Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 00:35 26.10.25 
Религия и мистика
   >> Православие
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема А за оня ден и час никой не знае, а само Отецнови  
Автор tri-9084 (Бодлидрешко)
Публикувано04.01.17 10:51



Темата е продължение относно казаното от Господ Иисус Христос: "А за оня ден и час никой не знае, нито небесните Ангели, нито Син, а само Отец(Марк, 13:32)..

Точно този текст се използва от някои, за да се опитат да унижат Господ Иисус Христос, приписвайки Му незнание, и по този начин "умаление" на Божественото Му Достойнство, отричайки единосъщността на Бог Отец и Бог Син. Това е еретическо учение, проповядвано от

.


"*Понеже имаше критика, че едва ли не няма конкретен въпрос, поставям отново именно въпроса, който сякаш в онова време не се разбра:


Затова, в този момент - времето преди Кръста, преди Възнесението - все едно не казва ли [това е и въпроса] :

Аз, по човешки ви казвам, че не зная Деня и Часа на Второто Ми Пришествие, и човешката ми воля не ж е л а е да узнава,- понеже такава е Божията воля, на Която Съм послушен до смърт - за да може да Ми бъдете подражатели, та никой да не гадае върху това. Но като Господ знам всичко, но не ви казвам, за да бъдете постоянно будни вие, хората, от всяко едно поколение, та чак до свършека на света. Иначе, ако ви кажа, то няма да е за ваша полза. Сега ви давам признаците на Второто Ми Пришествие и това е предостатъчно. Ето, ида с к о р о. И тъй, бъдете будни, понеже не знаете, в кой час ще дойде вашият Господ.[Мате,24:42] ?


*Продължение ва Темата:



П.П. Сега отново поставям питанка (ако обърнете внимание, и на предната Тема - в самото заглавие, е поставена питанка - т.е., въпрос, и тя/той/ се състои именно в това, горното).




Тема Re: А за оня ден и час никой не знае, а само Отецнови [re: tri-9084]  
Автор Герисъм (корав оптимист)
Публикувано04.01.17 12:18



Това да не знаеш нещо не може да е унижение, дори за Бог. Бог не знае много неща. Например, не знае дали е безсмъртен. Няма и от къде да го знае, и как да получи това знание, нали? Принципно. Той само може да вярва в това.

Накачулили са го хората с идеализирани качества, и са почнали да се препират един друг кой прав, кой крив...

А в самото изказване има противоречие:
Аз, по човешки ви казвам, че не зная Деня и Часа... Но като Господ знам всичко

Той да не би да има две независими личности? "Аз" не се ли изявява и като "Господ"? Или тялото му е само куфар за личности, и едната не знае нищо за другата, а само се превключват? Знам, много благи думи са изговорени за да се замаже И това противоречие. Но те не са аргументи, а само приспивна песен за четящият.

Добре е късметът да ти се усмихва, но не е добре като почне да ти се хили!


Тема В Този Дух говорят и:нови [re: tri-9084]  
Автор tri-9084 (Бодлидрешко)
Публикувано04.01.17 13:32



В Този Дух говорят и св. Иоан Златоуст, св. Кирил Йерусалимски, св. Теофан Затворник. . .:






Тема Христос е Отец на вечността. Това е предостатъчнонови [re: tri-9084]  
Автор tri-9084 (Бодлидрешко)
Публикувано04.01.17 14:09



Христос Е Света София - Светата Божия Премъдрост. Преписвайки незнание у Сина Божий, с това автоматически се преписва незнание и у Бог Отец, Чието Слово е Христос, и Който Единствен от Триединия наш Бог стана човек, придобивайки човешка воля и мъдрост, която всецяло п о д ч и н и л на Божествената Воля и Премъдрост. Човешката мъдрост не знае - "кой се допря до Мене", пита Господ по отношение на кръвоточивата, имайки като Господ абсолютната Всемъдрост.

И още нещо важно: чрез Него, чрез Сина Божий всичко е станало, всичко е сътворено, в това число и времето. "Аз Съм Алфата и Омегата, Първият и Последния, Началото и Края"(Книга Откровение) - тоест, Той е извън времето, изпълвайки всичко във всичко (Срвн. Ефесяни 1:23, Колосяни 3:11), пребъдвайки в едната Божествена вечност, бидейки Отец на вечността, както е казано:

[Исаия,9:6] Защото Младенец ни се роди - Син ни се даде; властта е на раменете Му, и ще Му дадат име: Чуден, Съветник, Бог крепък, Отец на в е ч н о с т т а, Княз на мира.


