПО БД ), а пък тези които наистина искат да преподават нещо свястно са препънати, защото другите познания на студентите са на такова смешно ниво, че им липсва основата за всичко останало.
Ето ви и живият пример, всички знаят що за преподавател е Манев (ФМИ). На същият фон, Х (аре да не му казват името като се чете тука) който преподаваше операционни системи пита пред очите ми един колега от първа банка (по време на лекция) : "Ъъъъ. То НТ-то беше многоподребителско, или?"
|
|
Тема
|
Re: Въпрос
[re: gali]
|
|
Автор | maymun (Нерегистриран) |
Публикувано | 14.05.03 16:17 |
|
Golyama greshka e da prepodavash C++ na bazata na C. Da ne govorim za Java
|
|
|
Да бе,
Най-добре е да се преподава С++ на базата на С++
|
|
|
> ПРОСТО НЕ Е ВЪЗМОЖНО ЕЛИТЕН, ОРАКЪЛ СЕРТИФИЦИРАН ЕКСПЕРТ, ШЕФ НА ОТДЕЛ В ЕДНА ДОСТАЪТЧНО ИЗВЕСТНА В БГ ИТ КОМПАНИЯ ДА ПОЛУЧИ "ДОБЪР 4" НА ИЗПИТ ПО БД
Syvsem vyzmojno e - stava s prezritelno otnoshenie kym predmeta kato nauka (otnoshenito mu kato kym zanayat ne se otchita vyv FMI).
A i dori tova ne e abs. neobhodimo - vsichki vyzmojni sertifikati (orakulski, malki i meki, slynchevi i etc.) mogat da se vzemat sys zubrene. T.e. sertifikatyt mu nishto ne oznachava.
Kato ne go/te kefi - poemete po pytya na chichko Billy, chichko Larry & co.
|
|
Тема
|
Относно сертификатите
[re: Whitelion]
|
|
Автор | Highwaytohell (Нерегистриран) |
Публикувано | 14.05.03 19:00 |
|
Според мен, сертифицирането е чисто вътрешно-фирмено обучение, което е свързано с конюнктурни, практически познания и умения. Сертификатите не дават фундамент. Те нямат за цел да бъдат универсален критерий за компетентност.
|
|
|
човече, учебникът е бял кахър - давала съм им разработени странци от about.com и други сайтове, където стъпка по стъпка е показано как да си направиш различни програми. освен това със записките - понякога сканираме и си ги четат вкъщи. аз имам щастието болшенството от учениците ми да разполагат със собствен РС и ги товаря с домашни или сканирани уроци, имаме и интернет през ЛМ, неограничен достъп.
Знаеш ли , че колегите в Завет имат ЕДИН компютър!!! На него да посазват ли по-напред, да правят упражнения ли? по отношение на ИТ и Информатика проблемът в училищата е най-вече финансов - няма пари за компютри, да не говорим за интернет
Преди да направиш нещо, преброй до 20. усмихвай се по-често от другите
|
|
|
А възможно ли е преподавател по бази данни да не може да разпознае 2-ра нормална форма на база? Освен това - остави сертификатите на страни, човекът наистина е адски в час с тези неща.
И какво ще кажеш за великият преподавател Х (аре да не му казвам името, да не се излага, че вече не преподава ами си има собствена ИТ фирма, къде твори бисери, когато не е зает да зарежда хранителните магазини на жена си със сирене де...), на който като ученик му поправях с червено глупостите по учебниците, а след 4 (четири) години като първокурсник трябваше да уча по същите тия учебници?! И как да няма човек в такъв случай презрително отношение към предмета?
Друг пример - като надъхан първокурсник ми дават първата курсова задача. Предавам аз значи една адска програма с 60 страници документация, като коментарът е "Вие това не сте го писали или ви е от преди", оценката е 4 "Единствено щото може да обясните как работи". А за да съм точен, трябва да отбележа, че обяснението беше 5 минути + още 40 за да просветне на идиотката в главата що е това овърлей и има ли то почва у нас! И за да съм изчерпателно точен - задачата не си я бях измислил аз, ами беше по задание на преподавателката, ама аз нали виждам в бъдещето, та я бях написал 2-3 години по-рано.
