Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 05:52 22.06.24 
Религия и мистика
   >> Православие
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | (покажи всички)
Тема гнила дума да не излиза от устата винови [re: Prokimen]  
Автор Stephanus ()
Публикувано05.12.13 11:06



"Никаква гнила дума да не излиза от устата ви... "

"Изворът изпуска ли от същото отверстие и сладка, и горчива вода?"


Кой е повярвал на известието ни? И на кого се е открила мишцата ГОСПОДНА?


Тема Re: Сред развалините и останкитенови [re: косьо]  
Автор Metropolis (LANL)
Публикувано05.12.13 12:25



Косьо,

Сори, че сега отговарям, но си имам спешни грижи които не се решават без физическото ми присъствие.

Не продължаваш да ме изненадваш с начина си на разсъждение. Все пак мисля не си православно сукалче, че да не можеш да смеляш и по-твърдата храна дадена ни от апостолите и светиите.

Първо човек може да прави много по-големи грехове при прибързани действия отколкото при бездействие.
Второ човек трябва да се срамува от делата си чрез които причинява вреди. Ако се бърка в неща за които не е отлично информиран също, но най-вече при поведението си като личност от плът и кръв. Това означава, че човек трупа най-големи грехове при общуването си с реалните хора, семейство роднини, приятели и т.н.
Та си мисля че човек трябва да се срамува, че е калпав православен когато наранява близките си хора. Да умува за разни твърде условни и хипотетични ситуации е доста опасно обаче, мисля се сещаш защо.

Най-добрия начин според мен е всеки да внимаха над себе си за да не излезе, че Божиите семена посяти в сърцето му за попаднали на камениста почва.

Човек би трябвало най-лесно да има власт над себе си, ама всички знаем че и това е доста трудно, та да гледа всеки да се приближи към 10+ праведниците, за които Бог е обещал на Ааврам, че заради тях ще пощади Содом и Гомор.

Не забравяй и каква е основната задача на Христовата Църква, приемник на старозаветната, - с кой враг трябва да се бори Тя?

Да си спомним какво ни казал БОГ, чрез пророк Давид
Псалм 1
1. Блажен е оня човек, който не отива в събранието на нечестивци, в пътя на грешници не стои и в сборището на развратители не седи,
2. а в закона на Господа е волята му, и върху Неговия закон той размишлява денем и нощем!
3. И ще бъде той като дърво, посадено край водни потоци, което дава плода си в свое време, и чийто лист не вехне; и във всичко, що върши, ще успее.
4. Не тъй са нечестивците, (не тъй;) но те са като прах, що вятърът измита (от земното лице).
5. Затова нечестивците не ще устоят на съда, и грешниците - в събранието на праведните.
6. Защото Господ знае пътя на праведните, а пътят на нечестивците ще погине.


И последно, е забравяй какво ни казват апостолите:

ап Павел Галатияни гл. 5

"14. Защото целият закон се изпълнява в една дума, именно в: възлюби ближния си като себе си.
15. Ако пък един други се гризете и се ядете, пазете се да се не изтребите един други.
16. Аз казвам: живейте духом, и не ще изпълнявате прищевките на плътта.
17. Защото плътта желае противното на духа, а духът - противното на плътта; те се противят един другиму, за да не правите онова, що бихте пожелали.
18. Ако се водите по дух, вие не сте под закон.
19. Делата на плътта са известни; те са: прелюбодейство, блудство, нечистота, разпътство,
20. идолослужение, магии, вражди, свади, ревнувания, гняв, разпри, разногласия, (съблазни,) ереси,
21. завист, убийства, пиянство, срамни гощавки и други такива; отнапред ви казвам, както и по-преди ви казах, че, които вършат това, няма да наследят царството Божие.
22. А плодът на духа е: любов, радост, мир, дълготърпение, благост, милосърдие, вяра,
23. кротост, въздържание. Против такива няма закон.
24. Ония пък, които са Христови, разпнали са плътта си със страстите и похотите.
25. Ако живеем духом, по дух сме длъжни и да постъпваме.
26. Да не бъдем пустославни, един други да се не дразним, един другиму да си не завиждаме."


ап Иоан Богослов 1 послание
"1. Възлюбени, не на всеки дух вярвайте, а изпитвайте духовете, дали са от Бога, защото много лъжепророци се явиха в света.
2. По това познавайте Божия Дух (и лъжливия дух); всякой дух, който изповядва, че в плът е дошъл Иисус Христос, е от Бога.
3. А всякой дух, който не изповядва, че в плът е дошъл Иисус Христос, не е от Бога; това е духът на антихриста, за когото сте слушали, че иде, па и сега е вече в света.
4. Вие сте от Бога, чеда, и сте ги победили; защото Тоя, Който е във вас, е по-голям от оногова, който е в света.
5. Те са от света, затова и по светски говорят, и светът ги слуша.
6. Ние сме от Бога: който знае Бога, слуша ни; който не е от Бога, не ни слуша. По това и познаваме духа на истината и духа на заблудата.
7. Възлюбени, нека любим един другиго, защото любовта е от Бога, и всякой, който люби, е роден от Бога и познава Бога;"


...защото буквата убива, а духът животвори. ап Павел

Редактирано от Metropolis на 05.12.13 14:28.



