Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 09:48 30.06.24 
Религия и мистика
   >> Православие
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | (покажи всички)
Тема gloriana!нови [re: gloriana]  
Автор _maycal (refab)
Публикувано02.03.15 14:46



gloriana, пожертвайте се малко на моя отговорност и ми отговорете дали не сте съгласна с мен, че в една съществена степен този иначе вероятно добър човек олдфрог, е недостатъчно съответен от богословска гледна точка. Драмата и трагедията при него според мен е, че той в действителност неосъзнавано (явно!) изкривено ИМИТИРА религиозност и богословие, и резонира напълно неправилно разни важни въпроси, които всъщност не разбира? Пиша "пожертвайки се" защото съдейки от Вашият добър стил, познания и разсъдливост по съществени богословски въпроси, за себе си съм почти убеден, че в не малка степен мислите като мен (по отношение на олдфрог), но вероятно нямате моята - в случая,.... "неделикатност".

А уважаемият Прокимен има много повече интелектуална, религиозна и т.н. съответност от олдфрог, но за съжаление поради специфичен (?) вид негова лимитираност)!? - по мое мнение просто има някакъв еретичен уклон, който си проличава в злостните му атаки към архим. Софроний е св. Силуан Атонски.



Тема Re: gloriana!нови [re: _maycal]  
Автор Exaybachay (хедонист)
Публикувано02.03.15 16:55



Майкъл, интересното е, че освен да твърдиш, че хората били такива и онакива, съвсем нищо не казваш в защита на позицията си относно обсъжданите светци - защо така?



Тема Re: gloriana!нови [re: Exaybachay]  
Автор _maycal (refab)
Публикувано02.03.15 18:58



"
Майкъл, интересното е, че освен да твърдиш, че хората били такива и онакива, съвсем нищо не казваш в защита на позицията си относно обсъжданите светци - защо така?"


Е, да се ... "почетвъртяч" и "попетям" ли?

Ти не беше ли свидетел на колосалните по размери разговори тук, в които се изложиха какви ли не доводи?



Тема Re: gloriana!нови [re: _maycal]  
Автор Exaybachay (хедонист)
Публикувано02.03.15 19:39



М, че кога е било това - линк?



Тема Re: gloriana!нови [re: _maycal]  
Автор Prokimen ()
Публикувано02.03.15 20:14



В отговор на:

А уважаемият Прокимен има много повече интелектуална, религиозна и т.н. съответност от олдфрог, но за съжаление поради специфичен (?) вид негова лимитираност)!? - по мое мнение просто има някакъв еретичен уклон, който си проличава в злостните му атаки към архим. Софроний




Постигнахте целта си. Разсмяхте ме гръмогласно с това Ви привиждане на "много повече интелектуална, религиозна и т.н.....", за което Ви благодаря.

Хареса ми елегантността на израза "съответност". Съчинете още някой красив израз за да се обогати съвременната българска реч. Поздрави и моля да не разчесвате честолюбието ми с тези определения, че поглежте съм се изкушил да си въобразя да съм по-религиозен и интелигентен от Жабока

В интерес на истината, смаян съм положително от Глорианка-та. Бих се радвал да я чета по-често.



Тема И този въпрос остана без отговорнови [re: tri-9084]  
Автор tri-9084 (Бодлидрешко)
Публикувано02.03.15 22:41



Сега се осмелявам да споделя:

Цитат (Saturday, October 22, 2011 12:37 PM)

Здравейте, Атанас, благодаря за доверието да се обърнете към мен за мнение. Аз отдавна не влизам в клубовете на дир-а, но конкретно авторът на този постинг ми е познат. На първо място той е човек, отпаднал от църквата - обикалял в различни разколи, получил "епископски" сан незнайно къде, отказал се и от тези разколници, въобще свободен електрон. Вече никой не го взима насериозно, освен във виртуалния свят, където не го виждат, не го знаят и той може да се изживява за такъв, какъвто в действителност никъде не е. Защо казвам това? Защото във всички изказвания на прокимен, дори и тези с най-много православни картинки, икони, червени и други цветове, той оправдава този свой избор - червена нишка на "богословието" му е, че Църквата всъщност не е една, а едната Православна църква е раздробена на много "юрисдикции" (което св. отци наричат всъщност разколи), които може и да нямат евхаристийно общение помежду си и всеки да е сам за себе си, но пак може да е в Църквата. Това е ерес, която Църквата винаги е отхвърляла и която обезсмисля целия труд и подвизи на защитниците на вярата през вековете. Хора, които са изпаднали в разкол или се готвят да изпаднат, обикновено много се дразнят от съвременните светци, които ги изобличават в много отношения. Сред най-критикуваните от различните старостилни секти са старците Порфирий, Паисий, Силуан и Софроний. Те измислят и пишат всевъзможно трактати, в които изпадат в страшния грях на хулата срещу Св. Дух. Същността на този грях е, ако се вгледаме в конкретното място в Евангелието, където Христос говори за това е, че грешният човек не може да познае светостта, тоест Св. Дух, и Го нарича демон, а светостта - демонично влияние. Това прави и Прокимен и други затъмнени в прелест хора.