Ама така е то! Както казваше един колега - ако една идиотщина може да се направи, винаги ще се намери и идиот да я направи!
|
|
Тема
|
Добре, но...
[re: gali]
|
|
Автор | Highwaytohell (Нерегистриран) |
Публикувано | 14.05.03 20:37 |
|
ОК, и тук сте намерили начин. Обаче защо признаваш тези неща? Ами ако господата от МОН се сепнат и кажат "Ама как може такова нещо?" Дадена ли е тази свобода да решавате?
|
|
|
S prezritelno otnoshenie poluchavash 4. Bez znachenie otkyde idva prezrenieto ti.
A za I kurs... Golyama greshka. Kursyt e po osnovi na programiraneto, a ne po tehnologii za pestene na pamet pod MS-DOS. Az ne bih ti pisal 4 s tochno tazi prezumpciya, no ako mi predadesh 60 stranici kursova zadacha (izvinyavay, FMI ne e UNSS!!!), shte ti pisha 4 samo zaradi tova.
Kaji koy e toz X (chisto lyubopitstvo; ako mi e prepodaval (malko veroyatno, shtoto Kaloyanov beshe pich, i nashta godina mu beshe poslednata vyv fakulteta), shte ti kaja mnenieto si)? Moje i na belejka :-)
|
|
|
Az pyk da dopylnya kakva e celta :-)
1. Certificirashtite kompanii da gruhnat nyakoy i drug lev/dolar.
2. Da vpechatlish chichkovcite s vratovryzkite, deto hal haber si nyamat ot pogromirane, i zatuy im se kefyat (Microsoft e tfa, ey ).
|
|
Тема
|
Re: Re: Относно сертификатите
[re: Potencialen emigrant]
|
|
Автор | Highwaytohell (Нерегистриран) |
Публикувано | 14.05.03 21:24 |
|
Microsoft признава ли сертификатите на Oracle (и обратното) ?...
Не съм сигурен, че задавам въпроса коректно.
|
|
|
Potencialen emigrant,
Разбирам, че си на твърде противоположно мнение от моето, но все пак в духа на разговора ще се опитам да ти изясня мнението си съвсем подробно.
1. Т.н. Х, щом ти е толкова любопитно се наричаше Сандалов (нещо такова), но никога не е преподавал във ФМИ. Май в МЕИ или някъде там... Асистентката, която ми водеше програмиране ползваше негови учебници, аз затова го споменах.
2. Когато ти дават курсов проект за освобождаване от изпит, който трябва да пишеш цял един семестър, редно е да го направиш съвестно. Аз ли бъркам нещо? Още повече, че темата НЕ СЪМ Я ИЗМИСЛИЛ АЗ, за да я критикуваш.
3. Презрително отношение все още нямах. Това беше една от многото последвали случки, които ми го изградиха.
4. Преди да вляза в университета нямаше с кой да се обменя информация, нямаше и интернет. Имаше прослуватата 12 томна поредица, както и няколко книжки на издателство Техника, които със зор се откриваха предимно в книжарницата на МЕИ. Когато влязох да уча висше образование, предполагах че ще се докосна до корифеите на тази наука. А видях едни изкукали дъртаци и стари моми, на светлинни години разстояние от ИТ, които нямаха дори ИДЕЯТА за духа и начините на мисленето, но вместо това чудесно издевателстваха над студентите.
5. Никога не ми е било за оценката, а за отношението на преподавателите. За оценки престанах да се интересувам, когато напудрените ми колежки, които хранеха 16-ките да не ги хапят, имаха по-висок успех от мен. Тях обаче мога само да ги съжалявам. Животът е този, който им постави реалните оценки (кажи-речи на повечето от тях).
