|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | (покажи всички)
|
в училище ИТ и информатика се преподават като отделни предмети. Аз преподавам на паралелките профил информатика. По учебна програма имаме паскал или бейсик в 9-10 клас и ВБейсик в 11-12. Ние учим паскал в 9-10 и понеже бо ВБ не се полага матура, си позволих да го заменя с делфи - така им спестявам товаренето с нов синтаксис и си оставям време за разширяване на паскал до обектно, визуално и събитийно програмиране, без да се налага да изучават нов програмен език.
Ако зависеше от мен, след бройните системи, алгоритмите и другите уводни скуки, бих включила С в 9ти и С++ в 10, в 11-Вижуал С, и в 12-ти - Java, на базата на изучавания С, и втория срок - функционален език, да кажем пролог.
Що се отнася до пазара - паскал на мен ми харесва за обучение, затова защото синтаксисът му е достъпен за учениците - полуматематика, полуанглийски. Той е подходящ за изучаване на алгоритмичните модели и структурите от данни. С и доста по-развит от паскал, и някои конструкции ще са трудни за осмисляне, но мисля, че с добро методическо ръководство могат да се постигнат добри резултати.
Между другото, пак относно учебната програма, която ни натресоха от министерството - имаме издаден само един сборник задачи за профилираните и един за непрофилираните, на паскал. за С чувам, че е излязъл същия сборник на магдалена тодорова, но така и не успях да го видя цяла година. За бейсик, С, Вижуал бейсик, или кой да е друг език няма НИКАКВИ учебници, сборници, или какви да е ръководства. уроците си за 11-12 клас на делфи ги подготвям, като ползвам мастеринг делфи 5 на марко канту, но ги подавам в съвсем елементарен вид, а наблягам на практическото решаване на проблемите. Съгласи се, че решаването на една практическа задача (както казваш - каквото се търси на пазара) далеч не е само програмиране.
Преди да направиш нещо, преброй до 20. усмихвай се по-често от другите
| |
|
чакай, че като прочетох пак въпроса ти, ми хрумна за
>>Не смятате ли, че подходът към учениците трябва да е честен, т.е. да им се преподава това, което има стойност на пазара?
Не, не смятам. Пазарът е доста динамичен. Смятам, че учениците трябва да имат широка основа, на която да стъпят, накъдето и да се люшне пазара, да имат достатъчно познания сами да се доразвиват в различни области.
Преди да направиш нещо, преброй до 20. усмихвай се по-често от другите
| |
|
> функционален език, да кажем пролог.
Prolog syvsem ne e funkcionalen ezik. Az lichno ne smyatam, che e podhodyasht za uchenici (koito ne sa uchili mat. logika). Ili v nay-dobriya sluchay shte im se prepodavat syvsem prosti neshta (koito se pravyat lesno i na algoritmichni ezici) i nyama da mogat da ocenyat dostoynstvata mu.
Inache i az smyatam, che nema losho da se prepodava Pascal. Syzdaden e specialno za tazi cel, a i krachkata ot nego do C (ako predpolojim, che tova e koeto se tyrsi na pazara :-) e polovin misheshka
V uchilishte ne smyatah taka, da si priznaya
| |
Тема
|
Много силно мнение
[re: Highwaytohell]
|
|
Автор | Highwaytohell (Нерегистриран) |
Публикувано | 14.05.03 14:56 |
|
За проблема с учебниците и др. пособия не бях се сетил.
За най-новото има литература, но е скъпа за ученици. По-лошото е че преводът й е безобразие и за тях е абсолютно неподходящ. Терминологията доста се влоши и е нужно време, за да се прецизира и утвърди. За съжаление, сега оригиналните български автори са малко.
При дадените обстоятелства, Вашите идеи са уместни, по-консервативният подход очевидно е оправдан.
Но все пак трябва да се търсят начини за въвеждане в училище на по-модерните езици, технологии, платформи и т. н. Това е Вашата морална отговорност спрямо учениците. Въпреки флуктуациите на пазара, общите тенденции за 10 години напред си личат. За тях трябва да се мисли и по отношение на обучението.
