|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
Единственият свидетел на Благодатния огън
|
|
Автор |
nabludatell42 () |
Публикувано | 02.05.16 11:44 |
|
"И така, в полунощ на Велики петък през 1926 г. о. Митрофан пристъпва към изпълнение на дръзкото си намерение. Взима стълба и се качва на металната плоча, уж за да проверял висящите кандила, както обяснява на стария отец-портиер, с молбата да отнесе той стълбата малко по-късно. За целта се подсигурява и с най-големия фенер, който могъл да си намери на пазара. Предстояло му да прекара там цели тринадесет часа затворен, обездвижен и тих до обед на Велика събота."
| |
|
А ето и нещо по-ново за благодатния огън, слизащ на Божи Гроб на Велика Събота. Може би мнозина от надничащите тук са го прочели вече. Но, все пак е по темата и е като опит за обзор и нещо като хронология по въпроса. Та ето го
...защото буквата убива, а духът животвори. ап ПавелРедактирано от Metropolis на 04.05.16 16:30.
| |
|
Интересен текст. Не бях чел толкова добре подредена хронология. А и не бях чувал за неугасващото кандило от 17 столетия вече. Благодарности!
| |
Тема
|
Re: Единственият свидетел на Благодатния огън
[re: Metropolis]
|
|
Автор |
Prokimen () |
Публикувано | 04.05.16 17:43 |
|
@ Metropolis
А защо свидетелствата свършват в 16 век?
Аз пък медитирам по какви причини дякон Андрей Кураев URBI ET ORBI заговори за т.н. "запалка". Няма съмнения, че огънят слиза и то не само на старостилната Велика събота, но единствено по молитвите на православния иерусалимски патриарх.
За да осъвременим въпроса, искам да подчертая заинтересоваността си да узная кой как възприема събитието или какво значение има въпросният огън за всеки един от нас в личния ни духовен живот и опитна аскеза.
Лично аз приемам чудото като факт, но не намирам спасителността на шумотевицата и пътешествията с огнени колесници до Иерусалим за да се пренася по олимпийски огънят. Не виждам файдата за душата.
Редактирано от Prokimen на 04.05.16 17:45.
| |
Тема
|
Re: Единственият свидетел на Благодатния огън
[re: Prokimen]
|
|
Автор |
Exaybachay (хедонист) |
Публикувано | 04.05.16 17:52 |
|
Що за благодат е онова, което не е душеполезно?
Никакво чудо не е - чудо е, че интелигентни хора, го възприемате за факт.
| |
Тема
|
Re: Единственият свидетел на Благодатния огън
[re: Exaybachay]
|
|
Автор |
petarst (член) |
Публикувано | 08.05.16 00:02 |
|
аз съм абсолютен хахо, но ме вълнуват тея въпроси и си мисля - защо йерусалимския патриарх теофил 3 е бил в световния съвет на църквите,
http://www.pravoslavieto.com/inoverie/ecumenism/arhiep_seraphim_sobolev.htm
и защо ми звучат толкова огнено и запалено разни записи на египтяни, сирийци..
Очевидно за да избере човек в какво вярва трябва да влезне много надълбоко в това - в богословието, в царството божие, в истината.. Да се изповядваш и пр. Но пак си си сам, понеже свидетелят-свещеник знае ли всички тези неща?
Е дръзвам да кажа това а не грехове -който иска мога да му казвам такива работи-мойта история, колко съм зле, пропаднал и пр.
А си мисля за интернет пристрастяването - къде е разликата с другите страсти и пороци като тутун, ракия, вино, бира, джойнт, кока и т.н. пък даже и "съзависимите отношения" - всичко това не е ли пак грях - и съответно цялата духовност която се обсъжда по интернет не е ли една страст която вреди на психиката , т.е. душата. хе хе хе
друго от мене като лаик и не знам какъв си - какво е грях против себе си? Има ли общо с личностните проблеми - когато се отчуждаваш от приятелите си - това съм чувал че е личността - в общуването с приятелите се проявяваш - твоята лияност - дали това има нещо общо с "божия образ" , а и с "егото", което може да бъде и "духовно его". И съответно, това има ли смисъл също да е грешно, т.е. грях. Аз имам чувството че Бог обича да сме приятели с приятелите си - дори тези най-старите. Може би дори това да напомня за Исус и неговите приятели. А и във връзка с темата за Левски - точно това е имало тогава - Левски и всички други имена от онова време които заедно са искали да правят въстание - включително монаси, свещеници и др истински християни - са били просто приятели ми се струва, нещо което е май най-застрашено от изчезване.. грехопадение има нещо общо с отчуждение май.
Всъщност към отчуждението може би се прибавят страстите, защото като се изолираш и се зомбираш пред компа се обездвижваш. Който се изолира и си храни егото, резервоара се изпразва и търсиш да го запълниш със разни заместители, т.е. пристрастявания и его-уголемявания, включае с "духовно" лице.Редактирано от petarst на 08.05.16 00:37.
| |
Тема
|
Re: Единственият свидетел на Благодатния огън
[re: petarst]
|
|
Автор |
Prokimen () |
Публикувано | 08.05.16 14:21 |
|
Клубни друже, горният Ви постинг е най-най-смисленият в този клуб за последните месеци. Боя се, че не всички са му обърнали внимание, а той заслужава сериозно внимание и за момента. Според моето прескромно мнение, е най-значимият от всички теми на първата страница на клуба.
Какво отношение в крайна сметка може да има сам по себе си Иерусалимският патриарх към събитиетоРедактирано от Prokimen на 08.05.16 16:03.
| |
Тема
|
Re: Единственият свидетел на Благодатния огън
[re: Prokimen]
|
|
Автор |
petarst (член) |
Публикувано | 08.05.16 22:31 |
|
Ако има нещо положително в поста ми - за Йерусалимския патриарх, за Световния съвет на църквите - заслугата е на автора на статията срещу икуменизма, архиепископ Серафим Соболев, дядо владика :)
А за втората част - за егото това всеки си го знае и усеща.
На мен много неща се вижда че не са ми ясни, а е толкова интересно.
..
само да можеше да не е с компютри ..
--
в квартала има хубава църква- в кв. Надежда.. Не знам защо не мога да се сближа има и младежи.. Аз много харесвам музиката и народна и църковна и от египет сирия като https://www.youtube.com/watch?v=1oNUxUxSZOY&nohtml5=False
Може би защото съм доста се интересувал и още се интересувам от музика и богословие на учението бхакти и това не се приема от почти никой християнин. Аз исках да си изясня точно какви са разликите защото има много паралели. Редактирано от petarst на 08.05.16 22:47.
| |
Тема
|
Re: Единственият свидетел на Благодатния огън
[re: petarst]
|
|
Автор |
Exaybachay (хедонист) |
Публикувано | 09.05.16 15:57 |
|
какво е грях против себе си
То тъкмо това е грях. Колкото до така наречените пороци, е абсурдно да се смята, че това са средствата, като такива. А инак "страст" и "обездвижване" е някакво чудо на логиката, щото на практика в действителността, такава закономерност не се наблюдава.
| |
Тема
|
Re: Единственият свидетел на Благодатния огън
[re: Exaybachay]
|
|
Автор |
Prokimen () |
Публикувано | 09.05.16 16:06 |
|
Последният ти постинг, който очаквах да ме просвети, ми се стори толкова сложен за разбиране, колкото ми е сложен и клубният ти ник за произнасяне.
Ще направиш ли благотворителен труд да кажеш горното си изречение с други и малко повечко думички за да ми светне.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|