6. Аз за нищо не съжалвям. Жал ми е за тия свестни момчета, които ми бяха колеги и разбираха с пъти повече от преподавателите-кретени, а прекъснаха още 2-3ти курс, защото не можеха да понесат идиотията им! Ей за тях ми е жал!
Изясних ли се?
|
|
|
Значи дереджето е като нож с две остриета:
от една страна, имаме учебен план, към който се придържаме. аз го спазвам до толкова, до колкото децата ще полагат матура. но само до тук.
от друга страна, ние нямаме инспектор. от 3 г. не са ме проверявали. ролята на инспектор е заел тматематика, който няма идея от програмиране. последното, което каза, е: като започнете един език, гледайте да го изкарате до край. така аз се хванах за сламката и продължих паскала в делфи. второто, поради което не се притеснявам, е че го правя със съгласието на директора. третият ми коз - нашият инспектор няма понятие от програмиране - той е математик, и освен да ни чете нормативната уредба, с друго не ни е помагал. децата покриват изискванията за вижуал бейсик, но на делфи - въпросът е принципен, дали ше искат да се заяждат, или не.
Преди да направиш нещо, преброй до 20. усмихвай се по-често от другите
|
|
|
И още: нормално ли е преподавател по процесори да твърди (при това с насмешка, че се пънат да измислят по-бърза памет), че нямало никакъв смисъл кеш-паметта да е по-бърза от 100ns, във време, в което 60ns RAM беше вече нещо обикновено?
И защо ли колегата му преподавател замина за Германия, а той си остана тук, въпреки че се напъваше да замине?
|
|
Тема
|
Re: Potencialen emigrant
[re: Whitelion]
|
|
Автор | Questor (Нерегистриран) |
Публикувано | 15.05.03 09:50 |
|
Хехе - в ТУ за да си вземеш базите данни няма да ти помогнат 100 сертификата - най-много тъпата коза или дъртия пръч да се издразнят и нарочно да те скъсат.
А и материалът е по-скоро как въпросният дърт пръч е направил някакъв свързан списък и дърво за перфокарти.
|
|
|
Аз доколкото знам сертификатите на Microsoft си ги признават само Microsoft
Always Outnumbered - Never Outgunned
|
|
Тема
|
Re: Добре, но...
[re: gali]
|
|
Автор | 3ъл (Нерегистриран) |
Публикувано | 15.05.03 11:32 |
|
...Ако зависеше от мен, след бройните системи, алгоритмите и другите уводни скуки...
...Смятам, че учениците трябва да имат широка основа, на която да стъпят, накъдето и да се люшне пазара, да имат достатъчно познания сами да се доразвиват в различни области...
А аз смятам, че си противоречиш и сама не знаеш какво говориш.
|
|
Тема
|
Незаслужените оценки
[re: Whitelion]
|
|
Автор |
pyrx (dруг) |
Публикувано | 15.05.03 14:40 |
|
> ... (ПРОСТО НЕ Е ВЪЗМОЖНО ЕЛИТЕН, ОРАКЪЛ СЕРТИФИЦИРАН ЕКСПЕРТ, ШЕФ НА ОТДЕЛ В ЕДНА ДОСТАЪТЧНО ИЗВЕСТНА В БГ ИТ КОМПАНИЯ ДА ПОЛУЧИ "ДОБЪР 4" НА ИЗПИТ ПО БД )
Вярно е, че има много преподаватели под всякаква критика, ама ми прави впечатление следната, меко казано, странна и противоречива тенденция.
Хем преподавателят е тъп и безнадеждно изостанал, хем пише ниска оценка на някой действитлено изключителен умник, хем не му се възхищава искрено, хем изключителният умник се държи на изпита презрително и нагло, хем изключителният умник отдава твърде голямо значение на оценката на тъпия по условие преподавател!