Това свидетелство разбива на пух и прах всеки опит да се препише абсурда на незнание у Бога, па било то и по отношение на времето, което е само една част от Неговите творения.


"Неизменната природа на Божеството пребивава отвъд пределите на каквито и да било понятия за време. За Бога са еднакво открити и реални и миналото, и настоящето, и бъдещето. Свети Григорий Богослов пише, че когато “разумът, разглеждайки безпределното в две посоки – по отношение на началото и по отношение на края ...свежда в единство едното и другото, тогава нарича Бога “вечен”; защото вечността не е нито време, нито част на времето; защото тя не е измерима.”*

По думите на свети Василий Велики, да питаш за време по отношение на Бога е също така безумно и нямащо смисъл, както и да задаваш въпросите: “Какво ще бъде след смъртта на Безсмъртния? Какво е било преди рождението на Вечния?”**


*Св. Григорий Богослов. Слово 38, на Богоявление.

**Прот. Г. Флоровски. Източните отци от ІV в.




Тема Re: А за оня ден и час никой не знае, а само Отецнови [re: tri-9084]  
Автор tri-9084 (Бодлидрешко)
Публикувано04.01.17 23:20



За недоумяващата аби, поздрав






Редактирано от tri-9084 на 04.01.17 23:21.



Тема Re: Христос е Отец на вечността. Това е предостатъчнонови [re: tri-9084]  
Автор Герисъм (корав оптимист)
Публикувано05.01.17 01:04



Това за вечността са все човешки безпомощни напъни. Мачкане на дефиниция, за да се приспособи тя към нечия представа. Като не можем ние да си обясним нещо, измисляме на Бог нови свойства така, че да се прикрие нашето незнание и възникващите противоречия. Не е сериозна тая работа.

Изобщо, не разбирам това, да се цитира нечие човешко мнение по въпроси, които човек не познава, като аргумент за нещо. Всъщност то така е станало обръщането на християнската вяра с главата надолу между първи и трети век.

Колкото до незнанието, никой не му го приписва насила, защото Бог си го има изначално по много въпроси. Например Битие 3.9: "И извика Господ Бог на Адама и му рече: (Адаме,) где си? ". Ако знаеше, нямаше да пита. Самият гняв на Бога при съгрешението на Адам и Ева показва изненада, нещо неочаквано, не е знаел за такъв развой на нещата. Пълно е с такива примери. И няма нищо срамно за едно божество в такова незнание. Какво му е страшното Бог Отец да не знае нещо? Страшното е само за тези, дето са го надоизмислили с такива качества, за да плаши.

А за времето, същество, трупало опит в продължение на цяла вечност до сега, не би се хванало с такъв примитивен експеримент с хората, че и да се изненадва от постъпките им :) Защото за тая вечност то трябва да е правило това безброй пъти, и поне малко опит да е натрупало.

Добре е късметът да ти се усмихва, но не е добре като почне да ти се хили!


Тема "Рече Господ Господу моему. . ."нови [re: tri-9084]  
Автор tri-9084 (Бодлидрешко)
Публикувано05.01.17 17:56



Ние наричаме Дева Мария Богородица, Богоматер, защото Син Божий, ставайки човек, никога не е преставал да бъде Бог Истинен.

"И откъде ми е това - да дойде при мене майката на моя Господ?", възкликва Елисавета, майката на св. Иоан Кръстител, когато тя среща Богоматер с Младенеца в утробата си.


Рече Господ Господу моему: седни от дясна­та Ми страна, докле туря Твоите врагове подножие на нозете Ти” (Пс. 109:1). Това е пророчество на св. цар и пророк Давид за възнесението на Сина Божий.

В Свое време, Въплътилият Се Син Божий и Господ наш Иисус Христос провокира фарисеите именно във връзка с това Давидово пророчество:

И когато фарисеите бяха събрани, Иисус ги попита и рече:
какво мислите за Христа? Чий син е? Отговарят Му: Давидов.
Казва им: как тогава Давид по вдъхновение Го нарича Господ, казвайки:
"рече Господ Господу моему: седи от дясната Ми страна, докле туря Твоите врагове подножие на нозете Ти"?
И тъй, ако Давид Го нарича Господ, как тогава Той му е син?
И никой не можеше да Му отговори ни дума; и от тоя ден никой вече не дръзна да Го попита.
[Мат. 22:41-46]

Рече Бог Отец на на Сина Божий, на Господ Иисус Христос: седи от дясната Ми страна докле. . .