Конкретно за стареца Силуан. Разумен отговор на тези клевети може да даде и всеки човек, който не е запознат с православното богословие в дълбочина. А именно: нима толкова много светогорци, които живеят днес на св. Гора, не са успели да видят "скрития сатанизъм" в прочутата фраза на стареца Силуан Дръж ума си в ада и не се отчайвай, как пък не са го разобличили, а го почитат и следват съветите му? Човек трябва да е изпаднал в дълбочините на сатанинската гордост, за да реши, че само той е забелязал нещо, което от другите е останало скрито. При това тези "други" са подвижници и монаси, а той е вей хайвей, който живее християнството си само виртуално.

Глупави са всички твърдения на прокимен: църквата може да нарича ада всесмешен, но смешно ли им е на хората, които са там?! Или на тези, които знаят, че заслужават да отидат там?! Да не би пък някой безумец да твърди, че Църквата нарича ада всесмешен, защото го счита за несъществуващ или че прекарването на християните там е своего рода веселие?! Пълни простотии. Всесмешен е за тези, които са се облекли с Божията благодат, която е непобедима. Но дори и много от светците са се боели от Божия съд и до последно да молели Бога да не им отсъжда тази участ. Не виждам особено веселие в тези молитви. Дръж ума си в ада има многобройни еквиваленти в православното предание, а именно да помним смъртта. Знаете, че много аскети още приживе са подготвяли гроба си, съкрушавали са се е от тази мисъл, тя ги е иизпълвала с трезвен дух и ги е вдъхновявала за подвиг. Който реши да се заяжда, например протестанти, веднага може да извади цитати от Евангелието: оставете мъртвите да погребват своите мъртъвци, или пък "де ти е смърте, победата" и така уж да изобличат като неправославно "помненето на смъртта" от православните аскети. Такива греховни волнодумци като прокимен могат да съставят още по-голям памфлет от този в дир-а и да изобличат всички православни светци в нарушаване на църковните заповеди. И наивни хора да се вържат и да отидат в техните секти.

Самият старец Софроний казва, че не препоръчва на начинаещи монаси, а още повече миряни, да следват съвета на стареца Силуан, защото не са на неговия духовен ръст, няма да разберат какво има предвид и ще започнат да си фантазират разни страшни неща и да мислят, че това значи "дръж ума си в ада". Съответно ще се разстроят психически и ще се отчаят.

За да разберем какво означава тази фраза, която сам Господ изрекъл на св. Силуан, трябва да видим кога му е казана. Когато след 15 години подвизаване, старецът започнал да се отчайва и извикал към Господа: Толкова искам да ти се моля с чист ум, но бесовете не ме оставят вече толкова години! Ти си милостив Бог, защо допускаш това?!" И получил отговор, че "гордите винаги така се мъчат от дяволите". "А как да се смиря, Господи, ти си милостив, кажи ми?" "Дръж ума си в ада и не се отчайвай". С други думи, Господ му е казал, разбери че това е естествената участ на теб и на цялото паднало човечество. Вие сте в ада и пленници на демоните, нямате сили да се освободите. Но ти каза, че съм Милостив. Само Аз мога да ви освободя от този плен, ако ме призовете и се смирите. А да се смирите, означава да познавате и помните истинското си състояние.

Тогава старецът Силуан се изпълнил със съкрушение, почувствал цялата дълбочина на човешкото грехопадение, колко далеч е от Бога и че тази отдалеченост е всъщност адът. Тази отдалеченост го държи по-близо до демоните и по-далеч от Бога. През целия си живот той считал себе си достоен за ада, но и познавайки Божията милост - не се отчайвал. Това го изпълнило с мир и демоните веднага отстъпили. Той се смирил.

Всичко това обаче остава непонятно за празнословци и форумни герои. Желая ви всичко добро!
Венцислав






Редактирано от tri-9084 на 02.03.15 22:53.