Много странно! А какво да кажем за една по-следваща и реална ситуация. Умникът започва работа в софтуерна фирма подмамен от високото заплащане. Част от проекта е написана от някой си по много безобразен и дървен начин, от което произтичат много проблеми като цяло. Този умник спокойно и аргументирано обяснява на шефа и собственика на фирмата, че тази част трябва тотално да се препроектира и препише, за да не се занимаваме с оправяне на бъгове и гърмежи до Второто пришествие. Обяснява ясно и конкретно какви са безхаберията допуснати при писането. Стига се до повече или по-малко повдигане на тон, естествено. Тъй като шефът се води "най-умния" във фирмата и се е запънал кат магаре на мост. В крайна сметка кодът е преписан на своя глава и в извънработно време, програмата тръгва като слънце, но при разпределяне на премии умникът се оказва почти "в дъното на стека", въпреки че е свършил дори повече и по-качествена работа от много други.
|
|
Тема
|
Успех!
[re: gali]
|
|
Автор | Highwaytohell (Нерегистриран) |
Публикувано | 15.05.03 14:41 |
|
За Pascal.
Някъде по-горе зададох въпроса "От какъв зор се занимаваш още с Turbo-Pascal?" Искам да внеса яснота, въпросът ми се отнася до реализацията на Pascal под DOS. Нямам нищо против Pascal като език за програмиране, през моя 16-битов период сам си го избрах и сам си го учих. Иначе, в ТУ мен ме обучаваха по ПИИС на 8-битов компютър под UCSD на FORTRAN-77 и ми обясняваха, каква е разликата между аритметичния и логическия IF.
Изборът ми тогава беше продиктуван от съвсем конкретни причини. Притежавах Правец-16, даже без хард-диск. Интересувах се от ООП и технически единствената ми възможност да го пробвам беше като започна с Turbo-Pascal 5.5. Много добра работа ми свърши книгата "Приложно програмиране с Турбо-Паскал" на Моско Аладжем.
Тогава избягвах да се занимавам със C (въпреки, че го знаех). От чисто "естетически" мотиви. Смятах, че синтакисът е грозен. Текстът на C го възприемах по-трудно. Там има възможност, чрез предпроцесорни директиви (по-точно чрез макросите) синтаксисът да се променя и всеки си го прави, както му скимне. За да разбера какво става, трябваше много да се разхождам по header-файловете. Имаше обаче едно сериозно практическо предимство - C можеше да компилира до обектни файлове.
Искам да избягна горещ спор по този въпрос, това са мои субективни разбирания. Обсъждал съм ги навремето с колеги-състуденти, фенове на C. Уважавам програмистите на C и C++.
От императивните езици сега използвам VB 6.0 (комерсът пожела така), VB .NET (почти е като VB 6.0). Здраво уча C#. Без да осмислям подробностите, впечатлението ми е, че имат много общи неща с Pascal. Не смятам, че с Pascal съм си губил времето.
Няколко приказки за материалната база.
Вие твърдите, че нямате компютри... Аз пък наскоро четох в медиите, че са ви купили лицензи за софтуер.
Има нещо, което може да стане проблем в бъдеще. Не възприемайте това, кото пиша като даване на акъл с менторски тон. Просто премам положението, че който плаща, той поръчва музиката. Ще дойде спонсорът (директно или индиректно - чрез държавата) и ще каже така: ще купя компютри и софтуер, ще платя за Интернет, а вие ще преподавате еди-какво-си. Аз лично мога да приема по-груб и комерсиален подход във висшето образование, светът е такъв, а и студентите са пълнолетни граждани. Но в средното образование ми си струва, че аргументираното мнение на преподавателите трябва да е определящо.
Желая Ви успех!
|
|
Тема
|
Re: Незаслужените оценки
[re: pyrx]
|
|
Автор |
Whitelion (непознат) |
Публикувано | 15.05.03 15:53 |
|
И в двата случая източникът на проблема е един и същт - неопитност и вяра в идеали, заблуда че можеш да промениш нещата, желание да свършиш нещо "за идеята". Тези грешки всички сме ги правили като млади и неопитни. На тези, дето още не ги е отракало училището на живота само два съвета:
1. Самоинициатива никаква (който е бил в казарма, знае!)