Тема Re: Сред развалините и останкитенови [re: Black Wolf]  
Автор Metropolis (LANL)
Публикувано05.12.13 12:36



По принцип си в голяма заблуда по почти всичко, но то е обяснимо защо то много от наричащите се православни не знаят какво точно е Православие,

но ето това
Не забравяйте също, че българския народ открай време е безбожен и не си пада по църкви и попове и християнството на българина е много условно
е право в десятката



...защото буквата убива, а духът животвори. ап Павел

Тема С молитви, така отреагирва християнската душанови [re: косьо]  
Автор Ежко (Бодлидрешко)
Публикувано05.12.13 14:02



В отговор на:

Как ние като християни трябва да реагираме?







Деян Енев

04.12.2013 11:29
Молитва
за България


DEnev

Източник:

Оня ден видях в двора на една болница Христо Бисеров. Беше точно ден-два след данданията около него. Той пристигна в двора на болницата с едно малко джипче, шофираше сам. Въпреки студа беше облечен само с тънкото си кожено яке, с което го дадоха и по телевизиите. Пред входа на болницата пушеха някакви хора, пациенти и служители. Те, разбира се, веднага го разпознаха и се сбутаха с лакти. Той се направи, че гледа в едно листче в ръката си, не искаше да среща погледа на хората. Изкачи се по стъпалата и влезе в болницата.

За миг през главата ми мина еретичната идея да се обадя на мои познати журналисти и след малко тук да пристигнат телевизионни екипи. Да заприщят входовете и изходите и да го погнат с камери и микрофони. Да стане гъмжило.

Не го направих.

В този миг той беше моят по-голям брат, който вече беше изпил горчивата си чаша.

Той имаше право на своето усамотение.

По същия начин никога няма да хвърля камък и по преподавателя Драгомир Драганов. Който не се е напивал, той да хвърля камък по него. Драгомир Драганов също изпи горчивата си чаша.

Когато човек изпие горчивата си чаша, той, дори без да го съзнава, става Божий, става Христов!

Той вече никога няма да е същият, такъв, какъвто е бил преди.

Самият той може още да не го знае. Но това е точно така.

И свидетелството, публичното свидетелство на такъв човек след горчивата чаша, особено ако е управник, вече е безценно.

Сбърках, разсипах, изсякох, откраднах.

Още не сме доживели такова нещо. Но то предстои, рано или късно.

Думата за това е покаяние.

Възходът ще започне след покаянието.

Преди време на български излязоха писмата на игумен Никон (Воробьов), руски свещеник, завършил житейския си път в най-мрачните, хрушчовски времена на гонение срещу Църквата. Томчето така се казваше – „На нас е оставено покаянието”.

България отдавна чака покаянието на своите управници. Нейните пусти села, нейните изсечени гори, нейните изкормени дюни, нейните циментирани плажове. Безоките училища. Покритите с пет слоя некролози крайпътни спирки. Нейните Седем Рилски езера, превърнати в площадки за пикник. Паметникът на Апостола с откраднатия барелеф.

Нейните старци и старици. Нейните деца, които се разпиляха.

Има една молитва. Молитвата за България.

Тя събира в едно живите и мъртвите, старата слава и днешното убожество.

Тя може да се казва и когато си на хиляди километри от България.

Тази година на 3 март едно българско семейство заби трибагреника чак в далечна Аляска. Когато четеш тази молитва, ти се молиш и за българите на другия край на земята, и за българите в Аляска. А те, когато я четат, се молят за теб.

Така, с тази молитвичка, чудодейно, отново населяваме нашата опустяла България. Мисля, че дните преди Рождество са подходящи за нашата обща молитва за България. Ето я тази молитва, намира се на 273 страница в синодалния молитвеник.

