Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 00:35 22.06.24 
Религия и мистика
   >> Православие
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | (покажи всички)
Тема Re: Сред развалините и останкитенови [re: Lilla My]  
Автор _maycal (refab)
Публикувано03.12.13 15:06



Карбовски има и същностен доктринален християнски дефицит. От тази гледна точка йеромонахът го превъзхождаше, като му каза, че църквата е лечебница и , съответно, и хомосексуалните имат място в нея, но той (йеромонахът) не продължи, че трябва да са в състояние на покаяние, особено в случай, че са "практикуващи хомосексуални", и да имат път към целомъдрие. А не продължи предполагам, за да не задълбава и да стигне до собствената си психопатологична хомосексуална практика.
Все пак, най-вероятно йеромонахът не влиза в графата на по-традиционно и завършено психотично разстройство, а е повече или изцяло психопат и перверзник.



Тема Re: Сред развалините и останкитенови [re: Aлиca.]  
Автор Exaybachay (каламутняк)
Публикувано03.12.13 15:38



Уместна забележка!!!



Тема Re: Сред развалините и останкитенови [re: косьо]  
Автор Metropolis (LANL)
Публикувано03.12.13 16:27



Косьо,

Ако не те имах за искрено загрижен нямаше да си губя времето да пиша.
Не преставаш да ме учудваш с комунистическия си плам за обновяване от раз, но не като комунистите на светските структури, а на Църквата Христова.

Въпрос 1. Според теб Христовата Църква човешка организация ли е?
Въпрос 2 Как ти се струва на теб дори в светски съд, като изкючим народния съд след 9 09 1944, някой да може се осъжда по подозрения? Ако един християнин изрича неверни твърдения какъв е той?

"Когато авва Антоний Велики проникнал в дълбочините на пустинята, той запитал Господа: "Господи! Защо едни хора умират млади, а други доживяват дълбока старост? Защо едни са бедни, а други - богати? Защо нечестивците са богати, а благочестивите люде - бедни?
Тогава дошъл до него глас: "Антоний! Ти внимавай над себе си! А това са Божии съдбини и нямаш полза от това да ги изучаваш".


Из съчинение за св Василий Велики за състоянието на Църквата (смчтай от колко века е):
Църквата от тогава до сега още какво ли не е преживяла и още съществува.
Защо според теб?


"Досега смятах, че по-полезно от думите е мълчанието, защото човешкият глас не може и да се чуе сред такова бръщолевене. Ако е справедливо казаното от Еклесиаста, че "словата на мъдреца се слушат в покой" (Екл. 9:17), то при сегашното положение на нещата би било неприлично това да се каже за тези хора. Спира ме и това изречение на пророка: "гледай в такова време да мълчиш, защото времето е лукаво" (Ам. 5:13). Сега едни подлагат крак, дурги ругаят падналите, а трети ръкопляскат; и няма човек, който от състрадание да подаде ръка на подхлъзналия се, макар че по ветхозаветния закон няма да се избави от осъждение дори онзи, който отмине, като види "осела на врага си паднал под бреме" (Изх. 23:5). Това днес не се прави. Защо? Защото във всички е охладняла любовта, изчезнало е братското единодушие и думата "единомислие" е станала непозната; престанали са дружеските увещания, никъде няма християнско милосърдие, никъде няма сълза на състрадание. Няма кой да подкрепи немощния във вярата, а напротив - такава взаимна ненавист се е разгоряла между сънародници, че всеки се радва от падението на ближния си повече от собствените си добри дела. Както по време на епидемия и тези, които най-щателно пазят здравето си, заболяват заедно с останалите, заразявайки се от едното само общуване с болните, така и сега всички сме станали еднакви - завзелата душите ни страст към споровете ни увлича всички в едно лошо състезание. Затова и имаме толкова много неумолими и жестоки ценители на неудачите, непризнателни и неприязнени съдители на успехите и злото сякаш се е вкоренило така, че сме станали по-неразумни от безсловесните животни, защото те, когато са от една порода, живеят в едно стадо, а ние водим жестока война с домашните си.
За всичко това трябваше да се мълчи, но към друго ни влечеше любовта, която "не търси своето си" (1 Кор. 13:5) и обича да преодолява всички затруднения на времето и обстоятелствата. Вавилонските отроци също ни научиха да изпълняваме задълженията си, даже и никой да не го е грижа за благочестието. Те и сред пламъците славеха с песни Бога, без да мислят за множеството, отклонило се от истината, а щастливи един за друг, когато са били само трима. Затова и облакът от врагове не ни приведе в бездействие, а като възложихме упованието си на помощта на Духа, със всяко дръзновение възвестяваме истината. В противен случай, всичко би било много по-трагично, когато хулителите на Духа с такова спокойствие нападат благочестивото учение, ние, имайки такъв застъпник и защитник, да не послужим на учението, което от преданието на Отците в непрекъсната памет е запазено до наши дни. Но най-много възбудиха нашата ревност пламенността на твоята нелицемерна любов, непоколебимостта и спокойствието на нрава ти, които гарантират, че казаното от мен няма да се разгласи на мнозина, не защото е недостойно за разгласа, а за да не се хвърлят бисери на свинете. И това ми стига.
А за теб, ако ти е достатъчно казаното, нека тук сложа края. А ако ти се стори недостатъчно, няма да ти завидя, когато в люботрудно изследване продължиш по-нататък в умножаването на знанието чрез любознателни въпроси. Защото Господ, или чрез нас, или чрез други, ще изпълни недостигащото по мярата на знанието, каквото достойно ни съобщава Духът."

