|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | (покажи всички)
Тема
|
Re: Добре, но...
[re: gali]
|
|
Автор | 3ъл (Нерегистриран) |
Публикувано | 15.05.03 11:32 |
|
...Ако зависеше от мен, след бройните системи, алгоритмите и другите уводни скуки...
...Смятам, че учениците трябва да имат широка основа, на която да стъпят, накъдето и да се люшне пазара, да имат достатъчно познания сами да се доразвиват в различни области...
А аз смятам, че си противоречиш и сама не знаеш какво говориш.
| |
Тема
|
Незаслужените оценки
[re: Whitelion]
|
|
Автор |
pyrx (dруг) |
Публикувано | 15.05.03 14:40 |
|
> ... (ПРОСТО НЕ Е ВЪЗМОЖНО ЕЛИТЕН, ОРАКЪЛ СЕРТИФИЦИРАН ЕКСПЕРТ, ШЕФ НА ОТДЕЛ В ЕДНА ДОСТАЪТЧНО ИЗВЕСТНА В БГ ИТ КОМПАНИЯ ДА ПОЛУЧИ "ДОБЪР 4" НА ИЗПИТ ПО БД )
Вярно е, че има много преподаватели под всякаква критика, ама ми прави впечатление следната, меко казано, странна и противоречива тенденция.
Хем преподавателят е тъп и безнадеждно изостанал, хем пише ниска оценка на някой действитлено изключителен умник, хем не му се възхищава искрено, хем изключителният умник се държи на изпита презрително и нагло, хем изключителният умник отдава твърде голямо значение на оценката на тъпия по условие преподавател!
Много странно! А какво да кажем за една по-следваща и реална ситуация. Умникът започва работа в софтуерна фирма подмамен от високото заплащане. Част от проекта е написана от някой си по много безобразен и дървен начин, от което произтичат много проблеми като цяло. Този умник спокойно и аргументирано обяснява на шефа и собственика на фирмата, че тази част трябва тотално да се препроектира и препише, за да не се занимаваме с оправяне на бъгове и гърмежи до Второто пришествие. Обяснява ясно и конкретно какви са безхаберията допуснати при писането. Стига се до повече или по-малко повдигане на тон, естествено. Тъй като шефът се води "най-умния" във фирмата и се е запънал кат магаре на мост. В крайна сметка кодът е преписан на своя глава и в извънработно време, програмата тръгва като слънце, но при разпределяне на премии умникът се оказва почти "в дъното на стека", въпреки че е свършил дори повече и по-качествена работа от много други.
| |
Тема
|
Успех!
[re: gali]
|
|
Автор | Highwaytohell (Нерегистриран) |
Публикувано | 15.05.03 14:41 |
|
За Pascal.
Някъде по-горе зададох въпроса "От какъв зор се занимаваш още с Turbo-Pascal?" Искам да внеса яснота, въпросът ми се отнася до реализацията на Pascal под DOS. Нямам нищо против Pascal като език за програмиране, през моя 16-битов период сам си го избрах и сам си го учих. Иначе, в ТУ мен ме обучаваха по ПИИС на 8-битов компютър под UCSD на FORTRAN-77 и ми обясняваха, каква е разликата между аритметичния и логическия IF.
Изборът ми тогава беше продиктуван от съвсем конкретни причини. Притежавах Правец-16, даже без хард-диск. Интересувах се от ООП и технически единствената ми възможност да го пробвам беше като започна с Turbo-Pascal 5.5. Много добра работа ми свърши книгата "Приложно програмиране с Турбо-Паскал" на Моско Аладжем.
Тогава избягвах да се занимавам със C (въпреки, че го знаех). От чисто "естетически" мотиви. Смятах, че синтакисът е грозен. Текстът на C го възприемах по-трудно. Там има възможност, чрез предпроцесорни директиви (по-точно чрез макросите) синтаксисът да се променя и всеки си го прави, както му скимне. За да разбера какво става, трябваше много да се разхождам по header-файловете. Имаше обаче едно сериозно практическо предимство - C можеше да компилира до обектни файлове.
Искам да избягна горещ спор по този въпрос, това са мои субективни разбирания. Обсъждал съм ги навремето с колеги-състуденти, фенове на C. Уважавам програмистите на C и C++.
От императивните езици сега използвам VB 6.0 (комерсът пожела така), VB .NET (почти е като VB 6.0). Здраво уча C#. Без да осмислям подробностите, впечатлението ми е, че имат много общи неща с Pascal. Не смятам, че с Pascal съм си губил времето.
Няколко приказки за материалната база.
Вие твърдите, че нямате компютри... Аз пък наскоро четох в медиите, че са ви купили лицензи за софтуер.