2. Прочете "Законите на Паркинсъсн" и особено главата "Как да прехвърляме топката" (много поучително!)
Хайде със здраве
|
|
Тема
|
Re: Незаслужените оценки
[re: pyrx]
|
|
Автор | Questor (Нерегистриран) |
Публикувано | 15.05.03 16:02 |
|
Ммм това с пренаписването е интересна тема :)
Сещам се за няколко възможности -
- новият 'умник' просто не може да чете чужд код, щом е и нов - това е твърде вероятно
- кодът е наистина лош, но може да се позакрепи - както казват големите батковци - рефакторинг :)
- пренаписал го е, ама е престанал да работи или вече работи по друг начин - може и да е по-добър новият начин, ама някой път 'known features' са по-добре от unknown features :-)
- ....
И та големият проблем в случая според мен е да се опрердели правилното съотношение :)
|
|
Тема
|
Re: Незаслужените оценки
[re: Questor]
|
|
Автор |
pyrx (dруг) |
Публикувано | 15.05.03 18:17 |
|
Хубаво де, интересна тема е пренаписването на код, ама и разправиите пред и след това - също!
Исках по-скоро да обърна внимание на прехласването на много студенти пред Цар Бележка! Ако е за висока диплома, колко биха казали, че при постъване на работа (тук или по света), бъдещият бос е казал примерно "Хубава диплома, ама яяяя, колко кофти! Имаш тромбета по Аналитична Геометрия и БД!", гледайки дипломата на кандидата.
Или пък, ако студентът не се интересува от висок успех, то каква стойност има за него оценка от преподавател по БД, който не е много наясно с такива основни положения като нормалните форми!?
|
|
|
Значи pyrx,
оценката си има своето значение за ред неща - стипендии, специализации и т.н. Лично на мен никога не ми е дремело, но имай предвид, че това единствената обратна връзка между начинаещия студент и академичното тяло. Нея той тълкува като признание за познанията си, а той винаги търси такова. Изключения са хора като нас, на които егото не им почуква нон-стоп в съзнанието.
Както и да е. Това което аз имах предвид е, че една такава ситуация е ПРОСТО НЕЛЕПА. Знаеш ли, аз си спомням когато в началото на следването един доцент обясняваше за ASCII (примерно 2ра-3та лекция да е било), а две колежки се кикотеха истерично пред мен, щото ASCII звучало като "а ский", т.е. "а, скивай!". Хайде смей се де! А после, получават оценки по-високи от другите, които наистина имат идея за какво става дума. Ами това просто е ненормално, извинявай.
Между другото, ти като си с тоя ник, можеш ли да решаваш диференциални уравнения от 3-ти ред наум?
|
|
|
> ... Между другото, ти като си с тоя ник, можеш ли да решаваш диференциални уравнения от 3-ти ред наум?
Какво общо има ника ми!? (нещо май се разсеях )
Спомням си уравнението на Рикати: y' = f(x)*y*y + g(x)*y + h(x), y=?
Видно е, че е само от първи ред, ама някои негови случаи са много 'курвегю'!
Толкова съм го чоплил това у-е, ей така, от спортен интерес, навремето.
|
|
|
Какво чак толкова лошо са ти направили пръчовете, бе!
|
|
Тема
|
Re: offtopic
[re: ЛУД ПPЪЧ]
|
|
Автор | Questor (Нерегистриран) |
Публикувано | 16.05.03 10:00 |
|
А - нищо толкова лошо - позагубиха ми времето.
|
|
Тема
|
Re: Незаслужените оценки
[re: pyrx]
|
|
Автор |
Йopooл-Гyй (обитательбездны) |
Публикувано | 16.05.03 11:54 |
|
Ебаси. Ти там ли беше ??? Я признай бързо, кой си :)
Това на шега, иначе ми се е случвало.. Всеки петък - оперативка докъде сме стигнали.. обяснявам аз, обяснявам - заболя ме устата. А шефа (технически директор) не разбира, неще, и каквото там не- се сетиш. 2 часа. Станаха, тръгнаха си. Останах петък вечерта, събота и неделя лекичко профилинг, и в понеделник отнесох скандал за работеща програма. След 3 месеца на предване на проекта ми се отрази на заплащането. Ма много сериозно. В отрицателна посока.