Това означават тези думи. и както Господ Сам казва, те са изречени по вдъхновение свисше, от Дух Святий, Който е говорил чрез пророците (2 Петрово 1:19-21).

Накратко: тук Спасителятт ни показва, че е Единородния Син Божий (Който Се възнесъл на Небесата и седи отдясно на Отца) и че Той Самият има равно Божествено достойнство наравно с Бог Отец и Бог Свети Дух.




Тема Помолих тенови [re: Герисъм]  
Автор tri-9084 (Бодлидрешко)
Публикувано05.01.17 18:01



В онази най-първа Тема те помолих да започнеш оттам: цитираш онова, което съм предоставил, след което казваш с какво не си съгласна и даваш обосновката си. Започни именно и точно от най-първия постинг, понеже той изначално е отправната точка в дискусията. Благодаря.



Цитираш, даваш отговор. Всичко друго ще е шикалкавене.




Тема Равенство и единосъщие на Сина с Отцанови [re: tri-9084]  
Автор tri-9084 (Бодлидрешко)
Публикувано05.01.17 19:38



Равенство и единосъщие на Сина Божий и Господ наш Иисус Христос с Бог Отец.

Нека най-първом се каже, че ако Христос не е Всесъвършен Бог – с равно Божествено достойнство на Бог Отец и Бог Свети Дух, то значи и Жертвата Му не е съвършена, от което следва, че не сме изкупени.

Верую „. . .И в един Господ Иисус Христос, Сина Божий, Единородния, Който е роден от Отца преди всички векове: Светлина от Светлина, Бог истинен от Бог истинен, роден, несътворен, единосъщен с Отца, чрез Когото всичко е станало. . .”

Т.е., вярваме, че Бог Син има Една и Съща Божествена Същност, че има равно Божествено достойнство. Няколко примера от светото Писание:

От Свещеното Писание знаем, че Сам Спасителят много пъти свидетелства за равенството и единосъщието Му с Бог Отец. Именно чрез единосъщието Си с Отца Иисус Христос обяснява Божествения характер на Своето учение и дела: „Делата, които Аз върша в името на Моя Отец, те свидетелстват за Мене“ (Иоан 10:25); „Аз и Отец едно сме“ (Иоан 10:30); „Моят Отец досега работи и Аз работя“ (Иоан 5:17); „Аз съм в Отца и Отец е в Мене“ (Иоан 14:11); „Всички да почитат Сина, к а к т о почитат Отца“ (Иоан 5:23); „Както Отец възкресява мъртвите и животвори, така и Синът животвотвори тези, които иска“ (Иоан 5:21); „К а к т о Ме познава Отец, т ъ й и Аз познавам Отца“ (Иоан 10:15) и други.


Последното свидетелство е много важно: „К а к т о” ... „т ъ й” - т.е., „по същия начин”. Това е свидетелство за абсолютна равнопоставеност - не може някой по-нисш да познава по същия начин друг, по-висш, нежели Абсолютния Бог. Защото няма как несъвършеното да обладава (познава) Съвършеното Божие Битие. Следователно, Син Божй има Една и Съща Божествена Същност (Природа). Затова и изповядваме, че е Едино_Същен с Отца.

"Каза му Иисус: толкози време съм с вас, и не си ли Ме познал, Филипе? Който е видял Мене, видял е Отца; и как ти казваш: покажи ни Отца ?" (Иоан 14:9) Т.е., сякаш казва на Филип: Нима не разбра онова, което ви говорих, включително и когато казах: „к а к т о Ме познава Отец, т ъ й и Аз познавам Отца;”


Затова заради него и заради всички онези, които не разбират, заявава съвсем ясно, че Той е равен по Божествено Достойнство, че е Един и Същ Бог Истинен, както и Бог Отец :

„Който е видял Мене, видял е Отца”
Като казва "Аз и Отец едно сме" (Йоан 10:30) и „Аз съм в Отца и Отец е в Мене“ (Иоан 14:11);, Господ не казва, че две единства съставляват една Ипостас, но че Синът на Отца точно и съвършено съдържа и съхранява Едно Б о ж е с т в е н о Естество, същото като на Отца, и нищо в Неговия Божествен образ не се различава от Божествения образ на Отца тъй, щото имаме Един Бог, с Една и Съща Божествена Същност.