Има нещо, което може да стане проблем в бъдеще. Не възприемайте това, кото пиша като даване на акъл с менторски тон. Просто премам положението, че който плаща, той поръчва музиката. Ще дойде спонсорът (директно или индиректно - чрез държавата) и ще каже така: ще купя компютри и софтуер, ще платя за Интернет, а вие ще преподавате еди-какво-си. Аз лично мога да приема по-груб и комерсиален подход във висшето образование, светът е такъв, а и студентите са пълнолетни граждани. Но в средното образование ми си струва, че аргументираното мнение на преподавателите трябва да е определящо.
Желая Ви успех!
| |
Тема
|
Re: Незаслужените оценки
[re: pyrx]
|
|
Автор |
Whitelion (непознат) |
Публикувано | 15.05.03 15:53 |
|
И в двата случая източникът на проблема е един и същт - неопитност и вяра в идеали, заблуда че можеш да промениш нещата, желание да свършиш нещо "за идеята". Тези грешки всички сме ги правили като млади и неопитни. На тези, дето още не ги е отракало училището на живота само два съвета:
1. Самоинициатива никаква (който е бил в казарма, знае!)
2. Прочете "Законите на Паркинсъсн" и особено главата "Как да прехвърляме топката" (много поучително!)
Хайде със здраве
| |
Тема
|
Re: Незаслужените оценки
[re: pyrx]
|
|
Автор | Questor (Нерегистриран) |
Публикувано | 15.05.03 16:02 |
|
Ммм това с пренаписването е интересна тема :)
Сещам се за няколко възможности -
- новият 'умник' просто не може да чете чужд код, щом е и нов - това е твърде вероятно
- кодът е наистина лош, но може да се позакрепи - както казват големите батковци - рефакторинг :)
- пренаписал го е, ама е престанал да работи или вече работи по друг начин - може и да е по-добър новият начин, ама някой път 'known features' са по-добре от unknown features :-)
- ....
И та големият проблем в случая според мен е да се опрердели правилното съотношение :)
| |
Тема
|
Re: Незаслужените оценки
[re: Questor]
|
|
Автор |
pyrx (dруг) |
Публикувано | 15.05.03 18:17 |
|
Хубаво де, интересна тема е пренаписването на код, ама и разправиите пред и след това - също!
Исках по-скоро да обърна внимание на прехласването на много студенти пред Цар Бележка! Ако е за висока диплома, колко биха казали, че при постъване на работа (тук или по света), бъдещият бос е казал примерно "Хубава диплома, ама яяяя, колко кофти! Имаш тромбета по Аналитична Геометрия и БД!", гледайки дипломата на кандидата.
Или пък, ако студентът не се интересува от висок успех, то каква стойност има за него оценка от преподавател по БД, който не е много наясно с такива основни положения като нормалните форми!?
| |
|
Значи pyrx,
оценката си има своето значение за ред неща - стипендии, специализации и т.н. Лично на мен никога не ми е дремело, но имай предвид, че това единствената обратна връзка между начинаещия студент и академичното тяло. Нея той тълкува като признание за познанията си, а той винаги търси такова. Изключения са хора като нас, на които егото не им почуква нон-стоп в съзнанието.
Както и да е. Това което аз имах предвид е, че една такава ситуация е ПРОСТО НЕЛЕПА. Знаеш ли, аз си спомням когато в началото на следването един доцент обясняваше за ASCII (примерно 2ра-3та лекция да е било), а две колежки се кикотеха истерично пред мен, щото ASCII звучало като "а ский", т.е. "а, скивай!". Хайде смей се де! А после, получават оценки по-високи от другите, които наистина имат идея за какво става дума. Ами това просто е ненормално, извинявай.
Между другото, ти като си с тоя ник, можеш ли да решаваш диференциални уравнения от 3-ти ред наум?
| |
|
> ... Между другото, ти като си с тоя ник, можеш ли да решаваш диференциални уравнения от 3-ти ред наум?
Какво общо има ника ми!? (нещо май се разсеях )
Спомням си уравнението на Рикати: y' = f(x)*y*y + g(x)*y + h(x), y=?
Видно е, че е само от първи ред, ама някои негови случаи са много 'курвегю'!
Толкова съм го чоплил това у-е, ей така, от спортен интерес, навремето.
| |
|
Какво чак толкова лошо са ти направили пръчовете, бе!
| |
Тема
|
Re: offtopic
[re: ЛУД ПPЪЧ]
|
|
Автор | Questor (Нерегистриран) |
Публикувано | 16.05.03 10:00 |
|
А - нищо толкова лошо - позагубиха ми времето.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | (покажи всички)
|
|
|