Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 10:32 09.06.24 
Религия и мистика
   >> Православие
*Кратък преглед

Страници по тази тема: << 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | (покажи всички)
Тема Re: даже само чл.3нови [re: Exaybachay]  
Автор Герисъм (корав оптимист)
Публикувано28.01.18 11:31



Отклоняваш темата. Децата вече са обхванати от друга конвенция. Става дума за насилие над жени. Едно е да се шамаросват децата, друго е да се шамаросва жена на почти твоята възраст и с изградено разбиране на живота. Това е сигнал на безсилие пред проблемите. При детето може и да мине някак за възпитателна мярка, тук не може. Но нека психолозите ти кажат какъв може да е резултатът при децата от такива действия.

Има по-лоши престъпления от това да гориш книги. Едно от тях е да не ги четеш

Редактирано от Герисъм на 28.01.18 11:41.



Тема Re: Джордън Питърсъннови [re: Exaybachay]  
Автор Absinthe Ducrosfils (сектант)
Публикувано28.01.18 12:25



Хаха, прав си че ти е доста дълъг постинга...

Няма значение образованието на дискутантите по темата; всеки може да каже нещо съществено, стига да има какво; специалността ми в случая има отношение по темата, само дотолкова, доколкото я работя; нерядко в работата ми се занимавам със случаи на истински жертви на домашно насилие (системно и често физически малтретирани от съпризите си жени, вкл. с физически белези, които ходят с наведена глава и избягват общуването с хора извън семейството), както и с фиктивни жертви (истерични дами, които се държат сексуално предизвикателно на публични места, нямат против някой "истински мъж" да ги пребива и унижава в сексуална игра и изобщо, но които, когато някой "обикновен" им направи жест, който те субективно възприемат като сексуален намек, са готови да го съдят за сексуален тормоз, или да подадат оплакване пред шефа му, или най-малкото да се разкрещят и да направят сцена).

Е, скромното ми допускане, е, че с подобно увеличаване правата на жените, каквото е заложено в ИК, първият тип (истинските жертви) няма реално да бъдат по-защитени, докато вторият тип (предизвикателните рискови дами) ще има още законови точки, по които да шантажира мъжете, били те виновни или невинни.

Миенето на чинии или прекаленото кавалерство едва ли могат да бъдат считани за насилие по полов или социално-полов признак, дори и според конвенцията. Но, да, ИК действително отваря врата за криминализиране на случаи, при които жена, съгласна на нещо, което според ИК е насилие, също да бъде обект за защита дори против волята й. Прекалено навлизане на държавата в интимността на семейството. В тайнството на брака, както бихме казали като християни.

Ако Господ не съгради дома, напразно се трудят зидарите. (Пс. 127)


Тема Чл. 53 от Обяснителния докладнови [re: Герисъм]  
Автор Absinthe Ducrosfils (сектант)
Публикувано28.01.18 12:36



Ами разбира се, че обсъждам и джендър-правата. Няли сам се съгласихте, че те нямат общо с лгбт-правата. Джендър или социален пол го ползвах тъкмо според дефиницията на конвенцията и аргументът ми е само за жените. Така че си сверете вашия предавател първо преди да критикувате моя.



Ухажорството го дадох като пример на потенциално насилие, защото в ИК под насилие се разбира дори отправяне на заплаха за насилствен акт, който вероятно би могъл да доведе до физическа, психическа, икономическа и пр. вреда за жената (вж. чл. 3 от ИК).

Започвате ли вече да схващате идотщината на този документ? "Ей, маце, ща скъсам!" вече ще се тълкува като насилие срещу жените.

Освен това, за "третия пол". Българската праволавна църква беше напълно права да съзре и да заклейми отварящата се врата в ИК за увеличаване привилегиите на хомо-, транс-, и прочее сексуални и полови идентичности.

В основния текст на ИК под "социален пол" се разбират полово специфичните роли на жените и мъжете, предписани от обществото (напр. момичетата си играят с кукли, момчетата с колички), тоест няма "трети пол".

Дотук добре!

НО в чл. 53 на обяснителния доклад към ИК се казва следното, което не само е свързано с "третия пол" (ако ползваме шеговито този евфемизъм за нестандартни сексуални и полови идентичности), но и с равнопоставянето му с реалните малтретирани жени при достъпа му до подкрепящи услуги, тоест жертвените статути се увеличават и така реалните жени, жертви на реално домашно насилие ще получават по-малко грижа.