Ап. Павел към Римляните
"1. И тъй, бидейки оправдани с вяра, имаме мир с Бога, чрез Господа нашего Иисуса Христа,
2. чрез Когото с вяра получихме и достъп до тая благодат, в която стоим, и се хвалим с надежда за слава Божия.
3. Не само това, но се хвалим и със скърбите, като знаем, че скръбта поражда търпение,
4. търпението - опитност, опитността - надежда,
5. а надеждата не посрамя, защото любовта Божия се изля в нашите сърца чрез дадения нам Дух Светий.

6. Защото, още когато ние бяхме немощни, Христос в определеното време умря за нечестивите.
7. За праведник едва ли ще умре някой; за добрия, може би, някой и да се реши да умре.
8. Но Бог доказва любовта Си към нас с това, че Христос умря за нас, още когато бяхме грешни.
9. Затова много повече сега, след като сме се оправдали с кръвта Му, ще се спасим чрез Него от гнева.
10. Защото ако, бидейки врагове, се помирихме с Бога чрез смъртта на Сина Му, то още повече, след като сме се помирили, ще се спасим чрез живота Му;
11. и не само това, но се и хвалим с Бога чрез Господа нашего Иисуса Христа, чрез Когото получихме сега помирение."


И последен текст за размисъл от Битие:
"23. Тогава Авраам се приближи и рече: нима ще погубиш праведника с нечестивеца заедно (и с праведния да стане същото, каквото с нечестивия)?
24. В тоя град, може би, има петдесет праведника; нима ще погубиш и не ще да пожалиш (всичкото) това място заради петдесетте праведници (ако се намират) в него?
25. не може да бъде, Ти да постъпиш тъй, че да погубиш праведника с нечестивеца заедно, та същото да стане с праведния, каквото и с нечестивия; не може да бъде това от Тебе! Съдията на цялата земя ще постъпи ли неправосъдно?
26. Господ рече: ако намеря в град Содом петдесет праведника, заради тях ще пожаля (целия град и) всичкото това място.
27. Авраам отговори: ето, реших се да говоря на Господа, аз, който съм прах и пепел:
28. може би, до петдесетте праведници да не достигнат пет; нима заради петте Ти ще погубиш целия град? Той отговори: няма да го погубя, ако намеря там четирийсет и пет.
29. Авраам продължаваше да говори с Него и рече: може би, ще се намерят там четирийсет? Той отговори: няма да направя това и заради четирийсетте.
30. И рече Авраам: да се не прогневи Господ, загдето ще говоря: може би, ще се намерят там трийсет? Той рече: няма да направя това, ако се намерят там трийсет.
31. Авраам рече: ето, аз се реших да говоря на Господа: може би, ще се намерят там двайсет? Той отговори: няма да погубя и заради двайсетте.
32. Авраам рече: да се не прогневи Господ, загдето ще кажа още веднъж: може би, ще се намерят там десет? Той отговори: няма да погубя и заради десетте.
33. И Господ си тръгна, като престана да говори с Авраама; Авраам пък се върна на мястото си
"

Редактирано от Metropolis на 03.12.13 16:33.



Тема Re: има огромна разликанови [re: Stephanus]  
Автор Lilla My ((мюх))
Публикувано03.12.13 16:38



разликата е само в диагностиката
не може да се каже дори кой е по-опасен всъщност
перверзникът усамотил се в покоите си или маниакът повел тълпата...



Тема Re: има огромна разликанови [re: Lilla My]  
Автор Stephanus ()
Публикувано03.12.13 16:56



"маниакът повел тълпата"

и за какво според теб "маниакът" е повел тълпата ?


Кажи ясно какво точно имаш предвид ?

Кой е повярвал на известието ни? И на кого се е открила мишцата ГОСПОДНА?

Тема Re: Сред развалините и останкитенови [re: косьо]  
Автор izz ()
Публикувано03.12.13 19:09



Синодът трябва да реагира, безспорно. Мисля синдодът трябва да определи къде е мястото на монах, който прави секс с мъже, пък и с жени да беше, в манастира. Църквата е лечебница, но можеш да се лекуваш и като мирянин и така не хвърляш кал по църквата ако си грешен, докато ако си в манастир, петниш първо църквата и после себе си.