Желание е едно, толерантност е друго, а търпение - трето.
|
|
|
Че какво му има на С++? Мене например са ме учили направо на него, от С понятие си нямам и пак човек станах, дето ема една дума
|
|
Тема
|
Re: Незаслужените оценки
[re: Йopooл-Гyй]
|
|
Автор | Penguin (Нерегистриран) |
Публикувано | 16.05.03 22:09 |
|
"Нито едно добро дело няма да остане ненаказано"
|
|
Тема
|
Техническа забележка.
[re: Penguin]
|
|
Автор |
pyrx (dруг) |
Публикувано | 16.05.03 22:39 |
|
> "Нито едно добро дело няма да остане ненаказано"
Вярно! Ама някъде бях чел, че трябва да се избягва повече от 1 отрицание в 1 изречение, а в твоето има цели 3! Звучи много тягостно. По-добре би било:
"Всяко добро дело ще бъде наказано!"
Друг е въпросът от коя Книга си го прочел.
|
|
Тема
|
Re: Техническа забележка.
[re: pyrx]
|
|
Автор | Penguin (Нерегистриран) |
Публикувано | 17.05.03 06:12 |
|
Не мога да не отбележа, че нямам нищо против положителните формулировки. Просто не искам.
|
|
Тема
|
Re: Техническа забележка.
[re: Penguin]
|
|
Автор |
Йopooл-Гyй (обитательбездны) |
Публикувано | 17.05.03 13:11 |
|
Направо да се сети човек за "Стрелка на Пирс" и "Черта на Шафнер" .. (така ли бяха имената ?)
:-)
Нито едно добро дело няма да остане ненаказано.
|
|
Тема
|
Re: Техническа забележка.
[re: Йopooл-Гyй]
|
|
Автор | Penguin (Нерегистриран) |
Публикувано | 17.05.03 20:37 |
|
Определено :-) Обаче поне в последното ми изказване, липсват и "и" и "или" :-)
Ще трябва да си разширя речника.
|
|
|
ми извиква асоциации за Прикс на Лем. Нали имаше там един дето пилотираше без да гледа таблиците и смяташе координатите на ум, пък после се оказа андроид или нещо подобно. Абе малко ми е мъгла, одавна съм го чел
|
|
|
Да, така е, ама на латиница се пише pirx. Естествено такъв ник имаше вече регистриран в Яху и се наложи от немай къде да си направя pyrx. Колкото до самият герой на Лем, наистина в един от разказите му се налага да изчислява "наум" разни навигации, тъй като компютърът му се е нещо сгрухал. А и не се оказва андроид - човек си е. Може би бъркаш нещо с книгите на Айзък Азимов или май имаше някаква тъпа екранизация на един от разказите, където сценаристът беше се развихрил малко със свободни съчинения не по оригинала.
|
|
Тема
|
Re: Ami nick-a ti
[re: pyrx]
|
|
Автор |
mn_t (разпрашен) |
Публикувано | 19.05.03 10:10 |
|
Разказът се казва "Разследване". Героят е Калдер и наистина е андроид, но не ги смяташе наум, а беше сметнал всичко предварително и само сравняваше показанията на уредите с предварително изчислените.
|
|
Тема
|
Re: Ami nick-a ti
[re: mn_t]
|
|
Автор |
Йopooл-Гyй (обитательбездны) |
Публикувано | 19.05.03 11:12 |
|
хапсолютно правилно, конкретния термин е 'нелинейник'. само с добавката че в Фиаско Пиркс/Парис засрамва един компютър по смятане, и машината пита дали Пиркс/Парис не е някой от т.н. математически гении, а Пиркс/Парис му отговаря че по негово време сметките са се правили 'на око по пи' и който не е можел да смята бързо, не е доживявал старини.. :-)
Нито едно добро дело няма да остане ненаказано.Редактирано от Йopooл-Гyй на 19.05.03 11:13.
|
|
|
Отплеснахме са на тема "Лемопочитатели".