Ето и текста на този чл. 53:

В светлината на тази съдебна практика авторите са искали да добавят следните основания за недопускане на дискриминация, които са от голямо значение за предмета на Конвенцията: пол, сексуална ориентация, идентичност, основана на пола, възраст, здравословно състояние, увреждания, семейно положение, статут на мигрант или на бежанец, или друг статут, което означава, че това е един отворен списък. Изследванията в областта на поведението на жертвите на насилие срещу жени и домашно насилие, търсещи подкрепа и съдействие, а също и на услугите, които им се предоставят в Европа, показва, че дискриминацията срещу определени групи жертви все още е широко разпространена. Жените все още могат да бъдат подложени на дискриминация от страна на правоприлагащите органи или съдебната власт, когато съобщават за актове на насилие, основано на пола. По подобен начин гейовете, лесбийките и бисексуалните жертви на домашното насилие често са изключени от услугите за подкрепа, поради тяхната сексуална ориентация. Определени групи физически лица могат също да се сблъскат с дискриминация въз основа на тяхната полова идентичност, което с прости думи означава, че полът, с който те се идентифицират, не е в съответствие с пола, който им е отреден по рождение. Това включва някои категории лица, като например транссексуалните лица, трансвестити, травестити и други групи от хора, които не отговарят на това, което обществото е определило като принадлежащо към категорията на „мъжете“ или „жените“. Жените-мигранти и бежанци също могат да бъдат изключени от услугите за подкрепа, поради статута им на пребиваване. Важно е да се отбележи, че при жените има тенденция да бъдат подложени на множество форми на дискриминация, както например жените с увреждания и/или жените от етническите малцинства, ромите или жените с ХИВ/СПИН, като това са само малка част от тях. Това не е по-различно, когато те стават жертви на насилие, основано на пола.

Ако Господ не съгради дома, напразно се трудят зидарите. (Пс. 127)

Тема Re: Джордън Питърсъннови [re: Absinthe Ducrosfils]  
Автор gerisoft_-126481 (корав оптимист)
Публикувано28.01.18 13:01



"Е, скромното ми допускане, е, че с подобно увеличаване правата на жените, каквото е заложено в ИК"

Истамбулската конвенция не дава нови права. Тя само предлага възможност гласът на жертвите да бъде чут, за рзлика от сега. Четете за какво се говори в конвенцията бе, хора... Това което си въобразявате за "увеличените права" си го има и сега.


"Но, да, ИК действително отваря врата за криминализиране на случаи, при които жена, съгласна на нещо, което според ИК е насилие, също да бъде обект за защита дори против волята й."

И такова нещо няма в конвенцията. Конвенцията дава възможност да се предостави закрила на жената, която в други ситуации от страх не би свидетелствала срещу насилника си, което се случва и в момента. Иначе никой съд няма да образува дело, ако жертвата откаже да признае насилие.

Тайнството на брака не е над закона - то не може да оправдае насилие, от което жертвата да се чувства насилвана. Има си и термин, изнасилване в семейството може да се прикрие зад такова "тайнство". Стига с такива мантри. Ама сега пак Гери ви е бил виновен :)

Има по-лоши престъпления от това да гориш книги. Едно от тях е да не ги четеш


Тема Re: Чл. 53 от Обяснителния докладнови [re: Absinthe Ducrosfils]  
Автор Герисъм (корав оптимист)
Публикувано28.01.18 13:16



Конвенцията е срещу насилието, тя не предлага права. Тя указва формите на насилие, които трябва да се криминализират а не да се прикриват с културните особености.


"Започвате ли вече да схващате идотщината на този документ? "Ей, маце, ща скъсам!" вече ще се тълкува като насилие срещу жените."

Ами поставете се на мястото на мацката, която не желае такова обръщение? Което променя възгледа (и възможно отношението) на присъстващите спрямо нея в посока, която тя не желае? Ако не отговори, значи ли че е едва ли не лека жена ? Ми в очите на обществото, от което се е пръкнал казващият тези думи, точно това ще се получи. Вие искате ли някоя по-нахакана да се обърне към вас "хей педерас", и всички околни да се захилят и да заръкопляскат? Това дали е нормално за отношения в обществото? В едно нормално общество и двете поведения трябва да са наказуеми. Разбира се, това е ако засегнатата страна се почувства унизена. Защото може и да е влязла в роля, която и е приятна и да не се чувства така. Трябва да свикваме с тези положения, че първо трябва да мислим, преди да говорим. Което е нормално.

Какво особено намирате в член 53? Това че се споменава, че и други групи могат да бъдат подложени на насилие заради сексуалната си ориентация? Дори този член говори за насилие над жени, за което е и конвенцията. Лесбийките са жени, те също попадат, както е обяснено там. Гейовете и транссексуалните са дадени само като пример за групи, които често попадат в ситуация на домашно насилие. И мъже могат да попаднат в тази ситуация. Но тази конвенция е за жени, което се повтаря на много места в нея. Няма трети пол, стъпете на земята.

Има по-лоши престъпления от това да гориш книги. Едно от тях е да не ги четеш

Редактирано от Герисъм на 28.01.18 13:18.