„Преблаги и всевишни Боже, Господарю на цялата земя и Царю на всички народи! Пред твоята всемогъща власт и пред възвишения Твой престол ние се прекланяме и смирено Те молим милостиво да погледнеш на нашето Отечество и на нашия народ. Помогни, Боже наш, да се събере целият ни народ в единството на нашата народност и на православната вяра, та напълно обединени да служим на Тебе за слава, на себе си за спасение и за полза на нашето Отечество. Нека, Господи, бъде честита и славна тая земя, в която видяхме светлина и живот, в която отраснахме и където от Твоята благодетелна ръка приехме толкова милости и благодеяния. Нека ни бъде мил и драг народът, към който принадлежим и в чиито съдбини участваме. Благослови, Господи, нашето Отечество, за да процъфтява в него правата вяра, християнският напредък и благосъстояние. Дай, Боже, на управниците на нашето Отечество мъдрост, светъл ум и чиста съвест, добросърдечие и правдолюбие, за да ни водят в пътя на родната правда, истината и прогреса. Вдъхни, Боже, на поданиците в нашата страна да обичат управниците и началниците, като зачитат тяхната власт, да изпълняват законите и когато стане нужда, дори живота си да дадат за вярата и Отечеството. Дай, Боже, нашето Отечество да е винаги щастливо в благополучие и благосъстояние. Благослови в него стопанството. Направи да напредват добрите научни знания, изкуствата, занаятите, всеки труд и всяко благородно, духовно и веществено, творческо начинание. Пази нивите ни от неплодородие. Надари ни с добро лято и дай ни всичко да успява. Пази ни, Боже, от врагове и неприятели, от войни, от мор и глад. Дай на всички ни мир и съгласие. Пази ни от омраза и несговорчивост, от свади и раздори. Внуши, Боже, в сърцата на всички ни дух на истина и на крепка и деловита любов към всичко, що е за полза и щастие на нашата земя, Отечество и народ. И тъй, като служим на Тебе вярно и като се обичаме братски помежду си, да Те славим во веки, всевишни и вечни Господи! Амин!”


Редактирано от Ежко на 05.12.13 14:03.



Тема Нещо, много се е вживял в роля, май!?нови [re: Ежко]  
Автор _maycal (refab)
Публикувано05.12.13 14:32



Този малко се превъзнесъл като литературен проповедник, според мене. Откъде знае професорът Драганов колко се е покаял, след като не му е за първи път да го хващат пиян, доколкото знам. Сравнително наскоро беше замесен в някаква автотранспортна пиянска история, мисля!? А Бисеров дали се е трогнал особено и наистина?
Неприятно ми стана и тава, че Деян Енев плюе по ситуацията около 7-те рилски езера, която не е никак скандална или влошена. Точно напротив - създаде се възможност и за хора, които не са в отлично физическо състояние да може да ги посетят. Що за "здравен елитаризъм" - да се запази всичко свръхнепокътнато и то да е достояние само на малцина млади, здрави и прави!? Нито хигиената се е влошила окло езерата, нито са изсечени дървета.
Този Енев да не излезе някой "графоманен публицист" - християнски проповедник?



Тема Re: Сред развалините и останкитенови [re: Prokimen]  
Автор timotey-25734 (монах в света)
Публикувано06.12.13 00:00



За другите нека да има разследване, но за него какво разследване?!

Това е содомия! Махнете ЗЛИЯ от себе си, както е казано!

Не съм сменял вярата си, и ти направи като мен -върни се от секта в Църквата.








Тема Re: Сред развалините и останкитенови [re: izz]  
Автор timotey-25734 (монах в света)
Публикувано06.12.13 00:04



Нещата при него са сложни. Лесни ще бъдат ако осъзнае какво е направил и докъде е стигнал. После независимо къде - в света или в манастир - Бог ще го изцери и спаси.

Осъзнаването е трудно и завсички нас, не само за него. Вероятно има нещо гнило в неговия род и предци.








Тема Re: Сред развалините и останкитенови [re: timotey-25734]  
Автор izz ()
Публикувано06.12.13 01:35



Да му дава Бог да осъзнава, както и на всички нас.



Тема Re: Сред развалините и останкитенови [re: косьо]  
Автор Kaлoмaин (гозгунджия)
Публикувано06.12.13 11:33



Проблемът не е, че монасите и свещениците са недостойни. Проблемът е, че не го осъзнават и си позволяват да обвиняват другите и да търсят сламките в очите им. Но пък църквата им е дала това право - значи тя си носи отговорността.



Тема Re: Сред развалините и останкитенови [re: Aлиca.]  
Автор Kaлoмaин (гозгунджия)
Публикувано06.12.13 11:47



Интересно, че го споменаваш ...
Това момче ми заприлича на един мой ученик. Преди около десет години една баба вкара внука си в училище към семинарията май беше. Причината - майката на момчето беше освидетелствана и я бяха затворили в Раднево, бащата беше починал преди две години и момчето се забърка веднага с един друг сладур от разбито семейство, с когото разбиха едно мазе и откраднаха компоти и прахосмукачка. Бабата реши, че не може да го контролира. И в безизходицата как да му осигури сигурност и стабилност в бъдеще, взе че го прати в това училище. Проблемът е, че този монах наистина ми заприлича на това дете и дори не съм сигурна, дали наистина не е то. Но и да не е той - това момче сигурно няма да получи подкрепа от родителите си.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.