Тема Re: gloriana!нови [re: Exaybachay]  
Автор Prokimen ()
Публикувано03.03.15 06:59



В отговор на:

М, че кога е било това - линк?




Сега е момент да се четат интригантските анкети на Атранас Куков, но понеже темата е преди всичко и най-вече за книгата "Старецът Цървулан", ето и желаното от Вас







Тема Re: gloriana!нови [re: Prokimen]  
Автор Exaybachay (хедонист)
Публикувано03.03.15 12:22



Mерси - не бях виждал тези теми и ги прочетох.

Майкъл, да се върна на въпроса си - къде ти е аргументацията в полза на двамата светци, в тези две теми, имаш само една, цитирам:

Мисля, че смисълът е следния:

Когато обстоятелствата (външни и вътрешни) са такива, че се налага човек да "допре" ада и дори да "нагази" в него, умът му отчита този факт и поради това също е там - в ада..., така да се каже!... Дори и в подобни екстремни трагично-драматични случаи обаче не трябва да се изпада в отчаяние, наставлява св. Силуан Атонски!... Казано по друг начин - трезвостта и дръзновението (борбата с греха отчаяние, в случая) могат да се прилагат и в "ада", където принудително (поради неблагоприятни обстоятелства) пребивава - за по-дълго или по-кратко, и нашият ум!...


Това ти съждение наистина ли мислиш, че е пример за богословие .... нека те питам тогава - ако поради някакви обстоятелства седнеш на горещ котлон, ще се задържиш ли в/у него?
Ако човек е трезвен, няма как да попадне в ада - "ум в ада" е следствие от липса на трезвост.



Тема Re: И този въпрос остана без отговорнови [re: tri-9084]  
Автор Exaybachay (хедонист)
Публикувано03.03.15 12:29



И що това? Какво се крие този страхливец Венцислав - нека се осмели да застане открито, защо цитираш тук какво ти е казал човека? Или може би понеже ти няма какво да кажеш, молиш други да ти даде думи?



Тема Re: Венцислав Каравълчев и адския пламък на Силуаннови [re: Exaybachay]  
Автор Prokimen ()
Публикувано03.03.15 18:26



Изглежда, че не се крие, а бидейки платен мисионер, работи за своите работодатели, които и определят къде какво да говори и пише

Колкото до мен, аз съм грешен човек и действително моите съждения нямат никаква стойност. Ако Атанас Куков има страстно желание да бъда плют, приканвам го още веднъж да отвори нарочна тема за плюене по мой адрес.

Тази тема обаче е отново за силуанизма, който преобръща Православието и обезсмисля християнството. В действителност, нямам намерение да се впускам в надприказване и затова не отговорих на опитите на уважаемия джентълмен Майки да ме разприказва

Споделих текста на писмото си до един от най-авторитетните днешни български архиереи по болния въпрос.

Възможно е Майкъл да е прав, взимайки ме за заблуден. До ден днешен никой от тукашните силуанисти не си призна по колко минути на ден държи ума си в ада.

В интригантската анкета на Атанас Куков се отмества по лукав начин акцента за Силуаново-Софрониевото разбиране за ада.

В първото руско издание пише и в предишните дискусии Фам подчерта, че в адския пламък Силуан се услаждал.

Не случайно задавам немаловажен въпрос на Митрополит Йоаникий и необяснимо, но факт е, че всички силуанисти мълчат по въпроса за появата на въпросния адски пламък.

Припомням го и повтарям въпроса си към Митрополит Йоаникий.

Адският пламък "загудел" или забушувал у Силуан от момента когато се предполага, че св. праведен Йоан Кронщадски го е благословил задочно.

По какви причини благословението на праведник може да разпали адски пламък?

Защо въпросният адски пламък, запален от благословението на Йоан Кронщадски е бушувал у Силуан до неговата смърт?



Можем ли да приемем, че от този именно момент Силуан е започнал да боготвори адския пламък и само в него да си въобразява своето блаженство? За това говори първото руско издание. В другите текстове и преводи не зная какъв нюанс е придаден, но от текста на книгата става недвусмислено ясно, че Силуан се гмуркал духом в адските пламъци за да блаженства, а съвсем не за да се моли за осъдените. Няма никакъв намек, че адският пламък на Силуан е същият този, за който говори Христос, че в него е плач и скърцане със зъби.

Редактирано от Prokimen на 03.03.15 19:45.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.