|
|
|
Тема
|
Чудото с река Йордан на Богоявление по стар стил
|
|
| Автор |
заряд (непознат
) |
| Публикувано | 20.01.16 00:30 |
|
|
Чувал съм че има такова чудо- на 19 януари, след службата на йерусалимския православен патриарх, река Йордан за няколко минути тече на обратно - и така всяка година. Пробвах обаче да намеря свестен видеоклип за това събитие в youtube - без особен успех.
Останах озадачен
| |
|
Тема
|
Re: Чудото с река Йордан на Богоявление по стар стил
[re: заряд]
|
|
| Автор |
Prokimen () |
| Публикувано | 20.01.16 07:56 |
|
|
По какъв начин едно чудо би могло да се окаже душеспасително? Ако едно явление няма реално приложение в личното ни духовно преображение, тогава има ли смисъл да го спрягаме празнословно? Предостатъчно ни е чудото, ставащо на всяка Евхаристия, но колко са онези от нас, които благоговейно се ползват от него? Всичко останало е своеобразна баластра, запълваща душевната ни празнота. С др. думи казано, струва ми се, че колкото човек е по-духовен и одухотворяващ се, толкова по-малко търси чудеса.
Редактирано от Prokimen на 20.01.16 07:57.
| |
|
Тема
|
Re: Чудото с река Йордан на Богоявление по стар стил *DELETED*
[re: Prokimen]
|
|
| Автор |
danes (лелеее) |
| Публикувано | 20.01.16 11:38 |
|
|
Мнението е изтрито от danes07
| |
|
|
|
Хм, р. Йордан сякаш потече наопаки, поне за момент. Интересно.
Но сте прав, търсенето на чудеса не винаги е душеспасително. Често е предизвикано от неверие. И ако наистина се случи чудо, би породило още съмнения и скептицизъм...
Редактирано от nabludatell42 на 21.01.16 07:49.
| |
|
Тема
|
Re: Чудото с река Йордан на Богоявление по стар стил
[re: Prokimen]
|
|
| Автор |
danes (лелеее) |
| Публикувано | 25.02.16 11:20 |
|
|
Мисля си обаче, че не е и много душеспасително да се отричат такива очевидни чудеса, само защото напр. стават на датите чествани от старостилната църква. То по тези внушения съм чувал напр. много намеци в западни филми, че огъня е от дявола- във връзка със слизането на благодатният огън на православния Великден
| |
|
Тема
|
Re: Чудото с река Йордан на Богоявление по стар стил
[re: danes]
|
|
| Автор |
nabludatell42 () |
| Публикувано | 25.02.16 19:04 |
|
|
Има го този момент. Доколкото съм забелязал, докато вярващият израства, минава през крайности. Първо, на всяка цена търси чудо. После осъзнава че това е прекалено, и отрича всякакви чудеса като ненужни. Една позната богословка твърдеше например, че при разделянето на морето от Моисей е духал някакъв вятър, пък Тръстиково море било плитко, имало отлив и т.н.
Но както казваш, очевидни чудеса не е душеспасително да отричаме. Чисто теоретично разсъждавам Нямам предвид никого от съфорумците, по-скоро себе си
| |
|
Тема
|
Re: Чудото с преопиканата от пияниците стена
[re: danes]
|
|
| Автор |
Prokimen () |
| Публикувано | 04.03.16 05:42 |
|
|
Аз от многогодишен опит зная, че човек трябва да се пази от прекалените светци и колкото по-набожен е човек, толкова повече коварства могат да се очакват от него. Не разбрах логиката на последните два постинга. Защо преиначавате написаното от мен с такова долнопробно лукавство.
Понеже много разбирате от душеспасение, ето ви едно чудо да ви облагодати и дано ви начеше крастата.
За хората, които правилно разбраха мислите ми, които не се заувираха под вола да съзерцават теле или с други думи казано, уважаващи себе си и мнението на другите, предоставям друг текст без никакви чудотворни припикавания
Редактирано от Prokimen на 04.03.16 05:53.
| |
|
Тема
|
Re: Чудото с преопиканата от пияниците стена
[re: Prokimen]
|
|
| Автор |
Exaybachay (хедонист) |
| Публикувано | 04.03.16 06:21 |
|
|
Защо преиначавате написаното от мен с такова долнопробно лукавство.
"Има три сили, три единствени сили на земята, които могат навеки да победят и пленят съвестта на тези слабосилни бунтари – за тяхно щастие. Тези сили са чудото, тайната и авторитетът. Ти отхвърли и първото, и второто, и третото и сам даде пример за това. Когато страшният и премъдър дух Те постави на покрива на храма и Ти каза: „Ако искаш да разбереш дали си Син Божи, хвърли се долу, защото е казано за Него, че ангели ще Го подхванат и ще Го понесат, и няма да падне, и няма да се разбие, и тогава ще разбереш дали си Божи син и каква е вярата Ти в Твоя Отец”. Но след като го изслуша, Ти отхвърли това предложение, не се поддаде и не се хвърли долу. Да, разбира се, тук Ти постъпи гордо и великолепно, като Бог, но пък хората, това слабо и бунтуващо се племе, те богове ли са? Ти не слезе от кръста, когато Ти крещяха, издевателстваха и Те предизвикваха: „Слез от кръста и ще повярваме, че това си Ти”. Ти не слезе, защото отново не пожела да поробиш човека с чудо и жадуваше свободната вяра, а не чудотворната. Жадуваше свободна любов, а не робските възторгвания на затворника пред могъществото, което винаги всява у него страхопочитение. Но ето и това. Ти имаше прекалено високо мнение за хората, защото те, разбира се, са затворници, макар и да са създадени бунтари."
Редактирано от Exaybachay на 04.03.16 06:21.
| |
|
|
|
====================
- Игнатий (Брянчанинов), свт.
====================
| |
|
|
|
|