|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | (покажи всички)
|
Донякъде съм съгласен с вас, но ако продължа аналогията между духовенството и църквата, от една страна, и останалите професии и области на жизнедейност, от друга, то се натрапва извода, че духовенството и църквата са по-зле ударени от моралната криза в сравнение с търговията, например. По-рядко попадам на кисела и нелюбезна продавачка, отолкото на кисел и нелюбезен свещеник по време на литургия, при положение, че ходя по-рядко на литургии, отколкото пазарувам в супермаркети. Един млад поп ми подаде нафора със свръхпренебрежителното: "Айде, дръж де, не виждаш ли че я изпускам!" Друг, възрастен, по време на Причастие ме сгълча припряно: "Аре казвай си по-бързо името, че и други чакат!" Ставаше дума за забавяне от моя страна с няколко секунди.
Чудо голямо! - ще си кажете. Но според мен такива дребнички негативни примери са по-показателни за лошото състояние на Църквата в сравнение с жълтите скандали с манастирските разпътства и пр., защото, макар и дребни, са чести, системни и напоителни и корозивният им ефект в крайна сметка е по-голям. По същият начин, по който биха били по-значими системната нелюбезност на продавачките в някоя търговска верига в сравнение с евентуални скандали за корупция и неморалност от страна на някои отделни бек-офис мениджъри.
| |
|
Според тази статия и твоите коментари излиза, че една пета от пишещите тук страдат от психични разстройства, една пета са самотни стари моми и ергени, от останалите половината са разведени заради изневери и любовници, а всички семейни ежедневно си разменят обиди, хойкат по мурвалък и правят скандали пред децата си.
А, да, и всички сме дълбоко нещастни, щото България е на първо място по нещастност.
Нямах представа досега, че обитавам виртуално в толкова пропаднала компания.
| |
|
Не знаех, че полагаш усилия към православната духовност затова те поздравявам и се радвам искрено за теб.
Съблазните ще са докрай, но това не бива да ни плаши. И народа е проумял простичката истина, че заради немощите на поп Илия не бива да обръщаме гръб на великия Божий пророк. Или заради немощите на поп Спас - не дай, Боже, да се отречем от Спасителя.
Случаят с Христовото Кръщение е показателен, как Сам Той, Безгрешният, се наредил на опашката, сред грешници, приемайки нещо, от което няма нужда. Ала ние имаме нужда именно от Неговия Пример, затова да помним и да се опитваме да проумяваме как и защо Той отговаря по такъв начин на недоумяващия Предтеча:
[3:7] И като видя Иоан мнозина фарисеи и садукеи, че дохождат при него да се кръстят, рече им: рожби ехиднини! кой ви подсказа да бягате от бъдещия гняв?
[3:8] Сторете, прочее, плод достоен за покаяние
[3:9] и не помисляйте да думате в себе си: наш отец е Авраам; защото, казвам ви, Бог може от тия камъни да въздигне чеда Аврааму;
[3:10] и секирата лежи вече при корена на дърветата; затова всяко дърво, което не дава добър плод, бива отсичано и хвърляно в огън;
[3:11] аз ви кръщавам с вода за покаяние; но Оня, Който иде подире ми, е по-силен от мене; аз не съм достоен да Му понеса обущата; Той ще ви кръсти с Дух Светий и с огън;
[3:12] лопатата Му е в ръката Му, и Той ще очисти гумното Си и ще събере житото Си в житницата, а плявата ще изгори с неугасим огън.
[3:13] Тогава Иисус дохожда от Галилея на Иордан при Иоана, за да се кръсти от него.
[3:14] А Иоан Го възпираше и думаше: аз имам нужда да се кръстя от Тебе, а Ти ли идеш при мене?
[3:15] Но Иисус му отговори и рече: остави сега; защото тъй нам подобава да изпълним в с я к а правда. Т о г а в а Иоан Го допуска.
Ето го Приемера на най Великото Смирение, на Първосвещеника и Господ наш Иисус Христос.
След този Пример, нито един човек няма право на оправдание да НЕ приеме свето Кръщение от "грешния поп" - и цар да си, и президент да си, и министър председател да си, и най-богатия материално да си - въобще, каквото и положение да имаш в обществото, не дръзвай да се превъзнасяш над Божиите наредби, понеже такава е Божията Воля - не да праща Ангели за Кръщението (не и видимо), а това да става чрез човеци. Свещенослужителят извършва Тайнството - въобще Тайнствата - с Помощ свисше, а не от себе си.