Anyway! Героят във "Фиаско" (дето смята на око по пи) се казваше Марек Темпе и имаше предположение, че всъщност е Пиркс, който беше загубен, "витрифициран" и после намерен, но имаше и съмнения той ли е, не е ли той, защото и още един тиквеник бяха размразили, а не им бяха намерили паспортите.
|
|
|
С тоя провокативен ник, сега ме погна носталгията. Още повече и като се изказаха и другите. Отивам да си изровя Лем от кашоните и сядам да си препрочитам!
На вниманието на шефа ми:
Шефе, ей тия тук са виновни, че няма да свършим проекта на време
|
|
|
Те тоя другия се казваше Парис.. та по повод намерените паспорти, ако си спомняш, проблема беше че се знаше че името започва с 'П' и завършва със 'С' .. а понеже никъде не е казано изрично че се използва кирилица (по принцип в произведенията на Лем), а самият Лем е поляк, където се използва латиница, мисля че трябва да приемем, че Пиркс на латиница се пише с 'ks' а не с 'x'.. way offtopic всъщност. Но така и така съм започнал, някой pls да кажа как се пише 'Кювие' на латиница (имам чуството че има нещо френско в това).
Нито едно добро дело няма да остане ненаказано.
|
|
|
За Кювие незнам, но на книгата пише "pilocie Pirxie", та сигурно Парис e Parise или нещо такова...
|
|
Тема
|
Я се стегни!
[re: Whitelion]
|
|
Автор | Шeфът нa Whitelion (Нерегистриран) |
Публикувано | 19.05.03 13:06 |
|
А бе аз отдавна те наблюдавам във форума - не са ти виновни хората (ъъъ, програмистите исках да кажа), ти ги подкокоросваш!
Имам идея към края на май да раздам малко премийки (май!), ама за теб ще си помисля! Аре действай!
|
|
Тема
|
Re: Айдеее![OT]
[re: mn_t]
|
|
Автор |
pyrx (dруг) |
Публикувано | 19.05.03 13:17 |
|
"pilocie Pirxie" е членувано = "пилотът Пиркс", а иначе Пиркс си се пише на полски Pirx.
Ето това е библиографията от официалния сайт на Лем (там се вижда кое как се пише, освен на полски и на още няколко езика):
|
|
|
Кювие звучи доста френски, но има доста начини да се напише - единият е например cuvier. А какво всъщност е "Кювие", или кой ?
Always Outnumbered - Never Outgunned
|
|
|
Ахем, един от корабите на Пиркс, естествено.. виждам че не четеш достатъчно Лем.. :-)
Нито едно добро дело няма да остане ненаказано.
|
|
|
Така е, в последно време чета основно книги за програмиране и Тери Пратчет. На Лем съм чел само Соларис и то до половината, че и вече всичко съм забравил. Добре че гледах филма да си го припомня малко.
Но да се върнем към C++...
Always Outnumbered - Never Outgunned
|
|
Тема
|
Re: Айдеее!
[re: Lupi]
|
|
Автор |
mn_t (разпрашен) |
Публикувано | 19.05.03 14:13 |
|
Не беше ли Pascal ...
|
|
|
(само да вметна че тоя новия филм е боза.. бтв, има форум Фантастика.. ;-)
и да, да се върнем към програмирането.. :-)
Нито едно добро дело няма да остане ненаказано.
|
|