Още свидетелства:
А знаем, че Синът Божи е дошъл и ни е дал разум, за да познаваме Истинския Бог и сме в Истинския – в Сина Му Иисус Христос. Той E истинският Бог и Вечният Живот” (1Иоан, 5:20 по старогръцкия текст).

Светото евангелие от Йоан, глава 20
26. След осем дена учениците Му бяха пак вкъщи, и Тома с тях. Дойде Иисус, когато вратата бяха заключени, застана посред тях и рече: мир вам!
27. После казва на Тома: дай си пръста тук, и виж ръцете Ми; дай си ръката и тури в ребрата Ми; и не бъди невярващ, а вярващ.
28. Отговори Тома и Му рече: Господ мой и Бог мой!
29. Иисус му казва: Тома, ти повярва, защото Ме видя; блажени, които не са видели, и са повярвали.

Христос не отхвърля изповедта на Своя Апостол – тъкмо обратното, вменява му истинна Вяра. Нещо повече: нарича блажени онези, които не са Го видели, но Го изповядват като Бог и Господ.


Относно казаното: „. . .защото Моят Отец е по-голям от Мене. . .” (Иоан, 14:28).

Христос целият е съвършен Бог, но не всичко в Него е Бог; защото Той е не само Бог, но и човек. „По-голям” означава това, че ставайки човек - без да престава да бъде Бог, Син Божий се принизява и, имайки човешка воля Той, я подчинява всецяло и всечестно на Божията, бидейки послушен до смърт, и то смърт кръстна.

За това принизяване на Сина Божий, на Втората Ипостас, говори ап. Павел в посланието си до Филипяни , глава 2-ра (паралело е гръцкият текст) :

6. Който, бидейки в образ [морфи] Божий, не счете за похищение да бъде равен Богу; 6. oV en morfh qeou uparcwn ouc arpagmon hghsato to einai isa qew
7. но понизи [упразни] Себе Си, като прие образ [морфи] на раб и се уподоби на човеци; и по вид се оказа като човек, 7. all eauton ekenwsen morfhn doulou labwn en omoiwmati anqrwpwn genomenoV
8. смири Себе Си, бидейки послушен
дори до смърт, и то смърт кръстна. . .

Тук е употребена една и съща дума: „морфи”, което ще рече "видим израз на Божественото съществуване." - според богословът Анна Маринова*, която пояснява:


. . .Явно е в случая, че това упразване (heauton ekenosen) и принизяване на Божия Син до Раб не трябва да се разбира в смисъл на това, че Христос е престанал да бъде равнодостоен и равночестен с Отец след Своето въплъщение. Основание за това, че Христос и при Въплъщението Си запазва Своето Божествено достойнство и равенство с Отец е фактът, че упразването е доброволен акт на Христос. Изразът упразни Себе Си може да се разбере само в контекста на казаното от св. Атанасий Велики: Бог стана Човек за да станат синовете човешки богове по благодат Божия.


Край на цитата.

Ако хипотетично допуснем, че при въплъщението Божественото Достойнство на Сина Божий се е променило, то следва, че Той не би бил Бог и нямаше да можем да говорим за Бого_въплъщение, а с това и за Изкупление - онова, с което започнахме отначало. Субект на кеносиса - на това принизяване - е не природата, а Личността на Сина, Който доброволно се остави да бъде убит, за да победи смъртта със смъртта Си. От една страна, Личността на Господ Иисус Христос се "упразва", но от друга - се "изпълва“ именно в себе_отдаването Си (виж следващите стихове от Филипяни, глава 2-ра -

). Затова едно от имената на нашия Господ е Смирение (запомнил съм го от Прокимен ).


17. Затова Ме люби Отец, защото Аз Си давам душата, за да я приема пак.
18. Никой не Ми я отнима, но Аз Сам от Себе Си я давам. Имам власт, да я дам, и власт имам пак да я приема. Тая заповед получих от Отца Си.
19. Поради тия думи пак произлезе разпра между иудеите. (Иоан, гл.10)



*"Божественото величие и неизказано смирение на Господ Иисус Христос"



Редактирано от tri-9084 на 05.01.17 21:04.



Тема Re: А за оня ден и час никой не знае, а само Отецнови [re: tri-9084]  
Автор Exaybachay (хедонист)
Публикувано05.01.17 22:10



Ежи - не се коси бако, дори на мен ми е ясно, че не вярваш във всичко това, от там и напъните ти, та камо ли на Бог да не му е ясно. Карай я по- спокойно, едвали е чак толкова лошо в пъклото. :Д

И за много години.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.