П.П. Ако всички онези, които ни смущават, са наши истински братя и сестри - по плът, имам впредвид - нямаше ли да гледаме на тях по друг начин, нямаше ли да бъдем по-снизходителни към немощите им. Ние не можем да се научим да търпим съпругите си, когато хъркат, например - макар и ние да хъркаме с двойно по-големи децибели - ала сме готови да се съблазняваме от немощите на не толкова близки по сърце люде и това, разбира се, го намираме за нормално. Ала много е лесно да търсим и намираме кусури у другите за да се самооправдаваме, а нашите греди да прескачаме с въпиюща небрежност. .
Редактирано от tri-9084 на 07.12.13 22:47.
| |
|
Възможно е и да е така но и професията на свещеника не е лесна--аз лично не мога да си представя всяка седмица да слушам греховете на десетки хора и това да не ми се отрази на психиката. Също така от различните Православни националности които съм посетила определено мисля че българския мирянин има най-малко уважение и даже нормално отношение към свещениците и монасите от всички останали (в сравнение с руските, грузинските и гръцките, не съм била например в сръбска ПЦ).
Познавам един свещеник на който даже му се чудя как още функционира при това отношение на паството. Естествено не одобрявам грубостта в църквата и грубо отношение на свещеници към миряни затова не бих казала 'чудо голямо' като чуя за такова. Бих казала 'Каквито молитвениците такъв и свещеника.'
Със сигурност можете да намерите храм или манастир където да служи нормален свещеник. Помислете си с какво внимание, време и грижи избираме гимназията която да завършим и университетите в които да следваме за работата да не говорим. Една десета от тези усилия да вложите в намирането на подходящ храм или манастир в който да се чувствате добре пак ще се увенчаят с успех, имайки предвид че свещениците носят личните си качества и недостатъци в служението си (както и всички останали). Един е добър изповедник, друг е добър проповедник, трети е добър администратор, четвърти пее добре и т.н.
Разбирам че такива отрицателни примери действат зле за репутацията на БПЦ може би повече и от големите скандали но миряните трябва да осъзнаем че качествата на свещениците и липсата на такива не са решаващото за нашия духовен живот а (невидимата) война която ние самите водим за прочистване на сърцето си от злото. Св Неофит е ходил чак до Йерусалим да търси духовен отец за ръководител в монашеството но като не е намерил се е установил в родината си Кипър и сам е станал духовен водач на целия остров.
| |
|
Пишещите тук не са представителна извадка и са прекалено малко на брой за да се направи такъв извод само от данните на НСИ и Евростат.
Ако искаш да ги изследваш персонално им прати анкетка да попълнят какви са, и след това си направи извод за компанията
| |
Тема
|
В държавата Абсурдистан може да има ето това:
[re: alisalisa-147324]
|
|
Автор |
Ежко (Бодлидрешко) |
Публикувано | 07.12.13 23:09 |
|
Ето какви въпроси на изпит дават на състезание по математика за ученици:
Редактирано от Ежко на 07.12.13 23:14.
| |
|
Вярно е, че не са. Тези, на които им хлопа дъската, ще дойдат повечко от 20%.
Значи според тебе клирът на БПЦ не е на ниво, защото от 7 милиона население не могат да се намерят поне 2-3000 нормални семейства, от които да излязат прилични свещеници? Ако се позоваваш на такъв довод, заключенията са печални. Не, че няма нормални семейства с добър микроклимат за отглеждане и възпитаване на деца, но те просто не се насочват към служене в църквата. Остават проблемните семейства и побърканите самотници, които разбира се, че са виновни за всички църковни бъркотии.
| |
Тема
|
Re: В държавата Абсурдистан може да има ето това:
[re: Ежко]
|
|
Автор |
alisalisa-147324 (Лиса) |
Публикувано | 07.12.13 23:34 |
|
Като наложат насила вероучение в училищата, богословите ще анатемосат учебника по математика и готово.
| |
|
Напротив ще подобрят нивото по математика защото изложената задачка е със сложност за предучилищна/ 1и клас.
За Православие и наука четете тук:
| |
|
В БПЦ има и нормални добри свещеници и монаси като дядо Гавриил Ловчански. А и прилични свещеници се както казваш 'насочват' и ръкополагат
Нормално е след 45 години официален атеизъм и терор над БПЦ последвани от повече от 20 години хаос да има недобросъвестни но има и свестни. Ако ние миряните сме по-усърдни в молитвите за духовни наставници току виж се появили навсякъде
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | (покажи всички)
|
|
|