| |
|
Да, абсолютно не са виновни лелките! Нищо, че ако им дадеш да напишат един quick sort ще си вържат ръцете на фльонга! Нищо, че зад заглавия като "Парадигми на съвременното програмиране" се крие "Що е т'ва record и има ли то почва в Pascal"! Нищо, че заклети кодери получават 3-ки, щото си позволяват, да обяснят че a = 5 не е като 5 = a и че второто посмъртно няма да се компилира, а им отвръщат че "няма значение, щото равенството е еквивалентност и за двете страни"! Така е то, адски я чаткат математиката. Поне докато не ги попиташ имат ли идея какво е линейна сложност
По въпроса, какво трябва да се изучава... Конкретният език няма особено значение (стига да е достатъчно съвремен). Не случайно е казано, че добрият програмист е езиково независим. И тука не визирам API-сти, тях всичките ги знаят колко им се отдава. Имам предвид точно Програмисти (с главно "П"). Лично според мен - трябва да се изучават дисциплини, които дават по-общ поглед върху нещата: алгоритми и структури от данни основно, но не единствено. Някой от вас има ли идея какви възможности за team-work има един новоизлюпен студент от ФМИ? Че той ако не седне на по половин клавиатура с другарчето, нищо не могат да родят съвместно. Въобще във висшето образование има адски големи пропуски. Ами че аз доколкото си спомням от 140 души поток завършващи, я има - няма 10-ина да имаха идея за какво става въпрос. И то в никакъв случай, щото са ги научили в университета. Просто момците си бяха хакери (в по-широкия смисъл на думата).
Друг основен проблем е много високата разлика в нивото между различни преподаватели. Повечето просто гледат да отбият номера (ПРОСТО НЕ Е ВЪЗМОЖНО ЕЛИТЕН, ОРАКЪЛ СЕРТИФИЦИРАН ЕКСПЕРТ, ШЕФ НА ОТДЕЛ В ЕДНА ДОСТАЪТЧНО ИЗВЕСТНА В БГ ИТ КОМПАНИЯ ДА ПОЛУЧИ "ДОБЪР 4" НА ИЗПИТ ПО БД ), а пък тези които наистина искат да преподават нещо свястно са препънати, защото другите познания на студентите са на такова смешно ниво, че им липсва основата за всичко останало.
Ето ви и живият пример, всички знаят що за преподавател е Манев (ФМИ). На същият фон, Х (аре да не му казват името като се чете тука) който преподаваше операционни системи пита пред очите ми един колега от първа банка (по време на лекция) : "Ъъъъ. То НТ-то беше многоподребителско, или?"
| |
Тема
|
Re: Въпрос
[re: gali]
|
|
Автор | maymun (Нерегистриран) |
Публикувано | 14.05.03 16:17 |
|
Golyama greshka e da prepodavash C++ na bazata na C. Da ne govorim za Java
| |
|
Да бе,
Най-добре е да се преподава С++ на базата на С++
| |
|
> ПРОСТО НЕ Е ВЪЗМОЖНО ЕЛИТЕН, ОРАКЪЛ СЕРТИФИЦИРАН ЕКСПЕРТ, ШЕФ НА ОТДЕЛ В ЕДНА ДОСТАЪТЧНО ИЗВЕСТНА В БГ ИТ КОМПАНИЯ ДА ПОЛУЧИ "ДОБЪР 4" НА ИЗПИТ ПО БД
Syvsem vyzmojno e - stava s prezritelno otnoshenie kym predmeta kato nauka (otnoshenito mu kato kym zanayat ne se otchita vyv FMI).
A i dori tova ne e abs. neobhodimo - vsichki vyzmojni sertifikati (orakulski, malki i meki, slynchevi i etc.) mogat da se vzemat sys zubrene. T.e. sertifikatyt mu nishto ne oznachava.
Kato ne go/te kefi - poemete po pytya na chichko Billy, chichko Larry & co.
| |
Тема
|
Относно сертификатите
[re: Whitelion]
|
|
Автор | Highwaytohell (Нерегистриран) |
Публикувано | 14.05.03 19:00 |
|
Според мен, сертифицирането е чисто вътрешно-фирмено обучение, което е свързано с конюнктурни, практически познания и умения. Сертификатите не дават фундамент. Те нямат за цел да бъдат универсален критерий за компетентност.
| |
|
човече, учебникът е бял кахър - давала съм им разработени странци от about.com и други сайтове, където стъпка по стъпка е показано как да си направиш различни програми. освен това със записките - понякога сканираме и си ги четат вкъщи. аз имам щастието болшенството от учениците ми да разполагат със собствен РС и ги товаря с домашни или сканирани уроци, имаме и интернет през ЛМ, неограничен достъп.
Знаеш ли , че колегите в Завет имат ЕДИН компютър!!! На него да посазват ли по-напред, да правят упражнения ли? по отношение на ИТ и Информатика проблемът в училищата е най-вече финансов - няма пари за компютри, да не говорим за интернет
Преди да направиш нещо, преброй до 20. усмихвай се по-често от другите
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | (покажи всички)
|
|
|