Тема Re: Джордън Питърсъннови [re: gerisoft_-126481]  
Автор Absinthe Ducrosfils (сектант)
Публикувано28.01.18 13:54



Ех, драги Гери, корав оптимисте, все една песен пеете - конвенцията имала благородното немерение да защити жените и пр. - да, всички сме съгласни, че това е, което посланиците на конвенцията изтъкват като явна цел, но тук се опитваме (поне аз де) да прозрем и един-два пласта под тази благовидна повърхност и да изявим аргументирано и с помощта на реални и хипотетични примери въможните подводни камъни в този документ, заплашващи кораба на семейната любов, независимо от добрите или злите намерения на авторите й. Това, че вие не ги съзирате или отказвате да признаете, че ги забелязвате, си е ваш личен проблем, което не означава обаче, че аргументите ми са насочени лично към вас; интересувам се от по-важни и надсубективни неща, като християнските семейни ценности, например. Контрааргументи от типа "конвенцията не цели това, а цели онова" са елементарни. Не си спомням някой да ви е назначил за последна инстанция, затова е добре да ползвате аргументи, а не да постановявате присъди - това било така, а онова не било и толкоз. Аз се опитах да вдигна нивото (колкото и нескромно да звучи), като признавам експлицитните цели на конвенцията, но я критикувам от гледна точка на обществото като система, в която нещо, което на парче звучи добре, в контекста на реалния социален живот би имало вредни последици.



Ако Господ не съгради дома, напразно се трудят зидарите. (Пс. 127)

Тема Re: Чл. 53 от Обяснителния докладнови [re: Герисъм]  
Автор Absinthe Ducrosfils (сектант)
Публикувано28.01.18 14:23



Вече се въртите в кръг и няма смисъл да отговарям на неща, които вече съм оборил. Криминализирането на такива ежедневни жестове като обида по полов признак в неформална ситуация е абсурдно. Дори не смятам, че ИК предлага такова. Тенденцията е натам, но на този етап няма чак такъв явен абсурд. Вие обаче сте по-католик от джендър-папата в това отношение. ОК, това си е ваш проблем, някаква ваша прекалена чувствителност на тази тема, която не касае общата картина на семейните ценности и нарушаването им.

И щом като, според вас, конвенцията е само за жени, какво прави това уточнение в обяснението към нея:

Определени групи физически лица могат също да се сблъскат с дискриминация въз основа на тяхната полова идентичност, което с прости думи означава, че полът, с който те се идентифицират, не е в съответствие с пола, който им е отреден по рождение. Това включва някои категории лица, като например транссексуалните лица, трансвестити, травестити и други групи от хора, които не отговарят на това, което обществото е определило като принадлежащо към категорията на „мъжете“ или „жените“.

Толкова за аргумента "Ама то няма трети пол в конвенцията" - да, няма термин "трети пол", но има черно на бяло признание от авторите за посоката, която прокарва ИК. Затова критиците й с право съзират в нея врата към бъдещи още по-големи законови нововъведения по отношение половите и сексуални идентичности и задължителното им индоктриниране в училищата.

Ако Господ не съгради дома, напразно се трудят зидарите. (Пс. 127)


Тема Re: Джордън Питърсъннови [re: Absinthe Ducrosfils]  
Автор Герисъм (корав оптимист)
Публикувано28.01.18 19:35



Ами прозирайте пластове, ама не измислени, а реални, демек засегнати в конвенцията. А не както в началото - щом е джендър, значи е нещо свързано с транссексуалност, защото от вестниците тази връзка ни е останала, и няма начин да няма нещо такова, щото те, западняци, гейове и т.н....

Ако християнските семейни ценности според вас изискват насилие, за да се запази семейството и съответната представа за морал - какво им е християнското? Къде Исус свързва любовта и семейството с насилие? Това че някога наистина се е практикувало някакво насилие над жената (оправдано и от обществото) - оправдано ли е и сега? Нещата са отдавна различни, и трябва да се адаптираме към тях, след като не сме успяли да ги променим. Социалните роли и нагласи се променят.

Вие все теглите към някакви хипотетични ситуации, че "хей маце ще те скъсам" може да ви доведе до съд. Конвенцията няма нищо общо с подобни ситуации. "Хей маце" може да се възприеме като обида, конвенцията говори за насилие. Това са доста различни неща, трябва да го знаете, и в морално и в правно отношение. Да, някой адвокат може да се опита да преиначи обидата като някакво психическо насилие, но първо си има съд, който да уважи или не такава претенция, второ конвенцията няма абсолютно нищо общо, оплакване може да се подаде и сега. Какво се криминализира според конвенцията е описано в самата нея, и не е добър начин да се домисля "онези" какво се опитват да ни скалъпят



Ако жена ви не иска да си гледа децата, с насилие няма да промените това. Ако иска да ви напусне, няма да го промените с насилие. Насилието по никакъв начин не е лекарство за "справяне" със съвременната жена, която вече знае, че има равни права с вас и в семейството. С насилие не може да изградите морал. С насилие не може да изградите "християнско семейство" (каквото и да значи това). Професията ви изисква да го знаете. Конвенцията не ви пречи по никакъв начин в семейството, тя само криминализира прикритите форми на насилие.