Тема Re: Сред развалините и останкитенови [re: Stephanus]  
Автор Prokimen ()
Публикувано03.12.13 22:39



Хей, сюндюк такъв, ти какво си се заджафкал с мен?

Кажи открито що за вяра изповядваш, за да зная на какъв език да те отпратя на паша

Не виждаш ли, че Косьо е пред инфаркт, та се шегуваш? Не можеш ли да си намериш връстници за задявки, че си се хванал за двамата старчоци в клуба?

1. Коя е Светата Църква ли питаш? Отговорът е един - Църквата Христова. Ако те сърби големият език, не бързай да си го показваш с въпроса къде е въпросната Църква Христова. тя е там, където има двама или трима, събрани в името Христово със желанието да вземат Неговото иго, поучавайки се от Него и спазвайки евангелските предписания за вечен живот - богопознание.

2. Не мисля, че случаят с въпросния иеромонах заслужава толкова много внимание. Грехът в различните му прояви е навсякъде и раздуханият скандален случай не бива да се приписва като православен патент.

3. Синодът реагира адекватно и това за момента е достатъчно.

Отворената тема има своята стойност най-вече заради въпроса: "Хора като иером. Кирил имат ли място в Църквата?"

Ти, Стефанаки, какво мислиш по въпроса?

За да не ми досаждаш с твоите щурави въпроси, ще споделя своето виждане.

Църквата е душевна врачебница и като такава тя е за всички, най-вече за грешниците. Трагедията е не, че светът раздухва някакъв си грях, а, че в Църквата няма достатъчно благодатни хора, които, въздигайки ръце в молитва, да сторят чудеса, които със слово да обърнат към покаяние.

Прочее, греховодникът си остава член на Църквата, но не може и не бива да свещенодейства. Всеки грях е своеобразно отпадане от Църквата. Приканвам православните да прочетат молитвата, отредена да се прочете при изповед непосредствено след като изповядващият свърши своя "!разказ" - изповед:

"Господи, Боже на спасението на Твоите раби, милостиви, щедри и дълготърпеливи, Който съжаляваш за човешките злини и не искаш смъртта на грешника, но да се отвърне той и да бъде жив: Сам и сега се умилостиви на раба (рабинята) Си (имярек) и му (й) дай начин на покаяние, прошка и оставяне на греховете, като му (й) простиш всяко волно и неволно прегрешение, примири го (я) и съедини със светата Си Църква в Христа Иисуса, Господа нашего, с Когото Ти прилича власт и величие, сега и винаги, и во веки веков. Амин."




Тема Амин, Амин, Амин!нови [re: Prokimen]  
Автор Ежко (Бодлидрешко)
Публикувано03.12.13 22:47



В отговор на:

Прочее, греховодникът си остава член на Църквата, но не може и не бива да свещенодейства. Всеки грях е своеобразно отпадане от Църквата. Приканвам православните да прочетат молитвата, отредена да се прочете при изповед непосредствено след като изповядващият свърши своя "!разказ"


Амин.


Редактирано от Ежко на 03.12.13 22:57.



Тема Re: Сред развалините и останкитенови [re: косьо]  
Автор Prokimen ()
Публикувано04.12.13 01:51



Вашият въпрос ми припомни въпроса на мои близки :"Може ли циганин да бъде свещеник?" Това не е шега. Шопите около София са разделени по отношение на един изключително добросъвестен и образцов свещеник от цигански произход.

Колкото до "троянския кон", не познавам "героя" на седмицата, но ми се струва, че ако се намерят силни молитви, може и да стане чудо. Нашата реакция за момента може да е единствено да воюваме с молитвата си. Синодът си е свършил работата с аргосването. Ако Синодът не беше реагирал, тогава въпросът Ви за "какво да правим" можеше да придобие актуалност. Не омаловажавам въпроса Ви. По всяка вероятност двата случая - с троянеца и с еп. Павел ще повлекат други истории и притчи во языцех. Тогава въпросът Ви ще е на мястото си.

Колко добросъвестни християни намериха за дълг на своята съвест да се помолят: "Господи, избави Църквата Си от проводници на съблазънта и греховодниците обърни към покаяние".

Колко енории организират молитвени бдения да им изпрати Бог достоен пастир?

Молете се, казва Гопосд, за да не паднете в изкушение. Ако изкушенията връхлитат върху нас, значи не се молим.



Тема Положението няма да се подобри, докатонови [re: косьо]  
Автор Ежко (Бодлидрешко)
Публикувано04.12.13 07:55



Положението няма да се подобри, докато много повече хора не се обърнат към свещеническото и монашеско призвание.







Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.