Споровете по третият пол май затихнаха, щото се оказа че го няма. Чета днеска унищожителни статии със заглавие "Права на джендър-проповедниците", то се оказа някакъв жалък протест против това, че контролиращите спазването на конвенцията трябва да имат определени права, за да са независими от контролираните (както е нормално навсякъде). Манипулацията става с всякакви подмятания, "абе хубава е конвенцията, ама има там нещо неприемливо още..." недомлъвки.

Запитайте се: кому е изгодно да не се приема конвенция за защита от насилие. Кому е изгодно да внася смут, че имало още нещо, макар че никой не го посочва.

Има по-лоши престъпления от това да гориш книги. Едно от тях е да не ги четеш

Тема Re: Чл. 53 от Обяснителния докладнови [re: Absinthe Ducrosfils]  
Автор Герисъм (корав оптимист)
Публикувано28.01.18 19:47



Аз се въртя в кръг, защото следя страховете които изказвате: в конвенцията имало още нещо, което било неприемливо. Което не става ясно какво е, но го имало. Пречела на християнското семейство (как, намесвала се била?), подмятанията ставали насилие (какво общо има конвенцията?) все джендър-нещо си можело да се тълкува в някакъв смисъл (какъв, след като има дефиниция в конвенцията що е джендър?). Обида по полов признак не е насилие, по професия трябва да ги различавате тези неща. Защо трябва аз да ви уча:

Насилие: преднамерено използване на физическа сила или власт, действително или като заплаха, насочено против себе си, против друго лице, група или общност, резултат от което се явява (или има висока вероятност да се яви) смърт, телесни увреждания, психологическа травма, отклонения в развитието или различен вид вреди (според

.).

Обида: дума или израз, изказване или поведение, което се смята за унизяващо, обидно и нетактично.

Обидата също може да е криминализирана (в някои страни е, в други не е). Така че преди да се обижда, трябва да се мисли :) Но конвенцията няма нищо общо с това. Не проектирайте страховете си върху нея.



"Определени групи физически лица могат също да се сблъскат с дискриминация въз основа на тяхната полова идентичност,...."

Това вече го четохме. Но къде е указано, че насилието върху тях попада под конвенцията?

Хайде да прочетем пак за какво е конвенцията:

Глава 1, Член 1 — Цели на Конвенцията

1 Настоящата Конвенция има следните цели:
а: да защитава жените от всички форми на насилие и да предотвратява, преследва и премахва насилието над жени и домашното насилие;
б: да допринася за премахване на всички форми на дискриминация срещу жени и да насърчава действителна равнопоставеност между жените и мъжете, включително чрез овластяване на жените;
в: да създаде цялостна рамка, политики и мерки за защита и помощ на всички жертви на насилието над жени и домашното насилие;
г: да насърчава международното сътрудничество за премахване на насилието над жени и домашното насилие;
д: да осигури подкрепа и помощ на организации и правоприлагащи органи за ефективно сътрудничество с цел да се възприеме интегриран подход за премахване на насилието над жени и домашното насилие.

Толкоз. Друго освен жени? Цитатът който давате по-горе е добре да го разтълкувате в контекста, за който е използван и с оглед декларираните цели на конвенцията, а не с някакви домислици, теглещи все в една и съща посока...

Нас конвенцията ни засяга не от към нови законови нововъведеия (ние сме доста напред в материала по това), а с промени в правоприлагането и практически мерки в защитата - за да тръгнат законите дето ги има да работят. Не сте протестирали срещу въвеждането на сега действащите закони. Защо протестирате те да заработят? И то срещу насилието, за което има консенсус че трябва да му се противодейства?

Има по-лоши престъпления от това да гориш книги. Едно от тях е да не ги четеш

Тема Re: даже само чл.3нови [re: Герисъм]  
Автор Exhemus (овчар)
Публикувано28.01.18 21:16



Безсилие е, няма спор. Но проблемите са насадени.

Вземи за даденост жените да са изградили отвратителен манталитет и закон с превес към тях. Как ще се справиш с твоя велик ум


Ако си възпитавал деца до пълнолетие и ако каквото си искал това се е получило, тогава давай да почерпим от твоя опит.

Тук съм за да разговарям с философи, овце си имам!


Страници по тази тема: << 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.